Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 13. jun 2013 21:21

CaptainKicker skrev:Jeg synes også at flere og flere postive meninger kommer frem. Nu ved jeg ikke hvad forudbestllingstallet er, men jeg er slet ikke bekymret. Xbox One skal nok blive en succes.


Der er ingen der behøver at være nervøse. Xbox One ER allerede en succes ud fra preorders at dømme. Ligesom PS4 er.

Ja, Cheezeburger-netværket (primært videogames-siden) er helt kammet over med Xbox One jokes og hate (præcis som man gjorde med PS3'eren i sin tid pga. prisen) men Xbox har så meget støtte fra en solid fanbase og udviklernetværket (og en pengestærk spiller bagved, MS) så den får jo ikke lov til at dø ud som en anden Saturn/Gamecube.

Og husk nu for fanden at skelne imellem dem, som bare glæder sig til PS4/Xbox One, og dem som argumenterer imod den ene eller anden. Der går lige rigeligt med dramaqueen og fanboyisme i den i de her konsolkrige. Hvis jeg nu skriver: "Hold kæft jeg glæder mig til Xbox One. Cloud gaming, design, spil-lineup. Fedt!", så er det på nuværende tidspunkt belastende, at folk skal påpege DRM, Always On, lavere performance osv. Jeg tror de fleste har fanget det.

Lidt ligesom hvis jeg skriver, at jeg skal have en PS4, fordi den tiltaler mig mere. Så er det ikke fordi at jeg nødvendigvis synes at Xbox One er noget hø, men fordi at jeg synes at PS4'eren er fed. Så her må jeg ligeledes påpege, at jeg godt ved, at PSN sikkert ikke er så godt som Xbox Live, at controlleren er lavet til tøser og 5-årige og at der kan gemme sig meget bag ved Sonys vage udmeldinger.

Jeg elsker de her debatter, men jeg synes godt nok at folk tærsker langhalm på de samme ting igen, igen og igen. Selvfølgelig skal debatten da ikke bare gå i stå, indtil der er anmeldere som får fingrene i maskinen og påpeger, at PS4'eren har blæsere, der lyder som en kat der bliver trukket i pungen, og at Kinect 2 langsomt følger dig rundt i lejligheden, selv når du har slukket din Xbox.

Jeg glæder mig satme til at få noget hands on. Lige nu er jeg med stor sandsynlighed PS4 ejer i next gen, men hvis Sony trækker et eller andet ulækkert DRM-plattenslageri op af hatten, og ikke, modsat MS, har haft the cojones til at stå ved det, så er prisforskellen ikke større, end at jeg kan købe mig en Xbox One. Hvis PS4'eren larmer eller smelter efter en time, så er konklusionen den samme. Men hvis PS4'eren viser sig, rent faktisk at være en stærkere konsol, jamen så forbliver jeg i PS4-lejren, også selv om nogle så vil sige "Det er jo bare PS 3,5."

Nu skal jeg ikke være en mavesur stodder, og man skal jo heller ikke dræbe debatten. Men kom nu bare med noget nyt, og husk for guds skyld, at fordi jeg har valgt en Xbox/PS4, så er det ikke fordi at jeg hader det andet valg.

TL:DR: kom nu med noget nyt i debatten - ellers så skriver jeg et blogindlæg som Pessimisten igen
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Thorpedo29 » 13. jun 2013 21:42

tue69 skrev:
CaptainKicker skrev:Jeg synes også at flere og flere postive meninger kommer frem. Nu ved jeg ikke hvad forudbestllingstallet er, men jeg er slet ikke bekymret. Xbox One skal nok blive en succes.


Der er ingen der behøver at være nervøse. Xbox One ER allerede en succes ud fra preorders at dømme. Ligesom PS4 er.

Ja, Cheezeburger-netværket (primært videogames-siden) er helt kammet over med Xbox One jokes og hate (præcis som man gjorde med PS3'eren i sin tid pga. prisen) men Xbox har så meget støtte fra en solid fanbase og udviklernetværket (og en pengestærk spiller bagved, MS) så den får jo ikke lov til at dø ud som en anden Saturn/Gamecube.

Og husk nu for fanden at skelne imellem dem, som bare glæder sig til PS4/Xbox One, og dem som argumenterer imod den ene eller anden. Der går lige rigeligt med dramaqueen og fanboyisme i den i de her konsolkrige. Hvis jeg nu skriver: "Hold kæft jeg glæder mig til Xbox One. Cloud gaming, design, spil-lineup. Fedt!", så er det på nuværende tidspunkt belastende, at folk skal påpege DRM, Always On, lavere performance osv. Jeg tror de fleste har fanget det.

