Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 10. feb 2014 12:53

@JanR - det er helt fantastik. Hvor er dit argument i hele dit lange indlæg. Hvad er det du underbygger med at det jeg siger er forkert.... =D>

Du henviser til en masse tåber som ikke forstår Jackass af det der bliver skrevet. Men super godt argument - det holder 100% vand - og super kildekritik der. Ved du hvem der siger det er lort - og ikke mindst hvorfor. [-X

Dine "argumenter" er ikke eksisterende og det er derfor helt umuligt at argumentere med dig. Fortæl mig istedet for om TR vil vøre en forskel og hvis ikke hvorfor. Fortæl mig så hvorfor PS4 vil være lige så god til at anvende TR som Xbox one. Så kan vi tage den derfra. Og indtil da så er dine indlæg helt til grin.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf JanR » 10. feb 2014 12:58

cigi silk skrev:@JanR - det er helt fantastik. Hvor er dit argument i hele dit lange indlæg. Hvad er det du underbygger med at det jeg siger er forkert.... =D>

Du henviser til en masse tåber som ikke forstår Jackass af det der bliver skrevet. Men super godt argument - det holder 100% vand - og super kildekritik der. Ved du hvem der siger det er lort - og ikke mindst hvorfor. [-X

Dine "argumenter" er ikke eksisterende og det er derfor helt umuligt at argumentere med dig. Fortæl mig istedet for om TR vil vøre en forskel og hvis ikke hvorfor. Fortæl mig så hvorfor PS4 vil være lige så god til at anvende TR som Xbox one. Så kan vi tage den derfra. Og indtil da så er dine indlæg helt til grin.


Jeg forholder mig ikke til hvad PS4 kan, og ikke kan.

I stedet viser jeg dig, at alt som du har skrevet er formodninger og gætterier (igen igen!) som ikke bliver dokumenteret, eller bevist en eneste gang.
Enhver kan skrive en masse lort uden at underbygge det. Og det er derfor at din og misterxmedias troværdighed er lig med 0.
Billede
JanR
Niveau 2
 
Indlæg: 116


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Erroneus » 10. feb 2014 13:09

cigi silk skrev:The order 1886, Infamus kører 30FPS - og 1886 sågar 800p, dvs. under Ryse!.

30 fps vs 60 fps kan også være et designvalg. Nogle spil, f.eks. trediepersons spil har drager ikke så stor fordel af 60fps, som f.eks. FPS'er gør. Udviklerne kan derfor vælge kun at køre 30FPS, men så skrue op for andre effekter.

Et godt. eksempel som er Ratchet & Clank spillene som kørte 60 FPS i de første par udgaver, men de skiftede til 30 FPS, fordi de gerne vil skrue op for den grafiske kvalitet, da selve gameplay og spillet stadigvæk fungerende fint under 30 FPS.

Ellers som Ru Weerasuriya fra Ready at Dawn, der laver The Order 1886, som fint siger det:

“Currently we do not aim [for] 60 frames per second. In a first person shooter that [surely] makes sense. Also fighting games are undoubtedly predestined for 60 frames. But for us, the cinematic experience is in the foreground [basically focus] – presented in full HD 1080p. In favor of spectacular effects and the highest resolution we restrict ourselves to a fluid 30 frames per second,”


The Order 1886 kører i øvrigt 1080p, som du kan se af her.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Dr_Gonzo » 10. feb 2014 13:17

Cigi >>> Hvornår kan vi regne med at se et multiplatform-spil der kører bedre på Xbox One end på PS4?

Hvis man går op i at ha' den bedste konsol køber man pt. PS4. Hvis Xbox One en dag overgår PS4'eren, kan man bare skifte ud, men hvis vi holder os til ting som er facts lige nu, er spil (grafisk) bedre på PS4.

[s]Og at du synes Ryse er flottere end Killzone, er ret fanboy agtigt, for det er der ikke mange prof folk der mener. At begge spil så er ret kedelige er en helt anden snak.[/s]

Du har et hav af gange i denne tråd sagt, på den ene eller den anden måde, "I rest my case", men alligevel bliver du ved med at vende tilbage.

Mest af alt lyder du som en gambler, der har spillet på den forkerte hest og bliver ved med at skrige "Den kommer på opløbet, bare vent og se!" Nogen gange kommer hesten også i opløbet, men oftest gør den ikke.
Senest rettet af Dr_Gonzo 10. feb 2014 14:27, rettet i alt 1 gang.
Billede
Dr_Gonzo
Niveau 7
 
Indlæg: 4047


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Popp » 10. feb 2014 13:57

Dr_Gonzo skrev:Cigi >>> Hvornår kan vi regne med at se et multiplatform-spil der kører bedre på Xbox One end på PS4?

