Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Major Oblivious » 18. feb 2014 21:13

Så hvis man er smart, så køber man Xbox One til alle sine multiplayer spil grundet controller, infrastruktur, party-chat muligheder. Så køber man PS4 for Singleplayer og 1080P.. Bum alle er glade :D
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 18. feb 2014 22:12

Major Oblivious skrev:Bum alle er glade :D

NUL! Tue prøvede også på det der hippie-fis igår. Vi skal have slåskamp, så Skou kan komme ind og tude igen. Nogen skal starte et nyt slagsmål




:mrgreen:
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Major Oblivious » 19. feb 2014 05:37

IkkNico skrev:
Major Oblivious skrev:Bum alle er glade :D

NUL! Tue prøvede også på det der hippie-fis igår. Vi skal have slåskamp, så Skou kan komme ind og tude igen. Nogen skal starte et nyt slagsmål




:mrgreen:


Fair nok!
Jeg er sku træt af, at skulle lægge 3.500 kr mere for, at kunne spille de FÅ Singleplayer spil jeg bare må have, (og alle dem jeg impuls-køber, og aldrig får gennemført) da det jo er mere end tydeligt, at PS4s hardware bare er stærkere og nemmere at udvikle til :? Og JA - jeg skal have stående "Gik aldrig ned på udstyr" på min gravsten :mrgreen:

Edit:
Current-Gen / Next-Gen sammenligning af MGS Ground Zero
http://trailers-ak.gametrailers.com/gt_ ... 10kbps.mp4

Vildt så flot et spil de får presset ud af current gen (i mine øine), og det lader til at den synlige forskel på PS4 og XB1 er lys og skygger. Men er nærsynet, så hvad ved jeg ;)
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Major Oblivious » 19. feb 2014 06:50

Lader lige denne her stå for sig selv

http://www.slate.com/articles/health_an ... pathy.html
:lol:
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Muggs » 19. feb 2014 07:04

Major Oblivious skrev:Så hvis man er smart, så køber man Xbox One til alle sine multiplayer spil grundet controller, infrastruktur, party-chat muligheder. Så køber man PS4 for Singleplayer og 1080P.. Bum alle er glade :D

Jeg har købt en PS4 til alle multiplat (og selvfølgelig exclusives)da jeg foretrækker høj opløsning/høj framerate specielt i mine shooters :D
Controller situationen er for mig noget der ligner 1:1.
Nu skriver du party-chat.. Er det blevet fikset på X1? Det fungerer ganske fint ala. X360, på PS4.
Og nu køber jeg snart en X1 til de exclusives jeg gerne vil spille. Indtil videre er det Forza 5, Titanfall og Ryse. Måske DR3 når det bliver billigt. :D
Senest rettet af Muggs 19. feb 2014 07:16, rettet i alt 1 gang.
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf First blood DK » 19. feb 2014 07:13

Her er den forskel som nogle Xbox fans mener de ikke kan se.

Billede
Billede
First blood DK
Niveau 4
 
Indlæg: 581
By: København, Vesterbro


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf susperia » 19. feb 2014 07:23

First blood DK skrev:Her er den forskel som nogle Xbox fans mener de ikke kan se.

Billede

Jo jeg kan godt se forskellen. Der er en rød, gul, grøn, og en blå kasse.
Men der skal da nok være nogle Xbox fans som er farveblinde, og ikke kan se forskellen.
Billede
susperia
Niveau 5
 
Indlæg: 1274
By: Haarby


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Thorpedo29 » 19. feb 2014 07:40

susperia skrev:Jo jeg kan godt se forskellen. Der er en rød, gul, grøn, og en blå kasse.
Men der skal da nok være nogle Xbox fans som er farveblinde, og ikke kan se forskellen.
[/quote]

Hehe, god humor :)
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf khougaard » 19. feb 2014 07:50

Best comment so far :-)
khougaard
Niveau 4
 
Indlæg: 549


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Scooter dk » 19. feb 2014 08:59

First blood DK skrev:Her er den forskel som nogle Xbox fans mener de ikke kan se.

Billede


Med så stort et billede som PS4 viser, kommer det da til at koste en formue, når man skal ud at investere i projector eller fjernsyn der kan vise det :shock:
Scooter dk
Niveau 4
 
Indlæg: 645


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Elgaard » 19. feb 2014 09:16

Scooter dk skrev:Med så stort et billede som PS4 viser, kommer det da til at koste en formue, når man skal ud at investere i projector eller fjernsyn der kan vise det :shock:


Det er vel de færreste i dag der ikke har et Full HD TV, specielt dem der køber de nye konsoller.

Hvor stor forskellen så er i praksis, det er en anden sag. Det afhænger i høj grad af hvor stor skærmen er, og hvor tæt du sidder på den.
For mit vedkomne, der sidder ganske få meter fra et 55", tro mig, jeg ser en tydelig forskel. Nativ 1080p står bare væsentlig skarpere.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 19. feb 2014 09:19

Ud over det er meget sjovt - ha ha... Så er der jo altså mere til historien. Textures, throwdistance, fog, popin, elementer på skærmen på samme tid.
Igen hvis du tager et seriøst kig på Ryse, så tror jeg enhver uvildig vil sige at det er klart det flotteste next gen spil i denne generation.

