Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Twinkling » 16. jul 2014 23:20

famulor, det er stærkt anbefalet at spille TLOU herfra. Infamous SS er forskelligt fra det første Infamous, men om det er til det bedre eller værre er jo subjektivt.
Twinkling
Niveau 5
 
Indlæg: 1276
By: Roskilde


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf BuBubbi » 16. jul 2014 23:53

famulor skrev:Har du noget guide så man kan se om ens porte er ordentligt åbnet? Min downloader kun max hvis jeg kabler den og det ville jeg gerne undgå :D


Nej ikke rigtigt.
Altså du kan prøve at køre de tests der er inde i Xbox One settings under network.
De skal nok fortælle dig hvis der er et eller andet helt galt.

Men der er jo mange faktore der spiller ind.
For det første er det disse porte der skal åbnes:
- Port 88 (UDP)
- Port 3074 (UDP og TCP)
- Port 53 (UDP og TCP)
- Port 80 (TCP)
- Port 500 (UDP)
- Port 3544 (UDP)
- Port 4500 (UDP)


Dernæst kommer det jo meget an på dit lokale netværk.
Er dit trådløse netværk fx kun et 802.11g, er den teoretiske max hastighed 54 Mbit/s.
Det er jo ikke fedt hvis du fx har en internethastighed der er højere end det.
Bruger du derimod 802.11n, er den teoretiske max hastighed på 300-450 Mbit/s.

Men signalet har rigtigt meget at sige.
Hvor mange vægge skal signalet passere igennem.
Hvor meget elektronik skal signalet forbi.
Hvor mange andre trådløse netværk er der i nærheden der kan forstyrre signalet.
Er der andre der bruger det trådløse netværk.
Alt dette har inflydelse på hastigheden.
Derfor er det klar at anbefale at bruge kabel, da der er mange færre forstyrrende faktorer.

Men uanset om du bruger kabel eller trådløst er korrekt åbning af portene rigtigt vigtigt.
Det kan variere meget fra udbyder til udbyder og router til router hvilke metoder der er bedst.

Langt de fleste har det der hedder en dynamisk IP hos sin internetudbyder.
En IP der kan skifte, og som muligvis går igennem noget firewall hos din udbyder.
Derfor kan det være nødvendigt at kontakte udbyderen for at få dem til at hjælpe med at åbne op for det hele.

Jeg har selv en fast IP, og altså direkte adgang til internettet uden at skulle igennem en masse firewalls osv.
Derudover har jeg en Xbox One og to 360'ere på mit netværk som alle skal bruge de samme porte.
Derfor kan jeg i mit tilfælde ikke bruge port forward, da man ved port forward kun kan åbne for porte til en lokal enhed.
Jeg bruger i stedet port triggering. Der lytter routeren efter aktivitet på de porte jeg har angivet,
og åbner automatisk op for dem, når der er trafik på dem.
På den måde kan jeg havde open NAT på alle mine Xbox'e.
Man kan også bruge det der hedder DMZ, men jeg har bare fundet at på min router virker port triggering bedre.

Sorry for den lange smører, men det er som du kan se ikke helt så enkelt. :)
Så derfor kan jeg ikke bare komme med et enkelt svar på hvorfor du ikke for høj hastighed på dit trådløse netværk.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Zt3pH » 17. jul 2014 07:48

Jeg river snart håret ud på mig selv...

Jeg har bøvlet med min box siden jeg fik den hjem fra service. Før i tiden kørte den upåklageligt. Nu synes jeg der er mange ting jeg ikke kan fungere - bevares alt virker jo, men det virker bare ikke optimalt eller sådan som det burde.
Jeg kan f.eks ikke få lortet til at tænde mit fjernsyn længere - Før var det intet problem men nu vil den kun enten slukke eller tænde det, på trods den er sat til at skulle gøre begge dele. Jeg synes jeg har prøvet alt i de indstillinger der, tilføjet nyt fjernsyn, indtastet model manuelt, ladet Xbox finde ud af hvilken model jeg har osv. osv. Resultatet er hver gang det samme: Hvis den tænder for fjernsynet så vil den ikke slukke for det, og omvendt hvis den slukker for det vil den ikke tænde den.

Det mest irriterende problem er dog, at jeg ikke længere kan få min tv-boks til at spille med XO. Det er lige som om at der kommer en masse statisk støj og halv billeder inden den fryser. Har prøvet alt i den her sammenhæng også. Skiftet HDMI kabel, sat boksen direkte til fjernsynet osv. Det mystiske er, at når jeg sætter tv-boksen direkte i fjernsynet så virker det. Ditto hvis jeg f.eks sætter min chromecast i boxen så kører det også upåklageligt - Ergo virker HDMI indgangen på boxen. Jeg kan bare ikke finde ud af længere hvor problemet ligger.

