Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Rygte: Always On

Indlægaf artemisthemp » 5. apr 2013 09:35

maagaard90 skrev:
TerrificFalcon skrev:Det er vist bekræftet, at det er ham. Han mente vist selv, at det var helt okay kommentarer, fordi at han jo kommenterer som en privatperson, og ikke som Microsoft-repræsentant, hvilket jo er decideret dumt.


Hans konto er også blevet privat efter denne lille esksapade. https://twitter.com/adam_orth

Kaz Hirai har også lavet et lille svar
Billede

Det sku humor
Billede
artemisthemp
Niveau 3
 
Indlæg: 222


Re: Rygte: Always On

Indlægaf Competa » 5. apr 2013 09:42

Det er jo også decideret dumt, men hvis det er rigtigt, så tror jeg ikke det varer særlig længe efter launch at der kommer en patch ud som stopper det. De skal bare lige indse, hvorfor det er dumt. Jeg vil dermed også vente med at købe den nye xbox til det er ''fixed'' hvis det er rigtigt.
Billede
Competa
Niveau 7
 
Indlæg: 3560
By: Slagelse


Re: Rygte: Always On

Indlægaf spif2001 » 5. apr 2013 09:55

Forstår ikke hvorfor folk er så øfferen over always on. Det er den vej tingene går, og man kan lige så godt vænne sig til det nu som senere. De lande, hvor selskaberne kan tjene penge, har jo allerede gode og velfungerende net-strukturer med dækning på 99%.

Jeg får da også problemer, når jeg slæber boxen med i familiens sommerhus, da der ikke er internet lige nu, men ledningerne er lagt i jorden til det, så det er jo bare at tilslutte sig, hvis det er så forbandet vigtigt.

Tillykke til Sony for at bruge det som reklame parameter. Så håber jeg bare at alle der konverterer nu, konverterer tilbage når Sony selv indfører always on på et senere tidspunkt.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Rygte: Always On

Indlægaf Madskimo » 5. apr 2013 10:04

Ser det ikke som det store problem - Min box er alligevel altid online, og er vant til det fra spil som Starcraft etc.
Madskimo
Niveau 4
 
Indlæg: 680
By: Aalborg


Re: Rygte: Always On

Indlægaf tue69 » 5. apr 2013 10:14

spif2001 skrev:Tillykke til Sony for at bruge det som reklame parameter. Så håber jeg bare at alle der konverterer nu, konverterer tilbage når Sony selv indfører always on på et senere tidspunkt.


Det kan de så gøre om 10 år når det bliver aktuelt, efter den kommende konsolcyklus slutter.

Fred være med, at nogle ikke ser et problem med det. Jeg har det bare, som en anden skriver i en anden tråd, med konsoller sådan, at de bare skal virke. Spil i maskinen, afspil, færdigt. Alt for meget ligegyldigt app og social feature-fokus er en dealbreaker for mig. Det er en konsol, ikke en multimediemaskine, i min optik.

Men jeg er også så fandens gammel - alt det teknik forvirrer mig ;)
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Rygte: Always On

Indlægaf spif2001 » 5. apr 2013 10:22

@tue69
Hvor tit er dit internet nede? Jeg kan ikke huske hvornår mit var nede sidst i prime time, og vi har Stofa der ikke ligefrem er cremen indenfor ISP verdenen.

Folk har jo tablets, smartphones og en fandens masse andre online dimser i deres hjem, som alle kræver internet for at være 'sjove'. Der findes vel nærmest ikke et hjem med beboere på under 50, som ikke har et internet, der fungerer 24-7-365?
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Rygte: Always On

Indlægaf CaptainKicker » 5. apr 2013 10:27

Kan hellere ikke se problemet. Selvfølgelig er det rart, at kunne spille hvis nettet en dag skulle gå ned i længere tid, men hvor tit sker det. Sidst jeg spillede offline, var i sommerhus. Ellers kan jeg ikke huske hvornår jeg sidst har været nødsaget til at gå offline og spille. Online er nærmest et must - så mig genere det ikke.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Rygte: Always On

Indlægaf BulletEyeDk » 5. apr 2013 10:28

spif2001 skrev:@tue69
Hvor tit er dit internet nede? Jeg kan ikke huske hvornår mit var nede sidst i prime time, og vi har Stofa der ikke ligefrem er cremen indenfor ISP verdenen.

Folk har jo tablets, smartphones og en fandens masse andre online dimser i deres hjem, som alle kræver internet for at være 'sjove'. Der findes vel nærmest ikke et hjem med beboere på under 50, som ikke har et internet, der fungerer 24-7-365?


Spif... jeg griber lige din kommentar for vi har her hvor jeg bor, et større motorvejs projekt igang og vores internet forbindelse har det sidste års tid været væk i længere perioder mindst et par gange om måneden pga. deciderede omlægninger og gravefejl... sidst da de ved en fejl gravede en større fiber over havde vi ikke net eller TV i knap 1 døgn...

Typisk omlægger de en del af deres kabler om natten... det er så godt nok planlagt arbejde, men bare skide irriterende når de trækker forbindelsen kl.00.00 sharp og man ved forbindelsen først er oppe igen tidligt om morgenen...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Rygte: Always On

Indlægaf tue69 » 5. apr 2013 10:29

spif2001 skrev:@tue69
Hvor tit er dit internet nede? Jeg kan ikke huske hvornår mit var nede sidst i prime time, og vi har Stofa der ikke ligefrem er cremen indenfor ISP verdenen.

