Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 9. feb 2014 22:26

JanR - Du læser jo det som fanden læser biblen - selv med google translate kan det da ikke være så svært at forstå.

Sony has been forced to back-track on statements made at E3 regarding used game support for its PS4 console, admitting that support will be left to third-party publishers.

Det er bare igen et eksempel på, at man bevist fortæller en del af sandheden og så lader resten stå hen - og så først senere retter man det op. Det var meget tydeligt på E3 at der ikke stod SONY games. Det var GAMES !!!!

JanR - drop det nu.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Aberrant Simon » 9. feb 2014 23:51

Jeg kommer lige med et andet topic, da jeg er lidt nysgerrig om dette: Har Microsoft indført et refund service indenfor deres Online Store?
Det er måske lidt et noobish spørgsmål, men jeg undre mig fordi jeg har brugt 333,- på Call of Duty, og rent udsagt synes jeg det er noget lort, og hvis det var en refundering, så ville jeg med glæde have mine penge tilbage og de slette alt information og spil osv.
Billede
Aberrant Simon
Niveau 6
 
Indlæg: 1563


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Muggs » 9. feb 2014 23:53

Det tror jeg ikke du skal regne med :)
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Erroneus » 10. feb 2014 00:02

CaptainKicker skrev:Hvilket er helt hen i vejret, og tydeligvis Butthurt Xbox ejere der ikke kan betale for godt net eller så selvfølgelig PS fanboy, da hardwaren kører spillene skidegodt, prisen så småt er faldet og i øvrigt er det værd, når man får FIFA 14 gratis med og Kinect, samt UI'et er fantastisk ift. PS4'erns lidt kedelige og forvirrende UI.

Den er dyrere end PS4, måske ikke så meget herhjemme, men stadigvæk en pæn sjat i f.eks. US. Den har dårligere hardware, hvilket vi har set i utallige multi-platform titler og nu er UI'en en smagssag, men glimrende er den ikke, hvilket Microsoft selv udtaler at de er klar over og prøver at få rettet:

"“The feedback we’ve gotten is pretty valid,” he began, “some of the social stuff is hidden or harder to use than it was on the Xbox 360. So you’re gonna see us come out with an update where, well, we’re going to fix those things. As a person who’s been pretty involved in building Xbox Live for the last decade, I take it pretty seriously when people say it’s harder to get into a party, and the defaults aren’t right, and I don’t like the model. "

susperia: Blæserne kører kun i starten, når den går i standby. Lad den stå lidt og så slukker de helt.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Major Oblivious » 10. feb 2014 05:29

Elite Sniper 3 - senior producer udtaler sig som Xbox One vs PS4 udvikling.

Noget af det interessante er, at han afslører der kommer en ny SDK som er meget hurtigere, og at derefter vil de ikke have problemer med at outputte 1080P som nu.
hey are releasing a new SDK that’s much faster and we will be comfortably running at 1080p on Xbox One. We were worried six months ago and we are not anymore, it’s got better and they are quite comparable machines.

http://gamingbolt.com/xbox-ones-esram-t ... 44BKj1s.99
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Phimosis » 10. feb 2014 08:05

Major Oblivious skrev:Elite Sniper 3 - senior producer udtaler sig som Xbox One vs PS4 udvikling.

Noget af det interessante er, at han afslører der kommer en ny SDK som er meget hurtigere, og at derefter vil de ikke have problemer med at outputte 1080P som nu.
hey are releasing a new SDK that’s much faster and we will be comfortably running at 1080p on Xbox One. We were worried six months ago and we are not anymore, it’s got better and they are quite comparable machines.

http://gamingbolt.com/xbox-ones-esram-t ... 44BKj1s.99


Må man være så u viden at spørge ind til hvad SDK er for noget, og hvordan pokker kan de vil hjælp af en software opdatering få så meget mere ud af den?
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Erroneus » 10. feb 2014 08:18

SDK står for Software development kit og er som regel en "pakke" af programmer,, som hjælper udviklere med at skrive funktionel kode til noget hardware eller andet software. Et ordenlig SDK er vigtig, fordi det gør det lettere for udviklerne at udnytte maskinen ordenligt, som ellers kan være svært pga. det er komplesk hardware og i Xbox One's tilfælde lidt ekstra kompleks, pga. brugen af eSRAM, som skal gøre det op for de lidt langsommere DDR3 ram. Det kan ikke rigtigt gøre op den langsommere GPU, men det kan teoretisk give nogle andre fordele. Der kommer så et nyt SDK eller det er allerede kommet, så udviklerne har lettere ved at bruge de her eSRAM og dermed skulle få lettere ved f.eks. producere spil der kører i 1080p og det er jo bare en god nyhed, specielt for udviklerne :)