Lidt ligesom hvis jeg skriver, at jeg skal have en PS4, fordi den tiltaler mig mere. Så er det ikke fordi at jeg nødvendigvis synes at Xbox One er noget hø, men fordi at jeg synes at PS4'eren er fed. Så her må jeg ligeledes påpege, at jeg godt ved, at PSN sikkert ikke er så godt som Xbox Live, at controlleren er lavet til tøser og 5-årige og at der kan gemme sig meget bag ved Sonys vage udmeldinger.

Jeg elsker de her debatter, men jeg synes godt nok at folk tærsker langhalm på de samme ting igen, igen og igen. Selvfølgelig skal debatten da ikke bare gå i stå, indtil der er anmeldere som får fingrene i maskinen og påpeger, at PS4'eren har blæsere, der lyder som en kat der bliver trukket i pungen, og at Kinect 2 langsomt følger dig rundt i lejligheden, selv når du har slukket din Xbox.

Jeg glæder mig satme til at få noget hands on. Lige nu er jeg med stor sandsynlighed PS4 ejer i next gen, men hvis Sony trækker et eller andet ulækkert DRM-plattenslageri op af hatten, og ikke, modsat MS, har haft the cojones til at stå ved det, så er prisforskellen ikke større, end at jeg kan købe mig en Xbox One. Hvis PS4'eren larmer eller smelter efter en time, så er konklusionen den samme. Men hvis PS4'eren viser sig, rent faktisk at være en stærkere konsol, jamen så forbliver jeg i PS4-lejren, også selv om nogle så vil sige "Det er jo bare PS 3,5."

Nu skal jeg ikke være en mavesur stodder, og man skal jo heller ikke dræbe debatten. Men kom nu bare med noget nyt, og husk for guds skyld, at fordi jeg har valgt en Xbox/PS4, så er det ikke fordi at jeg hader det andet valg.

TL:DR: kom nu med noget nyt i debatten - ellers så skriver jeg et blogindlæg som Pessimisten igen


Jeg tror du lige kom til at skrive et nuanceret indlæg i en debat præget af fanboys. Det kan du godt pakke sammen, den går ikke her [-X
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf torniel » 14. jun 2013 00:28

Thorpedo29 skrev:Jeg tror du lige kom til at skrive et nuanceret indlæg i en debat præget af fanboys. Det kan du godt pakke sammen, den går ikke her [-X


Ja Tue, hvad bilder du dig egentlig ind?! Vi vil have ophedede fanboys og drama queens! Og Justin Bieber, eller, vent... Vi vil ihvert fald ikke have nuancerede indlæg! :mrgreen:
torniel
Niveau 2
 
Indlæg: 175


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Twinkling » 14. jun 2013 00:43

tue69 skrev:Ja så ved jeg ikke hvad EA finder på. De skal nok bare have din førstefødte.

Tjah, EA kan jo i princippet vælge at vedlægge en key med deres spil, og for at aktivere spillet på sin konsol skal man logge ind på deres servere og indtaste den key - og den kan kun bruges en gang, akkurat som det er med PC spil lige nu.

Morten Skou skrev:Der er jo også nogle bløde værdier omkring at blive på Xbox platformen:
- Man beholder sit gamertag
- Man har allerede mange man kan spille med på vennelisten
- Man har sin gamerscore
- Man kan stadig spille på samme Xbox Live abb. på Xbox 360

Og familie tingen:
- Du kan dele dit spilkatalog med op til 10 venner (og omvendt).

Og det vigtige er vel i virkeligheden spillene? Der synes jeg personligt at Xbox har det fedeste lineup lige nu, men der bliver sikkert annonceret mange flere spil de næste 5 måneder.

I Danmark er der 200 kroners forskel på de to konsoller, til gengæld får man 12 måneders Xbox Live med (så vidt jeg forstår), en Kinect der er optimeret i forhold til Kinect 1, og en konsol der skulle være fuldstændig lydløs :D

Alle fire punkter du stiller op der er også tilfældet på PlayStation, så som argument mod PS4 holder den slet ikke. Selvfølgelig, hvis du skifter brand overføres det jo ikke,men...

Selv syntes jeg PS4eren har det bedste lineup, og kun PvZ GW og Sunset Overdrive er spil på X1 som jeg virkelig gerne vil have. Jeg kunne ikke være mere ligeglad med Halo og Titanfall - og selvom jeg ikke er til shootere ser Destiny interessant ud. Et Borderlands uden tegnefilms følelsen.
Twinkling
Niveau 5
 
Indlæg: 1276
By: Roskilde


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf RazorOne DK » 14. jun 2013 01:08

Wow! Det virker simpelthen for godt til at være sandt.Billede
Men hvis det er... OMG awesome! :D
Billede
RazorOne DK
Niveau 4
 
Indlæg: 799


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf KBHbellum » 14. jun 2013 01:50

Det er godt nok ikke noget som vil få mig til at købe en X1 over en PS4, men det er udmærket hvis man har mere end en stående i husstanden.
Billede
KBHbellum
Niveau 2
 
Indlæg: 140


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf RazorOne DK » 14. jun 2013 02:09

Dette skulle gælde for de 10 "familie" medlemmer, der har et fælles games libary. Også selvom den ene person befandt sig i Norge f.eks. Det er ikke nødvendigt at være i samme husstand eller land.

