Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Rygte: Always On

Indlægaf maagaard90 » 6. apr 2013 19:04

Jeg har overvejet, hvad det ville komme til at betyde for mig, hvis den næste konsol blev 'Always On', og min konklusion: Ikke det store. Min konsol er meget stationær og jeg har sjældent flyttet den. Jeg ser da ulempen, hvis man skal sætte den op hos en ven, som ikke har Wi-Fi. Men det er så sjældent, at det ikke bliver et stort problem for mit vedkommende. Der skal mange andre faktorer til, hvis den næste konsol bliver en PS4 i min husstand.

EDIT: Et element som kunne være dealbreaker for mig, er hvis de kører videre med guld-delen. 7 år med Guld kunne gå hen og blive en dyr oplevelse.
100% Xbox 360: Battlefield 1943, Brothers, Chime, Dead Space, Dead Space Ignition, Dead Space 2, Deadlight, Fez, Minecraft, Plants vs. Zombies, The Walking Dead Season 1 & 2, WinterBottom.
Fotoblog: Billedstrøm
maagaard90
Niveau 7
 
Indlæg: 2724
By: Aalborg


Re: Rygte: Always On

Indlægaf Erroneus » 6. apr 2013 19:38

Det vil overraske mig meget hvis MS slap Live Gold, de har jo kunne gøre det alle de her år, så det tror jeg ikke ændrer sig. Faktisk tror jeg de laver en overbygning, der giver adgang til mere, som man kender fra PlayStation Plus.

Nu har jeg ingen planer om at købe en Xbos 720, da jeg spiller mest på PlayStation og PC og min 360'er bare samler støv :) Men hvis det f.eks. var PS4 der fik always-on, så vil det ikke have betydet jeg ikke købte en PS4. MEN jeg vil blive ærgelig over det, fordi det fører KUN problemer med sig, lige meget hvor positivt nogle PR folk prøver at spinne det. Der er tonsvis af spil som har INGEN fordele ved always on og hvor det kun bliver en problem kilde, så det er ærgeligt hvis de spil skal lide under problemer fra always-on DRM. Og lad os bare lige med det samme slå det fast, det er ikke en feature, det er DRM. Multiplayer i et spil er en feature, men tvinge noget online 24/7 som ikke har nogle fordele ved det, det er kun DRM.

Tror jeg Xbox 720 får always on? Nej ikke som standard, men jeg tror vi får at se flere spil til konsoller som har det indbygget i deres kode.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Rygte: Always On

Indlægaf Rotator » 6. apr 2013 21:47

maagaard90 skrev:EDIT: Et element som kunne være dealbreaker for mig, er hvis de kører videre med guld-delen. 7 år med Guld kunne gå hen og blive en dyr oplevelse.


2.002 kroner for alle syv år, hvis du køber fra Pointheaven.
75 øre pr. dag... :D
Hvis jeg klarer mig bedre end dig, så er du en noob!
Hvis du klarer dig bedre end mig, så har du ikke noget liv!
Hvis alle klarer sig bedre end mig... LAAAG!!!
Rotator
Skribent
 
Indlæg: 7078
By: 3630 Jægerspris


Re: Rygte: Always On

Indlægaf Meistar » 6. apr 2013 21:52

Håber da de har tænkt sig at gøre mere ud af Guld på den nye Xbox.
Jeg synes ikke længere jeg får særligt meget for pengene. Ja jeg kan spille online, det kan jeg også på Playstation gratis, og nej det Xbox Live er ikke overlegen på onlinedel længere synes jeg.
Meistar
Niveau 7
 
Indlæg: 2343
By: Los Angeles


Re: Rygte: Always On

Indlægaf Elgaard » 7. apr 2013 12:51

Rotator skrev:
maagaard90 skrev:EDIT: Et element som kunne være dealbreaker for mig, er hvis de kører videre med guld-delen. 7 år med Guld kunne gå hen og blive en dyr oplevelse.


