Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Morten Skou » 16. mar 2014 19:00

RasmussenDK skrev:
Morten Skou skrev:
RasmussenDK skrev:NEGATIVT:
Kan ikke slukkes (miljø og ikke mindst økonomi) - mine stikkontakter har ikke tænd/sluk knapper.
Hardware virker stort og klodset (ekstern PSU, større end sin forgænger)
Guldabb, for streaming tjenester ( det bruger jeg jo ATV til, men princippet er en hård pille at sluge)
Kinect, kommer til at ligge i en skuffe et sted.


Selvfølgelig kan den da slukkes? Den har to forskellige strøm-indstillinger: en hvor den er helt slukket og en hvor den er på stand-by, på præcis samme måde som PS4 i øvrigt har det :)

Tror at du vil blive overrasket over Kinect, jeg hadede Kinect på Xbox 360, men bruger det ret ofte på Xbox One fordi den gør nogle ting meget nemmere end med controlleren.


Ok, jeg havde også lidt svært ved at tro på det helhjertet. Men det gav mening ift. "XBOX ON" kommandoer osv...


Hvis man vælger at slukke helt for den, så kan man ikke bruge "xbox on" til at tænde den, og den er langsommere om at starte op end hvis du bruger stand-by, til gengæld bruger den jo så ikke så meget strøm når du ikke bruger den.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 16. mar 2014 19:01

RasmussenDK skrev:Hejsa, jeg kaster mig ud (måske, med hovedet under armen) i denne debat, da jeg nu, rent faktisk har mulighed for at anskaffe en PS4 eller X1 - og jeg er meget i tvivl, og har brug for friske input.

Min situation og verden som jeg ser den:
Jeg er 30 år gammel, arbejder fuldtid og har både kone og barn. Min gamingtid er altså ret begrænset.

Når jeg har mulighed/lyst til at game, har jeg typisk 1-3 timer af gangen, med undtagelse af de 2-3 gange om året hvor min kone tager barnet med på forlænget weekend, hjemme hos sine forældre. Jeg spiller meget få spil, typisk et ad gangen, og over en lang periode.

Jeg har ejet en X360 som jeg skiftede ud med en Wii, som jeg så skiftede ud med en PS3, som jeg så igen skiftede ud med en X360 Slim, som jeg har endnu. Jeg har en forkærlighed for Xboxens controller, samt styresystem ift. PS3.

Mine alltime favorit spil er: Mass Effect serien, Forza Motorsport serien, Dragona Age serien og Elderscrolls serien.

Jeg har AppleTV, hvor jeg kører medie streaming, Netflix og movie rentals fra. X1 vil altså ikke komme til at agere komplet entertainment system.

De nye konsoller:
Begge konsoller koster pt. det samme og kan begge købes i DK.

X1:
FEDT:
Forza Motorsport
Controlleren

NEGATIVT:
Hardware virker stort og klodset (ekstern PSU, større end sin forgænger)
Guldabb, for streaming tjenester ( det bruger jeg jo ATV til, men princippet er en hård pille at sluge)
Kinect, kommer til at ligge i en skuffe et sted.

PS4:
FEDT:
Elegant, moderne Hardware ( mindre end PS3, indbygget PSU, udskiftelig HDD.)
Tilsyneladende bedre perfomance end X1 ( tvivler på at dette reelt vil gøre den store forskel for mig)
Principielt lidt billigere, da man kan få maskinen inkl. et spil, til samme pris som X1.

NEGATIVT:
Der er ikke, ligesom X1(forza), et spil jeg pt. kan sige, at jeg gerne vil have med, når jeg skal ud og hente maskinen.

Når I kigger på mine pointer, hvad tænker I så, at I ville gøre i mine sko?


