Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf DangerSniper DK » 22. maj 2013 10:24

Køber du et brugt spil herinde, så er det billigere end Gamestop og Amazon =D> Det system de har gang i kan ikke retfærdiggøres.

Og når du vælger at købe dine spil fra Amazon, så mister den danske distributør af samme spil penge, men det er måske helt i orden ? [-X


Stop nu med det Enhe....
Du er sikker også imod "ACTA" osv.. Prøv lige læs historien før du udtaler dig.
Kom nu med nogle ordentlige argumenter.

Jeg køber nye spil for at støtte Spil verdenen.
Hvis du køber et brugt spil som måske 3 har ejet før? Så har de kun tjent for et spil.
Hvis i alle købte et nyt spil så ville de tjene 3x så meget.
Prøv lige tænke dig om?! Og ja jeg støtter Dansk.. Mit navn er ikke iPxtriot for intet vel?
Senest rettet af DangerSniper DK 22. maj 2013 10:25, rettet i alt 2 gange.
DangerSniper DK
Niveau 3
 
Indlæg: 246


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Morten Skou » 22. maj 2013 10:25

Clinkie skrev:Problemet med gårsdagen event var, at MS anså det som et E3-show, og skruede casual-hjulet op på 10. Det her var VORES show, det var her de skulle have fanget hardcore publikummet. Det er trods alt OS der køber den på launch, mens den er allerdyrest. Det er ikke hr. og fru. Danmark, de venter på at den kommer på tilbud. De kunne bruge hele E3 på tv / NFL smøren (og det kommer de også til i en vis grad), det skulle bare ikke være gjort i går.


Jeg tror faktisk at Microsoft opfattede det lige omvendt, nemlig at de vil præsentere mere for "gameren" på E3 og at det her show ligesom var for at komme igang med de generelle ting?
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Shooter DK » 22. maj 2013 10:26

Min vurdering af Xbox ONE:
+ Fedt design
+ Den samler det hele i et system
+ pisse fed controller
+ Kinect med hurtige genveje

- Ikke bagudkompatibel
- Online hver 24. time
- Betaling for udlån af spil/videre salg
- langsomme ram i frohold til ps4

Dog vil jeg sige ud fra et egoistisk synspunkt. Virker mit internet som regel konstant, JA, derfor intet problem med "næsten allways ON". Låner jeg mine spil ud, NEJ, og køber jeg alt for dyre brugte spil i gamestop eller ridsede spil i blockbuster, NEJ, i hverfald ikke mere. Dog så jeg gerne man havde prioriteret GDDR5 ram over kinect som sikkert er fedt i starten, men som bliver en belastning på længere sigt.
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf tue69 » 22. maj 2013 10:27

Morten Skou skrev:Nu tror jeg egentlig også at PlayStation 4 får mere funktionalitet end det vi har set indtil videre, har faktisk lidt på fornemmelsen at de kommer til at gå lidt i samme retning som Microsoft mht. home entertainment - de annoncerer det bare ikke før E3. Og der er da i øvrigt allerede ting som Netflix osv. på Playstation 3.

Mit valg af konsol kommer primært til at basere sig på hvad mine venner og jeg bliver enige om er fedt, så vi på den måde kan spille sammen.

Til gengæld så synes jeg ikke at Sony har lavet deres onlinedel lige så lækkert og brugervenligt som det er tilfældet med Xbox Live - og det er klart en af årsagerne til at jeg bedst kan lide min Xbox lige i øjeblikket.


Helt enig, og lad mig da bare understrege, at indtil videre er indlæggene herinde jo baseret på delvise bekræftelser og delvise spådomme. Vi bliver klogere til E3. Jeg har en nagende tanke om, at Sony trækker et eller andet gebyr-halløj op af hatten også, ligesom Xbox har det.

Det er jo et spørgsmål om, hvordan éns brug af konsollen er. Det der vægter højest i min verden er bare lavest mulige begrænsninger og lavest mulige påkrævede gimmicks. Jeg er blevet rigtigt glad for Xbox interfacet, onlinedelen specielt, communitiet her og spiludvalget, men det er altså bare en konsol, noget der efterhånden er gået fra at være en ivrig interesse til at være en times underholdning et par gange om ugen - og til det formål sigter jeg efter den bedste gaming-konsol, og ikke den bedste multimediekonsol.

Dermed er det ikke sagt, at Microsofts retning er forkert. Det er bare ikke det jeg søger.

Men helt enig mht. vennerne også - jeg spiller egentligt sjældent sammen med folk efterhånden, men hvis de nærmeste kammerater køber en Xbox One, så kan det jo også være, at jeg bliver nødt til det :)
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf TheMadMan1 » 22. maj 2013 10:29

XboxOne "The Next Generation Of Television"
TheMadMan1
Niveau 5
 
Indlæg: 1012


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Clinkie » 22. maj 2013 10:29

Morten Skou skrev:
Clinkie skrev:Problemet med gårsdagen event var, at MS anså det som et E3-show, og skruede casual-hjulet op på 10. Det her var VORES show, det var her de skulle have fanget hardcore publikummet. Det er trods alt OS der køber den på launch, mens den er allerdyrest. Det er ikke hr. og fru. Danmark, de venter på at den kommer på tilbud. De kunne bruge hele E3 på tv / NFL smøren (og det kommer de også til i en vis grad), det skulle bare ikke være gjort i går.


Jeg tror faktisk at Microsoft opfattede det lige omvendt, nemlig at de vil præsentere mere for "gameren" på E3 og at det her show ligesom var for at komme igang med de generelle ting?


Det tror jeg bestemt også, men E3 har de seneste par år blevet brugt til at præsentere de familievenlige aspekter på tingene, i hvert fald hos MS. Jeg glæder mig til gengæld nu til et brag af en annonceringsfest til E3, det kan kun blive lækkert :)
Clinkie
Niveau 3
 
Indlæg: 292


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Dahlmann » 22. maj 2013 10:34

Morten Skou skrev:Nu tror jeg egentlig også at PlayStation 4 får mere funktionalitet end det vi har set indtil videre, har faktisk lidt på fornemmelsen at de kommer til at gå lidt i samme retning som Microsoft mht. home entertainment - de annoncerer det bare ikke før E3. Og der er da i øvrigt allerede ting som Netflix osv. på Playstation 3.

Mit valg af konsol kommer primært til at basere sig på hvad mine venner og jeg bliver enige om er fedt, så vi på den måde kan spille sammen.

Til gengæld så synes jeg ikke at Sony har lavet deres onlinedel lige så lækkert og brugervenligt som det er tilfældet med Xbox Live - og det er klart en af årsagerne til at jeg bedst kan lide min Xbox lige i øjeblikket.


Til gengæld er det gratis at spille online på Playstation. Grunden til at Xbox Live er mere lækkert og ligetil er jo lige præcist at det koster penge, og at der er så mange der betaler, de ca. 300 kr det koster, at have det kørende om året.

Der har Sony Playstation+ i stedet, som satser helt anderledes, da det i forvejen er gratis at spille online. Jeg vil hellere betale 300 kr om året for Playstation+ hvor der bliver lagt rigtig mange spil ud når man er medlem, end jeg ville betale 300 for at kunne spille online.. Det nye hitman er jo allerede på Playstation+ ikke engang et år efter udgivelsen. Nu er det lang tid siden jeg havde xbox men dengang var der ikke nogle store spil til "gratis" download så længe man var medlem. Er der det i dag?
Dahlmann
Niveau 3
 
Indlæg: 201


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf jepsen80 » 22. maj 2013 10:35

Skal ikke have Xbox one. Håbede på den kunne lave kaffe og massere mens man spillede. Er godt nok blevet skuffet som alle jer Andre. Fordi der kommer helt sikkert ik mere end hvad vi så igår
jepsen80
Niveau 5
 
Indlæg: 942
By: Glostrup


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf prowdD » 22. maj 2013 10:36

Tror jeg blev fanget midt i debatten - og en ny side i tråden så jeg tillader mig, at prøve igen:

"Bliver nød til og spørge.

Kom lidt sent ind i streamet igår, så har ikke helt fanget den med at man skal "logge ind hver 24. time" - hvad er det helt præcist det går ud på"
prowdD
Niveau 7
 
Indlæg: 3627


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Shooter DK » 22. maj 2013 10:37

Dahlmann skrev:
Morten Skou skrev:Nu tror jeg egentlig også at PlayStation 4 får mere funktionalitet end det vi har set indtil videre, har faktisk lidt på fornemmelsen at de kommer til at gå lidt i samme retning som Microsoft mht. home entertainment - de annoncerer det bare ikke før E3. Og der er da i øvrigt allerede ting som Netflix osv. på Playstation 3.

Mit valg af konsol kommer primært til at basere sig på hvad mine venner og jeg bliver enige om er fedt, så vi på den måde kan spille sammen.

Til gengæld så synes jeg ikke at Sony har lavet deres onlinedel lige så lækkert og brugervenligt som det er tilfældet med Xbox Live - og det er klart en af årsagerne til at jeg bedst kan lide min Xbox lige i øjeblikket.


Til gengæld er det gratis at spille online på Playstation. Grunden til at Xbox Live er mere lækkert og ligetil er jo lige præcist at det koster penge, og at der er så mange der betaler, de ca. 300 kr det koster, at have det kørende om året.

Der har Sony Playstation+ i stedet, som satser helt anderledes, da det i forvejen er gratis at spille online. Jeg vil hellere betale 300 kr om året for Playstation+ hvor der bliver lagt rigtig mange spil ud når man er medlem, end jeg ville betale 300 for at kunne spille online.. Det nye hitman er jo allerede på Playstation+ ikke engang et år efter udgivelsen. Nu er det lang tid siden jeg havde xbox men dengang var der ikke nogle store spil til "gratis" download så længe man var medlem. Er der det i dag?


NEJ!
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Shooter DK » 22. maj 2013 10:38

prowdD skrev:Tror jeg blev fanget midt i debatten - og en ny side i tråden så jeg tillader mig, at prøve igen:

"Bliver nød til og spørge.

Kom lidt sent ind i streamet igår, så har ikke helt fanget den med at man skal "logge ind hver 24. time" - hvad er det helt præcist det går ud på"


En form for bekræftelse af dit spil, om at det ikke er lånt eller sådan noget.
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf BrutalTarbensen » 22. maj 2013 10:42

Jeg synes godt om Playstation+ "gratis" spil så længe du betaler
BrutalTarbensen
Niveau 2
 
Indlæg: 195


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Dahlmann » 22. maj 2013 10:43

Er der egentlig nogen der ved om spillene bliver låst til maskinen, eller til spillernes gamertag? Hvis nu maskinen pludselig går i stykker og man har en spilsamling på 20 spil der pludselig skal til at generhverves ville jeg godt nok blive træt af situationen. Hvis det var sket i denne generation skulle halvdelen af køberne ved launch, vel nærmest ud og købe deres spil igen på et tidspunkt.
Dahlmann
Niveau 3
 
Indlæg: 201


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf tue69 » 22. maj 2013 10:44

Dahlmann skrev:Er der egentlig nogen der ved om spillene bliver låst til maskinen, eller til spillernes gamertag? Hvis nu maskinen pludselig går i stykker og man har en spilsamling på 20 spil der pludselig skal til at generhverves ville jeg godt nok blive træt af situationen. Hvis det var sket i denne generation skulle halvdelen af køberne ved launch, vel nærmest ud og købe deres spil igen på et tidspunkt.


Den bliver låst til din profil. Så maskinen kan gå i stykker lige så tosset den vil :)
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Jakabov » 22. maj 2013 10:45

Hvordan med det der online noget, skal jeg ud og investere i en ISDN-linje for ikke at blokere for opkald til min fastnet-telefon?

FFS folkens, vi lever i 2013! Get over it! :lol:
Billede
Jakabov
Niveau 7
 
Indlæg: 4917
By: Vodskov


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 59 gæster

cron