Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Mike JezZ » 27. aug 2014 22:17

JesperN2820 skrev:Jeg testede det lige ved at impulskøbe Metro Redux Bundle fra US store. Betaling fungerer aldeles fint (som det plejer), og de installerer nu.

Så jeg kan ikke genkende svenskeren fra Reddit's problem.

VH J

Nu bor du heller ikke i Sverige :P

Det kan jo være de ruller det stille og roligt ud i de forskellige lande.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 27. aug 2014 23:02

Mike JezZ skrev:
Slimjay DK skrev:Det lyder ikke godt ... :-/ Og slet ikke for dem der har købt alt på US. Men lad os nu se :wink:



Det du har købt på us kan du også hente hvis du skifter region, så det burde ikke være et problem

BuBubbi skrev:Rooooolig nu allesammen.
I lyder jo snart som Mike JezZ uden sin sølvpapirshat på..


Meh

Ville dog være et dick move op til destiny release, har på kontoen. Man må vel bare VPN.


Det kommer vel an på hvor meget microsoft vil det til livs ... De kunne jo bare tilføje noget så enkelt som IP restrictions, så kan du skife region lige så tosset du vil. Og hvis de samtidigt blokker nogle af de store VPN udbyder som Unblock.us og hvad der ellers findes som hulu har gjort, så er det et problem, hvis du vel og mærket skal downloade igen eller hvis der skal købes DLC til de spil man har købt.

Men som allerede nævnt, så slå koldt vand i blodet, det funker jo endnu, og hvis du kigger på det billedet ham svenskeren har smidt op, så bemærk at der på bordet ligger et PS4 spil samt DS4 controller, så måske er det bare en Sony Fanboy der prøver at piske en stemning op :lol:

Billede
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Bavi » 28. aug 2014 04:48

Breaking news: Smartglass til Xbox One er nu ude i den danske App store.

Jeg har i alt fald fået en opdatering til min App, så selvom den ikke kan findes ved simpel søgning på dit device, så er den lige om hjørnet. Prøv evt Google.

Alternativt prøv dette link: https://appsto.re/dk/fzt4R.i
Bavi
Niveau 4
 
Indlæg: 696
By: Aalborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf BuBubbi » 28. aug 2014 05:48

Mærkeligt af app'et ikke kommer op når man søger efter det.
Men ser rigtigt nok ud til den er kommet.

Ser også ud til der er blevet tilføjet en hel del flere spil på det danske marketplace.
I hvert fald når jeg kigger i storen i app'et.
Kigger lige på Xbox'en senere.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Major Oblivious » 28. aug 2014 05:56

Billede


Uanset om MS blot har overvejet dét, så skal det jo være deres officielle udmelding. Tænk den shitstorm de kan komme i, hvis de erkender at folk åbenlyst køber spil i andre regioner, og dermed snyder deres myndigheder for afgifter og skat. Jeg tror mest af alt, at dette er et hult statement.

Svenskeren har sikkert bare internet-problemer. Han prøver jo ikke andre regioners butik til at verificere problemet.
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf JesperN2820 » 28. aug 2014 06:10

To andre svenskere har bekræftet på Reddit, at de stadig har adgang til store. Så jeg kalder BS for nu :-)

(Men er stadig spændt på at se hvordan situationen for nye udlandske køb ser up post go-live i DK)
JesperN2820
Niveau 1
 
Indlæg: 67


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Psymatiq » 28. aug 2014 06:14

JesperN2820 skrev:To andre svenskere har bekræftet på Reddit, at de stadig har adgang til store. Så jeg kalder BS for nu :-)

(Men er stadig spændt på at se hvordan situationen for nye udlandske køb ser up post go-live i DK)


Well from the getgo må skat da misse en del penge hvis man bruger US store? så der er vel et grundlag for at dansk told og skat ville stoppe danskere fra at købe digitalt fra US. selvom jeg ikke ser den store pengemaskine ud af det.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf BuBubbi » 28. aug 2014 06:49

Psymatiq skrev:
JesperN2820 skrev:To andre svenskere har bekræftet på Reddit, at de stadig har adgang til store. Så jeg kalder BS for nu :-)

(Men er stadig spændt på at se hvordan situationen for nye udlandske køb ser up post go-live i DK)


Well from the getgo må skat da misse en del penge hvis man bruger US store? så der er vel et grundlag for at dansk told og skat ville stoppe danskere fra at købe digitalt fra US. selvom jeg ikke ser den store pengemaskine ud af det.

