Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Teluc » 15. jun 2013 09:11

Xbox One er en spillekonsol + at den så kan en masse andre super fede ting.
PlayStation 4 er en spillekonsol, som kan det samme som PlayStation 3 - den er bare lidt kraftigere.


Hvad dækker de andre "super fede ting over" som X1 kan ifht. PS4?

Synes altså det er lidt baised at sige, at PS4 "bare" er lidt kraftigere end 3'eren - hvad med Share, Cloud etc?
Teluc
Niveau 4
 
Indlæg: 652


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Psymatiq » 15. jun 2013 09:40

Cloud og streaming har der været her hele den her generation der er intet nyt i det(til gengæld er det en ny måde MS bruger det på). Sony går ikke væk fra status quo(grafisk udvikling vil altid ske ved et generationsskift og er forventet). At MS går digitalt er derimod en udvikling, det er muligt at de 5 millioner tudekiks nostaligske gamere ikke forstår det. Men udvikling er nødvendigt, og personligt ville jeg heller havde alting digitals end at side og fedte rundt med et stykke plastic med et data track smidt ind imellem.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Shooter DK » 15. jun 2013 09:51

Lige meget hvad så er detimponerende at på et xbox forum er der flere der vil have playstation. :)
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Erroneus » 15. jun 2013 10:10

-S- skrev:Ouch..

Xbox One dev kits med Nvidia GTX 780 til E3 [-X
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=590486

Av av av. De kunne i det mindste have brugt AMD gfx kort, men nej de smider en PC op med et grafikkort, som er meget mere kraftigt end hvad der kommer i en Xbox One. Det lugter lidt af at MS er presset i at få produceret de her Xbox One's, som rygterne også har gået med. Må da håbe for dem, at de får styr på det til launch, så vi ikke ender op med en situation hvor de 21 udvalgte lande som får Xbox One's, faktisk nærmest skal slås om dem.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Buktu » 15. jun 2013 10:57

Erroneus skrev:
-S- skrev:Ouch..

Xbox One dev kits med Nvidia GTX 780 til E3 [-X
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=590486

Av av av. De kunne i det mindste have brugt AMD gfx kort, men nej de smider en PC op med et grafikkort, som er meget mere kraftigt end hvad der kommer i en Xbox One. Det lugter lidt af at MS er presset i at få produceret de her Xbox One's, som rygterne også har gået med. Må da håbe for dem, at de får styr på det til launch, så vi ikke ender op med en situation hvor de 21 udvalgte lande som får Xbox One's, faktisk nærmest skal slås om dem.




Ærligt talt, så er det ikke specielt underligt.

I spiludvikling, så får du først alt det basale på plads, og så begynder du på optimering. Mange af titlerne på E3 er af gode grunde ikke klar til release, og er langt fra at være færdigoptimerede - men i kan selv forestille jer hvad der ville ske hvis de præsenterede et spil som kørte vanvittigt elendigt. Så selvfølgelig smider man noget hardware i som har noget performance overhead, så man rent faktisk kan fremvise spillet tættere på hvordan det vil være ved release. Det er rimeligt standard praksis.

At et spil crasher til Windows er af samme årsag heller ikke så underligt. Så come on, konspirationsteorierne er da vældigt sjove, men det her er en non-story.
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf CaptainKicker » 15. jun 2013 11:09

Shooter DK skrev:Lige meget hvad så er detimponerende at på et xbox forum er der flere der vil have playstation. :)


Det er også helt vildt hvor mange der er kommet fra PSlife, for at skrive om PS4 og stemme her.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Morten Skou » 15. jun 2013 11:16

CaptainKicker skrev:
Shooter DK skrev:Lige meget hvad så er detimponerende at på et xbox forum er der flere der vil have playstation. :)


Det er også helt vildt hvor mange der er kommet fra PSlife, for at skrive om PS4 og stemme her.


Hehe ja, der kom lige et "ryk ind" :D Men Shooter har ret, afstemningen herinde er lidt overraskende.

Dog ser vores afstemning lidt anderledes ud på Facebook - den er dog ikke helt identisk mht. spørgsmålene:
http://www.facebook.com/questions/10151644125993044/
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf SocomGriseNN » 15. jun 2013 11:19

CaptainKicker skrev:
Shooter DK skrev:Lige meget hvad så er detimponerende at på et xbox forum er der flere der vil have playstation. :)


Det er også helt vildt hvor mange der er kommet fra PSlife, for at skrive om PS4 og stemme her.

Hvorfor tror du det? Har du set rundt på andre hjemmesider? For hvis ikk, kan jeg fortælle at ingen gider have XBOX dONE.
SocomGriseNN
Niveau 4
 
Indlæg: 371


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf CaptainKicker » 15. jun 2013 11:21

SocomGriseNN skrev:
CaptainKicker skrev:
Shooter DK skrev:Lige meget hvad så er detimponerende at på et xbox forum er der flere der vil have playstation. :)


Det er også helt vildt hvor mange der er kommet fra PSlife, for at skrive om PS4 og stemme her.

