Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf CaptainKicker » 21. maj 2013 20:07

tue69 skrev:
CaptainKicker skrev:Tjaeh, jeg kan desværre hellere ikke dele mine Steam PC spil med mine venner og familie, men der er ingen som klager ;)

Men det bliver nok ens for begge konsoller med at brugt spil bliver bekæmpet. Det er desværre fremtiden. Ellers må man dele sit gamertag med sin bedre halvdel, børn, osv.


"Nok" er kodeordet her.

Hvis PS4 både har bagudfunktionalitet og ikke-blokering af brugte spil, så tror jeg at Microsoft har dummet sig gevaldigt.

Men lad os nu se, vi bliver alle klogere om et par måneder.


PS4 kan ikke køre PS3 spil, det sagde de i hvertfald. Hvis den kan, så var det fandme en bommert at jeg solgte 85% af mine PS3 spil til Gamestops Byt 5 til 580 kampange :D

Men jep, tid gør os klogere.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf tue69 » 21. maj 2013 20:10

CaptainKicker skrev:PS4 kan ikke køre PS3 spil, det sagde de i hvertfald. Hvis den kan, så var det fandme en bommert at jeg solgte 85% af mine PS3 spil til Gamestops Byt 5 til 580 kampange :D

Men jep, tid gør os klogere.


Men havde den ikke et eller andet Geiku/Geisha/japans møgnavn, som gjorde at man kunne køre gamle spil? Eller det er måske ligesom Wii-Store?

Nå f*ck it - jeg skal først have en ny konsol i 2014, for det er satme uoverskueligt lige nu :D (og så skal jeg også lige igennem alle mine Xbox360 spil ;) )
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf CaptainKicker » 21. maj 2013 20:13

tue69 skrev:
CaptainKicker skrev:PS4 kan ikke køre PS3 spil, det sagde de i hvertfald. Hvis den kan, så var det fandme en bommert at jeg solgte 85% af mine PS3 spil til Gamestops Byt 5 til 580 kampange :D

Men jep, tid gør os klogere.


Men havde den ikke et eller andet Geiku/Geisha/japans møgnavn, som gjorde at man kunne køre gamle spil? Eller det er måske ligesom Wii-Store?

Nå f*ck it - jeg skal først have en ny konsol i 2014, for det er satme uoverskueligt lige nu :D (og så skal jeg også lige igennem alle mine Xbox360 spil ;) )


Jo, men det der Gaiko halløj, snakkede de om at PS3 spil gradvist ville blive tilføjet, og skulle købes igen digitalt, medmindre du havde købt det digital i forvejen.

Og ja, jeg er også i gang med en gennemspilning af ALLE Xbox 360 spil jeg aldrig kom igennem, mest af alt, pga. jeg vidste at man ikke ville kunne køre dem på den nye.

Selvom jeg er overbevist om at jeg bare bliver i de faste rammer med Xbox, så er det fandme meget man skal tænke over, og vurdere, bare udfra noget så simpelt som et konsol køb :D
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Descenter 1976 » 21. maj 2013 20:16

SaintRasmus skrev:http://da.twitch.tv/xbox

Live pressekonference med Major Nelson med panel



bedre end selve showet synes jeg.
Descenter 1976
Niveau 5
 
Indlæg: 991


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf tue69 » 21. maj 2013 20:17

CaptainKicker skrev:Jo, men det der Gaiko halløj, snakkede de om at PS3 spil gradvist ville blive tilføjet, og skulle købes igen digitalt, medmindre du havde købt det digital i forvejen.

Og ja, jeg er også i gang med en gennemspilning af ALLE Xbox 360 spil jeg aldrig kom igennem, mest af alt, pga. jeg vidste at man ikke ville kunne køre dem på den nye.

Selvom jeg er overbevist om at jeg bare bliver i de faste rammer med Xbox, så er det fandme meget man skal tænke over, og vurdere, bare udfra noget så simpelt som et konsol køb :D


http://www.pslife.dk/news/7344/playstat ... -spil.html

Fandt lige den her.

