Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf BulletEyeDk » 19. jun 2013 08:49

@nakka

Ja det ender formentlig også med at jeg bare venter og ser tiden an til de nye konsoller er udkommet - finder ud af om jeg kan leve med en ps4 controller vs. det jeg kan li' ved Xbox controlleren.

Et andet ikke uvæsentlig tema er selvfølgelig også at man skal skele til hvad ens venner køber ;)

Vedr. GT spillet så har jeg kun fra andre venner, der også har prøvet forza, at sidstnævnte efter deres mening skulle være noget overlegen sammenlignet med GT, men igen det er jo en smagssag....
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf -S- » 19. jun 2013 08:52

BulletEyeDk skrev:Vedr. GT spillet så har jeg kun fra andre venner, der også har prøvet forza, at sidstnævnte efter deres mening skulle være noget overlegen sammenlignet med GT, men igen det er jo en smagssag....


Enig! Forza er bedre end GT.. Det bliver den eneste titel jeg kommer til at savne på PS4.
-S-
 


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 19. jun 2013 08:54

BulletEyeDk skrev:@nakka

Ja det ender formentlig også med at jeg bare venter og ser tiden an til de nye konsoller er udkommet - finder ud af om jeg kan leve med en ps4 controller vs. det jeg kan li' ved Xbox controlleren.

Et andet ikke uvæsentlig tema er selvfølgelig også at man skal skele til hvad ens venner køber ;)

Vedr. GT spillet så har jeg kun fra andre venner, der også har prøvet forza, at sidstnævnte efter deres mening skulle være noget overlegen sammenlignet med GT, men igen det er jo en smagssag....


Jeg har ingen venner så jeg dropper konsollerne i denne omgang. Hvis nogen skulle være interesseret i en kop kaffe og en heftig omgang fire-på-stribe, så sig til.

Indtil videre er mit indtryk, at mine kammerater køber PS4, i al fald dem jeg senest har gamet med. Men der er nu også mange, som fortsat har Xbox-hjertet med sig.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Thorpedo29 » 19. jun 2013 08:57

Ja det er en fordelene ved ikke at skulle have en af konsollerne på release. Det er først når brugerne kommer igang med konsollerne man får den virkeligt brugbare feedback.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 19. jun 2013 08:59

tue69 skrev:
BulletEyeDk skrev:@nakka

Ja det ender formentlig også med at jeg bare venter og ser tiden an til de nye konsoller er udkommet - finder ud af om jeg kan leve med en ps4 controller vs. det jeg kan li' ved Xbox controlleren.

Et andet ikke uvæsentlig tema er selvfølgelig også at man skal skele til hvad ens venner køber ;)

Vedr. GT spillet så har jeg kun fra andre venner, der også har prøvet forza, at sidstnævnte efter deres mening skulle være noget overlegen sammenlignet med GT, men igen det er jo en smagssag....


Jeg har ingen venner så jeg dropper konsollerne i denne omgang. Hvis nogen skulle være interesseret i en kop kaffe og en heftig omgang fire-på-stribe, så sig til.

Indtil videre er mit indtryk, at mine kammerater køber PS4, i al fald dem jeg senest har gamet med. Men der er nu også mange, som fortsat har Xbox-hjertet med sig.


Jeg er på, så dasker jeg dig i fire på stribe :lol:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf RazorOne DK » 19. jun 2013 09:39

Jeg syntes at Adam Sessler her forklarer rimelig godt hvordan tingene forholder sig og jeg giver ham fuldstændig ret i mange af hans synspunkter:
Billede
RazorOne DK
Niveau 4
 
Indlæg: 799


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 19. jun 2013 10:07

RazorOne DK skrev:Jeg syntes at Adam Sessler her forklarer rimelig godt hvordan tingene forholder sig og jeg giver ham fuldstændig ret i mange af hans synspunkter: http://www.youtube.com/watch?v=syQDMEFq3H4


Ja, der er f.eks. : Third-Party Publishers Will Have Final Say On Used Games for PS4

http://kotaku.com/third-party-publisher ... -512643240

Så PS4 går ikke fri, hvis udviklerne ser det som en bedre forretning i fremtiden.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf -S- » 19. jun 2013 10:18

Slimjay DK skrev:
RazorOne DK skrev:Jeg syntes at Adam Sessler her forklarer rimelig godt hvordan tingene forholder sig og jeg giver ham fuldstændig ret i mange af hans synspunkter: http://www.youtube.com/watch?v=syQDMEFq3H4


Ja, der er f.eks. : Third-Party Publishers Will Have Final Say On Used Games for PS4

http://kotaku.com/third-party-publisher ... -512643240

Så PS4 går ikke fri, hvis udviklerne ser det som en bedre forretning i fremtiden.


Ubisoft har allerede udmeldt at de ikke vil bruge DRM. CD Project RED har sagt det samme. EA har ikke besluttet sig endnu.