Hvis du kigger på dine PROS og CONS .. Så siger det næsten sig selv. Spillene skal nok komme :wink:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Thorpedo29 » 16. mar 2014 19:09

Stod lidt i samme situation som dig og var egentligt tæt på at købe en ps4 men som du også selv er inde på er spillene vigtigere end en lille grafisk fordel. Jeg havde selv valgt ps4 hvis der havde været et fantastisk bil spil, det er der ikke så det kunne kun blive x1 så jeg kunne spille Forza.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf RasmussenDK » 16. mar 2014 19:12

Slimjay DK skrev:
RasmussenDK skrev:Hejsa, jeg kaster mig ud (måske, med hovedet under armen) i denne debat, da jeg nu, rent faktisk har mulighed for at anskaffe en PS4 eller X1 - og jeg er meget i tvivl, og har brug for friske input.

Min situation og verden som jeg ser den:
Jeg er 30 år gammel, arbejder fuldtid og har både kone og barn. Min gamingtid er altså ret begrænset.

Når jeg har mulighed/lyst til at game, har jeg typisk 1-3 timer af gangen, med undtagelse af de 2-3 gange om året hvor min kone tager barnet med på forlænget weekend, hjemme hos sine forældre. Jeg spiller meget få spil, typisk et ad gangen, og over en lang periode.

Jeg har ejet en X360 som jeg skiftede ud med en Wii, som jeg så skiftede ud med en PS3, som jeg så igen skiftede ud med en X360 Slim, som jeg har endnu. Jeg har en forkærlighed for Xboxens controller, samt styresystem ift. PS3.

Mine alltime favorit spil er: Mass Effect serien, Forza Motorsport serien, Dragona Age serien og Elderscrolls serien.

Jeg har AppleTV, hvor jeg kører medie streaming, Netflix og movie rentals fra. X1 vil altså ikke komme til at agere komplet entertainment system.

De nye konsoller:
Begge konsoller koster pt. det samme og kan begge købes i DK.

X1:
FEDT:
Forza Motorsport
Controlleren

NEGATIVT:
Hardware virker stort og klodset (ekstern PSU, større end sin forgænger)
Guldabb, for streaming tjenester ( det bruger jeg jo ATV til, men princippet er en hård pille at sluge)
Kinect, kommer til at ligge i en skuffe et sted.

PS4:
FEDT:
Elegant, moderne Hardware ( mindre end PS3, indbygget PSU, udskiftelig HDD.)
Tilsyneladende bedre perfomance end X1 ( tvivler på at dette reelt vil gøre den store forskel for mig)
Principielt lidt billigere, da man kan få maskinen inkl. et spil, til samme pris som X1.

NEGATIVT:
Der er ikke, ligesom X1(forza), et spil jeg pt. kan sige, at jeg gerne vil have med, når jeg skal ud og hente maskinen.

Når I kigger på mine pointer, hvad tænker I så, at I ville gøre i mine sko?


Hvis du kigger på dine PROS og CONS .. Så siger det næsten sig selv. Spillene skal nok komme :wink:


True, men hver pointe vejer jo ikke lige tungt.
Billede
RasmussenDK
Niveau 4
 
Indlæg: 774


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf hackNICE1112@ » 16. mar 2014 19:19

Ventet lidt med at købe nogle af dem hvis du meget i tvivl :-)
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf -S- » 16. mar 2014 19:21

RasmussenDK skrev:
Slimjay DK skrev:
RasmussenDK skrev:Hejsa, jeg kaster mig ud (måske, med hovedet under armen) i denne debat, da jeg nu, rent faktisk har mulighed for at anskaffe en PS4 eller X1 - og jeg er meget i tvivl, og har brug for friske input.

Min situation og verden som jeg ser den:
Jeg er 30 år gammel, arbejder fuldtid og har både kone og barn. Min gamingtid er altså ret begrænset.

Når jeg har mulighed/lyst til at game, har jeg typisk 1-3 timer af gangen, med undtagelse af de 2-3 gange om året hvor min kone tager barnet med på forlænget weekend, hjemme hos sine forældre. Jeg spiller meget få spil, typisk et ad gangen, og over en lang periode.

Jeg har ejet en X360 som jeg skiftede ud med en Wii, som jeg så skiftede ud med en PS3, som jeg så igen skiftede ud med en X360 Slim, som jeg har endnu. Jeg har en forkærlighed for Xboxens controller, samt styresystem ift. PS3.

