Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Rygte: Always On

Indlægaf tryllehans » 5. apr 2013 15:32

Jeg må da også sige jeg ikke er helt sikker på om det er godt eller dårligt med always on. Steam/origin kan jeg godt spillet et spil offline hvis jeg ikke kan komme på uanset grunden. Det sker en gang i mellem at xbox live falder ud (ikke tit men det er sket flere gange) Hvor jeg så heller ikke ville kunne spille single player spil. har man en regnvejrs dag i en campingvogn uden mobil dækning = ingen spilleri.

Jeg bruger consollen til at spille på når jeg ikke ønsker/kan at side ved PCen. som eg manglende internet forbindelse (spiller primært MMOs på PCen) Så kan man diskutere om det er et afhængihedsproblem eller andet. Men always on fjerner jo et eller andet sted muligheden for "fuld" udbytte af de single player spil jeg køber. (hvis jeg ikke kan fremskaffe en online session)

Simcity er lidt en udfordring ang online delen som de har gjort til always on så man kunne handle på globalt market osv. Bare syndt de stadig har deaktiveret mange af disse fine features pga performance så PT spiller man egentlig offline i en online verden.

Microsoft burde nok overveje om det er helt gennemtænkt at være always online.
tryllehans
Niveau 6
 
Indlæg: 1315


Re: Rygte: Always On

Indlægaf Too Nizzle » 5. apr 2013 16:33

jeg kan kun se tre grunde til at indføre always on:
- Flere målrettet reklamer i menuer og apps(og i spil i en måske ikke så fjern fremtid).
- DRM hvilket ikke rigtigt er Microsofts interesse men spiludviklerne.
- Mere eller mindre tvungen socialt tingeltangel som vi kender det nu bare med en masse mere end bare achievements. Tænker på ting ala autolog og lign.

Men ingen af dem ser jeg værende vigtige nok til både at udelukke og pisse en større del af deres potientielle kunder af. Når man tænker på at de i næste generation stort set skal gå heads-up med Sony, så kan de altså ikke ignorere en ting kunderne går så meget op i - uanset hvor ligegyldigt de selv mener det er.
Too Nizzle
Niveau 5
 
Indlæg: 877
By: Høje Tåstrup


Re: Rygte: Always On

Indlægaf First blood DK » 5. apr 2013 19:31

Siden det ind imellem sker at internettet ryger sig en tur her. Blandt andet fordi en eller anden stang stiv asfaltarbejder graver et kabel over et sted København, eller andre lignende fejl gør at internettet kan gå en dag eller mere. Det gør at jeg hopper på ps4 når next-gen dukker op. Desuden er jeg også meget træt af at skulle betale for guld + internet for at kunne spille online.
Det eneste der nager mig er at jeg ikke kan flytte mine achivement points over på playstation :D
Billede
First blood DK
Niveau 4
 
Indlæg: 581
By: København, Vesterbro


Re: Rygte: Always On

Indlægaf Agrolyte » 5. apr 2013 19:32

spif2001 skrev:@tue69
Hvor tit er dit internet nede? Jeg kan ikke huske hvornår mit var nede sidst i prime time, og vi har Stofa der ikke ligefrem er cremen indenfor ISP verdenen.

Folk har jo tablets, smartphones og en fandens masse andre online dimser i deres hjem, som alle kræver internet for at være 'sjove'. Der findes vel nærmest ikke et hjem med beboere på under 50, som ikke har et internet, der fungerer 24-7-365?


Jeg forstår ikke hvorfor folk synes Stofa ikke er cremen indenfor ISP verdenen? Det er sku den bedste internetudbyder jeg nogensinde har haft - og det siger ikke så lidt!

Måske skulle vi også vente og se om Microsoft rent faktisk har lavet et system med allways on der fungerer helt upåklageligt? Hvem siger det nødvendigvis behøver blive en ny omgang SimCity? :D
Agrolyte
Niveau 5
 
Indlæg: 1152


Re: Rygte: Always On

Indlægaf M0nsterM0nk3y » 5. apr 2013 21:00

Jeg er lidt ligeglad med rygterne nu om always-on eller ej. Adam Orth, som er Creative Director, har opført som et KÆMPE røvhul over sine forbrugere, og synes det er helt forkert og utroligt at han kan opføre sig sådan!
Jeg hopper højst sandsynligt over på PS4 vognen, hvis de ikke får fyret den n@r. Synes det er utroligt at han kan have så lidt respekt for alle de mennesker verden over som ikke kan være afhængig af internettet 24/7, og ikke nok med det så er dem der har betalt hans sportsbil, jacuzzi, penthouse og så er det takken??
Nej tak, siger jeg!
Billede
M0nsterM0nk3y
Niveau 1
 
Indlæg: 68


Re: Rygte: Always On

Indlægaf CaptainKicker » 5. apr 2013 21:09

Wauw, det er godt nok mange jeg kan se, som overvejer at skifte til PS4 allerede, selvom det ikke er officielt. Ham gutten er selvfølgelig ikke for smart, men det har godt nok udviklet sig hurtigt til at mange allerede har besluttet sig for at skifte.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Rygte: Always On

Indlægaf Anonymous22 » 5. apr 2013 21:11

CaptainKicker skrev:Wauw, det er godt nok mange jeg kan se, som overvejer at skifte til PS4 allerede, selvom det ikke er officielt. Ham gutten er selvfølgelig ikke for smart, men det har godt nok udviklet sig hurtigt til at mange allerede har besluttet sig for at skifte.