Egentlig er det jo under bagatelgrænsen når man køber et spil.
Er vel ikke værre end at jeg tager til USA og køber et spil der og tager med hjem.

Eller hvad? :)
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Mike JezZ » 28. aug 2014 07:44

BuBubbi skrev:
Psymatiq skrev:
JesperN2820 skrev:To andre svenskere har bekræftet på Reddit, at de stadig har adgang til store. Så jeg kalder BS for nu :-)

(Men er stadig spændt på at se hvordan situationen for nye udlandske køb ser up post go-live i DK)


Well from the getgo må skat da misse en del penge hvis man bruger US store? så der er vel et grundlag for at dansk told og skat ville stoppe danskere fra at købe digitalt fra US. selvom jeg ikke ser den store pengemaskine ud af det.

Egentlig er det jo under bagatelgrænsen når man køber et spil.
Er vel ikke værre end at jeg tager til USA og køber et spil der og tager med hjem.

Eller hvad? :)


Skattefar skal altid have sine penge ellers kommer bæltet frem.

Jeg synes ikke du kan sætte de to situationer op imod hinanden selvom jeg godt ved hvad du mener.

Det ene eksempel har du købt en dyr rejse og tager souvenirs med hjem. Det andet eksempel sidder du med røven i sofaen i din danske bopæl og bestiller spil som om du er fra USA.

Men omvendt hvor meget tjener staten på at vi køber fra et EU land såsom England ?

Som pc spiller køber jeg altid de der spil på keyshops for 199-250 kr for helt nye spil, hvor skattefar også går glip af penge.

Jeg tror at den eneste grund til at dette hul bliver lukket, er hvis Microsoft stopper det for at være sikre på at de ikke får skat på nakken.

Det kan selvfølgeligt ske at de lukker hullet - jeg får ihvertfald købt en del færre spil hvis det er tilfældet. De må tro jeg er idiot hvis jeg vil betale 550 for et nyt spil
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 28. aug 2014 08:15

Nej, bagatel grænsen er 3.250 kr. uden at betale told og afgifter. men man stikker jo ikke lige afsted for at købe et spil. :)

Det sjove er jo at køber man noget digitalt fra USA så kan man shoppe amok, men køber du det fysisk, så hedder grænsen 80 kr for import. det er jo helt hen i vejret ....

Jeg tror at Microsoft er ret ligeglade, de får deres penge. Dem der kunne få ondt i røven kunne være distributøren af spillene her i DK, det er ganske enkelt for nemt på Xbox One at tilgå US Storen. Man behøver ikke at være mega nørd for at få det til at spille.

@Mike : Vedr. Handel med EU, så er der jo aftaler på plads , så der kommer penge ind. Og lidt penge er vel bedre end ingen penge, som er tilfældet med USA. :mrgreen:

Hvis du betaler 550 kr for et spil i DK, så er det fordi du handler det dyreste sted, nemlig digitalt eller hos Gamestop :lol:

Spørgsmålet er vel "hvorfor koster digitale spil så meget som de gør her i DK ?"
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Mike JezZ » 28. aug 2014 08:31

Slimjay DK skrev:Nej, bagatel grænsen er 3.250 kr. uden at betale told og afgifter. men man stikker jo ikke lige afsted for at købe et spil. :)

Det sjove er jo at køber man noget digitalt fra USA så kan man shoppe amok, men køber du det fysisk, så hedder grænsen 80 kr for import. det er jo helt hen i vejret ....


Jeg er ikke den bedste i verdenen til at regne, men jeg kan da se, at prisen er lidt højere end told på DK vs US digital store - 334 vs 550 kr. Det er alligevel 216 kr - næsten til 2 spil fra USA.

Slimjay DK skrev:Jeg tror at Microsoft er ret ligeglade, de får deres penge. Dem der kunne få ondt i røven kunne være distributøren af spillene her i DK, det er ganske enkelt for nemt på Xbox One at tilgå US Storen. Man behøver ikke at være mega nørd for at få det til at spille.