Hvorfor tror du det? Har du set rundt på andre hjemmesider? For hvis ikk, kan jeg fortælle at ingen gider have XBOX dONE.


Ingen? Xbox Done? Okay, så siger vi det ;)
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf SocomGriseNN » 15. jun 2013 11:25

Ingen? Xbox Done? Okay, så siger vi det ;)


Jo, der er nogen der godt vil tages i røven, men skal vi ikke lige bringe den her frem igen:
https://www.facebook.com/AmazonVideoGam ... 646&rest=1

Hvis jeg var MS og så den, ville jeg seriøst overveje at sprede nogle gode nyheder, men hvem ved, måske har de ingen? :lol:
SocomGriseNN
Niveau 4
 
Indlæg: 371


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf loonitunius » 15. jun 2013 11:29

socomgrisenn ... det ikke helt rigtig, jeg er stadig mest til xbox one, må jeg indrømme dog ik sten sikker og er stadig ved at køre for og imod, ... men at sige INGEN gider er nok at overdrive :)
Billede
loonitunius
Niveau 6
 
Indlæg: 1583


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Morten Skou » 15. jun 2013 11:32

SocomGriseNN skrev:
Ingen? Xbox Done? Okay, så siger vi det ;)


Jo, der er nogen der godt vil tages i røven, men skal vi ikke lige bringe den her frem igen:
https://www.facebook.com/AmazonVideoGam ... 646&rest=1

Hvis jeg var MS og så den, ville jeg seriøst overveje at sprede nogle gode nyheder, men hvem ved, måske har de ingen? :lol:


Hehe ja, det ser ikke godt ud, men omvendt så er der noget ved den der Amazon ting der ikke helt hænger sammen med en række andre udmeldinger. Jeg har flere gange set folk skrive at "nu er der igen mulighed for at købe en Xbox One via amazon", som om at de kun har haft et begrænset antal, og det undrer mig lidt.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Erroneus » 15. jun 2013 11:33

Buktu skrev:I spiludvikling, så får du først alt det basale på plads, og så begynder du på optimering. Mange af titlerne på E3 er af gode grunde ikke klar til release, og er langt fra at være færdigoptimerede - men i kan selv forestille jer hvad der ville ske hvis de præsenterede et spil som kørte vanvittigt elendigt. Så selvfølgelig smider man noget hardware i som har noget performance overhead, så man rent faktisk kan fremvise spillet tættere på hvordan det vil være ved release. Det er rimeligt standard praksis.

At et spil crasher til Windows er af samme årsag heller ikke så underligt. Så come on, konspirationsteorierne er da vældigt sjove, men det her er en non-story.

Det er fuldstændig korrekt, men så skal de ikke udtale sig at alle spillene kører på Xbox One under E3 eller på maskiner som har lign. specs. De kunne i det mindste da have brugt nogle maskiner med AMD kort. Men nej, det har næppe noget at sige med hensyn til når spillene kommer ud, det er bare en sjov krølle på et E3, hvor Microsoft helt ærligt ikke helt har formodet at kommunikere ordenligt ud.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf SocomGriseNN » 15. jun 2013 11:38

loonitunius skrev:socomgrisenn ... det ikke helt rigtig, jeg er stadig mest til xbox one, må jeg indrømme dog ik sten sikker og er stadig ved at køre for og imod, ... men at sige INGEN gider er nok at overdrive :)

Selvfølgelig er der da nogen, og skal da også have den om et års tid når den kan fås til 1500 kr. ;). Ej, jeg synes også den har nogle fede features, men de negative opvejer de dårlige. Har ellers altid være mest til XBOX og synes X360eren er klart den bedste konsol i denne generation, men er simpelthen så skuffet over XONE, at jeg simpelthen nægter at støtte grådige MS.
SocomGriseNN
Niveau 4
 
Indlæg: 371


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Morten Skou » 15. jun 2013 11:41

SocomGriseNN skrev:
loonitunius skrev:socomgrisenn ... det ikke helt rigtig, jeg er stadig mest til xbox one, må jeg indrømme dog ik sten sikker og er stadig ved at køre for og imod, ... men at sige INGEN gider er nok at overdrive :)

Selvfølgelig er der da nogen, og skal da også have den om et års tid når den kan fås til 1500 kr. ;). Ej, jeg synes også den har nogle fede features, men de negative opvejer de dårlige. Har ellers altid være mest til XBOX og synes X360eren er klart den bedste konsol i denne generation, men er simpelthen så skuffet over XONE, at jeg simpelthen nægter at støtte grådige MS.


Hvorfor mener du at Microsoft er grådige? :)
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster

cron