Det er en naturlig del i udviklingen af en konsol, at OS'et, driverne og SDK'et til hardwaren kun blive bedre, samt udviklerne igennem årene kan presse mere og mere ud af hardware. Det så vi ved sidste generation, et godt eksempel er PlayStation 3 OS, som igennem årene blev optimeret, hvor det startede med at sluge 120MB af systemets ram, så endte det helt nede på 40MB, hvilket betød nye spil kunne udnytte de 80MB ekstra ram, som den gang havde en stor betydning.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Phimosis » 10. feb 2014 08:32

Ja oki - fedt du lige gad bruge tiden på at forklare det :)
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 10. feb 2014 11:38

Erroneus skrev: Den har dårligere hardware, hvilket vi har set i utallige multi-platform titler og nu er UI'en en smagssag, men glimrende er den ikke, hvilket Microsoft selv udtaler at de er klar over og prøver at få rettet:


Jeg kan kun sige - remains to be seen. Det folk desværre har haft fokus på er at PS4 udputter mere RAW power ligesom de i øvrigt gjorde ved PS3 vs Xbox 360. Det viste det sig dengang og det vil vise sig igen at MS haf haft mere styr på hvad fremtiden bringer udviklingsmæssigt og hvordan man sætter Tiled ressorces eller maga textures best i scene og hvad bottlenecks der vil være i fremtiden når TR udnyttes. Og der er det ikke trhoughput der er afgørende fordi det ikke er hele skærmbilledet som skal flyttes ud - men kun de elementer som ændrer sig - er i fokus. Det afgørende er i den sammenhæng af det er latency der bliver afgørende. Og sjovt nok så er det netop der specielt ESRAM men også GDDR3 har en fordel i forhold til GDDR5 i forhold til latency. Det er det internettet ikke har forstået.

Det har sammenlignet specs udfra den gamle måde at udvikle på. Og netop derfor er de første spil også bedre på PS4 - fordi de ikke er skiftet udviklingsmæsigt - det skete også med PS3 i sin tid som betød en ny måde at udvikle på.

Jeg vil igen fast holde at RYSE klart er det flotteste spil next gen - og det har intet med 1080p som Killzone kører med og 900P som Ryse kører med. Det er textures der gør det.

PS4 is stronger raw, hands down. Wont make any X fans happy but thats the truth of it. Now lets look at diminishing returns of raw gpu performance. Once PS4 raw compute limit is reached games will cease to increase in detail, complexity and performance. 1.8Tflop today is nothing great. Especially for an off the shelf card. Thats why games are buggy atm. Thats why Crytek say that Cryengine could already max out console.

So why does a dev with a Gfx engine that can already max out next gen console go exclusive with a supposedly less powerful console????

Tiled Resources Tiled Resources Tiled resources. Cant stress it enough. XB1 has low level API that runs seamlessly with High level DX11.2+ Tiled Resources. Game changer. Especially when devs get good at this its gonna be the nail in the coffin. This isnt wishful thinking, hoping. This is in practice, proven. PS4 doesnt have access and they are using OpenGL to try and duplicate but nowhere close to what XB1 does with it.

So is XB1 a 1.3 Tflop machine? I dont know, dont care about the raw number. How much deatil can i put into a game at stable fps? That I care about. Tiled Resources. People dont understand the importance of this. 32mb=6+GB of texture on call. Think about the imlications of this number for a minute when it starts getting used widespread and efficiently. So back to the question of Crytek.

And the answer is because PS4 cant render it at stable FPS. Once PS4 hits performance cap there is no workaround, you just cant do anything about it. XB1 performance cap reduced by factors of ???? by Tiled Resources. We dont even know by how much yet as its just now being used by big Devs. An 8GB texture render takes 100% GPU load on ps4 while TR on XB1 can do that with 48mb when devs utilize it. Ryse is just the beginning!