Hvis man går op i at ha' den bedste konsol køber man pt. PS4. Hvis Xbox One en dag overgår PS4'eren, kan man bare skifte ud, men hvis vi holder os til ting som er facts lige nu, er spil (grafisk) bedre på PS4.

Og at du synes Ryse er flottere end Killzone, er ret fanboy agtigt, for det er der ikke mange prof folk der mener. At begge spil så er ret kedelige er en helt anden snak.

Du har et hav af gange i denne tråd sagt, på den ene eller den anden måde, "I rest my case", men alligevel bliver du ved med at vende tilbage.

Mest af alt lyder du som en gambler, der har spillet på den forkerte hest og bliver ved med at skrige "Den kommer på opløbet, bare vent og se!" Nogen gange kommer hesten også i opløbet, men oftest gør den ikke.



Hvilke prof folk mener da at killzone ser bedre ud end ryse?
Popp
Niveau 1
 
Indlæg: 70
By: Frederiksberg

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Dr_Gonzo » 10. feb 2014 14:17

Popp skrev:Hvilke prof folk mener da at killzone ser bedre ud end ryse?


Nu skal man jo ikke skrive den slags, uden at finde sine kilder frem, så jeg trækker påstanden i mig, da jeg ikke gider bruge tid på at researche mig frem til de pågældende anmeldelser igen.
Billede
Dr_Gonzo
Niveau 7
 
Indlæg: 4047


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 10. feb 2014 14:43

Det er helt utroligt - i denne her tråd bliver jeg ved med at blive beskyldt for at jeg bare smider en masse lort ud. Alligevel er der ikke nogen som har kunnet argumentere mod det jeg siger. Xbox one vil udnytte TR på en måde der vil sætte PS4 på plads. Hvorfor skulle MS ellers have ofret GPU units mod at implementere ESRAM på samme die. Det ville have været langt nemmere bare at gøre som PS4 - det er standard komponenter - som de så flot selv har sagt.

JanR - du siger jeg ikke dokumentere noget - men det viser jo bare at du ikke har gidet at sætte dig ind i sagerne - du har ikke læst et eneste af de links jeg har henvist til omkring TR m.m. Det skriger til himlen. #-o DU HAR PÅ INTET TIDSPUNKT FREMBRAGT ET ARGUMENT - det er et faktum.

Erronus
30 fps vs 60 fps kan også være et designvalg. Nogle spil, f.eks. trediepersons spil har drager ikke så stor fordel af 60fps, som f.eks. FPS'er gør. Udviklerne kan derfor vælge kun at køre 30FPS, men så skrue op for andre effekter.


Jeg kunne ikke være mene enig med dig!!! =D> . Den eneste årsag til at jeg har skrevet det jeg har er, fordi det mange gange er argumentet for at Killzone skulle være et grafisk flottere spil end Ryse.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Dr_Gonzo » 10. feb 2014 14:58

cigi >>> du svare ikke på mit spørgsmål? Er det snart vi kommer til at se bedre spil på Xbox One, eller er det først til efteråret, eller næste år? Det må være fair at bede om en deadline på dine profitier, nu du er så sikker?
Billede
Dr_Gonzo
Niveau 7
 
Indlæg: 4047


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Annxii » 10. feb 2014 15:12

Erroneus skrev:30 fps vs 60 fps kan også være et designvalg. Nogle spil, f.eks. trediepersons spil har drager ikke så stor fordel af 60fps, som f.eks. FPS'er gør. Udviklerne kan derfor vælge kun at køre 30FPS, men så skrue op for andre effekter.

Et godt. eksempel som er Ratchet & Clank spillene som kørte 60 FPS i de første par udgaver, men de skiftede til 30 FPS, fordi de gerne vil skrue op for den grafiske kvalitet, da selve gameplay og spillet stadigvæk fungerende fint under 30 FPS.

...

The Order 1886 kører i øvrigt 1080p, som du kan se af her.

Et lige så godt eksempel, og nyere, må vel også være Ryse. Det var præcis det argument Crytek kom med for deres valg af 900p og 30fps.

...og det er vist for tidligt at kalde The Order 1080p. De kan kalde det "native 1080p" alt det de vil, men hvis 25% af pixels er black borders så skal de stadig ikke rendere dem.
http://www.dualshockers.com/2014/02/06/ ... -expained/

"3rd-person action-adventure, der har fravalgt 1080p til fordel for en opløsning på ~1,5M pixels med ekstra effekter og AA" - umiddelbart en sætning, der lader til at kunne passe på både Ryse og The Order.