Mine alltime favorit spil er: Mass Effect serien, Forza Motorsport serien, Dragona Age serien og Elderscrolls serien.

Jeg har AppleTV, hvor jeg kører medie streaming, Netflix og movie rentals fra. X1 vil altså ikke komme til at agere komplet entertainment system.

De nye konsoller:
Begge konsoller koster pt. det samme og kan begge købes i DK.

X1:
FEDT:
Forza Motorsport
Controlleren

NEGATIVT:
Hardware virker stort og klodset (ekstern PSU, større end sin forgænger)
Guldabb, for streaming tjenester ( det bruger jeg jo ATV til, men princippet er en hård pille at sluge)
Kinect, kommer til at ligge i en skuffe et sted.

PS4:
FEDT:
Elegant, moderne Hardware ( mindre end PS3, indbygget PSU, udskiftelig HDD.)
Tilsyneladende bedre perfomance end X1 ( tvivler på at dette reelt vil gøre den store forskel for mig)
Principielt lidt billigere, da man kan få maskinen inkl. et spil, til samme pris som X1.

NEGATIVT:
Der er ikke, ligesom X1(forza), et spil jeg pt. kan sige, at jeg gerne vil have med, når jeg skal ud og hente maskinen.

Når I kigger på mine pointer, hvad tænker I så, at I ville gøre i mine sko?


Hvis du kigger på dine PROS og CONS .. Så siger det næsten sig selv. Spillene skal nok komme :wink:


True, men hver pointe vejer jo ikke lige tungt.


Har du prøvet Gran Turismo 6? - det er virkelig lækkert, og jeg har ellers også en forkærlighed til Forza serien, men jeg vil godt kunne undvære det når GT7 udkommer, for jeg var MEGET imponeret over følelsen med bilerne i GT6.

Det jeg synes der er fedt med PS4 er at man ikke er bundet op på samme måde som hos Microsoft - du siger det selv, Netflix uden Gold. Desuden kommer der Planetside 2 om ikke så længe og det er Free to Play. PSN+ giver også en masse fordele, og flere end XBL Gold gør. Ang. HDD i PS4 så er det billigt at smide en Hybrid Disk på 1TB i den, og det får man nok brug for på længere sigt.
-S-
 


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 16. mar 2014 19:45

Personligt så synes jeg gran turismo fuldstændig har tabt sutten. Det når ikke forza serien til sokkeholderne.

Mht. Guld for netflix, så er det korrekt, men vil tænke det temmelig irrelevant for folk som er her på sitet som jeg tvivler på kan leve uden at spille online. Mht. Psn spil så vil jeg mene at værdien meget lille hvis man kun går ps4.

Og free to play er vist ikke "free" hvis du forstår hvad jeg mener og i øvrigt også på X1. Killerinstinct !

Mht. HD, kommer næste opdatering efter sigende til at indeholde mulighed for ekstern HD.

Tænkte bare jeg lige ville prøve at opveje -s- punkter.

personligt ser jeg Ps4 størrelse og indbygget strømforsyn, som en klar ulempe. X1 er ps4 langt overlegne mht. Køling arkitektur, og det vægter jeg højere. En stræmforsyning han man nemt gemme.

Men vil under alle omstændigheder anbefale dig til ar vente til efter Gdc d. 20. Alternativt e3.
Senest rettet af cigi silk 16. mar 2014 19:46, rettet i alt 1 gang.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf RasmussenDK » 16. mar 2014 19:45

Jeg har et konfliktet forhold til Gran Turismo, jeg elsker at de har så mange biler, jeg hader at lyden er domineret af gearkasse lyde. Derudover er jeg ikke vild med Rolling start, og at det ikke er muligt at få et rundt "analogt" speedometer når bilen er i 3rd person view. Fysikken er dog spot on.
Billede
RasmussenDK
Niveau 4
 
Indlæg: 774


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Erroneus » 16. mar 2014 19:50

RasmussenDK skrev:Når I kigger på mine pointer, hvad tænker I så, at I ville gøre i mine sko?


Det er en farlig tråd at spørge om sådan noget, men nu ganske forfriskende alligevel :)

Men sådan her vil jeg sætte det op.

1. Hvor spiller ens venner?
2. Hvilken eksklusive spil til de forskellige konsoller kommer der og husk at kigge lidt frem, fordi konsollen skal jo også bruges om et år :)
3. Hvis mulig, prøv begge controllere af, jeg ved mange bliver overrasket over hvor god Dualshock 4 controlleren er blevet.
4. Hvilken online services skal man bruge? F.eks. er der nogle online services på den ene platform, som ikke findes på den anden.
5. Har man interesse i de ting som Xbox Live kan tilbyde eller de ting som PS Plus kan tilbyde.
6. Er der nogle multiplatforms-titler som man går meget op i, hvilken titler kører bedst på hvilken platform.

Det svære er naturligvis, at lave et facit, når man svarer på de forskellige spørgsmål og hvordan man vægter dem.

Personligt vægter jeg nummer 1, 2, 5 og 6 mest, derfor er JEG på PlayStation 4 pt., med planer om en Xbox One om et par år, når der er nok titler til det, som kan retfærdiggøre det, samt prisen er faldet.

ps.
En hel samling af nye Infamous Second Son screenshots: http://www.dualshockers.com/2014/03/15/ ... -the-game/
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf arnel925 » 16. mar 2014 20:02

PS4 har også mange cons som mange skal overveje:
- Er bare en spillemaskine (Ingen HDMI in) ingen mulighed for at se tv imens man gamer som jeg bruger meget.
- Snap funktion mangler som xbox one har.
- PS4 controllers livstid er 5-6 timers gaming, efterfølgende skal den oplades.
- Upload studio mangler, på ps4 kan man kun dele sine videoer på facebook, på xbox one kan man dele dem andre steder. Og så har man mulighed på Xbox one at rette i sin video, lægge nogle skins på, sætte eksempelvis dagens bedste klips sammen og efterfølgende uploade.
- Ingen kamera med maskinen (Kan bruges i spil, skype, streaming etc.)
- Mangler skype
- Mangler en god twitch app(streaming), xbox one har bedre kvalitet, flere valg muligheder, mulighed for at gemme sine streams, andre kan ikke høre din party du er med i imens du streamer (alt det er på på xbox one twitch)
- Mangler first party retail spil der er kun knack og killzone. Xbox har Forza, Ryse, Titanfall, Dead Rising 3, Plants vs Zombies Garden Warfare, Zoo Tycoon, Killer Instinct.
- Prisen er næsten ens og så får du kamera med xbox one (Hos elgiganten er xbox one 100kr billigere)
http://www.elgiganten.dk/product/konsol ... med-500-gb
http://www.elgiganten.dk/product/konsol ... -gb-import
- Siden release kommer der jævnligt updates som gøre xbox one bedre (det var også tilfælde med xbox 360), kan forstille mig at ps4 kommer til at se ens ud om 7år (ligesom det var tilfældes med ps3) uden mange forbedringer, så hvis man vil have en fremtidssikret multimediemaskine så skal man helt klart købe en xbox one hvorfor kun nøjes med gaming og 1080p når man kan have (eksempelvis) sin zaptor box tilkoblet, samt skype med vennerne imens man gamer titanfall.
arnel925
Niveau 5
 
Indlæg: 1153


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Erroneus » 16. mar 2014 20:11

arnel925 skrev:Mangler first party retail spil der er kun knack og killzone. Xbox har Forza, Ryse, Titanfall, Dead Rising 3, Plants vs Zombies Garden Warfare, Zoo Tycoon, Killer Instinct.

Lille rettelse.
Ryse, Dead Rising 3, Plants vs Zombies Garden Warfare og Titanfall er ikke first party. De er ikke udviklet af firmaer, som kun laver spil Xbox One. Plants vs Zombies Garden Warfare er i øvrigt tids eksklusiv. Og så er Killer Instinct ikke et retail spil.