2.002 kroner for alle syv år, hvis du køber fra Pointheaven.
75 øre pr. dag... :D


Eller ca. 1.660 kr. fra Electronicfirst - Ikke desto mindre, så er det stadig 1.660 kr. mere end du kommer til at betale hos Sony. :)

Hvis Sony får givet os muligheden for at lave Parties på PS4 (Eller PS3 for den sags skyld), og får stillet en ordentlig API til rådighed overfor 3. partsudviklere så de kan få adgang til PSN/Trophy data, så har Live snart ikke flere væsentlige fordele.

Ser vi bort fra onlinedelen så syntes jeg også Sony klart har den mest interessante lineup af eksklusive titler. Det er lidt som om at Microsoft i dag kun er interesseret i at smide penge efter Halo, Gears, Forza og Kinect. Ikke at det er en dum ting at følge op på populære serier, men jeg så også virkelig gerne noget nytænkning fra dem.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Rygte: Always On

Indlægaf maagaard90 » 7. apr 2013 12:59

Elgaard skrev:
Rotator skrev:
maagaard90 skrev:EDIT: Et element som kunne være dealbreaker for mig, er hvis de kører videre med guld-delen. 7 år med Guld kunne gå hen og blive en dyr oplevelse.


2.002 kroner for alle syv år, hvis du køber fra Pointheaven.
75 øre pr. dag... :D


Eller ca. 1.660 kr. fra Electronicfirst - Ikke desto mindre, så er det stadig 1.660 kr. mere end du kommer til at betale hos Sony. :)

Hvis Sony får givet os muligheden for at lave Parties på PS4 (Eller PS3 for den sags skyld), og får stillet en ordentlig API til rådighed overfor 3. partsudviklere så de kan få adgang til PSN/Trophy data, så har Live snart ikke flere væsentlige fordele.

Ser vi bort fra onlinedelen så syntes jeg også Sony klart har den mest interessante lineup af eksklusive titler. Det er lidt som om at Microsoft i dag kun er interesseret i at smide penge efter Halo, Gears, Forza og Kinect. Ikke at det er en dum ting at følge op på populære serier, men jeg så også virkelig gerne noget nytænkning fra dem.


You read my mind.

Jeg så gerne endnu flere små indie udgivelse frem for AAA titler. En ting som Sony virkelig har fået øjnene op for.
100% Xbox 360: Battlefield 1943, Brothers, Chime, Dead Space, Dead Space Ignition, Dead Space 2, Deadlight, Fez, Minecraft, Plants vs. Zombies, The Walking Dead Season 1 & 2, WinterBottom.
Fotoblog: Billedstrøm
maagaard90
Niveau 7
 
Indlæg: 2724
By: Aalborg


Re: Rygte: Always On

Indlægaf dbbuu » 7. apr 2013 15:56

Jeg skifter 100% over til PS4, hvis always on bliver aktuelt på den nye xbox!
Min xbox er godt nok altid online, når jeg bruger den herhjemme, men har ofte haft min xbox med mig, hvor den ikke kunne blive tilsluttet til nettet.
Tænker også at "almindelige" folk vil få et problem med det, da jeg kender mange der har en konsol, men bare ikke har den tilsluttet til nettet. Min egen søster har ikke engang internet, men hendes og hendes kæreste har stadig en Ps3.
[URL=https://www.playfire.com/dbbuu][IMG]http://gamercards.playfire.com/_/xbox/455056/0/default.png[/IMG][/URL][URL=https://www.playfire.com/]Xbox Gamercards[/URL]
If you have five dollars and Chuck Norris has five dollars, Chuck Norris has more money than you.
dbbuu
Niveau 7
 
Indlæg: 2043
By: Herning


Re: Rygte: Always On

Indlægaf TU I Raven » 7. apr 2013 17:09

Men lad os, nu se når Ms kommer med en udmelding, jeg tror personligt ikke, at den nye box behøver at være online hele tiden for at bruge den. Men at noget feature kan være låst, så man kun kan bruge dem online. Men lad os nu se. For mig bliver det ikke noget problem, da jeg altid er online alligevel og ikke har den med over til kammerater osv. Men som sagt lad os se hvad dyret kan og hvad de implamentere på den nye box. Når de viser den frem for offentligheden.
TU I Raven
Niveau 4
 
Indlæg: 616


Re: Rygte: Always On

Indlægaf Competa » 7. apr 2013 18:25

Problemet er jo ikke at den altid skal være online, problemet er hvad der sker, når man pludselig ryger af internettet?
Det er det jeg er mest bekymret om.
Billede
Competa
Niveau 7
 
Indlæg: 3560
By: Slagelse


Re: Rygte: Always On

Indlægaf TU I Raven » 7. apr 2013 19:06

Competa skrev:Problemet er jo ikke at den altid skal være online, problemet er hvad der sker, når man pludselig ryger af internettet?
Det er det jeg er mest bekymret om.