Jeg kan godt se at de her double standards er sværere at decifrere end alt misterx' bullshit, men prøv alligevel, hvis I insisterer på at sidde og slå hinanden i hovedet med resolutions og fps

cigi silk skrev:Det er helt utroligt - i denne her tråd bliver jeg ved med at blive beskyldt for at jeg bare smider en masse lort ud. Alligevel er der ikke nogen som har kunnet argumentere mod det jeg siger. Xbox one vil udnytte TR på en måde der vil sætte PS4 på plads. Hvorfor skulle MS ellers have ofret GPU units mod at implementere ESRAM på samme die. Det ville have været langt nemmere bare at gøre som PS4 - det er standard komponenter - som de så flot selv har sagt.

TR er ikke en gold bullet! Nej, PS4 kommer ikke til at få glæde af DX11.2 selvom deres hardware skulle være kompatibel, men de kan bruge PRT i OpenGL, der, så vidt jeg har forstået er ca. det samme. Misterx er underholdende, men ikke fakta! please stop det!
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 10. feb 2014 15:14

http://www.craveonline.com/gaming/articles/641503-star-citizen-creator-the-best-looking-next-gen-game-is-ryse
Du har det allerede - som jeg allerede har sagt så er RYSE et fantastisk spil grafisk og det flotteste derude pt.

Men ja - jeg har allerede sagt, at jeg tror det vil ske' på E3 2014. Problemet er jo for MS, at PS4 på papiret stærkere. Derfor har de sagt "Let the games do the talking". Derfor venter vi alle på det 1party spil som har haft adgang til de nye drivere. Husk igen, at dem som benyttes nu først kom til udviklerne 2 måender før launch. Men Ps4 havde dem i ca. 12 mdr. før. Og at MS skulle integrere en helt ny måde at udnytte TR og deres special purpose chips. Det tager desværre tid.

I den sammenhæng kan man desværre ikke bruge multiplatformspil til noget som helst specielt ikke når de udvikles til last gen også. Derfor udnyttes TR ikke som det er tiltænkt på XBox one. Og som sagt mangler driverne. Der er forventninger til at der kommer driver opdate til Titanfall. De kilder jeg holder mig til er dog ikke 100% sikre på at MS når det til den deadline. Jeg vil dog ikke blive overrasket hvis der allerede sker noget når Titanfall kommer. Det kommer til at gøre en stor forskel i folks opfattelse af XBOX one. Det er der ikke nogen tvivl om.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 10. feb 2014 15:20

Resolutions og FPS (dog ikke i shooters og bilspil) er alligevel sekundært i sidste ende. Det er lidt småfrækt at debattere, men den forrige generation viste da tydeligt, at nogle af de bedste oplevelser kom med titler, som brugte en decimal af den samlede computerkraft i konsollerne.

Jeg kan ikke afkode cigi silks links og påstande, så jeg lader være. Jeg synes dog fortsat at det lyder til, at 60 % merpower er voldsomt. Men det er, indrømmet, ud fra min hjerne, som hverken har tid eller lyst til at sætte sig ind i den debat, så som skrevet tidligere: hvis det er tilfældet, så er det da bare fedt. Jo stærkere konsoller, desto federe titler og mere konkurrence.
Senest rettet af tue69 10. feb 2014 15:22, rettet i alt 1 gang.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf styrvolt » 10. feb 2014 15:21

cigi silk skrev:@styrvolt - principielt har du ret. Men ikke helt . For det første er DX11.2 implementationen betydeligt længere fremme end OpenGL som det også henvises til ovenfor. [..] PS4 er ikke hardwaremæssigt optimeret til TR - det skal gøres softwaremæssigt. [..]


Jeg stopper dig lige her..

Begge maskiner indholder AMD grafikkort som indeholder den hardware som understøtter "Partially Resident Textures". Det var altså begge maskiner der har de samme grundliggende hardwaremæssigt optimerede texture funktioner. For det er AMD der leverer hardwaren til begge maskiner. PS4 er bare udstyret med hurtigere AMD hardware. Det er et faktum.

API'er er det du kalder "softwaremæssigt". Lad os tale lidt om dem.

MS's API hedder Direct-X og de har valgt at indkapsle AMD's hardware "Partially Resident Textures" i et API koncept der hedder "Tiled Resources".
Sony tilbyder bla et høj-level åbent API kendt som OpenGL der indkapsler AMD's hardware "Partially Resident Textures" i et API koncept der hedder "Sparse Textures".

Konsoludviklerne kan - hvis de vil - droppe API'et og direkte tilgå AMD's hardware "Partially Resident Textures" med deres egne assembly kald og egne peeks/pokes til GPU'ens registre. Det kan de på begge maskiner - og der er tradition for at især konsoludviklere har valgt denne vej for at presse mest muligt ud af hardwaren.

Men fidusen med API'er er at skjule kompleksistet og abstrahere udvikleren fra metallet så det bliver nemmere at udvikle til maskinen og dermed øge produktiviteten. Dette sker på bekostning af performance.

