Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf WilleGame » 12. nov 2013 16:35

munckster skrev:Intet XO spilsalg før dansk release :(

Apropos; nogle nye rygter om den danske release? Januar 2014? Marts?
WilleGame
Niveau 0
 
Indlæg: 18


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Shooter DK » 12. nov 2013 16:40

Helt nede på 16 - 18 frames! Jeg overvejer at afbestiller. Jeg skal sikkert alligevel betale fuld pris for spillet, selvom jeg venter til dansk release, også selvom det sikkert er halveret i pris andre steder.
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf ALIE » 12. nov 2013 16:55

Hvad er problemet? Vis man ikke lægger mærke til det, uden den måler på skærmen.
Billede
ALIE
Niveau 7
 
Indlæg: 5030


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Blauwy » 12. nov 2013 17:02

ALIE skrev:Hvad er problemet? Vis man ikke lægger mærke til det, uden den måler på skærmen.


Du ligger bestemt mærke til det hvis fps falder til 16. Det kan jeg love dig.

Efter min mening burde ingen spil på next gen køre under 60fps.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Miaauw » 12. nov 2013 17:02

ALIE skrev:Hvad er problemet? Vis man ikke lægger mærke til det, uden den måler på skærmen.

Problemet er bare at man meget lettere lægger mærke til et drop fra, lad os sige, 30-25 fps, end 60-50 fps :)

Jo lavere frameraten er, jo mere betyder det enkelte billede. Det er også derfor at det kan være svært for nogle at se forskel på 60 til 120 Fps, hvorimod det er rigtig nemt at se forskel på 30/60.
Miaauw
Niveau 6
 
Indlæg: 1338


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Erroneus » 12. nov 2013 17:21

Personligt har jeg det oki med nogle spil kører 30FPS, hvis den så også formår at holde sig låst på 30 og ikke dykker ned under, fordi så opstår problemerne. Naturligvis vil 60FPS i alt være det bedste, men der kan også være spil hvor man måske heller vil have flere detaljer eller objekter, end 60 FPS.

Men som sagt, dyk under 30 FPS er ikke skide godt og det kan som regel mærkes og ses.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Major Oblivious » 12. nov 2013 17:39

nakka skrev:
Major Oblivious skrev:min PS3 og Splinter Cell: Convicted for at opdage spillet kørte helt horribelt :(


er der ikke noget galt her?... enten kender jeg ikke til overnævnte spil.. eller også tænker du på Splinter Cell: Conviction.. et spil der kørte helt horribelt.. dog ikke på ps3, da det aldrig udkom på platformen


Du har delvis ret. Jeg tænkte på Splinter Cell: Double Agent, som var mit første spil jeg købte til ps3 efter at have prøvet det på 360.. De to kunne bestemt ikke sammenlignes.
Conviction blev nu ganske fint afviklet på min Xbox i sin tid
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Phimosis » 12. nov 2013 17:54

Havde også regnet lidt med DR3 men.... Har desværre mistet retten over at bestemme over det spil, da konen mener hun også har lidt at sige, såååå hvad tænker i om Zoo Tycoon, det kan da umuligt skuffe når man tænker over hva type af spil det er, og hvad konen har set så er grafikken da ganske flot :)
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf IkkNico » 12. nov 2013 18:05

Erroneus skrev:Personligt har jeg det oki med nogle spil kører 30FPS, hvis den så også formår at holde sig låst på 30 og ikke dykker ned under, fordi så opstår problemerne. Naturligvis vil 60FPS i alt være det bedste, men der kan også være spil hvor man måske heller vil have flere detaljer eller objekter, end 60 FPS.

Men som sagt, dyk under 30 FPS er ikke skide godt og det kan som regel mærkes og ses.

Med fare for at folk brækker sig over hvor enige vi lige pludselig er, så er jeg helt enig, og jeg vil endda gå helt ned omkring de 24-25 fps før det bliver et problem. Selvfølgelig afhængigt af spillet. Et online racer eller sandboxspil tåler bedre 30 fps end et FPS (First Person Shooter, lige for at bidrage til forvirringen).

Forhåbentlig får Capcom styr på DR3 inden release (selvom det burde være i trykken nu).
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Thorpedo29 » 12. nov 2013 18:13

IkkNico skrev:
Erroneus skrev:Personligt har jeg det oki med nogle spil kører 30FPS, hvis den så også formår at holde sig låst på 30 og ikke dykker ned under, fordi så opstår problemerne. Naturligvis vil 60FPS i alt være det bedste, men der kan også være spil hvor man måske heller vil have flere detaljer eller objekter, end 60 FPS.

Men som sagt, dyk under 30 FPS er ikke skide godt og det kan som regel mærkes og ses.

