Xboxlife forum

E3 2013-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: E3 2013-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 11. jun 2013 08:02

prowdD skrev:Arh, nu må I sku holde op.

I kan seriøst ikke mene at X1 er pænere end PS4? De er begge utroligt grimme. Men den ene pænere end den anden? Stop så det fanboy-gøgl.

Tilbage til E3 tråden; Selv faldte jeg i søvn, men kunne da læse gode nyheder her til morgen. PS4 bliver vidst valgtet - indtil videre, der kan stadig nå at ske en masse. :-). Om ikke andet, så ses vi til Just Dance 5(?) på PS4'eren, Tue69 & Slimjay_DK!


Hell Yeah :lol:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: E3 2013-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 11. jun 2013 08:03

Skal dog blive spændende om Microsoft kan nå eller vil ændre lidt på tingene, nu når de har fået et slag med en hammer på pris og DRM.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: E3 2013-tråden

Indlægaf Cena » 11. jun 2013 08:04

Slimjay DK skrev:Skal dog blive spændende om Microsoft kan nå eller vil ændre lidt på tingene, nu når de har fået et slag med en hammer på pris og DRM.


Ja det er spændende at se om de bare sidder med helt rolige hænder og er sikre på deres konsol nok skal sælge, eller om vi kommer til at se en masse ændringer henover de næste par måneder.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: E3 2013-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 11. jun 2013 08:08

Men jeg undrer mig lidt, for jeg syntes at Sony har meldt ud at det er op til udviklerne hvorvidt der skal drm på eller ej og hvis det forholder sig sådan, så kan jeg ikke se hvorfor udviklerne kunne skulle udnytte det på Xbox one ?

Så er det jo kun prisen og 24 timers check der gør forskellen ? i'm confused
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: E3 2013-tråden

Indlægaf Cena » 11. jun 2013 08:09

Blev der egentlig nævnt noget om hvorvidt PS4 kan spille PS3 titler? Syntes ikke jeg har set det nævnt nogle steder?
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: E3 2013-tråden

Indlægaf spif2001 » 11. jun 2013 08:10

Cena skrev:Blev der egentlig nævnt noget om hvorvidt PS4 kan spille PS3 titler? Syntes ikke jeg har set det nævnt nogle steder?

Det kan den ikke.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: E3 2013-tråden

Indlægaf tue69 » 11. jun 2013 08:10

Slimjay DK skrev:Men jeg undrer mig lidt, for jeg syntes at Sony har meldt ud at det er op til udviklerne hvorvidt der skal drm på eller ej og hvis det forholder sig sådan, så kan jeg ikke se hvorfor udviklerne kunne skulle udnytte det på Xbox one ?

Så er det jo kun prisen og 24 timers check der gør forskellen ? i'm confused


Det tvivler jeg lidt på - for så er det satme et dumt træk at lave deres "du kan godt bruge brugtspil her"-kampagne, hvis de skal trække i land igen.

Måske online pass består på PS4, eller måske at udviklerne får royalties i forhold til, hvad der bliver brugt af onlinetid i deres spil? Sony får jo mønt for onlinedelen nu, så de kan vel reelt set betale dem. Lidt a la Spotify osv.

@Cena:

Det kan den ikke.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: E3 2013-tråden

Indlægaf IkkNico » 11. jun 2013 08:11

Slimjay DK skrev:Men jeg undrer mig lidt, for jeg syntes at Sony har meldt ud at det er op til udviklerne hvorvidt der skal drm på eller ej og hvis det forholder sig sådan, så kan jeg ikke se hvorfor udviklerne kunne skulle udnytte det på Xbox one ?


mener kun de snakkede om online checks. PS4 kan vist lave online check, men det er op til den enkelte udgiver, men ellers enig. Er også lidt konfus.

Når det er sagt, så var det vist en ret stærk præsentation, hvor Sony gjorde alt rigtigt. lige nu hælder jeg i hvert fald mest til PS4 frem for XB1
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: E3 2013-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 11. jun 2013 08:11

Cena skrev:Blev der egentlig nævnt noget om hvorvidt PS4 kan spille PS3 titler? Syntes ikke jeg har set det nævnt nogle steder?


Gaikai servicen skulle vist bruges til det, så det er en streaming service hvor spillet streames til din konsol.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: E3 2013-tråden

Indlægaf Cena » 11. jun 2013 08:12

spif2001 skrev:
Cena skrev:Blev der egentlig nævnt noget om hvorvidt PS4 kan spille PS3 titler? Syntes ikke jeg har set det nævnt nogle steder?

Det kan den ikke.


Tak for info. Havde jeg heller ikke ventet :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: E3 2013-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 11. jun 2013 08:13

tue69 skrev:
Slimjay DK skrev:Men jeg undrer mig lidt, for jeg syntes at Sony har meldt ud at det er op til udviklerne hvorvidt der skal drm på eller ej og hvis det forholder sig sådan, så kan jeg ikke se hvorfor udviklerne kunne skulle udnytte det på Xbox one ?

Så er det jo kun prisen og 24 timers check der gør forskellen ? i'm confused


Det tvivler jeg lidt på - for så er det satme et dumt træk at lave deres "du kan godt bruge brugtspil her"-kampagne, hvis de skal trække i land igen.

Måske online pass består på PS4, eller måske at udviklerne får royalties i forhold til, hvad der bliver brugt af onlinetid i deres spil? Sony får jo mønt for onlinedelen nu, så de kan vel reelt set betale dem. Lidt a la Spotify osv.

@Cena:

Det kan den ikke.


Koster det penge at være online med PS4 ?

Må vist hellere få set det show, så jeg slipper for at stille alle de spørgsmål :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: E3 2013-tråden

Indlægaf tue69 » 11. jun 2013 08:14

Slimjay DK skrev:Koster det penge at være online med PS4 ?

Må vist hellere få set det show, så jeg slipper for at stille alle de spørgsmål :)


Jeps. Det koster vist 60 dollar om året for PS+. Så får du så også de fordele som PS+ ejere har haft (må man da gå ud fra). Altså en base af gratis spil som løbende forøges og altid er tilgængelig, så længe du er medlem.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: E3 2013-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 11. jun 2013 08:16

ja, det læser jeg lige og Drive club skulle være gratis ved lanceringen af PS4 med PS Plus abonnement.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: E3 2013-tråden

Indlægaf Morten Rask » 11. jun 2013 08:21

Slimjay DK skrev:
Cena skrev:Blev der egentlig nævnt noget om hvorvidt PS4 kan spille PS3 titler? Syntes ikke jeg har set det nævnt nogle steder?


Gaikai servicen skulle vist bruges til det, så det er en streaming service hvor spillet streames til din konsol.


Korrekt, den bliver dog først lanceret i 2014, og først til USA.

http://www.pslife.dk/news/7765/e3-plays ... mgang.html
Morten Rask
Niveau 1
 
Indlæg: 81


Re: E3 2013-tråden

Indlægaf ALIE » 11. jun 2013 08:28

Tror det bliver ps4 til at starte med denne gen.
Brugte spil, kraftigere og billigere trækker.
Xbox one bliver købt en dag, Senere i forløbet har vi vel et bedre overblik over hvilke udviklere der vil bruge DMI.

Med hensyn til DMI skal MS, have Big Probs for at tage skridtet. tænker bare de må havde haft en ide om Sony ville Gøre det samme,
Der må Være nogen 3party med røde øre .
Billede
ALIE
Niveau 7
 
Indlæg: 5030


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron