Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Fnuggy » 28. okt 2013 17:58

maagaard90 skrev:
nakka skrev:sidst men ikke mindst. beklageligt at xboxfolk altid skal skyde neogaf ned. en side hvor udviklerne og folk fra firmaerne selv debattere (gør de ikke b3d f.eks). pt er der f.eks en debat igang mellem et par udviklere omkring xboxone og ps4 - begge med navne, linkidin mm. så de ikke bare er "ukendte anonyme folk", og holdes til ansvar for deres påstande.


NeoGAF har taget fejl op til mange gange, og er herop til launch blevet en spin-mølle for rygter. Jo, de har haft ret i enkelte ting, men langt det meste er opspin.
Derudover så er det en utrolig ensidig side, hvor man med det samme bliver plaffet ned som fanboy, bare fordi man skal have en Xbox One og ikke en PS4. Jeg er glad for at officielle Xbox udviklere og PR folk er gået derind for at aflive rygter, for ellers så ville den hjemmeside have dræbt Xbox One helt og aldeles med løgnagtige rygter.


Siger den side ikke mere om brugerne end om selve siden? :-D Det er nu meget sjovt at se folk debattere sådanne emner her, for man kan jo bare holde sig til de informationer som er givet fra de officielle sites :-D

Jeg følger personligt ikke meget med i sådanne debatter, da jeg venter til produktet er final og så kan jeg studere hvad jeg vil købe. For alle har jo hørt om "en fjer og fem høns" :-D
Fnuggy
Niveau 0
 
Indlæg: 31
By: Odense


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 28. okt 2013 18:28

Fnuggy skrev:For alle har jo hørt om "en fjer og fem høns" :-D

Er det ikke navnet på en ny konsol fra Sega? ;) :mrgreen:
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Annxii » 28. okt 2013 19:09

nakka, der er vist ikke så meget andet at sige end at du er uforbedrelig og virkelig understreger, at du hører til på neogaf! *FUD-Man away!!!*
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Fnuggy » 28. okt 2013 19:12

IkkNico skrev:
Fnuggy skrev:For alle har jo hørt om "en fjer og fem høns" :-D

Er det ikke navnet på en ny konsol fra Sega? ;) :mrgreen:


Nej, det er Saga Blot :-D
Fnuggy
Niveau 0
 
Indlæg: 31
By: Odense


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Benja190782 » 28. okt 2013 20:24

Hør nu her, glat-Nakka! Det eneste du vil er at skabe splid - og folk er pisse træt af at hører om dit elskede NeoGAF!

Altså hvis det hele ender med at PS4'eren ikke er en skid bedre end Xbox One, så griner jeg min røv i laser!
The internet would friggin' melt!
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Thorpedo29 » 29. okt 2013 08:24

Her er lige en sammenligning af Battlefield 4 på de 2 next gen konsoller: http://www.eurogamer.net/articles/digit ... ff-preview

Syntes det er en fin gennemgang og giver et rimeligt neutralt indblik i de små forskelle der pt. er mellem de 2 konsoller.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Too Nizzle » 29. okt 2013 09:46

enig, god gennemgang. Dog har ps4 en del mindre farve i deres videoer end i alle de andre mediers - så ved ikke hvad de har lavet siden deres er så anderledes. Men jeg synes at andre mediers sammenligninger er en del bedre hvis man vil se med egne øjne i en video eks. da farverne er mere ens
Too Nizzle
Niveau 5
 
Indlæg: 877
By: Høje Tåstrup


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf artemisthemp » 29. okt 2013 10:01

Lagt mærke til de skriver XO i den ene side af video?
XO = Love i SMS sprog
Billede
artemisthemp
Niveau 3
 
Indlæg: 222


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Blauwy » 29. okt 2013 10:11

Too Nizzle skrev:enig, god gennemgang. Dog har ps4 en del mindre farve i deres videoer end i alle de andre mediers - så ved ikke hvad de har lavet siden deres er så anderledes. Men jeg synes at andre mediers sammenligninger er en del bedre hvis man vil se med egne øjne i en video eks. da farverne er mere ens


PS3 havde også et mærkelig overlag af for meget kontrast iforhold til X360. Det samme gør sig åbenbart gældende på PS4, hvilket jeg havde håbet de havde ændret med ny hardware.