Og ja, det er egentligt åndssvagt at man overvejer det så meget. Jeg ved sgu ikke engang om jeg skal have en ny konsol :D
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf JohnH » 21. maj 2013 20:25

tue69 skrev:
Og ja, det er egentligt åndssvagt at man overvejer det så meget. Jeg ved sgu ikke engang om jeg skal have en ny konsol :D



Hvad er der at overveje, selvfølgelig skal du have den nye Xbox, det skal vi da allesammen , eller ? :wink:
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Psymatiq » 21. maj 2013 20:34

at de kan få ens xbox til at opnå bedre grafik og mere udregning gennem cloud gaming er fucking vildt. Selvomen hele præsentationen var lame tror jeg ms gør hvad sony ikke tør. Og er noget der kommer til at bide sony i røven i sidste ende.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Panacea73 » 21. maj 2013 20:41

Billede

Minder om "One Big Joke"

Havde regnet med at se mere, men var jo blot en lang tease før E3
Billede
Panacea73
Niveau 7
 
Indlæg: 4963


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Panacea73 » 21. maj 2013 20:43

Venter til Ultra-mini versionen kommer, hvilket så vil sige "normal" størelse.
Billede
Panacea73
Niveau 7
 
Indlæg: 4963


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Morten Skou » 21. maj 2013 20:44

Jeg så et billede, hvor der var en der lagde en kuglepen foran den, og den var altså kun lige så lang som 2 kuglepenne :)
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf spif2001 » 21. maj 2013 20:46

Morten Skou skrev:Jeg så et billede, hvor der var en der lagde en kuglepen foran den, og den var altså kun lige så lang som 2 kuglepenne :)

Link or it didn't happen :)
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Twinkling » 21. maj 2013 20:46

Jibla skrev:http://kotaku.com/the-xbox-is-not-always-online-but-seems-to-block-used-509077987

What follows naturally from this is that each disc would have to be tied to a unique Xbox Live account, else you could take a single disc and pass it between everyone you know and copy the game over and over. Since this is clearly not going to happen, each disc must then only install for a single owner.

Microsoft did say that if a disc was used with a second account, that owner would be given the option to pay a fee and install the game from the disc, which would then mean that the new account would also own the game and could play it without the disc.

Hvis prisen er fair, er jeg for.

tue69 skrev:
enfen skrev:Godt nok en skuffende præsentation!

Som det ser ud nu, bliver den første konsol for mig en PS4...Så må Xbox komme med tiden.

Og det ændrer COD ikke på.


Jeg er sgu desværre nok enig.

Det der second-hand-disc-fee... No no no MS. Ærgerligt træk!

Jeg forstår ikke problemet. Hvis du nu skal slippe 20-50 kr for at spille et brugt spil, men det kan garantere(eller som det mindste afhjælpe) at udviklerne ikke går rabundus, er det vel fair nok?

Tdj89 skrev:Skulle folk ikke lige vente med at vælge før de har set PS4.

Nu har vi jo hørt en hel del om PS4, vi har bare ikke set selve udseendet endnu. Er udseendet deal eller no deal for dig? Det er det ikke for mig.

Pr3dator DK skrev:Fed, men hvor mange af de tv features vil nogensinde komme til at virke i DK...

Pråååbably none. Der er selvfølgelig Netflix, men det er ikke live tv. Med mindre konsollen har indbygget TV tuner og kan genkende kanaler, brugerdefingeret opsætning etc. hvilket KUNNE være cool. (indtastning af kanalnavne, og indtaling af udtalelse af brugeren ex.)

tue69 skrev:http://www.computerandvideogames.com/407912/microsoft-confirms-pre-owned-fee-for-xbox-one/?cid=OTC-RSS&attr=CVG-General-RSS

Godt så - hvis denne pris bliver høj, så er jeg helt sikkert off.

Jeg vil så godt garantere, at Microsoft kommer til at kæmpe mod en helt anden ting: udlån af spil. Hvis den der fee bliver relativt lav, så kan man bare begynde at lave udlånsgrupper og på den måde snyde. I al fald hvis man efterfølgende ikke skal bruge skiven.

Udlånsgrupperne kunne man da have i forvejen. Jeg går ikke ud fra at man vil kunne spille spillet uden disken i maskinen, selvom det er installeret - som det er på nuværende tidspunkt.

CaptainKicker skrev:
Jibla skrev:Yeah, og PS4 har slet ikke nævnt noget om brugte spil, så, de kunne jo have ventet for at lade MS trække sorteper. Who knows.


Præcis. For jeg tror Sony har samme holdning når det kommer til brugte spil. Sony sagde også under deres præsentation, at man ville komme med flere oplysninger til E3, og det kunne muligvis være lignende.

Præcis. Der er ingen der vil sige det først, for der er allerede ramaskrig på nettet over rygterne.

Jibla skrev:
CaptainKicker skrev:
Jibla skrev:Yeah, og PS4 har slet ikke nævnt noget om brugte spil, så, de kunne jo have ventet for at lade MS trække sorteper. Who knows.


