Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Morten Skou » 12. jun 2013 21:14

Meistar skrev:
Xbox One won't offer Live in every country at launch, but it has a concrete lineup of Live-supported countries that includes the US, UK, Australia, New Zealand, Russia and a handful of European nations. Check out the complete list below (image above from NeoGAF).

Without Xbox Live, games on Xbox One won't work in these regions. "Xbox One games are for activation and distribution only in specified geographic regions," a disclaimer on the Xbox One reservation page says.

The Xbox One requires an internet connection at least once every 24 hours, Microsoft revealed in the days leading up to E3. Without that connection, the Xbox One's ability to play games is locked down.


http://www.joystiq.com/2013/06/12/xbox- ... at-launch/

Danmark er dog på listen .. Men av :(


Intet nyt i det? - Spif skrev om det den anden dag (det står på news.xbox.com) og vi havde en nyhed på forsiden om at Danmark var i blandt de første 21? Den kommer kun i de lande hvor der er Xbox Live allerede.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Meistar » 12. jun 2013 21:30

Morten Skou skrev:
Meistar skrev:
Xbox One won't offer Live in every country at launch, but it has a concrete lineup of Live-supported countries that includes the US, UK, Australia, New Zealand, Russia and a handful of European nations. Check out the complete list below (image above from NeoGAF).

Without Xbox Live, games on Xbox One won't work in these regions. "Xbox One games are for activation and distribution only in specified geographic regions," a disclaimer on the Xbox One reservation page says.

The Xbox One requires an internet connection at least once every 24 hours, Microsoft revealed in the days leading up to E3. Without that connection, the Xbox One's ability to play games is locked down.


http://www.joystiq.com/2013/06/12/xbox- ... at-launch/

Danmark er dog på listen .. Men av :(


Intet nyt i det? - Spif skrev om det den anden dag (det står på news.xbox.com) og vi havde en nyhed på forsiden om at Danmark var i blandt de første 21? Den kommer kun i de lande hvor der er Xbox Live allerede.


Jeg læser ikke nyheder på jeres side, og havde ikke lige set denne.
Det betyder jo bare at de lande der ikke understøtter Live ingen gang kan hente maskinen hjem et andet sted fra, for så er den ubrugelig.
Sony kan pt, lancere maskinen i hvilket som helst land de vil, samtidig med at den er regionsfri.

Jeg har altid været xbox mand, men jeg er helt sikkert røget over til Playstation lejren, på trods af at min roomie også skal have PS4, og vi altså ender med to af samme maskine.
Meistar
Niveau 7
 
Indlæg: 2343
By: Los Angeles


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Meistar » 12. jun 2013 21:32

Men må jo intet negativt skrive her overhovedet åbenbart.
Kan vi oprette en 'Xbox One - Det negative' tråd? :) Nu spørg jeg uden bare at gøre det :)

Det vil måske også gøre at denne tråd slipper for en masse debatter hvor folk bare lukker øjnene og ikke vil se på reelle problemer og facts.
Meistar
Niveau 7
 
Indlæg: 2343
By: Los Angeles


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 12. jun 2013 21:51

Meistar skrev:Men må jo intet negativt skrive her overhovedet åbenbart.
Kan vi oprette en 'Xbox One - Det negative' tråd? :) Nu spørg jeg uden bare at gøre det :)

Det vil måske også gøre at denne tråd slipper for en masse debatter hvor folk bare lukker øjnene og ikke vil se på reelle problemer og facts.



Er det ikke bare nemmere at gå på pslife.dk og være glad for PS4 og grine over hvad PS4 har som Xbox One ikke har :D
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Meistar » 12. jun 2013 21:54

Slimjay DK skrev:
Meistar skrev:Men må jo intet negativt skrive her overhovedet åbenbart.
Kan vi oprette en 'Xbox One - Det negative' tråd? :) Nu spørg jeg uden bare at gøre det :)

Det vil måske også gøre at denne tråd slipper for en masse debatter hvor folk bare lukker øjnene og ikke vil se på reelle problemer og facts.