Ellers ville jeg gerne se dem der sagde at PS4 var "50% stækere og det bliver set i gameplay", for man kan næsten ikke se forskel på de to, bortset fra mit førnævnte kritikpunkt, hvilket er en personlig mening.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Thorpedo29 » 29. okt 2013 10:15

Nej der er ikke den store forskel men vi skal nok også lige huske at det er et af de første spil til den nye gen.

Jeg syntes tilgengæld MP ser rigtigt skidt ud på begge platforme i videoen.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Blauwy » 29. okt 2013 10:29

Thorpedo29 skrev:Nej der er ikke den store forskel men vi skal nok også lige huske at det er et af de første spil til den nye gen.

Jeg syntes tilgengæld MP ser rigtigt skidt ud på begge platforme i videoen.


vi skal nok også lige huske at det er et af de første spil til den nye gen.
;)

Hvad betegner du som "rigtig skidt" ? Jeg kan kun finde video af PS4's MP, og jeg synes det ser fornuftigt ud.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 29. okt 2013 10:46

Jeg kan sku ikke se den store forskel, hvis man skal have en lup frem for at se forskellen eller måle sig til framedrops kan det da være ligegyldigt...

Når kampen først er i gang, ser man jo ikke en skid alligevel :) Det ser rigtig fornuftigt ud på begge konsoller :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Thorpedo29 » 29. okt 2013 10:50

Blauwy skrev:
Thorpedo29 skrev:Nej der er ikke den store forskel men vi skal nok også lige huske at det er et af de første spil til den nye gen.

Jeg syntes tilgengæld MP ser rigtigt skidt ud på begge platforme i videoen.


vi skal nok også lige huske at det er et af de første spil til den nye gen.
;)

Hvad betegner du som "rigtig skidt" ? Jeg kan kun finde video af PS4's MP, og jeg synes det ser fornuftigt ud.


Det er her: http://www.ign.com/videos/2013/10/28/ba ... comparison

Mener det er det sidste minut hvor de sammenligner MP. Men jeg kan godt se at jeg måske var for kritisk første gang jeg så den og det ikke er så slemt igen.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf maagaard90 » 29. okt 2013 10:50

Trods at PS4 kører 900x1600, og Xbox må "nøjes" med 720p, så er detaljegraden åbenbart større på Xbox One:

What is curious is the level of "pop" given to the Xbox One's textures, where - bizarrely - artwork often seems to be more detailed than on PlayStation 4. In high contrast scenes, we sometimes see a kind of halo effect around some detail, which may suggest some kind of artificial detail-boosting post-process.


EDIT:
Jeg elsker kommentartråden, som virkelig er fyldt med fanboys. Også Xbox One fanboys:
Billede
100% Xbox 360: Battlefield 1943, Brothers, Chime, Dead Space, Dead Space Ignition, Dead Space 2, Deadlight, Fez, Minecraft, Plants vs. Zombies, The Walking Dead Season 1 & 2, WinterBottom.
Fotoblog: Billedstrøm
maagaard90
Niveau 7
 
Indlæg: 2724
By: Aalborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Blauwy » 29. okt 2013 10:57

Tak for linket. Jeg synes det ser rigtig godt ud og du skal have en guldstjerne for at indrømme din "fejl" :)

Jeg synes dog at den der optager disse videoer skal finde en der rent faktisk kan finde ud af spillet, til at fremvise det :P
Jeg bliver altid irriteret over hvor dårlige dem der spiller, er til det.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster

cron