"They have also employed advanced level of detail techniques which remove details as characters are further away from the camera. This is dependent on per item level on character so there is no real switch of model detail all at once"

When MS said they will let the games do the talking they meant it because once more games launch using this resource there will be no denying the proof. Ryse is just the first wave.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Major Oblivious » 10. feb 2014 12:02

Men når nu folk er så uenige, hvad er grunden til det så ?
Det virker som om, at man er lidt ude i den religiøs diskussion igen.. Er dette tiled resources blevet bevist effektivt på en Xbox One ?
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf styrvolt » 10. feb 2014 12:19

Major Oblivious skrev:Men når nu folk er så uenige, hvad er grunden til det så ?
Det virker som om, at man er lidt ude i den religiøs diskussion igen.. Er dette tiled resources blevet bevist effektivt på en Xbox One ?


Ja, det virker lidt som en omgang technobabble.

Så vidt jeg kan gennemskue er "Partially Resident Textures" eller "Virtual Textures" eller "Streaming Textures" eller "Mega Textures" forskellige navne for samme underliggende teknologi som nu er indbygget i både xb1/ps4 AMD grafikkort. "Tiled Resources" ser ud til at være Microsofts direct-x branding for samme teknologi.

Jeg tænker at hvis det ligger i hardwaren på begge maskiner, så vil begge maskiner ende med at bruge det.
Billede
styrvolt
Niveau 4
 
Indlæg: 305


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf JanR » 10. feb 2014 12:23

cigi silk skrev:Jeg kan kun sige - remains to be seen. Det folk desværre har haft fokus på er at PS4 udputter mere RAW power ligesom de i øvrigt gjorde ved PS3 vs Xbox 360. Det viste det sig dengang og det vil vise sig igen at MS haf haft mere styr på hvad fremtiden bringer udviklingsmæssigt og hvordan man sætter Tiled ressorces eller maga textures best i scene og hvad bottlenecks der vil være i fremtiden når TR udnyttes. Og der er det ikke trhoughput der er afgørende fordi det ikke er hele skærmbilledet som skal flyttes ud - men kun de elementer som ændrer sig - er i fokus. Det afgørende er i den sammenhæng af det er latency der bliver afgørende. Og sjovt nok så er det netop der specielt ESRAM men også GDDR3 har en fordel i forhold til GDDR5 i forhold til latency. Det er det internettet ikke har forstået.

Det har sammenlignet specs udfra den gamle måde at udvikle på. Og netop derfor er de første spil også bedre på PS4 - fordi de ikke er skiftet udviklingsmæsigt - det skete også med PS3 i sin tid som betød en ny måde at udvikle på.

Jeg vil igen fast holde at RYSE klart er det flotteste spil next gen - og det har intet med 1080p som Killzone kører med og 900P som Ryse kører med. Det er textures der gør det.


Endnu engang har du adgang til fortrolige oplysninger om begge systemer, og ved meget mere end Sonys egne ingeniører som har bygget konsoller i +20 år.
Altid en fornøjelse at læse dit vrøvl.

Jeg har markeret formodningerne, og gætterierne med rødt fra din tekst:

cigi silk skrev:PS4 is stronger raw, hands down. Wont make any X fans happy but thats the truth of it. Now lets look at diminishing returns of raw gpu performance. Once PS4 raw compute limit is reached games will cease to increase in detail, complexity and performance. 1.8Tflop today is nothing great. Especially for an off the shelf card. Thats why games are buggy atm. Thats why Crytek say that Cryengine could already max out console.

So why does a dev with a Gfx engine that can already max out next gen console go exclusive with a supposedly less powerful console????

Tiled Resources Tiled Resources Tiled resources. Cant stress it enough. XB1 has low level API that runs seamlessly with High level DX11.2+ Tiled Resources. Game changer. Especially when devs get good at this its gonna be the nail in the coffin. This isnt wishful thinking, hoping. This is in practice, proven. PS4 doesnt have access and they are using OpenGL to try and duplicate but nowhere close to what XB1 does with it.

So is XB1 a 1.3 Tflop machine? I dont know, dont care about the raw number. How much deatil can i put into a game at stable fps? That I care about. Tiled Resources. People dont understand the importance of this. 32mb=6+GB of texture on call. Think about the imlications of this number for a minute when it starts getting used widespread and efficiently. So back to the question of Crytek.