Jeg tror også at MS er ret ligeglade. I sidste ende får de deres penge. Jeg tror der er blevet solgt mere digitalt end nogensinde, da det rent faktisk kan betale sig.

Slimjay DK skrev:@Mike : Vedr. Handel med EU, så er der jo aftaler på plads , så der kommer penge ind. Og lidt penge er vel bedre end ingen penge, som er tilfældet med USA. :mrgreen:


Ah okay :) Jeg har ikke sat mig ind i reglerne, så det vidste jeg ikke. Jeg har ikke noget imod at undgå at betale i den danske statskasse :P

Slimjay DK skrev:Hvis du betaler 550 kr for et spil i DK, så er det fordi du handler det dyreste sted, nemlig digitalt eller hos Gamestop :lol:


Nu er coolshop heller ikke sindsygt billige. 499 for Destiny til Xbox One. Det synes jeg er lidt i overkanten for ét enkelt spil.



Slimjay DK skrev:Spørgsmålet er vel "hvorfor koster digitale spil så meget som de gør her i DK ?"


Mit bud er fordi de ikke må konkurrere imod andre danske butikker.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Zt3pH » 28. aug 2014 09:04

Slimjay DK skrev:Nej, bagatel grænsen er 3.250 kr. uden at betale told og afgifter. men man stikker jo ikke lige afsted for at købe et spil. :)

Det sjove er jo at køber man noget digitalt fra USA så kan man shoppe amok, men køber du det fysisk, så hedder grænsen 80 kr for import. det er jo helt hen i vejret ....

Jeg tror at Microsoft er ret ligeglade, de får deres penge. Dem der kunne få ondt i røven kunne være distributøren af spillene her i DK, det er ganske enkelt for nemt på Xbox One at tilgå US Storen. Man behøver ikke at være mega nørd for at få det til at spille.

@Mike : Vedr. Handel med EU, så er der jo aftaler på plads , så der kommer penge ind. Og lidt penge er vel bedre end ingen penge, som er tilfældet med USA. :mrgreen:

Hvis du betaler 550 kr for et spil i DK, så er det fordi du handler det dyreste sted, nemlig digitalt eller hos Gamestop :lol:

Spørgsmålet er vel "hvorfor koster digitale spil så meget som de gør her i DK ?"


Hvor har du fra at bagatelgrænsen er 3250,- ?
Det er i alle tilfælde noget vrøvl... Desuden er moms og toldregler gældende uanset om det måtte være købt digitalt eller ej - Det sondrer moms og told lovgivningen ikke i mellem.

Desuden tror jeg nu at dem der vil have "mest ondt i røven" over en sådan finte, er de Danske skattemyndigheder, da de mister afgifter + moms på alle køb foretaget på f.eks US Store. Det er jo så faktisk op til den enkelte forbruger, at undersøge om den virksomhed man handler med, for betalt dansk moms af deres slag til DK. Hvis det ikke er tilfældet, så er det ens eget ansvar at opgive dette til SKAT. Alt andet er unddragelse.

At det er de færreste der følger lovgivningen, er så en anden diskussion
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Competa » 28. aug 2014 09:08

Zt3pH skrev:
Slimjay DK skrev:Nej, bagatel grænsen er 3.250 kr. uden at betale told og afgifter. men man stikker jo ikke lige afsted for at købe et spil. :)

Det sjove er jo at køber man noget digitalt fra USA så kan man shoppe amok, men køber du det fysisk, så hedder grænsen 80 kr for import. det er jo helt hen i vejret ....

Jeg tror at Microsoft er ret ligeglade, de får deres penge. Dem der kunne få ondt i røven kunne være distributøren af spillene her i DK, det er ganske enkelt for nemt på Xbox One at tilgå US Storen. Man behøver ikke at være mega nørd for at få det til at spille.

@Mike : Vedr. Handel med EU, så er der jo aftaler på plads , så der kommer penge ind. Og lidt penge er vel bedre end ingen penge, som er tilfældet med USA. :mrgreen:

Hvis du betaler 550 kr for et spil i DK, så er det fordi du handler det dyreste sted, nemlig digitalt eller hos Gamestop :lol:

Spørgsmålet er vel "hvorfor koster digitale spil så meget som de gør her i DK ?"


