Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf DinesJ » 13. maj 2014 12:25

morten p skrev:
angak skrev:
Bubbibubbi skrev:For bruger man fx sin Xbox udelukkende som mediestreamer så burde man virkeligt se sig omkring efter et af de mange bedre og mere strømbesparende alternativer.

Der findes også folk, som ikke rigtig gider multiplayer-spil ;)


Tak! det er der mange der ikke forstår! For mig som kun rigtig gider singleplayer campaigns i spil, og samtidig gerne vil se lidt Netflix en gang imellem, er det her virkelig en god nyhed! :)


+1
DinesJ
Niveau 2
 
Indlæg: 156
By: København N


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Bavi » 13. maj 2014 16:10

Xbox One .... Nu UDEN kinect til 399$

http://www.xbox.com/en-US/xbox-one/cons ... gp57tSWHUh
Bavi
Niveau 4
 
Indlæg: 696
By: Aalborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Erroneus » 13. maj 2014 16:15

Præcis som forventet. Men godt at se det sker forholdsvis hurtigt. Bedste nyhed i lang tid fra Microsoft.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf DrGetHigh DK » 13. maj 2014 16:28

Erroneus skrev: Bedste nyhed i lang tid fra Microsoft.


Hvorfor det? Ejer du selv en xbox og ville du ønske du ikke havde kinect?
..:::Created to be hated:::..
http://www.youtube.com/VultureEditing
DrGetHigh DK
Niveau 4
 
Indlæg: 638


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf hackNICE1112@ » 13. maj 2014 16:32

DrGetHigh DK skrev:
Erroneus skrev: Bedste nyhed i lang tid fra Microsoft.


Hvorfor det? Ejer du selv en xbox og ville du ønske du ikke havde kinect?


Nej det tro jeg ikke han gøre
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf IkkNico » 13. maj 2014 16:42

Bavi skrev:Xbox One .... Nu UDEN kinect til 399$

http://www.xbox.com/en-US/xbox-one/cons ... gp57tSWHUh

Fedt, så kan det være de snart slår automatisk log in til igen :)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf BuBubbi » 13. maj 2014 16:56

Folk der imod Kinect er givet vis folk der ikke selv har prøvet den på Xbox One, og derfor måske kun har forventninger om at den virker som den gjorde på 360'en.
Jeg bruger min Kinect dagligt til at logge ind, hoppe let mellem spil, optage spil videoer, åbne party osv osv osv.

Jeg ville i hvert fald ikke undvære min Kinect nu da er blevet vand til at bruge den, og ved hvor super godt den virker
når den er kalibreret korrekt.
Erroneus skrev:Præcis som forventet. Men godt at se det sker forholdsvis hurtigt. Bedste nyhed i lang tid fra Microsoft.


Så absolut ikke enig.
Eller jo, det er da fint man kan få en Xbox One billigere.
Men det vil bestemt ikke øge udviklingen af spil der understøtter Kinect nu da alle ikke har den.

Jeg håber virkelig udviklerne holder fat i at udvikle til den, så den ikke dør som den gjorde på 360'en.
For den virker satme bare.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Erroneus » 13. maj 2014 17:21

DrGetHigh DK skrev:
Erroneus skrev: Bedste nyhed i lang tid fra Microsoft.


Hvorfor det? Ejer du selv en xbox og ville du ønske du ikke havde kinect?

Fordi jeg godt kunne finde på at købe en Xbox One en dag, men har ikke nogle interesse i Kinect. Hvis jeg får interessen i en Kinect, så kan jeg tilkøbe den, i stedet for at man blive tvunget til at købe den med.
De eneste funktioner på Kinect som kunne have en smule interesse er de stemmestyret funktioner, som kan klares med en microfon eller et headset. Hele kamera delen er for mig uinteressant.

Og det er jo tydeligt at rigtig mange føler på samme måde, ellers ville de ikke have ændret softwaren til at kunne køre uden Kinect og nu her til sidst, vælge at sælge en Xbox One uden kinect.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Thorpedo29 » 13. maj 2014 17:36

Kunne ikke forstille mig boksen uden kinect som det er i dag men det er da bare fint folk får en valg mulighed. Jeg ville selv have valgt den fra men nu er jeg egentligt glad for jeg blev tvunget til at købe den.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf BuBubbi » 13. maj 2014 17:59

Erroneus skrev:De eneste funktioner på Kinect som kunne have en smule interesse er de stemmestyret funktioner, som kan klares med en microfon eller et headset. Hele kamera delen er for mig uinteressant.