Sat lidt på spidsen så kan man sige at Direct-X og OpenGL egl. bare er i vejen. Det trækker kun ned i den performance man kunne have fået ved at kode direkte mod hardwaren fra spil til spil.

Microsoft og Sonys opgave er derfor at give udvikleren et så produktivt API som muligt med så få performance omkostninger som muligt. De vil forsøge at give udviklerne de bedste af begge verdener, så netop deres platform kan få så hurtige spil som muligt, så hurtigt som muligt.

Du kan være 100% sikker på at begge leverandører har en plan for at udnytte den hardware de har betalt for. Og udnytte den godt. For det er lavthængende frugter. Hvis det er bedre API'er der skal til, så kommer de.

Der er egl. intet nyt i det her. Det er kejserens nye klæder.
Billede
styrvolt
Niveau 4
 
Indlæg: 305


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 10. feb 2014 15:26

Annxii - jeg er meget enig med dig. Det var heller ikke for at disse The order - 1886 fordi jeg er sikker på det bliver et super spil. Men det var mere for at underbygge argumentet at 1080p 60fps ikke per definition betyder et bedre spil.

Men mht. TR så synes jeg igen at du skulle kigge i de mange links jeg har sendt. Forskellen er at argumentet med at PS4 er stærkere baseres på throughput på GPU'en. Men det er på igen måde afgørende tværtimod da ulempen med GDDR5 er latency. Så ja de kan anvende det men så mister de fordelen ved Gddr5. MS er gået all in på PTR - og derfor har de lavet en maskine der er optimere til det.

Styrvolt - jeg er sådan set ikke totalt uenig i det du siger.
Men MS har arbejdet intensivt på at integrere ESRAM, MOVE engines til at flytte textures m.m. ind på den samme "die"- APU'en. Dvs. at der kan flyttes textures i en hastighed som PS4 på ingen måde kan være med på. Så det er IKKE den samme APU når de tager de andre ellementer med.

Latency is one of the main factors. GDDR5 kills the latency and loses many cycles while switching from read to write. althoug, tiling kills some of the GDDR5 tricks becaus of really small reads that are performed. so the bandwidth is crippled and the latency is worse. Tiling would be still better than nothing, but GDDR5 is not good at this.
DDR3 has a better latency, and the bandwidth is more resistend against small reads. And there is the "small" esram. Latency is really good, the GPU has the same speed as the esram (no need for sync-cycles between esram and GPU) just to say it, is optimal for tiling (still not counting in the move-engines which also save cycles and bandwidth).


PTR er bare måden - det er i eksekveringen at forskellen ligger og det faktum at MS er gået hele vejen og satset på den teknik og derfor har udviklet deres HW til at være flytte textures af den størrelse som skal bruges til TR.
Det har Sony ikke.

Men som sagt så er det ikke noget vi oplever nu - og vi skal hen til E3 2014 før MS efter sigende skulle få deres STEREO drivers i aktion. Dvs. der hvor de anvender de stacked elementer på APU'en. Det eneste jeg med sikkerhed ved er at HALO 5 kommer til at være det spil der definere fremtiden for XBOX one.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Major Oblivious » 10. feb 2014 17:09

Men udvikleren for Elite Sniper 3 sagde jo at der ikke var nok ESRAM i Xbox One til at det kunne garantere 1080p, men at de smed forskellige små "chunks" ind i dem.
Så det skyldes at MS ikke har vist dem, hvordan man kan gøre det smartere ?

Dybest set en ny måde at bage kagen på..
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Annxii » 10. feb 2014 18:34

Major Oblivious skrev:Men udvikleren for Elite Sniper 3 sagde jo at der ikke var nok ESRAM i Xbox One til at det kunne garantere 1080p, men at de smed forskellige små "chunks" ind i dem.
Så det skyldes at MS ikke har vist dem, hvordan man kan gøre det smartere ?

Dybest set en ny måde at bage kagen på..

Det er en helt ny måde! Der var på et tidspunkt en udvikler på BF4, der udtalte at deres store problem ved BF4 er at de tidligere har lavet al grafik i en enkelt thread. Det kan de ikke nu, og alle der ved noget fornuftigt om threadsafe-programmering ved også at det bestemt ikke er noget man bare lige gør! At de så også skal til at rode med forskellige RAM-pools på samme tid gør det da ikke nemmere.

Jeg mindes at Aaron Greenberg fra Microsoft har udtalt at esram var forbundet "seamlessly" til resten af systemet netop for at man ikke skulle presse hele screenbufferen ned i esram'en. Det kan være deres drivers og udviklingsværktøjer ikke er klar til det endnu, og at det er derfor sniper elite har lidt problemer, men slå nu lidt koldt vand i blodet - det er stadig tidligt!!!
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 90 gæster

cron