Er det ikke bare nemmere at gå på pslife.dk og være glad for PS4 og grine over hvad PS4 har som Xbox One ikke har :D


På PS forum vil folk jo kun give en ret. Hvad er det sjove i det?
Disse debatter er interessante, samtidig med at de er pisse frustrerende.
Meistar
Niveau 7
 
Indlæg: 2343
By: Los Angeles


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Revorge » 12. jun 2013 22:02

Meistar skrev:
Slimjay DK skrev:
Meistar skrev:Men må jo intet negativt skrive her overhovedet åbenbart.
Kan vi oprette en 'Xbox One - Det negative' tråd? :) Nu spørg jeg uden bare at gøre det :)

Det vil måske også gøre at denne tråd slipper for en masse debatter hvor folk bare lukker øjnene og ikke vil se på reelle problemer og facts.



Er det ikke bare nemmere at gå på pslife.dk og være glad for PS4 og grine over hvad PS4 har som Xbox One ikke har :D


På PS forum vil folk jo kun give en ret. Hvad er det sjove i det?
Disse debatter er interessante, samtidig med at de er pisse frustrerende.


Haha, - glad for du skrev sådan, for tolkede egenligt ellers din kommentar, som om du ikke var interesseret i at møde modargumenter.... Personligt er jeg da super glad for et hvert input / vinkel, der kommer på konsollerne og jeg forsøger at læse alt med interesse og tage alle folks meninger seirøst, - enig eller ej.... Så ja, kun dejligt at kunne kommenterer tingene, også selvom det er pisse frusterende når folk ikke kan se det, som man selv synes er åbenlyst :D
Billede
Revorge
Niveau 7
 
Indlæg: 2209
By: Odense


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Competa » 12. jun 2013 22:48

EA trak ikke Online Passes tilbage pga. Xbox One. Det ser ud til at EA ikke vidste hvad Microsoft og Sony ville gøre med deres DRM.
(Hvis man skal tro på Peter Moore).

Link: http://www.polygon.com/2013/6/11/4421314/electronic-arts-talks-drm-and-used-games
Billede
Competa
Niveau 7
 
Indlæg: 3560
By: Slagelse


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf JohnH » 12. jun 2013 23:05

Meistar skrev:
Jeg har altid været xbox mand, men jeg er helt sikkert røget over til Playstation lejren, på trods af at min roomie også skal have PS4, og vi altså ender med to af samme maskine.


Synd! hvis i begge skulle have Xbox One, så kunne i jo både spille og snakke sammen samtidig, det kan man vel stadig ikke på PS4 ??


:lol:
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Blauwy » 12. jun 2013 23:08

JohnH skrev:
Meistar skrev:
Jeg har altid været xbox mand, men jeg er helt sikkert røget over til Playstation lejren, på trods af at min roomie også skal have PS4, og vi altså ender med to af samme maskine.


Synd! hvis i begge skulle have Xbox One, så kunne i jo både spille og snakke sammen samtidig, det kan man vel stadig ikke på PS4 ??


:lol:


Hvor tit sidder du i partychat med en du er i samme rum med? :)
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf CaptainKicker » 12. jun 2013 23:45

Meistar skrev:
Slimjay DK skrev:
Meistar skrev:Men må jo intet negativt skrive her overhovedet åbenbart.
Kan vi oprette en 'Xbox One - Det negative' tråd? :) Nu spørg jeg uden bare at gøre det :)

Det vil måske også gøre at denne tråd slipper for en masse debatter hvor folk bare lukker øjnene og ikke vil se på reelle problemer og facts.



Er det ikke bare nemmere at gå på pslife.dk og være glad for PS4 og grine over hvad PS4 har som Xbox One ikke har :D


På PS forum vil folk jo kun give en ret. Hvad er det sjove i det?
Disse debatter er interessante, samtidig med at de er pisse frustrerende.


Det virker meningsløst, at du kun er her for at få reaktioner. Der er ingen grund til at ødelægge det for os andre, når du egentlig kun vil ha' det sjove ud af det, når vi faktisk er nogen der seriøst sidder og snakker om en maskine vi gerne vil have, eller overvejer.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Revorge » 13. jun 2013 00:41

Competa skrev:EA trak ikke Online Passes tilbage pga. Xbox One. Det ser ud til at EA ikke vidste hvad Microsoft og Sony ville gøre med deres DRM.
(Hvis man skal tro på Peter Moore).