Præcis. For jeg tror Sony har samme holdning når det kommer til brugte spil. Sony sagde også under deres præsentation, at man ville komme med flere oplysninger til E3, og det kunne muligvis være lignende.


Og samtidigt har både Gamestop, udviklere og udgivere helt sikkert haft noget at sige.

GameStop har intet at sige, de underligger udviklernes/udgivernes mercy for at kunne sælge nye spil - til trods for de tjener bunker af penge på gensalg af spil, som ødelægger udviklerne.

Tdj89 skrev:Nogen der kan huske hvad 360 og PS3 kostede da de kom i DK?

Mener det var omkring 5.000 kr.

tue69 skrev:
IkkNico skrev:
Ingen brugte spil kan blive en dealbreaker for mig, men hvis vi snakker samme pris som et online pass koster idag, så er det til at leve med. Det eneste ærgerlige er, at man ikke længere kan håbe på at få en ubrugt klode i sit brugte spil.


Det kan forklare EA's pludselige afvikling af Online Pass i al fald.

Det samme med Ubisoft.

nonameneo skrev:En ting er sikkert - Hvis man skal til at betale for et spil flere gange, blot fordi der er flere familiemedlemmer i husstanden med en Xbox Live account, så er den maskine et klart no go herhjemme (og tror der wordwide vil være mange der har det på samme måde) - Vi er trods alt i 2013, så man bør ganske enkelt kunne komme op med noget smartere.

Derudover synes jeg ikke controlleren ser super fix ud, men kan være billederne snyder lidt - er spændt på at se den i butikkerne, så man kan få et bedre indtryk.

Mon ikke den også bliver bundet til selve konsollen for at afhjælpe netop dette? Ellers så skal folk nok brokke sig tilstrækkeligt til MS gør noget ved det, trods de ekstra penge.
- Og er enig med dig mht. controlleren.

Competa skrev:
tue69 skrev:
Competa skrev:Er det rigtig at den ikke er baguds-kompatibel eller er det bare et rygte ?


http://www.engadget.com/2013/05/21/xbox ... n=Engadget

Bekræftet.


Jesus Christ !! Hvorfor !! :evil: :evil: :evil: :evil:

Fordi det er besværligt og dyrt at inkludere det nødvendige hardware. Til genæld ville jeg gerne se MS støtteop om fortsat salg af 360eren i butikkerne , bare se hvor længe PS2eren gjorde det.

tue69 skrev:
CaptainKicker skrev:PS4 kan ikke køre PS3 spil, det sagde de i hvertfald. Hvis den kan, så var det fandme en bommert at jeg solgte 85% af mine PS3 spil til Gamestops Byt 5 til 580 kampange :D

Men jep, tid gør os klogere.


Men havde den ikke et eller andet Geiku/Geisha/japans møgnavn, som gjorde at man kunne køre gamle spil? Eller det er måske ligesom Wii-Store?

Nå f*ck it - jeg skal først have en ny konsol i 2014, for det er satme uoverskueligt lige nu :D (og så skal jeg også lige igennem alle mine Xbox360 spil ;) )

Gaikai. Cloud gaming. Spillene afvikles på remote servere styret af Sony, mens du styrer spillet fra din stue. Du kan evt. læse lidt på onlive hvordan cloud gaming fungerer.

Morten Skou skrev:Jeg så et billede, hvor der var en der lagde en kuglepen foran den, og den var altså kun lige så lang som 2 kuglepenne :)

What? Ikke størrer?
Twinkling
Niveau 5
 
Indlæg: 1276
By: Roskilde


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Thorpedo29 » 21. maj 2013 20:49

Ifølge JP har MS lovet at levere tv løsninger på alle markeder? Bliver spændende at se om det bliver noget brugbart i lille DK men lyder da lovende.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Octon » 21. maj 2013 20:56

Andre end jeg der blev skuffede over grafikken i EA's præsentation? Efter min mening var bevægelserne ikke noget specielt og så sådan set ikke ud til at være next-gen
Octon
Niveau 1
 
Indlæg: 81


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Buktu » 21. maj 2013 20:58

Well, noget får vi da garanteret. Halo serien er deres egen satsning? Så får vi den også her. De går lidt Netflix i bedene på den led :) Og det synes jeg helt klart er et interessant aspekt - Netflix har haft super succes med deres model i hvert fald, jævnfør eksempelvis House of Cards serien :)
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 33 gæster

cron