Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Major Oblivious » 19. feb 2014 11:03

Nemlig.. også samme "situation" jeg sidder i. De spil som kan spilles med andre vil blive købt på XB1, om så opløsningen hedder 420p. Jeg vil spille med mine private venner og familie.

Godt være at XB1 ikke helt når samme opløsning som PS4, men det er nu stadig et dejligt stykke legetøj, og specielt efter det her "sharpening" filter blev fjernet, så ser det sku godt ud på mit tv.
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf torniel » 19. feb 2014 13:31

Kors, hvor er jeg træt af at høre om opløsning, specielt i FPS. Min PC trækker 60FPS i BF4 i 1080P, men jeg lægger ikke mærke til det (jeg er nemlig verdens dårligste sniper, så jeg farer rundt). Min X1 kører opskaleret 1080P (i xxFPS?), hvilket jeg ikke finder ringere når jeg spiller.

Jeg er helt sikker på at jeg vil kunne se forskellen i et stillbillede (jeg blæser trods alt billedet op i 115"), men BF4 er marginalt mere actionpræget end et stillbillede, så det betyder intet. Men fedt nok at få smidt flabede diagrammer der forklarer forskellen i antallet af pixels i ansigtet.

Så jeg er helt på linje med dem der argumenterer for gameplay. Det er dét, der er vigtigt. Ellers er vi bare igang med at måle mandlige kønsorganer ;)

Muggs, du må være EAs største kunde ;) Vi ses på slagmarken!
Hold til højre, tak.
torniel
Niveau 2
 
Indlæg: 175


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Zt3pH » 19. feb 2014 13:36

torniel skrev:Kors, hvor er jeg træt af at høre om opløsning, specielt i FPS. Min PC trækker 60FPS i BF4 i 1080P, men jeg lægger ikke mærke til det (jeg er nemlig verdens dårligste sniper, så jeg farer rundt). Min X1 kører opskaleret 1080P (i xxFPS?), hvilket jeg ikke finder ringere når jeg spiller.

Jeg er helt sikker på at jeg vil kunne se forskellen i et stillbillede (jeg blæser trods alt billedet op i 115"), men BF4 er marginalt mere actionpræget end et stillbillede, så det betyder intet. Men fedt nok at få smidt flabede diagrammer der forklarer forskellen i antallet af pixels i ansigtet.

Så jeg er helt på linje med dem der argumenterer for gameplay. Det er dét, der er vigtigt. Ellers er vi bare igang med at måle mandlige kønsorganer ;)

Muggs, du må være EAs største kunde ;) Vi ses på slagmarken!


Jeg er rimeligt enig i det her. Altså det er i alle tilfælde ikke antallet af FPS eller opløsningen der afgør mit konsol valg. I det her konkrete tilfælde, har jeg en kammerat der har investeret i en PS4 og jeg har en XO. Altså de store forskelle er i alle tilfælde ikke i det visuelle når det kommer til spil - De multiplatform spil jeg har set indtil videre, kan jeg ikke se forskellen med det blotte øje (på trods af der flere steder på nettet står at det skulle være bedst afviklet på PS4) Bevares jeg skal ikke sige om der er en forskel der kan måles med et givent agregat, men jeg kan ikke se/mærke den.

Men det må betyde meget for folk hvad den kan på papiret. Synes jeg mindes at PS3 var noget så kraftfuld, men jeg synes ikke rigtigt det ændrede på noget for mig heller - Folk fisker efter argumneter som skal afgøre deres valg på forhånd. Synes man burde prøve begge konsoler, og vælge den der tiltaler en - på trods af tal på papir og brandname.
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Major Oblivious » 19. feb 2014 14:00

Zt3pH skrev:
torniel skrev:Kors, hvor er jeg træt af at høre om opløsning, specielt i FPS. Min PC trækker 60FPS i BF4 i 1080P, men jeg lægger ikke mærke til det (jeg er nemlig verdens dårligste sniper, så jeg farer rundt). Min X1 kører opskaleret 1080P (i xxFPS?), hvilket jeg ikke finder ringere når jeg spiller.