And the answer is because PS4 cant render it at stable FPS. Once PS4 hits performance cap there is no workaround, you just cant do anything about it. XB1 performance cap reduced by factors of ???? by Tiled Resources. We dont even know by how much yet as its just now being used by big Devs. An 8GB texture render takes 100% GPU load on ps4 while TR on XB1 can do that with 48mb when devs utilize it. Ryse is just the beginning!

"They have also employed advanced level of detail techniques which remove details as characters are further away from the camera. This is dependent on per item level on character so there is no real switch of model detail all at once"

When MS said they will let the games do the talking they meant it because once more games launch using this resource there will be no denying the proof.
Ryse is just the first wave.


Jeg fatter ikke at du stadig bruger misterxmedia som Oraklet fra Delfi, der blot er en kæmpe tåbe som ikke laver andet end at komme med åndssvage rygter. Her kan du læse lidt om ham.

Disse kommentarer beskriver det meget godt:

the people buying into this s**t are simply morons. Nothing else can be said about them. They are morons.


This shit gives me a headache.


I was actually willing to follow along with what misterx was saying but this is just too far over the top for me. Its getting rediculous.


I think this guy is off his meds.


Can we please stop with the Misterxmedia stuff? The guy has become the new CBoat...


Not this shit again


lmao at the moron farm over at the misterxmedia still believing the stupidest shit ever lmao.


Lad nu være med at bruge Xbox Ones største fanboy på nettet, som en sandhedskilde - men find i stedet nogle mere neutrale sider der rent faktisk kan dokumentere deres påstande, i stedet for bare altid at gætte som misterxmedia.
Billede
JanR
Niveau 2
 
Indlæg: 116


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Erroneus » 10. feb 2014 12:43

cigi silk skrev:Jeg kan kun sige - remains to be seen.

Præcis. Jeg forholder mig derfor til hvad vi kan se nu ud fra de 2 maskiner og ikke hvad der måske kommer til at ske om et par år, hvilket er fuldstændig umuligt at spå om, fordi begge sytemer bliver der udviklet på.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 10. feb 2014 12:47

@styrvolt - principielt har du ret. Men ikke helt . For det første er DX11.2 implementationen betydeligt længere fremme end OpenGL som det også henvises til ovenfor. Sony har ikke adgang til 11.2. Og endeligt det afgørende - MS har i deres udvikling fokuseret på at deres maskine skulle være optimeret til brugen af TR. Carmack var en af ophavsmanden til Megatextures via Quake - den var software baseret og ikke helt optimalt og MS har forsket i hvordan de kunne optimere udviklingen omkring TR til at være hardware baseret.

Derfor også deres valg om Esram og GDDR3 - folk har simpelthen ikke fattet at det ikke er max trhoughput der er afgørende tværtimod. Det er latency som bliver afgørende. Og det er her MS har lavet sindsygt meget for at optimere deres setup. PS4 er ikke hardwaremæssigt optimeret til TR - det skal gøres softwaremæssigt.

I think this is because of the DirectX Software API which is only on xbox one and Windows 8.1. Although all GCN chips are 11.2 compliant. The difference is, the GCN 1.0 chip use software-tiling.
The DirectX-level sony reffers to is just the hardware-level of features.

Latency is one of the main factors. GDDR5 kills the latency and loses many cycles while switching from read to write. Tiling kills some of the GDDR5 tricks because of really small reads that are performed. so the bandwidth is crippled and the latency is worse. Tiling would be still better than nothing, but GDDR5 is not good at this.
DDR3 has a better latency, and the bandwidth is more resistend against small reads. And there is the "small" esram. Latency is really good, the GPU has the same speed as the esram (no need for sync-cycles between esram and GPU) just to say it, is optimal for tiling (still not counting in the move-engines which also save cycles and bandwidth).


Så i den gamle verden vil PS4 være bedst - netop det vi ser lige nu hvor udviklerne ikke har haft tid og MS ikke leveret de rette drivere - men fremover vil TR komme til at sparke røv og Xbox One vil ikke ramme de samme bottlenecks som PS4 allerede bokser med. Der er vel en årsag til at The order 1886, Infamus kører 30FPS - og 1886 sågar 800p, dvs. under Ryse!.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Blauwy » 10. feb 2014 12:48

Billede

Det jo helt vildt hvor meget fantasi en person kan tvinge sig selv til at se som sandhed.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 44 gæster

cron