Jeg kan godt følge Dig. Men jeg tror godt man spille, men at der er nogen service som man ikke kan bruge når man ikke er online. Der er en del forbruger som har Xbox, som ikke er online. Jeg kan ikke forstille mig at Ms ikke vil lave begrænsninger ved at sige, du skal være online for at bruge vores produkt. Jeg kan kun forstille mig at Ms gerne vil sælge så bredt så mulig.
TU I Raven
Niveau 4
 
Indlæg: 616


Re: Rygte: Always On

Indlægaf CaptainKicker » 7. apr 2013 20:07

Har altså svært ved at se, at man kan sidde og spille ... Ehh, Halo 5 på den nye Xbox, og så pludselig går nettet, og konsollen går ned. Jeg nægter at tro, at Microsoft vil lave sådan et 'move'.

At SimCity siger, farvel og tak, serveren har ikke internet forbindelse, spil noget andet, kan jeg lidt forstå. Men at hele konsollen skal være ubrugelig, er bare umuligt og forestille sig.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Rygte: Always On

Indlægaf artemisthemp » 7. apr 2013 23:45

CaptainKicker skrev:Har altså svært ved at se, at man kan sidde og spille ... Ehh, Halo 5 på den nye Xbox, og så pludselig går nettet, og konsollen går ned. Jeg nægter at tro, at Microsoft vil lave sådan et 'move'.

At SimCity siger, farvel og tak, serveren har ikke internet forbindelse, spil noget andet, kan jeg lidt forstå. Men at hele konsollen skal være ubrugelig, er bare umuligt og forestille sig.

Du kan stadig se Dvd'er ?
Billede
artemisthemp
Niveau 3
 
Indlæg: 222


Re: Rygte: Always On

Indlægaf Twinkling » 8. apr 2013 02:53

artemisthemp skrev:
CaptainKicker skrev:Har altså svært ved at se, at man kan sidde og spille ... Ehh, Halo 5 på den nye Xbox, og så pludselig går nettet, og konsollen går ned. Jeg nægter at tro, at Microsoft vil lave sådan et 'move'.

At SimCity siger, farvel og tak, serveren har ikke internet forbindelse, spil noget andet, kan jeg lidt forstå. Men at hele konsollen skal være ubrugelig, er bare umuligt og forestille sig.

Du kan stadig se Dvd'er ?


Det har vi ingen anelse om på nuværende tidspunkt. Jeg håber bare at MS slet ikke indfører sådan noget her, og lader det være op til spiludviklerne at kræve en always on function, grundet funktionaliteten i de enkelte spil.
Twinkling
Niveau 5
 
Indlæg: 1276
By: Roskilde


Re: Rygte: Always On

Indlægaf Shooter DK » 8. apr 2013 08:59

under alle omstændigheder, er det vel tankevækkende at i en måling på et xbox forum, vil 39% smutte hvis dette bliver aktuelt. og 45% vil i alt ikke vælge xbox, hvis vi medregner dem der vil forlade konsol markedet. selvfølgelig har kun 64 stemt, men alligevel, dette er jo trods alt et xbox forum.
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Rygte: Always On

Indlægaf Michelve » 8. apr 2013 09:33

Har ikke stemt, syntes det er lidt en svær afstemning uden vi ved mere.... mulighed for at spille brugte spil betyder mere for mig, vis men ikke kan det mere så kan det godt være at jeg skifter over eller bare venter en par år med at købe en ny konsol....
ps hvor er muligheder til at vælge til at skifte over til WII-U? Nitendos konsol er ikke hel død er den ;)
Senest rettet af Michelve 8. apr 2013 09:51, rettet i alt 1 gang.
Michelve
Niveau 6
 
Indlæg: 1534
By: randers


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron