Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Stricker » 7. feb 2014 14:20

cigi silk skrev:SONY har kun adgang til Directx 11.1 - og det er springet til 11.2 som er meget vitalt. Herudover kan man jo også sige om en VW golf og en VW passat deler mange deler (arkitektur) - nogen gange så er det de små forskelle som gør det.!


11.1 til 11.2 lyder altså ikke som et kvantespring.
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1300

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 7. feb 2014 14:21

Nu handler det jo ikke om hvad det lyder som men mere om hvad det er!
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Stricker » 7. feb 2014 14:23

cigi silk skrev:Nu handler det jo ikke om hvad det lyder som men mere om hvad det er!


Det er ikke 11.1 til 12.0.
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1300

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 7. feb 2014 14:30

cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Blauwy » 7. feb 2014 14:33

cigi silk skrev:SONY har kun adgang til Directx 11.1 - og det er springet til 11.2 som er meget vitalt. Herudover kan man jo også sige om en VW golf og en VW passat deler mange deler (arkitektur) - nogen gange så er det de små forskelle som gør det.!




Kan du ikke forklare mig hvorfor du bliver liderlig over de tal? Hvorfor mener du at de vil gøre den kæmpe forskel for XB1?
Jeg følger ikke helt med i, hvorfor præcis alt det du snakker om, skulle gøre XB1 til en superkonsol der vil få PS4 til at ligne Commodore 64. (Overdrivelse, selvfølgelig)
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 7. feb 2014 14:34

cigi silk skrev:SONY har kun adgang til Directx 11.1 - og det er springet til 11.2 som er meget vitalt.

Det er vi slet ikke uenige om, men hvorfor skrev du så ikke det til at starte med?

Personligt tvivler jeg på, at forskellen mellem 11.1 og 11.2 ville betyde en performance forskel på 60%, ligesom jeg heller ikke tror 'tiled resources' bliver afgørende. Dreamcasts PowerVR benyttede tiled rendering tilbage i 1999 (ALL HAIL DREAMCAST!!!), men det er selvfølgelig kun ren spekulation fra min side.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 7. feb 2014 14:56

Det er ikke Tiled ressources der er afgørende. Det er MS arbejde med at reducere latency via deres ESRAM og GDDR3 der er afgørende. MS har arbejdet på at deres PRT vil være hardware supporteret og de har været mere forudseende ifht. at det ikke er throughput i raw power via GDDR5 der fremover vil være afgørende - det er netop hastigheden til at undersøttte tilled ressoruces.

Det er skulle give de 60% er at MS samtidig skulle give adgang til deres ekstra GPU elementer (stacked) via deressåkaldte stereo driveres.

http://www.youtube.com/watch?v=5Fv_DqQw_uk
se specielt min 12.00 min.

Og her er en video - som giver en rigtig god forklaring på fordel og forskelle mellem XBOX one og PS4 GPU... vel og mærket uden overhovedet at tage hensyn til at der sansynligvis "måske" er ekstra GPU gemt i deres stacked GPU.
http://www.youtube.com/watch?v=ZX7ZFN2b ... tK&index=7
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 7. feb 2014 15:30

Yderligere info som igen viser MS arbejde med at reducere latency og dermed defacto gøre sig mere effektiv i udnyttelsen af dx11.2.

From the link http://www.vgleaks.com/world-exclusi...-move-engines/

Quote:
"Xbox One (Durango) hardware has four move engines for fast direct memory access (DMA)

This accelerators are truly fixed-function, in the sense that their algorithms are embedded in hardware. They can usually be considered black boxes with no intermediate results that are visible to software. When used for their designed purpose, however, they can offload work from the rest of the system and obtain useful results at minimal cost.

