Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Morten Skou » 12. jun 2013 12:20

Tbigum skrev:Jeg tror kun det er et spørgsmål om tid, før EU. vil kræve DRM-delen ændret, ellers vil den ikke kunne sælges i EU. Norge's forbrugerklagenævn er allerede i gang med at undersøge det, og de mener at DRM-delen ikke er lovlig, så det varer nok ikke længe før andre lande følger trop.


Ja - jeg hørte også i mandags, at nogle forbrugere (eller en organisation?) i Tyskland, skulle være i gang med at sagsøge Steam netop pga. DRM tingene. Så den del bliver interessant at følge.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 12. jun 2013 12:20

Buktu skrev:
Slimjay DK skrev:det her lyder til gengæld interessant, hvis det er sådan det er skruet sammen :

Even more interesting is how Microsoft plans to allow you to share your game library with people who don't live with you. You're able to share your games library with up to ten members of your family, letting a brother in California share a copy of Halo with his sister in Pennsylvania or a cousin in Florida. Those playing via a shared connection need to check online once an hour, instead of once a day, though, but it's still a nice addition.

There's also a limitation to this: while you'll never be kept from playing your games, only one family member will be able to play a game from your shared library at a time. Still, it's a really nifty addition, and helps to explain the benefits of the cloud-based systems Microsoft has included.

Så hvis man kender en der køber mange spil, så er den en god ide at gøre sig i "familie" med personen ;)



Igen, de bliver ved med at sige specifikt familie.. Laver de tjek på det? Og hvordan? :b


De kommer nok ud og tager en blodprøve og skal se dine dåbspapir ...

Der er en i din "familie" der kan spille samtidigt med ejeren, så det er ikke sådan at du og 10 andre kan spille samtidigt fra det samme library. Så de tjekker nok ikke noget ...
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf malle5 dk » 12. jun 2013 12:22

Så hvis min lillebror og jeg har en xbox one hver, kan vi så godt nøjes med, at dele 1 spil FIFA?
malle5 dk
Niveau 1
 
Indlæg: 95


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Morten Skou » 12. jun 2013 12:22

Spørgsmålet vedr. familiekontoen er, om alle gamertagsne skal oprettes på en speciel måde eller noget i den stil? Eller om man bare kan tilføje dem til en gruppe (hvilket jo så vil være oplagt til snyd - den har Microsoft nok luret?).
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Blauwy » 12. jun 2013 12:23

Blauwy skrev:
Morten Skou skrev:
Jeg synes at Microsofts DRM implementering er et underligt valg, men jeg forstår godt hvorfor de har gjort det - og har også ideer til fordele som os forbrugere får ud af det. Og eftersom det er meldt ud på forhånd, så er der ingen overraskelser - kan man ikke lide det, så kan man jo bare købe en anden konsol, det er den magt vi som forbrugere har.


Gider du ikke argumentere for det? :)

Jeg vil rigtig gerne høre, præcis hvilke fordele der er for mig som forbrugeren ved at jeg ikke ejer mine spil længere, og at jeg ikke kan bytte dem væk som jeg lyster, plus at jeg skal sige "Hey MS jeg er hjemme nu" hver 24. time.
Og - hvorfor kan du forstå at de har gjort som de har?

Det var ikke et problem på X360, så hvorfor er det positivt nu?

Alle reaktioner på nettet antyder det modsatte, men du kan godt se det. Kan du uddybe?


Jeg prøver igen. Jeg vil rigtig gerne høre dit svar Skou, seriøst. :)
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf CaptainKicker » 12. jun 2013 12:24

Morten Skou skrev:Spørgsmålet vedr. familiekontoen er, om alle gamertagsne skal oprettes på en speciel måde eller noget i den stil? Eller om man bare kan tilføje dem til en gruppe (hvilket jo så vil være oplagt til snyd - den har Microsoft nok luret?).


Tænker lidt, at man evt. er på den samme internet forbindelse? Ved ikke om det kunne fungere.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 12. jun 2013 12:25

malle5 dk skrev:Så hvis min lillebror og jeg har en xbox one hver, kan vi så godt nøjes med, at dele 1 spil FIFA?


Ja, sådan forstår jeg det. Men i kan nok ikke spille det samtidigt .. Dog kan din bror spil Fifa imens du spiller NBA fra samme library.

Tvivler stærkt på at man kan "share" et co-op spil :wink:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 12. jun 2013 12:26

CaptainKicker skrev:
Morten Skou skrev:Spørgsmålet vedr. familiekontoen er, om alle gamertagsne skal oprettes på en speciel måde eller noget i den stil? Eller om man bare kan tilføje dem til en gruppe (hvilket jo så vil være oplagt til snyd - den har Microsoft nok luret?).


Tænker lidt, at man evt. er på den samme internet forbindelse? Ved ikke om det kunne fungere.

You're able to share your games library with up to ten members of your family, letting a brother in California share a copy of Halo with his sister in Pennsylvania or a cousin in Florida.

en bror i california deler et spil med sin søster i pennsylvania, kan ikke have samme internet forbindelse ..

Inden folk går amok, skal det lige siges at kilden er Gamesradar.com, så om de ting passer aner jeg ikke, men hvis de gør, ser jeg det som en ok cool feature
Senest rettet af Slimjay DK 12. jun 2013 12:27, rettet i alt 1 gang.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Morten Skou » 12. jun 2013 12:27

CaptainKicker skrev:
Morten Skou skrev:Spørgsmålet vedr. familiekontoen er, om alle gamertagsne skal oprettes på en speciel måde eller noget i den stil? Eller om man bare kan tilføje dem til en gruppe (hvilket jo så vil være oplagt til snyd - den har Microsoft nok luret?).