De store udviklere er bange for folks reaktioner, og man kan takke neogaf for at lave "demonstrationer" når der er noget som ikke passer gaming-miljøet, for det kommer os tilgode i fremtiden. - også derfor jeg håber at Microsoft laver deres regler om, så både udviklere og forbrugere er tilpasse med at bruge deres produkt.
-S-
 


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 19. jun 2013 10:30

Ja, at de har udmeldt det nu, betyder jo ikke at der ikke er mulighed for at de ændre holdning. Det må tiden vise ....
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf maagaard90 » 19. jun 2013 10:34

Men er det ikke det samme, som Xbox siger til deres udviklere. Altså at de har frit valg om de vil bruge DRM eller ej?
100% Xbox 360: Battlefield 1943, Brothers, Chime, Dead Space, Dead Space Ignition, Dead Space 2, Deadlight, Fez, Minecraft, Plants vs. Zombies, The Walking Dead Season 1 & 2, WinterBottom.
Fotoblog: Billedstrøm
maagaard90
Niveau 7
 
Indlæg: 2724
By: Aalborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf -S- » 19. jun 2013 10:40

Forskellen er at med Xbox One får man hardware DRM, og med PS4 'kan' man få software DRM. Det er vidt forskellige ting.
Hvis man surfer lidt tilbage i tråden kan man se hvordan xbox-tilhængere skriver at det er udviklerne der har været medbestemmende på Xbox-reglerne og at vi vil se det samme på PS4 - Det kan vi se nu var en kæmpe antagelse.

Jeg forstår godt at man gerne vil hænge i ang. Xbox-konsollen og især når man har brugt masser af timer på at skrabe cheevos sammen, men alle de antagelser som florerer på nettet burde være et advarselssignal om at Microsoft slet ikke er klar til at frigive en ny konsol, for når både udviklere og forbrugere ikke ved hvad de skal gøre af sige selv, er det et signal om dårlig markedsføring fra Microsofts side af.
-S-
 


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf maagaard90 » 19. jun 2013 11:07

-S- skrev:Forskellen er at med Xbox One får man hardware DRM, og med PS4 'kan' man få software DRM. Det er vidt forskellige ting.
Hvis man surfer lidt tilbage i tråden kan man se hvordan xbox-tilhængere skriver at det er udviklerne der har været medbestemmende på Xbox-reglerne og at vi vil se det samme på PS4 - Det kan vi se nu var en kæmpe antagelse.

Jeg forstår godt at man gerne vil hænge i ang. Xbox-konsollen og især når man har brugt masser af timer på at skrabe cheevos sammen, men alle de antagelser som florerer på nettet burde være et advarselssignal om at Microsoft slet ikke er klar til at frigive en ny konsol, for når både udviklere og forbrugere ikke ved hvad de skal gøre af sige selv, er det et signal om dårlig markedsføring fra Microsofts side af.


Det vil sige at alle spil får DRM. Det er ikke noget, som er valgfrit?
100% Xbox 360: Battlefield 1943, Brothers, Chime, Dead Space, Dead Space Ignition, Dead Space 2, Deadlight, Fez, Minecraft, Plants vs. Zombies, The Walking Dead Season 1 & 2, WinterBottom.
Fotoblog: Billedstrøm
maagaard90
Niveau 7
 
Indlæg: 2724
By: Aalborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 19. jun 2013 11:09

Nej, det vil sige at på den ene side, så er det konsollen, der styrer DRM, mens det på den anden side er 3. parten der styrer DRM. Så med andre ord så SKAL du døjes med DRM på den ene side, og på den anden der "kan du komme til" at døjes med DRM.

Hvis EA vil lave et online pass til PS4, så kan de gøre det.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf maagaard90 » 19. jun 2013 11:40

tue69 skrev:Nej, det vil sige at på den ene side, så er det konsollen, der styrer DRM, mens det på den anden side er 3. parten der styrer DRM. Så med andre ord så SKAL du døjes med DRM på den ene side, og på den anden der "kan du komme til" at døjes med DRM.

Hvis EA vil lave et online pass til PS4, så kan de gøre det.


Mange tak for afklaringen. Jeg blev lidt i tvivl om, hvad det kunne komme til at betyde. Men jeg er efterhånden sikker på, at jeg skal have en Xbox One. Jeg var ved at vakle lidt, men fandt hjem igen :)
100% Xbox 360: Battlefield 1943, Brothers, Chime, Dead Space, Dead Space Ignition, Dead Space 2, Deadlight, Fez, Minecraft, Plants vs. Zombies, The Walking Dead Season 1 & 2, WinterBottom.
Fotoblog: Billedstrøm
maagaard90
Niveau 7
 
Indlæg: 2724
By: Aalborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 19. jun 2013 11:47

Her er lidt fra det nye PS4 interface, ser super fedt ud, dog ligner det også noget der virker bedst og ser bedst ud hvis man er "connected" :) Og fed feature når han bruger move funktionen til at navigerer tastaturet.

**Får så lige at vide at det er en gammel E3 video :) den er gået forbi mig i farten .....

Senest rettet af Slimjay DK 19. jun 2013 11:53, rettet i alt 2 gange.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster

cron