Link: http://www.polygon.com/2013/6/11/4421314/electronic-arts-talks-drm-and-used-games


http://www.polygon.com/2013/6/11/442131 ... used-games
http://www.polygon.com/2013/6/6/4403930 ... ers-no-fee

Hvis man nærlæser de 2 links der og infoen derfra forøvrigt holder, - så læser jeg det som om, at MS godt nok stiller en del DRM muligheder til rådighed for udviklerne, - men det er alene op til udviklerne, om de vil benytte sig af dem og hvis de ikke gør det, så er det ikke helt vildt forskelligt fra hvad vi ser i dag og MS tjener heller ikke noget på, hvis de benytter sig af det.... Omvendt stiller Sony ikke nogen af den slags muligheder til rådighed for udviklerne, men de tillader at de tilføjer en hvilken som helst form for DRM de måtte ønske selv....

- Så synes ærligtalt det er ret svært at forholde sig til, hvor slemt / ikke slemt alt det DRM pjat bliver, så længe hverken MS eller nogen af udviklerne har meldt noget som helst mere specifikt ud, omkring deres nærmee planer for det...
Billede
Revorge
Niveau 7
 
Indlæg: 2209
By: Odense


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Buktu » 13. jun 2013 00:53

CaptainKicker skrev:
Meistar skrev:
Slimjay DK skrev:[


Er det ikke bare nemmere at gå på pslife.dk og være glad for PS4 og grine over hvad PS4 har som Xbox One ikke har :D


På PS forum vil folk jo kun give en ret. Hvad er det sjove i det?
Disse debatter er interessante, samtidig med at de er pisse frustrerende.


Det virker meningsløst, at du kun er her for at få reaktioner. Der er ingen grund til at ødelægge det for os andre, når du egentlig kun vil ha' det sjove ud af det, når vi faktisk er nogen der seriøst sidder og snakker om en maskine vi gerne vil have, eller overvejer.



Der er negative aspekter som er værd at diskutere. Skulle også gerne hjælpe folk med at tage en informeret beslutning ;)
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Descenter 1976 » 13. jun 2013 04:56


Descenter 1976
Niveau 5
 
Indlæg: 991


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Meistar » 13. jun 2013 07:32

CaptainKicker skrev:
Meistar skrev:
Slimjay DK skrev:
Er det ikke bare nemmere at gå på pslife.dk og være glad for PS4 og grine over hvad PS4 har som Xbox One ikke har :D


På PS forum vil folk jo kun give en ret. Hvad er det sjove i det?
Disse debatter er interessante, samtidig med at de er pisse frustrerende.


Det virker meningsløst, at du kun er her for at få reaktioner. Der er ingen grund til at ødelægge det for os andre, når du egentlig kun vil ha' det sjove ud af det, når vi faktisk er nogen der seriøst sidder og snakker om en maskine vi gerne vil have, eller overvejer.


Jeg har på intet tidspunkt sagt jeg kun er her for reaktioner.
Her er der mulighed for debat fordi vi en som dig CaptainKicker der er inkarneret Xbox fan, og uanset hvad man fortæller dig, så er Xbox One bare fantastisk.
Så har vi nogle som står med et ben i begge lejre, og til sidst dem som står i PS lejren.

Alt det sammen giver en mulighed for debat, men det er selvfølgelig klart at det er svært når du og mange andre simpelthen bare lukker af for samtlige nyheder, updates osv som har en eller anden form for negativ side af Xbox One, eller som er til fordel for PS4.

Jeg sidder også seriøst og snakker om en maskine som jeg gerne ville have, men snart har valgt fuldstændigt fra, forskellen er bare at jeg ikke er enig med dig, så derfor er det pludselig useriøst eller hvad?
Meistar
Niveau 7
 
Indlæg: 2343
By: Los Angeles


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf torniel » 13. jun 2013 08:23

Revorge skrev:- Så synes ærligtalt det er ret svært at forholde sig til, hvor slemt / ikke slemt alt det DRM pjat bliver, så længe hverken MS eller nogen af udviklerne har meldt noget som helst mere specifikt ud, omkring deres nærmee planer for det...


Jeg er helt enig. Jeg ser ikke hvorfor udviklere ikke kan indføre irriterende DRM på PS4, medmindre Sony aktivt forhindrer dette. Derfor virker DRM-debatten skinger, når MS bliver beskyldt for at fratage forbrugerne deres rettigheder. Det vil i sidste ende være op til udviklerne hvilke rettigheder forbrugerne får. Det er altså (indtil videre) ikke platformen der skal "bekæmpes", men grådige udviklere.
torniel
Niveau 2
 
Indlæg: 175


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 36 gæster