Xboxlife forum

Arcade, DLC og konsol-DRM

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Arcade, DLC og konsol-DRM

Indlægaf tue69 » 12. jun 2013 07:57

Hey de herrer.

Jeg tænkte på, at når man har en Xbox 360-konsol, så virker alle de Arcade spil, som er på boxen, ved samtlige brugere som anvender boxen.

Hvad med DLC? Kan alt downloadet DLC også anvendes af samtlige brugere?
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Arcade, DLC og konsol-DRM

Indlægaf Slimjay DK » 12. jun 2013 08:04

Hmm, har aldrig forsøgt, men det ville jeg da mene :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Arcade, DLC og konsol-DRM

Indlægaf RazorOne DK » 12. jun 2013 08:04

Nej DLC kan ikke anvendes af andre end den profil hvorpå der er købt DLC desværre.
Endvidere for at alle profiler får adgang til ens downloaded spil, skal spillene være installeret på samme konsol, som hvor det blev købt og dowloded første gang. Det vil sige, skiftes der konsol, er det kun din profil der får adgang og ikke som nu alle profiler.
Billede
RazorOne DK
Niveau 4
 
Indlæg: 799


Re: Arcade, DLC og konsol-DRM

Indlægaf tue69 » 12. jun 2013 08:12

RazorOne DK skrev:Nej DLC kan ikke anvendes af andre end den profil hvorpå der er købt DLC desværre.
Endvidere for at alle profiler får adgang til ens downloaded spil, skal spillene være installeret på samme konsol, som hvor det blev købt og dowloded første gang. Det vil sige, skiftes der konsol, er det kun din profil der får adgang og ikke som nu alle profiler.


Ah ja, det var sådan det var.

Mente nok der var noget med skift af konsol. Crap med DLC'et, men dog forventeligt.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Arcade, DLC og konsol-DRM

Indlægaf TerrificFalcon » 12. jun 2013 08:26

Jeg er ret sikker på at det går med DLC, for det har jeg da gjort mere end en gang. Jeg er sikker på, at det er ligesom med Arcade-spil.

Ja, din licens knytter sig til den konsol genstanden først er købt på, men du kan bare lave et license transfer til en ny konsol, hvis det er nødvendigt.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Arcade, DLC og konsol-DRM

Indlægaf tue69 » 12. jun 2013 08:26

Okay - jeg tænkte mere i salgsøjemed. Det er rart at vide, hvilke Arcade spil man kan/tør skrive på en evt. salgsannonce.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Arcade, DLC og konsol-DRM

Indlægaf spif2001 » 12. jun 2013 08:33

tue69 skrev:Hey de herrer.

Jeg tænkte på, at når man har en Xbox 360-konsol, så virker alle de Arcade spil, som er på boxen, ved samtlige brugere som anvender boxen.

Hvad med DLC? Kan alt downloadet DLC også anvendes af samtlige brugere?

Det er kun min profil, der kan købe noget på min box. Ungerne har offline profiler, og der virker alt DLC jeg køber fint. Ved ikke om det ville have været anderledes, hvis de havde haft 'rigtige' online profiler.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Arcade, DLC og konsol-DRM

Indlægaf RazorOne DK » 12. jun 2013 08:35

Men husk hvis du flytter licensen, så er den stadig kun DIN profil der har adgang. Har selv prøvet det alt for mange gange desværre :/
Og en helt anden ting efter man har flyttet licensen til ny konsol, så kan du kun bruge DLC, hvis du er online.
Billede
RazorOne DK
Niveau 4
 
Indlæg: 799


Re: Arcade, DLC og konsol-DRM

Indlægaf TerrificFalcon » 12. jun 2013 09:14

Hvad snakker du om? Hvis du flytter licensen, så har alle brugere stadigvæk adgang til indholdet - du skal bare lige downloade det igen først. Når du har gjort det kan du også spille indholdet offline.

Det hjælper altså at læse informationen på skærmen, når man overfører licens.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Arcade, DLC og konsol-DRM

Indlægaf RazorOne DK » 12. jun 2013 09:22

Nu er det så tilbage ved Oblivion, at jeg oplevede, som den eneste profil på konsolen, efter download af gamertag, samt licens flytning, at have adgang til DLC content.
Plus jeg har også oplevet at 2 af mine licenser ikke blev overført korrekt og var herefter tabt.
Ved ikke hvordan du har været heldig med dine licens overdragelser.

Men det er ikke lige så simpelt, som du giver udtryk for. Ihvertfald ikke i de tilfælde jeg har oplevet på egen hånd.
Billede
RazorOne DK
Niveau 4
 
Indlæg: 799


Re: Arcade, DLC og konsol-DRM

Indlægaf Twinkling » 12. jun 2013 21:42

RazorOne DK skrev:Nej DLC kan ikke anvendes af andre end den profil hvorpå der er købt DLC desværre.
Endvidere for at alle profiler får adgang til ens downloaded spil, skal spillene være installeret på samme konsol, som hvor det blev købt og dowloded første gang. Det vil sige, skiftes der konsol, er det kun din profil der får adgang og ikke som nu alle profiler.

Forkert. Profilen der har købt arcadespillet skal bare være connected til Live, så virker spillet fint.
Twinkling
Niveau 5
 
Indlæg: 1276
By: Roskilde


Re: Arcade, DLC og konsol-DRM

Indlægaf RazorOne DK » 12. jun 2013 23:05

Det skiver jeg jo også ovenover, at man skal være online for at det virker, efter licens overdragelse.
Men generelt er det der licens system ret kringlet, især hvis man ikke overfører sin profil, via transfer kit.
Jeg er selv på min 6. Xbox 360 konsol, så jeg har prøvet det et par gange ;)
Billede
RazorOne DK
Niveau 4
 
Indlæg: 799


Re: Arcade, DLC og konsol-DRM

Indlægaf tue69 » 12. jun 2013 23:06

Hvis man overfører licenser så er det alt eller intet, ikke? Man kan vel ikke del-overføre, således at man kun ønsker Arcade spil overført, men ikke DLC?
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Arcade, DLC og konsol-DRM

Indlægaf TerrificFalcon » 12. jun 2013 23:12

tue69 skrev:Hvis man overfører licenser så er det alt eller intet, ikke? Man kan vel ikke del-overføre, således at man kun ønsker Arcade spil overført, men ikke DLC?


Bestemt ikke - det er hele molevitten som ryger med over.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Arcade, DLC og konsol-DRM

Indlægaf RazorOne DK » 12. jun 2013 23:28

tue69 skrev:Hvis man overfører licenser så er det alt eller intet, ikke? Man kan vel ikke del-overføre, således at man kun ønsker Arcade spil overført, men ikke DLC?

Du vælger selv udfra din "Purchase history", hvad du vil ha overført. Jeg har dog selv altid valgt at flytte alle licenser, hver gang, så kan ikke med sikerhed sige om man kan vælge alt pånær sit DLC content. I principet skulle det jo være muligt.
Dog skal man huske at der er en slags "Cooldown". Hvor der efter at ha flyttet licenser, skal gå et vist antal dage, før det er muligt at gøre brug af licens flytningsværktøjet igen. Jeg mener det er omkring 4 måneder, men det skulle gerne stå på skærmen efter brug.
Billede
RazorOne DK
Niveau 4
 
Indlæg: 799


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster

cron