Jeg har endda fået yousee til at bytte min Tv-boks da jeg var sikker på det var den det var galt med. Alt virkede upåklageligt før. Jeg må tage kampen med support og se om de kan hjælpe mig, men hvis nogen kender til overstående problemer eller hvordan de kan løses, så tages derimod med kyshånd
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf IkkNico » 17. jul 2014 09:50

BuBubbi skrev:
Competa skrev:Er der nogle der har lavet Amazon tricket mht Destiny Betaen, og virker det upåklageligt?

Jeg lavede en preorder tidligere i dag og fik beta koden med det samme på email.
Dog til info står der dette på xbox one versionen på amazon nu:

Billede

Pis, fik også den besked :(
sad elers her til morgen og ville lave en preorder over morgenkaffen
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf BuBubbi » 17. jul 2014 10:01

IkkNico skrev:
BuBubbi skrev:
Competa skrev:Er der nogle der har lavet Amazon tricket mht Destiny Betaen, og virker det upåklageligt?

Jeg lavede en preorder tidligere i dag og fik beta koden med det samme på email.
Dog til info står der dette på xbox one versionen på amazon nu:

Billede

Pis, fik også den besked :(
sad elers her til morgen og ville lave en preorder over morgenkaffen

Prøv http://www.game.co.uk
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Competa » 17. jul 2014 10:14

Jeg kommer til at have 2 koder som jeg giver ud.
Billede
Competa
Niveau 7
 
Indlæg: 3560
By: Slagelse


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf IkkNico » 17. jul 2014 10:15

Competa skrev:Jeg kommer til at have 2 koder som jeg giver ud.

No habla español, men tager gerne en af de koder :)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 17. jul 2014 10:24

IkkNico skrev:
BuBubbi skrev:
Competa skrev:Er der nogle der har lavet Amazon tricket mht Destiny Betaen, og virker det upåklageligt?

Jeg lavede en preorder tidligere i dag og fik beta koden med det samme på email.
Dog til info står der dette på xbox one versionen på amazon nu:

Billede

Pis, fik også den besked :(
sad elers her til morgen og ville lave en preorder over morgenkaffen


Ja, Grunden er sikkert misbrug .. Bestil, få en kode.. afbestil :D
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf DrGetHigh DK » 17. jul 2014 10:51

IkkNico skrev:
Competa skrev:Jeg kommer til at have 2 koder som jeg giver ud.

No habla español, men tager gerne en af de koder :)


Også mig! :lol:
..:::Created to be hated:::..
http://www.youtube.com/VultureEditing
DrGetHigh DK
Niveau 4
 
Indlæg: 638


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf hackNICE1112@ » 17. jul 2014 12:06

Xbox One sales "double" after introduction of $399 console option

http://www.totalxbox.com/79429/xbox-one ... le-option/

Det er jo en god nyhed :-)
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf hackNICE1112@ » 17. jul 2014 12:14

Competa skrev:Jeg kommer til at have 2 koder som jeg giver ud.


Ville da også godt have en kode tak :-)
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf TerrificFalcon » 17. jul 2014 13:08

Jeg har ikke haft held med at bruge et af de nævnte tricks, så hvis der er en der har en kode til overs, så tager jeg også meget gerne imod en :).
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf hackNICE1112@ » 17. jul 2014 14:11

Hold da op 18000 bliver fyret hos MS de næste 6 månden :-/ bliver da lidt nervøs over det

http://mobile.theverge.com/2014/7/17/59 ... -cuts-2014

Hvad siger i til det
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf IkkNico » 17. jul 2014 14:21

hackNICE1112@ skrev:Hold da op 18000 bliver fyret hos MS de næste 6 månden :-/ bliver da lidt nervøs over det

http://mobile.theverge.com/2014/7/17/59 ... -cuts-2014

Hvad siger i til det

Firmaer af den størrelse har det med at fyre i ret store blokke. HP og Siemens har lige været igennem samme øvelse. Ved ikke hvor mange folk MS overtog fra Nokia, men kunne forestille mig, at der ryger en del derfra. Regnskaber og aktien har aldrig set bedre ud, så det er ikke fordi krisen kradser.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Elgaard » 17. jul 2014 14:24

IkkNico skrev:
hackNICE1112@ skrev:Hold da op 18000 bliver fyret hos MS de næste 6 månden :-/ bliver da lidt nervøs over det

http://mobile.theverge.com/2014/7/17/59 ... -cuts-2014

Hvad siger i til det

Firmaer af den størrelse har det med at fyre i ret store blokke. HP og Siemens har lige været igennem samme øvelse. Ved ikke hvor mange folk MS overtog fra Nokia, men kunne forestille mig, at der ryger en del derfra. Regnskaber og aktien har aldrig set bedre ud, så det er ikke fordi krisen kradser.


Korrekt :)

In a memo, Microsoft CEO Satya Nadella says the company will cut 18,000 positions in the next year, with former Nokia employees expected to account for around 12,500 jobs.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster

cron