Med fare for at folk brækker sig over hvor enige vi lige pludselig er, så er jeg helt enig, og jeg vil endda gå helt ned omkring de 24-25 fps før det bliver et problem. Selvfølgelig afhængigt af spillet. Et online racer eller sandboxspil tåler bedre 30 fps end et FPS (First Person Shooter, lige for at bidrage til forvirringen).

Forhåbentlig får Capcom styr på DR3 inden release (selvom det burde være i trykken nu).


Vi brækker os skam ikke, det bliver bare lidt kedeligt når I er enige.

Lidt på samme måde som hvis Løkke og Thorning pludseligt var bedste venner og stod i hjørnet af tinget og kyssede hele tiden(uden at beskylde jer to for noget).

Mere seriøst er der nogle gameplay videoer hvor ufordelen er mere synlig?
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Erroneus » 12. nov 2013 18:32

Haha :D Jeg ligger med noget influenza for tiden, så det kommer ikke til at ske ^^

Nu kan de heldigvis fixe meget med patches, så ja man må håbe de måske finder nogle optimeringer hist og pist, der har jo efter sigende jo også været stor fremgang på Xbox One's gfx drivers og måske DR3 ikke har noget at udnytte dem endnu.

Men det er naturligvis også bare muligt, at DR3 lider for meget under at det oprindeligt var et spil til den nuværende generation, vi kan jo se spil som er lavet udelukkende til den her generation, virkelig er dem der skinner mest, f.eks. Forza 5 og Killzone: Shadow Fall. Hvor cross-generation spil ikke har lavet de store hop, f.eks. det nye NFS.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Blandina » 12. nov 2013 19:03

COD Ghost Review
http://www.polygon.com/2013/11/5/505264 ... te_4859819

Given its relative visual parity with the PS4 release, Call of Duty: Ghosts is a more playable, slightly superior (albeit disappointing) game on Xbox One.

:D

http://www.youtube.com/watch?v=pyeYnmad5VM#t=16
Blandina
Niveau 4
 
Indlæg: 500
By: Skanderborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Erroneus » 12. nov 2013 19:35

Ikke voldsomt overraskende, da Activision Call of Duty spillene altid har været bedre optimeret til Xbox. Men måske Activision skulle have brugt lidt mere tid og så skruet ned for opløsningen til f.eks. 900p på PS4, så FPS var mere stabil.

Sløset Activision, sløset, men det er jo desværre standard fra dem og deres COD spil.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Tbigum » 12. nov 2013 19:41

En nyhed om at et spil kører bedre på xbox one, og neogaf bukker under :-)
Evt. favestejl skyldes alkohol
Tbigum
Niveau 7
 
Indlæg: 3410
By: Esbjerg N


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Anastacio » 12. nov 2013 19:46

Phimosis skrev:Havde også regnet lidt med DR3 men.... Har desværre mistet retten over at bestemme over det spil, da konen mener hun også har lidt at sige, såååå hvad tænker i om Zoo Tycoon, det kan da umuligt skuffe når man tænker over hva type af spil det er, og hvad konen har set så er grafikken da ganske flot :)

Der er da ikke så værst igen. Spillet skulle have nogle framerate problemer, men Zoo Tycoon er også det spil jeg heller mest til lige for tiden.

Forza Motorsport har aldrig sagt mig det store og det nye har jaggies over hele billedet, mens dets lys-effekter ikke just er det mest imponerende. Dead Rising har som sagt framerate dyk under 30fps, så det er nok også afskrevet, selvom jeg i dag hygger mig meget godt med Dead Rising 1 for første gang. Men er der nogle der ved, om man stadig er udstyret med kameraet og om det overhovedet er et kerne koncept i Dead Rising 3?

Tror næsten det bliver Ryse: Son of Rome jeg ender op med. Alene fordi det er en Xbox One-eksklusiv, men også fordi det er en tiltrængt ny IP. Jeg har sku ikke så meget tiltro til Crytek når det kommer til gameplay desværre, men Ryse er med i kampen. Det eneste tredjepartspil jeg rumler med er Battlefield 4 grundet dets Kinect-integration, men jeg læser, at man læner sig ved nu kun at bruge head-tracking, hvor jeg troede man skulle læne med skulderen.

Og så igen, så er Forza 5 det eneste spil, der bruger den nye rumble i controllerens triggers...

Så mit lanceringsspil bliver nok enten Zoo Tycoon, Ryse: Son of Rome eller Dead Rising 3, hvis DR1 da omvender mig. Hvad vælger I drenge?

Tbigum skrev:En nyhed om at et spil kører bedre på xbox one, og neogaf bukker under :-)

Det er lidt sjovt ja.
Men jeg mener det kun er Polygon, der rapporterer, at frameraten er bedre på Xbox One. De andre to anmeldelser nævner, at det ser skarpere ud på PS4.
Anastacio
Niveau 8
 
Indlæg: 6795


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster

cron