Folk har jo tablets, smartphones og en fandens masse andre online dimser i deres hjem, som alle kræver internet for at være 'sjove'. Der findes vel nærmest ikke et hjem med beboere på under 50, som ikke har et internet, der fungerer 24-7-365?


Mit internet er stort set aldrig nede, men det hænder da, og jeg gider ikke være afhængig af, at det rent faktisk virker. Derudover frygter jeg for de "følgesygdomme" som kan komme herfra, eksempelvis udviklernes maniske forsøg på at lukke ned for brugthandel. Det bliver alt andet lettere at kontrollere på en always on konsol.

Det betyder intet for dig - fair nok - jeg gider det dog ikke.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Rygte: Always On

Indlægaf Cena » 5. apr 2013 10:29

spif2001 skrev:@tue69
Hvor tit er dit internet nede? Jeg kan ikke huske hvornår mit var nede sidst i prime time, og vi har Stofa der ikke ligefrem er cremen indenfor ISP verdenen.

Folk har jo tablets, smartphones og en fandens masse andre online dimser i deres hjem, som alle kræver internet for at være 'sjove'. Der findes vel nærmest ikke et hjem med beboere på under 50, som ikke har et internet, der fungerer 24-7-365?


Det er mere en princip sag for mig.
F.eks. da jeg flyttede havde jeg ikke noget internet i den første uge fordi Stofa fuckede noget op.
Et er jeg ikke havde internet, men havde jeg heller ikke kunne spille på min konsol i den periode, så var jeg sku blevet pænt træt af det.

Hvis jeg skal op i min mors sommehus hvor der ikke er internet, så vil jeg stadig gerne kunne spille HVIS jeg har lyst. Det skal ikke være internet adgangen der bestemmer om jeg skal spille.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Rygte: Always On

Indlægaf spif2001 » 5. apr 2013 10:36

Hvis jeg kigger hen over årene med min xbox, så har jeg da været afbrudt fra spilleri mere pga RROD, CD drev der ikke vil åbne, ledning der skulle skiftes, glemt at oplade batterier til controller osv, end jeg ville have været det hvis mit net var nede og jeg skulle være always on.

Ja, det er da ærgerligt at nogen slukker for nettet pga gravearbejde, men det kunne lige så godt være strømmen der blev afbrudt, og så er man jo lige vidt.

Det lyder efterhånden som om, at det at spille er en menneskeret, og man går i panik hvis man ikke kan spille en enkelt dag. Måske man skulle kigge på overforbrug af spil, i stedet for at være bange for situationer, der måske vil opstå.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Rygte: Always On

Indlægaf Anonymous22 » 5. apr 2013 10:37

Micro$oft kommer til at miste en masse af sine brugere på det her, hvis det er sandt.

PS4 bliver med høj sandsynlighed min primære konsol og OUYA bliver min sekundære til XBMC, emulatorer osv.
Anonymous22
 


Re: Rygte: Always On

Indlægaf tue69 » 5. apr 2013 10:38

spif2001 skrev:Det lyder efterhånden som om, at det at spille er en menneskeret, og man går i panik hvis man ikke kan spille en enkelt dag. Måske man skulle kigge på overforbrug af spil, i stedet for at være bange for situationer, der måske vil opstå.


Du overfortolker nok en anelse her.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Rygte: Always On

Indlægaf Cena » 5. apr 2013 10:41

spif2001 skrev:Hvis jeg kigger hen over årene med min xbox, så har jeg da været afbrudt fra spilleri mere pga RROD, CD drev der ikke vil åbne, ledning der skulle skiftes, glemt at oplade batterier til controller osv, end jeg ville have været det hvis mit net var nede og jeg skulle være always on.

Ja, det er da ærgerligt at nogen slukker for nettet pga gravearbejde, men det kunne lige så godt være strømmen der blev afbrudt, og så er man jo lige vidt.

Det lyder efterhånden som om, at det at spille er en menneskeret, og man går i panik hvis man ikke kan spille en enkelt dag. Måske man skulle kigge på overforbrug af spil, i stedet for at være bange for situationer, der måske vil opstå.


Nogen folk går i panik hvis der deres telefonnet er nede, og de ikke kan bruge deres smartphone, og andre går i panik hvis de ikke har flere smøger. Vi er alle forskellige, og har hver vores meninger og holdninger.

Og sjovt du lige nævner det med en menneskeret at spille. Var det ikke dig der åbnede et spil til din søn til jul og gav ham et andet fordi du ikke kunne vente til efter jul med at spille? :lol:
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Rygte: Always On

Indlægaf BulletEyeDk » 5. apr 2013 10:43

Min kommentar var kun for lige at gøre opmærksom på at der kan/vil opstå perioder, hvor man er uden net-forbindelse... for mit vedkommende har det et par gange være skide irriterende fordi jeg ikke har været opmærksom på planlagt nedetid, på nogle af de aftener, hvor jeg tilfældigvis gamede online med en kammerat ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster

cron