Som det er nu kan man da så vidt jeg ved ikke bruge stemmekommandoer med et headset.
Bruger også selv kun kamera delen til sign-in, men det er da super lækkert.
Men er helt sikkert mikrofon-delen i kinecten der virkeligt gør at jeg ikke ville undvære den.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf BuBubbi » 14. maj 2014 06:45

Den her rammer det meget godt:

The Xbox was the future — now it's just a game console
http://www.theverge.com/2014/5/13/57143 ... -a-console

Jeg frygter i hvert fald at game developers ikke gider bruger tid og penge på at udvikle features til kinecten mere.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Rasmusdc » 14. maj 2014 06:59

hvis der kom en patch som dekoblede Kinect mere, så tog jeg min kinect og smed i kassen igen, jeg synes generelt den er spild af penge, irriterende stykke hardware, som ikke har en funktion. (og som gør et forholdsvist nydeligt stuesetup grimt at se på, pga. den kæmpe plastkasse der står der) den tvinger mig også til at have min XBOX stående under TV´et pga et kort kabel, som ikke er en standart, det er lidt irriterende, da jeg har alt andet gemt væk i en kasse under min projektor bag sofa´en.

Ja den er da klart bedre end 360´erens Kinect (som jeg ikke selv har ejet)

men den er langt fra noget brugbart.

Eneste værdi jeg kan se den har, er de her dansespil, og motions spil, min kone kunen finde på den sidste del hvis der kom noget der var fornuftigt, men ellers så har den i mine øjne ikke rigtigt en funktion..

Alt navigering med stemme, gør bar tingene langsommere, og de gange den lige driller, så bliver man frustreret...

Men sådan er det generelt med alle opdateringer..

Sad lige og blev lidt sur, da min firma pc opdaterede min visio 2010 pro licens til en 2013, nu blev det endnu mere grafisk, og endnu langsommere at arbejde i, større ikoner, mindre antal. og så videre..

De her ting udviklingsmæssigt har ingen værdi for brugeren hvis man ser på det med lidt produktivitet i øjnene, men kun som "glimmer" og for mig så skal en brugerfalde, være en effektiv hurtig metode til at komme over til hvor man vil hen..

Eneste feature som jeg er lidt positiv over, er auto login, og smilte da lidt første gang min kone spillede peggle, og jeg gik om bagved hende, og den skrev Hej til mig. men det er en gimmik intet andet..

Havde man fjernet kinect, og smdit lidt mere power i maskinen, så havde man haft et bedre setup.
Rasmusdc
Niveau 5
 
Indlæg: 807


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf BuBubbi » 14. maj 2014 07:33

Der er jeg totalt modsat.
Jeg gider ikke danse og motionsspil, og bruger mest min til stemmekommandoer.
Det er langt hurtigere end at bruge controlleren.

Men det kræver selvfølgelig at man har den kalibreret korrekt, ellers vil jeg give dig ret i at den kan drille.
Jeg fik min kalibreret et par gange inden den nu bare virker perfekt.
Jeg kan sidde i en larmende stue og snakke still eg roligt til den, og den reagere bare promte.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Major Oblivious » 14. maj 2014 09:20

Bubbibubbi skrev:Der er jeg totalt modsat.
Jeg gider ikke danse og motionsspil, og bruger mest min til stemmekommandoer.
Det er langt hurtigere end at bruge controlleren.

Men det kræver selvfølgelig at man har den kalibreret korrekt, ellers vil jeg give dig ret i at den kan drille.
Jeg fik min kalibreret et par gange inden den nu bare virker perfekt.
Jeg kan sidde i en larmende stue og snakke still eg roligt til den, og den reagere bare promte.


hvordan gjorde du ? Jeg fornemmer at der nærmest er en usynlig mur på en 5-10 cm mellem registerer alt til at den overhovedet ikke hører noget som helst.. Selvom alt er på mute :?
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf BuBubbi » 14. maj 2014 10:01

Major Oblivious skrev:
Bubbibubbi skrev:Der er jeg totalt modsat.
Jeg gider ikke danse og motionsspil, og bruger mest min til stemmekommandoer.
Det er langt hurtigere end at bruge controlleren.

Men det kræver selvfølgelig at man har den kalibreret korrekt, ellers vil jeg give dig ret i at den kan drille.
Jeg fik min kalibreret et par gange inden den nu bare virker perfekt.
Jeg kan sidde i en larmende stue og snakke still eg roligt til den, og den reagere bare promte.


hvordan gjorde du ? Jeg fornemmer at der nærmest er en usynlig mur på en 5-10 cm mellem registerer alt til at den overhovedet ikke hører noget som helst.. Selvom alt er på mute :?


Sørg for at fyr godt op for din lyd når du skal kalibrere den.
Skru så højt op, at den først siger at du har det for højt.
Skru så ned lidt efter lidt ind til du kan køre kalibreringen.

Har du andre ting i rummet der normalt står og summer eller kører, så sørg for at have dem kørende mens
du kalibrerer, så kinecten lærer at den skal ignorere de lyde.

Se evt. denne video:


Den varer 10 minutter, men se endelig hele videoen, da han virkelig går i detaljer om hvorfor man skal gøre
det på denne måde.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 82 gæster

cron