Ud over det, så glemte du til PS4 Infamous Second Sun (kommer på fredag).

arnel925 skrev:- Siden release kommer der jævnligt updates som gøre xbox one bedre (det var også tilfælde med xbox 360), kan forstille mig at ps4 kommer til at se ens ud om 7år (ligesom det var tilfældes med ps3) uden mange forbedringer,

Der er også kommet opdateringer til PS4, som har forbedret den og er er flere på vej. Ud over det, så blev PS3 voldsomt forbedret gennem årene. Ja de piller ikke ved grund-designet, fordi de havde ramt det meget godt, men der blev igennem årene tilføjet ting som trophy support, cloud saves, automatisk opdatering af os, spil og upload af save data. 3d Support, tema support, remote play, PS plus og et hav af online services, som f.eks. Vidzone, Home osv. osv. Så at sige, PlayStation ikke får mange forbedringer, det er vist at stramme den lidt.


---
En ting som ikke er nævnt, er Xbox One har nogle sære installationstider, som er meget store: http://www.thesixthaxis.com/2013/11/28/ ... -compared/

ps. man kan finde en PS4 hos Gamestop til 3500 kr.
Senest rettet af Erroneus 16. mar 2014 20:22, rettet i alt 3 gange.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf arnel925 » 16. mar 2014 20:18

Erroneus skrev:
arnel925 skrev:Mangler first party retail spil der er kun knack og killzone. Xbox har Forza, Ryse, Titanfall, Dead Rising 3, Plants vs Zombies Garden Warfare, Zoo Tycoon, Killer Instinct.

Lille rettelse.
Dead Rising 3, Plants vs Zombies Garden Warfare og Titanfall er ikke first party. De er ikke udviklet af firmaer, som kun laver spil Xbox One. Plants vs Zombies Garden Warfare er i øvrigt tids eksklusiv. Og så er Killer Instinct ikke et retail spil.

Ud over det, så glemte du til PS4 Infamous Second Sun (kommer på fredag).

Disse spil findes på xbox one, så hvis man køber en xbox one har man mulighed for at spille disse spil og nu er tråden "xbox one vs ps4" og disse spil får man ikke på en ps4 men det gøre man hvis man vælger xbox one. Og helt korrekt Infamous Second Son er ikke udkommet endnu.
arnel925
Niveau 5
 
Indlæg: 1153


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Erroneus » 16. mar 2014 20:32

Det ændrer ikke på, at de spil ikke er first party retail titler. Hvis du mener eksklusive titler, fint, men så kan man også liste spil som Resogun, TowerFall Ascension, Don't Starve, Outlast, Dead Nation (gratis pt. med PS+), Warframe, Contrast, DC Universe Online, Flower, Flow, Escape Plan, Soundshapes osv. osv. til PS4, hvis man vil gå så bredt.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf arnel925 » 16. mar 2014 20:51

Erroneus skrev:Det ændrer ikke på, at de spil ikke er first party retail titler. Hvis du mener eksklusive titler, fint, men så kan man også liste spil som Resogun, TowerFall Ascension, Don't Starve, Outlast, Dead Nation (gratis pt. med PS+), Warframe, Contrast, DC Universe Online, Flower, Flow, Escape Plan, Soundshapes osv. osv. til PS4, hvis man vil gå så bredt.

:D jamen fint nok ps4 har mange indie tiler, nu talt jeg kun om retail spil. Men ja xbox one har da også nogle indtil videre Halo:Spartan Assault, Max: The Curse of Brotherhood, Peggle 2, LocoCycle, Crimson Dragon, Killer Instinct, Xbox Fitness, Fighter Within, Powerstar Golf er nogle af dem.
arnel925
Niveau 5
 
Indlæg: 1153


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Niculla » 16. mar 2014 21:23

Spiludvalget er i øjeblikket klasser bedre til X1. Der er meget støv på Ps4eren her.
Niculla
Niveau 3
 
Indlæg: 267
By: Roskilde


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 47 gæster

cron