Jeg er helt sikker på at jeg vil kunne se forskellen i et stillbillede (jeg blæser trods alt billedet op i 115"), men BF4 er marginalt mere actionpræget end et stillbillede, så det betyder intet. Men fedt nok at få smidt flabede diagrammer der forklarer forskellen i antallet af pixels i ansigtet.

Så jeg er helt på linje med dem der argumenterer for gameplay. Det er dét, der er vigtigt. Ellers er vi bare igang med at måle mandlige kønsorganer ;)

Muggs, du må være EAs største kunde ;) Vi ses på slagmarken!


Jeg er rimeligt enig i det her. Altså det er i alle tilfælde ikke antallet af FPS eller opløsningen der afgør mit konsol valg. I det her konkrete tilfælde, har jeg en kammerat der har investeret i en PS4 og jeg har en XO. Altså de store forskelle er i alle tilfælde ikke i det visuelle når det kommer til spil - De multiplatform spil jeg har set indtil videre, kan jeg ikke se forskellen med det blotte øje (på trods af der flere steder på nettet står at det skulle være bedst afviklet på PS4) Bevares jeg skal ikke sige om der er en forskel der kan måles med et givent agregat, men jeg kan ikke se/mærke den.

Men det må betyde meget for folk hvad den kan på papiret. Synes jeg mindes at PS3 var noget så kraftfuld, men jeg synes ikke rigtigt det ændrede på noget for mig heller - Folk fisker efter argumneter som skal afgøre deres valg på forhånd. Synes man burde prøve begge konsoler, og vælge den der tiltaler en - på trods af tal på papir og brandname.


Hvis du finder sammenligningsvideoen af MGS Ground Zero, så er forskellen på XB1 og PS4 ganske tydelig i lys og skygge. Men her er der også tale om 720p vs. 1080p ikke eksempelvis 900p vs. 1080p
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Cena » 19. feb 2014 14:11

Zt3pH skrev:
torniel skrev:Kors, hvor er jeg træt af at høre om opløsning, specielt i FPS. Min PC trækker 60FPS i BF4 i 1080P, men jeg lægger ikke mærke til det (jeg er nemlig verdens dårligste sniper, så jeg farer rundt). Min X1 kører opskaleret 1080P (i xxFPS?), hvilket jeg ikke finder ringere når jeg spiller.

Jeg er helt sikker på at jeg vil kunne se forskellen i et stillbillede (jeg blæser trods alt billedet op i 115"), men BF4 er marginalt mere actionpræget end et stillbillede, så det betyder intet. Men fedt nok at få smidt flabede diagrammer der forklarer forskellen i antallet af pixels i ansigtet.

Så jeg er helt på linje med dem der argumenterer for gameplay. Det er dét, der er vigtigt. Ellers er vi bare igang med at måle mandlige kønsorganer ;)

Muggs, du må være EAs største kunde ;) Vi ses på slagmarken!


Jeg er rimeligt enig i det her. Altså det er i alle tilfælde ikke antallet af FPS eller opløsningen der afgør mit konsol valg. I det her konkrete tilfælde, har jeg en kammerat der har investeret i en PS4 og jeg har en XO. Altså de store forskelle er i alle tilfælde ikke i det visuelle når det kommer til spil - De multiplatform spil jeg har set indtil videre, kan jeg ikke se forskellen med det blotte øje (på trods af der flere steder på nettet står at det skulle være bedst afviklet på PS4) Bevares jeg skal ikke sige om der er en forskel der kan måles med et givent agregat, men jeg kan ikke se/mærke den.

Men det må betyde meget for folk hvad den kan på papiret. Synes jeg mindes at PS3 var noget så kraftfuld, men jeg synes ikke rigtigt det ændrede på noget for mig heller - Folk fisker efter argumneter som skal afgøre deres valg på forhånd. Synes man burde prøve begge konsoler, og vælge den der tiltaler en - på trods af tal på papir og brandname.


Jeg tror grunden til folk kigger på stats er for at få en indikation om hvilken konsol der er bedst om 2-4 år. Eftersom vi har så få titler nu at træffe valget udfra må folk kigge i andre retninger for at træffe valget. Og lige nu står PS4 stærkest på multiplat. Men vi er kun lige startet.