Hvor har du fra at bagatelgrænsen er 3250,- ?
Det er i alle tilfælde noget vrøvl... Desuden er moms og toldregler gældende uanset om det måtte være købt digitalt eller ej - Det sondrer moms og told lovgivningen ikke i mellem.

Desuden tror jeg nu at dem der vil have "mest ondt i røven" over en sådan finte, er de Danske skattemyndigheder, da de mister afgifter + moms på alle køb foretaget på f.eks US Store. Det er jo så faktisk op til den enkelte forbruger, at undersøge om den virksomhed man handler med, for betalt dansk moms af deres slag til DK. Hvis det ikke er tilfældet, så er det ens eget ansvar at opgive dette til SKAT. Alt andet er unddragelse.

At det er de færreste der følger lovgivningen, er så en anden diskussion


Jamen du er også så sej jo.
Billede
Competa
Niveau 7
 
Indlæg: 3560
By: Slagelse


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 28. aug 2014 09:25

Zt3pH skrev:
Slimjay DK skrev:Nej, bagatel grænsen er 3.250 kr. uden at betale told og afgifter. men man stikker jo ikke lige afsted for at købe et spil. :)

Det sjove er jo at køber man noget digitalt fra USA så kan man shoppe amok, men køber du det fysisk, så hedder grænsen 80 kr for import. det er jo helt hen i vejret ....

Jeg tror at Microsoft er ret ligeglade, de får deres penge. Dem der kunne få ondt i røven kunne være distributøren af spillene her i DK, det er ganske enkelt for nemt på Xbox One at tilgå US Storen. Man behøver ikke at være mega nørd for at få det til at spille.

@Mike : Vedr. Handel med EU, så er der jo aftaler på plads , så der kommer penge ind. Og lidt penge er vel bedre end ingen penge, som er tilfældet med USA. :mrgreen:

Hvis du betaler 550 kr for et spil i DK, så er det fordi du handler det dyreste sted, nemlig digitalt eller hos Gamestop :lol:

Spørgsmålet er vel "hvorfor koster digitale spil så meget som de gør her i DK ?"


Hvor har du fra at bagatelgrænsen er 3250,- ?
Det er i alle tilfælde noget vrøvl... Desuden er moms og toldregler gældende uanset om det måtte være købt digitalt eller ej - Det sondrer moms og told lovgivningen ikke i mellem.

Desuden tror jeg nu at dem der vil have "mest ondt i røven" over en sådan finte, er de Danske skattemyndigheder, da de mister afgifter + moms på alle køb foretaget på f.eks US Store. Det er jo så faktisk op til den enkelte forbruger, at undersøge om den virksomhed man handler med, for betalt dansk moms af deres slag til DK. Hvis det ikke er tilfældet, så er det ens eget ansvar at opgive dette til SKAT. Alt andet er unddragelse.

At det er de færreste der følger lovgivningen, er så en anden diskussion



Når du ankommer fra et land uden for EU

Hvis du rejser med fly eller skib, må du tage varer med hjem til en værdi af 3.250 kr., uden at du skal betale told af dem. Rejser du med bus, bil eller tog, må du medbringe varer for 2.250 kr. (2014)

Eller skrevet på en anden måde :

Du skal betale told og afgifter, når du ankommer fra et land uden for EU, hvis du har købt varer for over:

3.250 kr., hvis du ankommer til Danmark med fly eller skib


Kilde : https://www.borger.dk/Sider/Toldregler.aspx

Ivørigt er Salg af software via iTunes ikke momspligtig i Danmark, hvorfor skulle det så være det for Microsoft ?

Kilde : https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1909189


Så hvor er det jeg vrøvler med bagatelgrænsen :?:

Så kan vi lige tage den anden nu vi er i gang :

Internethandel inden for EU

I EU må du købe varer over nettet til eget forbrug uden at betale told og dansk moms. I nogle tilfælde skal der betales dansk moms, men det gør sælger.

Kilde : http://www.skat.dk/internethandel
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Mike JezZ » 28. aug 2014 09:43

http://www.twitch.tv/capcomunity/b/562558379 Er godt nok mærkeligt at se Dead Rising 3 med 60 FPS :P
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster

cron