Tænker lidt, at man evt. er på den samme internet forbindelse? Ved ikke om det kunne fungere.


Der mente jeg at de selv kom med eksemplet at din bror kunne spille spillet hjemme hos sig selv, og du kunne spille det hos dig selv. Så jeg tror ikke at det er samme internet (man kan jo også være hos en ven og spille, så det kan de vel ikke rigtigt gøre på IP niveau).
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Stricker » 12. jun 2013 12:27

Morten Skou skrev:
Tbigum skrev:Jeg tror kun det er et spørgsmål om tid, før EU. vil kræve DRM-delen ændret, ellers vil den ikke kunne sælges i EU. Norge's forbrugerklagenævn er allerede i gang med at undersøge det, og de mener at DRM-delen ikke er lovlig, så det varer nok ikke længe før andre lande følger trop.


Ja - jeg hørte også i mandags, at nogle forbrugere (eller en organisation?) i Tyskland, skulle være i gang med at sagsøge Steam netop pga. DRM tingene. Så den del bliver interessant at følge.


Vi diskuterede det kortvarigt på pslife.dk. Jeg fulgte sagen mellem VZBZ og Valve i et par måneder i efteråret sidste år, men jeg har ikke hørt nyt om sagen siden da.
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1300

Brugeravatar

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf CaptainKicker » 12. jun 2013 12:28

Slimjay DK skrev:
CaptainKicker skrev:
Morten Skou skrev:Spørgsmålet vedr. familiekontoen er, om alle gamertagsne skal oprettes på en speciel måde eller noget i den stil? Eller om man bare kan tilføje dem til en gruppe (hvilket jo så vil være oplagt til snyd - den har Microsoft nok luret?).


Tænker lidt, at man evt. er på den samme internet forbindelse? Ved ikke om det kunne fungere.

You're able to share your games library with up to ten members of your family, letting a brother in California share a copy of Halo with his sister in Pennsylvania or a cousin in Florida.

en bror i california deler et spil med sin søster i pennsylvania, kan ikke have samme internet forbindelse ..

Inden folk går amok, skal det lige siges at kilden er Gamesradar.com, så om de ting passer aner jeg ikke, men hvis de gør, ser jeg det som en ok cool feature


Nårh, nej nu tænkte jeg mere når det var under samme tag. Men på afstand, ja det er nok ikke sådan. Medmindre man har noget pænt godt WiFi.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf BuBubbi » 12. jun 2013 12:43

Nu har jeg ikke lige læst alle siderne igennem da tråden er ved at blive en smule lang, så beklager hvis dette spørgsmål allerede er besvaret et sted.

Er der nogen der har set priser på hvad en controller til Xbox One kommer til at koste?
For så vidt jeg kan se, følger der kun én controller med når man køber Day One Edition.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf GrillBillerDK » 12. jun 2013 12:47

malle5 dk skrev:Så hvis min lillebror og jeg har en xbox one hver, kan vi så godt nøjes med, at dele 1 spil FIFA?

Hvordan gør du i dag med din xbox360 eller ps3?
når du kun har en skive og vil spille sammen?
Senest rettet af GrillBillerDK 12. jun 2013 12:48, rettet i alt 1 gang.
”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.”
B.S. Christiansen
GrillBillerDK
Niveau 7
 
Indlæg: 3172


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Revorge » 12. jun 2013 12:48

Slimjay DK skrev:det her lyder til gengæld interessant, hvis det er sådan det er skruet sammen :

Even more interesting is how Microsoft plans to allow you to share your game library with people who don't live with you. You're able to share your games library with up to ten members of your family, letting a brother in California share a copy of Halo with his sister in Pennsylvania or a cousin in Florida. Those playing via a shared connection need to check online once an hour, instead of once a day, though, but it's still a nice addition.

There's also a limitation to this: while you'll never be kept from playing your games, only one family member will be able to play a game from your shared library at a time. Still, it's a really nifty addition, and helps to explain the benefits of the cloud-based systems Microsoft has included.

Så hvis man kender en der køber mange spil, så er den en god ide at gøre sig i "familie" med personen ;)


Jeg er enige med de fleste i, at DRM generelt er en meget negativ og begrænsende ting, - men synes dog ovenstående viser, at der faktisk også kan være en smule fordele i det, hvis ellers det holder stik.... En anden positiv ting jeg kunne se, var hvis det kan give en smule lavere priser grundet nedsat risiko for piratkopiering / tradein.... men det er desværre nok rimeligt usandsynligt....
Billede
Revorge
Niveau 7
 
Indlæg: 2209
By: Odense


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 12. jun 2013 12:48

Slimjay DK skrev:
malle5 dk skrev:Så hvis min lillebror og jeg har en xbox one hver, kan vi så godt nøjes med, at dele 1 spil FIFA?


Ja, sådan forstår jeg det. Men i kan nok ikke spille det samtidigt .. Dog kan din bror spil Fifa imens du spiller NBA fra samme library.

Tvivler stærkt på at man kan "share" et co-op spil :wink:


Læser så et andet sted :

Up to 10 ‘family members’ (we’re not yet sure what Microsoft means by that term) can play any of the games in your collection on their consoles, but only one of those ten people can play at once. This means that your friends can try out games you’ve bought and you can even play co-op or head-to-head with mates without buying two copies of the game. This is easily the biggest upside of the new system.

Så jeg ved sku ikke hvem der har ret og om det overhovedet passer :roll: Kunne være rart hvis Microsoft lige ville træde i karakter og fortælle lidt om det :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster

cron