The following figure shows the Durango move engines and their sub-components


The four move engines all have a common baseline ability to move memory in any combination of the following ways:
•From main RAM or from ESRAM
•To main RAM or to ESRAM
•From linear or tiled memory format
•To linear or tiled memory format
•From a sub-rectangle of a texture
•To a sub-rectangle of a texture
•From a sub-box of a 3D texture
•To a sub-box of a 3D texture

The move engines can also be used to set an area of memory to a constant value.
Then a little further down

Quote:
The advantage of the move engines lies in the fact that they can operate in parallel with computation. During times when the GPU is compute bound, move engine operations are effectively free. Even while the GPU is bandwidth bound, move engine operations may still be free if they use different pathways. For example, a move engine copy from RAM to RAM would not be impacted by a shader that only accesses ESRAM."
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 7. feb 2014 15:31

Tror jeg holder en pause nu - nogle efterspurgte links - jeg tænker at der vist er leveret en del som viser at tingene ikke er sort/hvide som SONY gerne vil gøre det hele til.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf styrvolt » 7. feb 2014 16:50

Emnet bliver debateret mange steder. Men man kan ikke finde mange tekniske kommentatorer der tør håbe på meget mere end at xbonen indhenter ps4 bare en lille smule på den lange bane.

Så jeg er ikke tilnærmelsesvis overbevist om at der er noget der bare minder om 60% performance forøgelse i vente. Derimod er der nok en xbone prisnedsættelse i vente. Den manøvre vil tale sit eget klare sprog.

Det tekniske slag er ved at være afgjort i de flestes bevidsthed. Også hos de alm. forbruger der er den næste gruppe som kommer frem til kassen. En prisnedsættelse vil være rendyrket damage-control - og en anerkendelse af dette forhold.

Nå. God weekend ;-)
Billede
styrvolt
Niveau 4
 
Indlæg: 305


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Annxii » 7. feb 2014 17:44

Cigi slik, source for den med de 60% er en anonym post på misterxmedia.livejournal.com. Lidt kildekritk ville ikke være at foragte. Misterx får næsten neogaf og n4g til at se neutrale ud!

Der har været rigtig meget snak om at drivers til xbox one var meget "rushed" så personligt tror jeg bestemt også på, at der kommer til at sket noget godt på den front inden alt for længe (og jo det kan betyde rigtig meget!!), men på den måde at trække et tal ud af røven er næsten 100% sikkert fri fantasi.
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf hamdenfede » 7. feb 2014 20:12

susperia skrev:Jer som har både one og ps4, kan i fortælle om ps4 larmer noget mere end one?
Nu har jeg også fået en ps4, og er overrasket over hvor meget den larmer i forhold til min one.
Den siger næsten det samme, hvis ikke mere end min gamle ps3 fat. Og jeg har ikke spillet mere end 15 min af gangen ca.

Så skal lige høre om det er normalt, da jeg synes mange skrev at den var næsten lydløs.



Hvad faen snakker din PS4 til dig??? Du burde fandme søge en psykolog :wink:
hamdenfede
Niveau 5
 
Indlæg: 968
By: Nykøbing Falster


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf susperia » 7. feb 2014 21:03

Har jeg prøvet, han kunne ikke hjælpe.
Billede
susperia
Niveau 5
 
Indlæg: 1274
By: Haarby


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Benja190782 » 7. feb 2014 21:15

Har lige fået en PS4. Skal til at starte den nu. Bedømmelse kommer senere i aften.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 7. feb 2014 22:44

styrvolt skrev:Emnet bliver debateret mange steder. Men man kan ikke finde mange tekniske kommentatorer der tør håbe på meget mere end at xbonen indhenter ps4 bare en lille smule på den lange bane.

Så jeg er ikke tilnærmelsesvis overbevist om at der er noget der bare minder om 60% performance forøgelse i vente. Derimod er der nok en xbone prisnedsættelse i vente. Den manøvre vil tale sit eget klare sprog.

Det tekniske slag er ved at være afgjort i de flestes bevidsthed. Også hos de alm. forbruger der er den næste gruppe som kommer frem til kassen. En prisnedsættelse vil være rendyrket damage-control - og en anerkendelse af dette forhold.

Nå. God weekend ;-)


Så er det jo heldig at en bevisthed kan ændres ved fakta. Det er fint du tror på en prisnedsættelse. Jeg tror at MS kommer til at vise et performance spring som vil gøre en Ps4 prisnedsættelse mere sansynlig. Men det er jo rent gætværk. Mht. de 60% så har du ret - det er ikke et sikkert tal - det har jeg jo skrevet - det kan også være mer end det :D De oprindelige rygter snakkede dog først om et forår release af stereo drivere.
Senest rettet af cigi silk 8. feb 2014 08:26, rettet i alt 1 gang.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 107 gæster

cron