Der er igen tvivl om at Sony har haft et fokus på at alle spil skal være 1080P - det er jo også fint nok - og forståeligt da alle de spil der udgives lige nu har været i udvikling i flere år, og på engines som er ooptimeret til at udnytte raw power - men ikke optimeret til PRT - tiled ressourcs som XBOX one er optimeret til. Problemet er at udviklerne lige nu bruger eSRAM på samme måde som de brugte den på xbox 360 til at køre hele texturen igennem. Og det er bare ikke det XBOX one er udviklet til. De skal begynde at bruge den på den måde den er tænkt. Det tager desværre tid. MS har smidt et par nye drivere på markedet som tager fat i det meste af problemet.
Håber ikke jeg tager det sjove ud af din kommentar ved at smide lidt fakta på :lol:

Men det handler altså i forhold til din 1080P/720P mest af alt om hvor langt du sidder fra din skærm og hvor stor den er. Det er også derfor det tidligere var PC gamere som bitchede over opløsning, da de typisk sidder 40cm fra skærmen. Men alle os andre sofa spillere, der vil der faktisk være andre elementer som vil være langt mere betydende for vores oplevelse af spillet en opløsningen.

Vi var i lang tid - og måske stadig lidt inde i samme forkerte holdning på fotoområdet - hvor højere opløsning automatisk betød at kameraet var bedre. Jeg håber at de fleste er enige med mig om at det ikke er tilfældet.

Billede
Senest rettet af cigi silk 19. feb 2014 09:34, rettet i alt 1 gang.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf iPwnd94 » 19. feb 2014 09:31

cigi silk skrev:Ud over det er meget sjovt - ha ha... Så er der jo altså mere til historien. Textures, throwdistance, fog, popin, elementer på skærmen på samme tid.
Igen hvis du tager et seriøst kig på Ryse, så tror jeg enhver uvildig vil sige at det er klart det flotteste next gen spil i denne generation.

Der er igen tvivl om at Sony har haft et fokus på at alle spil skal være 1080P - det er jo også fint nok - og forståeligt da alle de spil der udgives lige nu har været i udvikling i flere år, og på engines som ikke er optimeret til PRT - tiled ressourcs som XBOX one er optimeret til. Problemet er at udviklerne lige nu bruger eSRAM på samme måde som de brugte den på xbox 360 til at køre hele texturen igennem. Og det er bare ikke det XBOX one er udviklet til. De skal begynde at bruge den på den måde den er tænkt. Det tager desværre tid. MS har smidt et par nye drivere på markedet som tager fat i det meste af problemet.
Håber ikke jeg tager det sjove ud af din kommentar ved at smide lidt fakta på :lol:

Men det handler altså i forhold til din 1080P/720P mest af alt om hvor langt du sidder fra din skærm og hvor stor den er. Det er også derfor det tidligere var PC gamere som bitchede over opløsning, da de typisk sidder 40cm fra skærmen. Men alle os andre sofa spillere, der vil der faktisk være andre elementer som vil være langt mere betydende for vores oplevelse af spillet en opløsningen.

Vi var i lang tid - og måske stadig lidt inde i samme forkerte holdning på fotoområdet - hvor højere opløsning automatisk betød at kameraet var bedre. Jeg håber at de fleste er enige med mig om at det ikke er tilfældet.

Billede


+1^ Hvor elsker jeg at få fakta på bordet.
Billede
iPwnd94
Niveau 4
 
Indlæg: 638

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Scooter dk » 19. feb 2014 09:35

Elgaard skrev:
Scooter dk skrev:Med så stort et billede som PS4 viser, kommer det da til at koste en formue, når man skal ud at investere i projector eller fjernsyn der kan vise det :shock:


Det er vel de færreste i dag der ikke har et Full HD TV, specielt dem der køber de nye konsoller.

Hvor stor forskellen så er i praksis, det er en anden sag. Det afhænger i høj grad af hvor stor skærmen er, og hvor tæt du sidder på den.
For mit vedkomne, der sidder ganske få meter fra et 55", tro mig, jeg ser en tydelig forskel. Nativ 1080p står bare væsentlig skarpere.


Tak for info, så er jeg mere rolig. Jeg regnede med at med den forskel der er på den grønne og den blå firkant, skulle jeg skifte mit 50" ud med mindst et 80" til PS4 :D
Scooter dk
Niveau 4
 
Indlæg: 645


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Muggs » 19. feb 2014 09:36

Elgaard skrev:
Scooter dk skrev:Med så stort et billede som PS4 viser, kommer det da til at koste en formue, når man skal ud at investere i projector eller fjernsyn der kan vise det :shock:


Det er vel de færreste i dag der ikke har et Full HD TV, specielt dem der køber de nye konsoller.

Hvor stor forskellen så er i praksis, det er en anden sag. Det afhænger i høj grad af hvor stor skærmen er, og hvor tæt du sidder på den.
For mit vedkomne, der sidder ganske få meter fra et 55", tro mig, jeg ser en tydelig forskel. Nativ 1080p står bare væsentlig skarpere.

Tror Scooter dk's indlæg var ironisk ;-)
Og jeg giver dig helt ret.
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster

cron