Jeg valgte PS4 ud fra de serier de havde på PS3 som jeg glæder mig til at spille efterfølgerne på, spillene jeg får til begge mine konsoller på PS+ og så at Microsofts Kinect og tv ikke er noget jeg skal bruge. Men hvis vi kigger fra launch til slut marts er det egentlig nok One der har de bedste titler efter min mening. Primært pga Forza og bobleren Titanfall som lyder som et godt spil.

Til slut marts har PS4 kun leveret ISS som er et af de spil jeg så frem til :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Muggs » 19. feb 2014 14:15

torniel skrev:
Muggs, du må være EAs største kunde ;) Vi ses på slagmarken!

Ja det bliver 3. Gang jeg investerer i BF4 :D og så lige Titanfall oveni..
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Panacea73 » 19. feb 2014 14:59

Billede
Panacea73
Niveau 7
 
Indlæg: 4963


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 19. feb 2014 15:22

Her er et link som jeg synes faktisk for en gang skyld gennemgår meget godt de forskelle der er i tilgangen fra PS4 og xbox one.
http://www.developer-tech.com/news/2013 ... wheres-4k/
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Shooter DK » 19. feb 2014 17:08

Jeg valgte i sidste generation at købe multiplatform spil på xbox 360, men dette er ændret for mig i næste generation til ps4 fordel. Dette kan dog ændrer sig hvis "CIGI SILK DK" erotiske xbox drømme går i opfyldelse. Jeg vil nemlig købe spillene til den konsol, hvor de fungere bedst. Jeg er super glad for min ps4, men xbox one er også et must for mig for bl.a. at kunne spille gears of war mv.
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf First blood DK » 19. feb 2014 18:02

Læste lige at også Thief kommer til at køre i 1080p på ps4, imens xbox1 udgaven igen er sat lavere, nemlig i 900p.
Billede
First blood DK
Niveau 4
 
Indlæg: 581
By: København, Vesterbro


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Prozel » 19. feb 2014 18:20

Hvis 900p er worst case scenario, så overlever jeg nok (og vi snakker kun multiplat).

Jeg har ikke taget en afgørende beslutning, hvad jeg vælger. Controlleren på Xbox One er afgørende det på valg. Har meget høje forventninger.
Jeg har tænkt på at rykke over på andet mere "modent" sted:-D - Hyggen76
Prozel
Niveau 7
 
Indlæg: 3181
By: Havnen


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Lord Alla » 19. feb 2014 18:23

Panacea73 skrev:Svaret er her:

http://i.minus.com/iFTE9G3acJz3A.gif


Nu er jeg xbox-mand pga. achievements, men de her videoer er sgu meget sjove :D
Lord Alla
Niveau 4
 
Indlæg: 303
By: Cyberspace


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Shooter DK » 19. feb 2014 18:28

Prozel skrev:Hvis 900p er worst case scenario, så overlever jeg nok (og vi snakker kun multiplat).

Jeg har ikke taget en afgørende beslutning, hvad jeg vælger. Controlleren på Xbox One er afgørende det på valg. Har meget høje forventninger.


Nu kan jeg ikke udtale mig om xbox one controlleren, men dualshock 4 er altså virkelig en opgradering fra dualshock 3. Jeg vil person sige at den er lige så god som xbox 360 hvis ikke bedre, dog er det gummi der sidder på analog pindene af virkelig ringe kvalitet. Dette kan dog løses ved at købe nogen bedre på bl.a. amazon til meget små penge.
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Prozel » 19. feb 2014 18:55

Jeg har allerede en PS4 controller. Den er virkelig god, men jeg afventer indtil jeg får prøvet XBO's.
Jeg har tænkt på at rykke over på andet mere "modent" sted:-D - Hyggen76
Prozel
Niveau 7
 
Indlæg: 3181
By: Havnen


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Thorpedo29 » 19. feb 2014 18:58

Var også overrasket over hvor forbedret DS4 var i forhold til 3'eren. Det er selvfølgeligt for ringe at gummiet er af så dårlig kvalitet som nogen oplever. Bortset fra det og batteri levetid syntes jeg den er meget tæt på 360'erens.

Men ud fra de 10-12 timer jeg har haft med ds4 ville det ikke holde mig fra ps4.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 93 gæster

cron