Yusuf Mehdi (Microsoft Xbox Chief Marketing and Strategy Officer) har selv været ude og sige følgende:
For one, a family member doesn't have to be a "blood relative," he said, eliminating the extremely unlikely possibility that the Xbox One would include a built-in blood testing kit. For another, they don't have to live in the primary owner's house—I could name a friend that lives 3,000 miles away as one of my "family members"

Skou har skrevet en nyhed om det her: http://www.xboxlife.dk/news/10665/xbox- ... laret.html
Billede
RazorOne DK
Niveau 4
 
Indlæg: 799


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Uzhgi » 14. jun 2013 02:25

Jeg var indstillet på PS4 efter E3, men med den nyhed om family sharing kunne det godt ligne det blev X1 alligevel
Uzhgi
Niveau 4
 
Indlæg: 477


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf KBHbellum » 14. jun 2013 02:30

Det lyder spænende!
Billede
KBHbellum
Niveau 2
 
Indlæg: 140


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf JanR » 14. jun 2013 02:55

Man har jo kunnet gameshare på Playstation 3, siden den udkom, og jeg regner bare med at det fortsætter på PS4 - så det er der skam intet nyt i.
Jeg plejer tit at købe mindre digitale spil, eller DLC på Playstation Store. Derudover er jeg også medlem af Playstation+ så jeg automatisk får de nyere og store spil hver måned. Det vil sige at min bruger har et ret stort digitalt katalog.

Min kærestes storebror har så min bruger, som en subaccount på sin Playstation.
På den måde har han adgang til alle mine ting, inklusiv alle spil, DLC, online passes osv. selvom han blot er logget ind på sin egen bruger.
Vi kan også spille de samme spil på nettet samtidigt, da de ikke er låst fast til én bruger ad gangen.
Og sådan kan jeg også have en anden persons subaccount, og spille vedkommendes spil.

Det pudsige er dog alle de personer herinde som accepterer DRM, da udviklerne ikke tjener nok penge på brugte spil, og skal have en bid af kagen.
Men alligevel er det helt i orden, hvis man får muligheden for at dele sine spil digitalt med venner, og andre mennesker. Hvordan hænger det lige sammen? Og er det så ikke bedre at fjerne de aggressive restriktioner i stedet..?
Billede
JanR
Niveau 2
 
Indlæg: 116


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf CaptainKicker » 14. jun 2013 13:11

Billede

Personligt synes jeg der er flest spændende titler på Xbox One, men det er selvfølgelig bare min mening.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Revorge » 14. jun 2013 13:21

CaptainKicker skrev:Personligt synes jeg der er flest spændende titler på Xbox One, men det er selvfølgelig bare min mening.


Synes også X1 er den konsol med de pt. mest interessante "exlusives", men er jo svært at vide hvordan den situation ser ud, når vi kommer fx. 1 til 2 år ind i deres livetid....
Billede
Revorge
Niveau 7
 
Indlæg: 2209
By: Odense


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Morten Skou » 14. jun 2013 13:23

Revorge skrev:
CaptainKicker skrev:Personligt synes jeg der er flest spændende titler på Xbox One, men det er selvfølgelig bare min mening.


Synes også X1 er den konsol med de pt. mest interessante "exlusives", men er jo svært at vide hvordan den situation ser ud, når vi kommer fx. 1 til 2 år ind i deres livetid....


Sådan vil det jo altid være - både Xbox 360 og PS3 har haft nogle ret fede eksklusive titler de sidste mange år, så jeg tror at hvis man vil være sikker på at få det hele med, så skal man selvfølgelig have begge platforme :-)
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 14. jun 2013 13:24

Hvad betyder det at nogle af spillene har en * ?

Og var Final Fanatsy ikke også annonceret til Xbox One ?

EDIT : ser der er flere Final Fantasy .. det er sku da heller ikke til at blive klog på .. lol
Senest rettet af Slimjay DK 14. jun 2013 13:27, rettet i alt 1 gang.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf -S- » 14. jun 2013 13:27

PlanetSide 2 - nuff said <3 :P
-S-
 


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster

cron