Lav en poll :P
Anonymous22
 


Re: Rygte: Always On

Indlægaf CaptainKicker » 5. apr 2013 21:24

Stronghold skrev:
CaptainKicker skrev:Wauw, det er godt nok mange jeg kan se, som overvejer at skifte til PS4 allerede, selvom det ikke er officielt. Ham gutten er selvfølgelig ikke for smart, men det har godt nok udviklet sig hurtigt til at mange allerede har besluttet sig for at skifte.


Lav en poll :P


God idé. Afstemning tilføjet.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Rygte: Always On

Indlægaf Major Oblivious » 5. apr 2013 21:48

burde den sidste mulighed hedde - betyder intet køber stadig xbox next-gen..

At man køber begge konsoller har ikke noget at gøre med ens holdning til allways-on (i mine øjne)
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Rygte: Always On

Indlægaf Morten Skou » 5. apr 2013 21:50

Så er der kommet en officiel udtalelse omkring ham fyrens tweets:

"We apologize for the inappropriate comments made by an employee on Twitter yesterday. This person is not a spokesperson for Microsoft, and his personal views do not reflect the customer centric approach we take to our products or how we would communicate directly with our loyal consumers. We are very sorry if this offended anyone, however we have not made any announcements about our product roadmap, and have no further comment on this matter."
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Rygte: Always On

Indlægaf Cena » 5. apr 2013 21:52

Morten Skou skrev:Så er der kommet en officiel udtalelse omkring ham fyrens tweets:

"We apologize for the inappropriate comments made by an employee on Twitter yesterday. This person is not a spokesperson for Microsoft, and his personal views do not reflect the customer centric approach we take to our products or how we would communicate directly with our loyal consumers. We are very sorry if this offended anyone, however we have not made any announcements about our product roadmap, and have no further comment on this matter."


Han slipper nok ikke med at give kage på mandag!
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Rygte: Always On

Indlægaf M0nsterM0nk3y » 5. apr 2013 22:25

Det har intet med always on at gøre, pointen er bare at M$ åbenbart har en SÅ inkompetent medarbejder, som så endda er Creative Director. Bare at han skriver disse ting viser hvor meget han næsten bogstavelig talt, skider på forbrugerne, og hvor lidt respekt han har for dem. Om han så har ment det i joke eller ej, viser det stadig hvor uvidende han er.
Det er dét der giver mig lyst til at skifte til det konkurrerende firma som tilsyneladende kun har vist større interesse for deres forbruger indtil videre.
Er der så always on på deres konsol, så er det bare endnu værre.

Off this topic, så kan jeg ikke forstå hvorfor der ikke er blevet lavet en nyhed med dette? Det er tilsyneladende en kæmpe nyhed spredt på the world wide web, og vi burde have mulighed for at diskutere det under nyheder i stedet for herunder forums..
Billede
M0nsterM0nk3y
Niveau 1
 
Indlæg: 68


Re: Rygte: Always On

Indlægaf Major Oblivious » 5. apr 2013 22:37

Personligt synes jeg debatten er bedre i forumet, mulighed for citation osv.
Men jeg kan godt følge dig i at attituden er rigtig dum, og hvis politikken fremover bliver screw you - vi gør hvad der passer os, og I må bare acceptere det - det giver en små-dårlig smag i munden, men lad os nu se..

Uskyldig indtil alt andet er bevist
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Rygte: Always On

Indlægaf M0nsterM0nk3y » 5. apr 2013 22:42

Det er rigtigt det kan godt være noget bøvl at debattere med hinanden i nyheds-sektionen.
Ja jeg håber også lidt at det ender med at der ikke er noget always on, og at det viser sig at det bare var hans personlige holdning til det hele. Især fordi mange ville jo gerne købe nextbox hvis de havde muligheden for at være always on, men sådan hænger verden bare ikke sammen og derfor vil jeg ikke være med til at støtte det da jeg synes ALLE skal have mulighed for at spille.
Men igen, vi må bare vente og se hvad der sker der skulle jo helst gerne være en præsentation her sidst på måneden :)
Billede
M0nsterM0nk3y
Niveau 1
 
Indlæg: 68


Re: Rygte: Always On

Indlægaf Slimjay DK » 5. apr 2013 22:52

Det folk har ondt i røven over, er at der muligvis kommer en feature de ikke selv kan sætte on / off. Folk elsker at have noget at bitche over. Jeg vil næsten vædde på der sidder folk og bitcher påtrods af de alligevel altid er online, bare fordi det er "in" at være imod ... folk sætter scenarier op over en feature de intet kender til ? kom nu ind i kampen og smid lidt vand på bålet, der er intet meldt ud endnu, og skulle det vise sig at være noget sandhed i de rygter, som man ikke kan leve med, så kan man jo bare lade være med at købe, længere er den ikke :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster