Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf mortnDK » 15. jul 2014 22:15

BuBubbi skrev:
mortnDK skrev:Hvis jeg nu hiver en maskine hjem og opsætter den med min egen adresse og ikke går i US store osv, kan jeg så købe eksempelvis car pass til Forza selvom der ikke er en dansk store? Tænker mere at det virker til folk begynder at have problemer med deres content købt i US store.

Nej du kan ikke købe noget med en dansk adresse før det danske marketplace åbner op.
Men hvad mener du med folk har problemer med noget købt på det amerikanske marketplace?

Jeg har absolut ingen problemer med alle mine spil eller nogle af alle de addons jeg har købt..
Så hop du bare med på bølgen og spar en masse penge.

Det vil næsten være dumt at lade være når nu det er så meget billiger, og nej, du mister ikke dine ting efter september.
Du skal dog muligvis ind i indstillinger og ændre Xbox'en til USA hvis du vil hente dine købte ting igen.

Jeg kommer ikke selv til at skifte min til dansk, da jeg hellere vil have min Xbox på engelsk, så den kommer bare til at stå til USA, også efter september.


Synes bare at der længere tilbage i tråden var nogen der havde problemer med Dead Rising 3 tror jeg det var.

Så det vil sige at man skal sætte sin billing adress til USA(hvilken stat?) Og så vælge US som region på maskinen?
Billede
mortnDK
Niveau 4
 
Indlæg: 356
By: Frederikshavn


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf BuBubbi » 15. jul 2014 22:25

mortnDK skrev:
BuBubbi skrev:
mortnDK skrev:Hvis jeg nu hiver en maskine hjem og opsætter den med min egen adresse og ikke går i US store osv, kan jeg så købe eksempelvis car pass til Forza selvom der ikke er en dansk store? Tænker mere at det virker til folk begynder at have problemer med deres content købt i US store.

Nej du kan ikke købe noget med en dansk adresse før det danske marketplace åbner op.
Men hvad mener du med folk har problemer med noget købt på det amerikanske marketplace?

Jeg har absolut ingen problemer med alle mine spil eller nogle af alle de addons jeg har købt..
Så hop du bare med på bølgen og spar en masse penge.

Det vil næsten være dumt at lade være når nu det er så meget billiger, og nej, du mister ikke dine ting efter september.
Du skal dog muligvis ind i indstillinger og ændre Xbox'en til USA hvis du vil hente dine købte ting igen.

Jeg kommer ikke selv til at skifte min til dansk, da jeg hellere vil have min Xbox på engelsk, så den kommer bare til at stå til USA, også efter september.


Synes bare at der længere tilbage i tråden var nogen der havde problemer med Dead Rising 3 tror jeg det var.

Så det vil sige at man skal sætte sin billing adress til USA(hvilken stat?) Og så vælge US som region på maskinen?


Jeg har ikke problemer med nogen af mine spil.
Jeg har selv skrevet min egen adresse, men med 19706 Delaware City, Delaware i stedet for min egen by.
Grunden til jeg bruger Delaware er at de ikke har taxes på digitalt indhold.
Så der sparer du yderligere 6-8% i forhold til andre stater i USA.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Muggs » 15. jul 2014 22:33

Jeg har gjort det samme som Bubibubi og oplever heller ingen problemer
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Major Oblivious » 16. jul 2014 07:47

mortnDK skrev:Synes bare at der længere tilbage i tråden var nogen der havde problemer med Dead Rising 3 tror jeg det var.

Så det vil sige at man skal sætte sin billing adress til USA(hvilken stat?) Og så vælge US som region på maskinen?


Jeps.. Det er mig :? Der er også en anden som har mistet LEGO Marvel Super Heroes på samme fejl, og LIVE været i fejltilstand på netop det område i 14 dage nu. =D>
Skal dog sige, at det er det eneste downloaded spil jeg har mistet, og min lillebror melder all okay på alle de andre + jeg har ikke hørt om andre (udover os 2 herinde), der oplever samme fejl.

Det har dog intet med regionsvalg at gøre, men det faktum at spillet er digitalt, og at MS har smidt min licens ud, og det kan jo ske, men hvis det sker, så er man rimelig meget fucked, da det er et brud på ToS.
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf GrillBillerDK » 16. jul 2014 08:07

Digital download = Rigtigt køb.
Hvis du har mistet noget du har købt på deres tjeneste... så er det bare at finde dit ordre nr. og kontakte MS.
du kan finde dem i din download historie på LiveID.
”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.”
B.S. Christiansen
GrillBillerDK
Niveau 7
 
Indlæg: 3172


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf BuBubbi » 16. jul 2014 08:55

Det burde ikke være noget problem at få en mistet licens tilbage.
Find dit køb på http://commerce.microsoft.com og kontakt Microsoft support chatten (IKKE DEN DANSKE TELEFONSUPPORT)
Så kan de med garanti enten fixe det ellers generere en redeem kode på det pågældende spil.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Major Oblivious » 16. jul 2014 10:54

BuBubbi skrev:Det burde ikke være noget problem at få en mistet licens tilbage.
Find dit køb på http://commerce.microsoft.com og kontakt Microsoft support chatten (IKKE DEN DANSKE TELEFONSUPPORT)
Så kan de med garanti enten fixe det ellers generere en redeem kode på det pågældende spil.


Chattede 1.5 time med supporten, og konklusionen er at de mener fejlen ligger hos udvikleren, og jeg skal skrive til dem, at jeg ikke kan spille spillet. #-o
Forklarede mange gange, at jeg før har spillet spillet, og alle mine andre digitalt købte spil stadig virker, hvilket hun godt kunne se, men det ændrer desværre ikke på, at jeg hverken kan få en redeem kode eller pengene tilbage hos dem. :^o

Supporten var rigtig flik, og hjælpsom men deres policy sucks ass.. Så jeg køber ikke flere fulde spil digitale til hverken Xbox One eller PS4 på udenlandske regioner. Så overvej det en ekstra gang drenge! - Det kan også ske for jer.
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Zt3pH » 16. jul 2014 10:59

Major Oblivious skrev:
BuBubbi skrev:Det burde ikke være noget problem at få en mistet licens tilbage.
Find dit køb på http://commerce.microsoft.com og kontakt Microsoft support chatten (IKKE DEN DANSKE TELEFONSUPPORT)
Så kan de med garanti enten fixe det ellers generere en redeem kode på det pågældende spil.


Chattede 1.5 time med supporten, og konklusionen er at de mener fejlen ligger hos udvikleren, og jeg skal skrive til dem, at jeg ikke kan spille spillet. #-o
Forklarede mange gange, at jeg før har spillet spillet, og alle mine andre digitalt købte spil stadig virker, hvilket hun godt kunne se, men det ændrer desværre ikke på, at jeg hverken kan få en redeem kode eller pengene tilbage hos dem. :^o

Supporten var rigtig flik, og hjælpsom men deres policy sucks ass.. Så jeg køber ikke flere fulde spil digitale til hverken Xbox One eller PS4 på udenlandske regioner. Så overvej det en ekstra gang drenge! - Det kan også ske for jer.


Jeg er sq nok lidt tungnem - Men forstår ikke hvordan et enkelt spil kan gå i fisk, men resten kan du godt spille?
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Major Oblivious » 16. jul 2014 11:09

Nej, jeg begriber det ærlig talt heller ikke.. Den bedste måde jeg kan beskrive det på er at Xbox LIVE ikke længere mener, at jeg har købt spillet, og derfor vil have mig til at købe det igen. Jeg kan ikke engang downloade det mere, da det ikke findes i min download-liste.
På Xbox.com kan jeg købe det for 60 dollars, hvor der udfor Ryse og Ghost står "allerede købt"

At supporten ikke har en løsning der ikke kræver, at jeg skal smide 60 dollars på bordet igen for at bevise min pointe er ikke særlig gennemtænkt, og de mener digital download er fremtiden.. aha /rant færdigt.
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf BuBubbi » 16. jul 2014 11:15

Major Oblivious skrev:
BuBubbi skrev:Det burde ikke være noget problem at få en mistet licens tilbage.
Find dit køb på http://commerce.microsoft.com og kontakt Microsoft support chatten (IKKE DEN DANSKE TELEFONSUPPORT)
Så kan de med garanti enten fixe det ellers generere en redeem kode på det pågældende spil.


Chattede 1.5 time med supporten, og konklusionen er at de mener fejlen ligger hos udvikleren, og jeg skal skrive til dem, at jeg ikke kan spille spillet. #-o
Forklarede mange gange, at jeg før har spillet spillet, og alle mine andre digitalt købte spil stadig virker, hvilket hun godt kunne se, men det ændrer desværre ikke på, at jeg hverken kan få en redeem kode eller pengene tilbage hos dem. :^o

Supporten var rigtig flik, og hjælpsom men deres policy sucks ass.. Så jeg køber ikke flere fulde spil digitale til hverken Xbox One eller PS4 på udenlandske regioner. Så overvej det en ekstra gang drenge! - Det kan også ske for jer.


Jeg tror næppe det har noget med den udenlandske region at gøre.
Lyder som om den fejl også sagtens kunne ske på det danske marketplace.

Og så lyder det lidt som om du har givet op.
Hvis du har chattet halvandet time uden at få noget ud af det, så har du ikke brokket dig nok.
Hvis du har en kvittering på et produkt, og produktet ikke virker, så har udbyderen ansvaret for at det produkt virker.
Det kan de ikke løbe fra.
Det kan så sagtens være at det ikke er Microsofts skyld, men spilproducenten, men jeg ville i hvert flad klø på hvis det var mig.
Men ligefrem at fraråde folk at købe spil, synes jeg bestem ikke man bør gøre.
Vi er mange der absolut ingen problemer har med hverken spil eller DLC eller noget som helst på vores Xbox One konsoller.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Major Oblivious » 16. jul 2014 11:50

Du ser mig ikke fraråde det nogen steder. Jeg vil blot gør jer opmærksom på, at her er en risiko ved de digitale køb, og det vil tage pokkers lang tid at komme nogle vegne med dem. Hvad I vælger at bruge den oplysning til er helt og alene op til jer.

Jeg brokkede mig voldsomt overfor supporten, og personen i den anden ende forstod udemærket min frustration, men hun insisterede på de førnævnte steps, da hendes "senior" krævede det. Og det det er helt og holdent mit valg at jeg ikke gider og gøre mere ved det nu. Men føler ikke jeg kommer nogen vegne med dem, og har andre ting min tid og energi på.
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf BuBubbi » 16. jul 2014 12:08

Fair nok.
Det tog mig også 10, 12, 14 henvendelser til support chatten, Microsofts økonomiafdeling, telefon support i USA samt en masse mails frem og tilbage før jeg fik godtgørelse for de point jeg blev lovet af supporten jeg kunne bruge på min Xbox One tilbage i august sidste år.

Problemet er jo at de point, der blev konverteret til kroner, udløber efter 12 måneder.
Det vil sige de forsvinder i august i år, og kan derfor så ikke nå at blive brugt på min Xbox One.
De blev ved med at påstå at det ikke var deres fejl selvom jeg havde kopi af diverse chat-henvendelser hvor de siger jeg kan bruge mine point på min importerede Xbox One på det danske marketplace, fra november 2013.

Til sidst gav de sig og erkendte problemet, og forliget blev så 2 stk. 12 mdr guld koder.

Jeg giver nemlig ikke op, når jeg ved jeg har ret. [-X
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Major Oblivious » 16. jul 2014 13:08

BuBubbi skrev:Fair nok.
Det tog mig også 10, 12, 14 henvendelser til support chatten, Microsofts økonomiafdeling, telefon support i USA samt en masse mails frem og tilbage før jeg fik godtgørelse for de point jeg blev lovet af supporten jeg kunne bruge på min Xbox One tilbage i august sidste år.

Problemet er jo at de point, der blev konverteret til kroner, udløber efter 12 måneder.
Det vil sige de forsvinder i august i år, og kan derfor så ikke nå at blive brugt på min Xbox One.
De blev ved med at påstå at det ikke var deres fejl selvom jeg havde kopi af diverse chat-henvendelser hvor de siger jeg kan bruge mine point på min importerede Xbox One på det danske marketplace, fra november 2013.

Til sidst gav de sig og erkendte problemet, og forliget blev så 2 stk. 12 mdr guld koder.

Jeg giver nemlig ikke op, når jeg ved jeg har ret. [-X


Det er fandme også hardcore :D Havde jeg haft bedre tid, så skulle den her sag dælme heller ikke dø hen, da jeg synes det er noget svineri at glitches i deres system nu snyder mig for adgang til et spil som jeg har købt og betalt, og specielt da det også har/kan ske for andre. Så må MS sku tage action på dét.
Jeg har bare et bjerg af en arbejdsbyrde inden jeg kan tage på ferie, og er endda blevet hjemme fra kontoret den sidste 1.5 uge, så jeg kan presse nogle flere effektive timer ud af dagen. Så det er ikke med min gode vilje, at korstoget stopper her :?
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Twinkling » 16. jul 2014 14:34

Major Oblivious skrev:
BuBubbi skrev:Det burde ikke være noget problem at få en mistet licens tilbage.
Find dit køb på http://commerce.microsoft.com og kontakt Microsoft support chatten (IKKE DEN DANSKE TELEFONSUPPORT)
Så kan de med garanti enten fixe det ellers generere en redeem kode på det pågældende spil.


Chattede 1.5 time med supporten, og konklusionen er at de mener fejlen ligger hos udvikleren, og jeg skal skrive til dem, at jeg ikke kan spille spillet. #-o
Forklarede mange gange, at jeg før har spillet spillet, og alle mine andre digitalt købte spil stadig virker, hvilket hun godt kunne se, men det ændrer desværre ikke på, at jeg hverken kan få en redeem kode eller pengene tilbage hos dem. :^o

Supporten var rigtig flik, og hjælpsom men deres policy sucks ass.. Så jeg køber ikke flere fulde spil digitale til hverken Xbox One eller PS4 på udenlandske regioner. Så overvej det en ekstra gang drenge! - Det kan også ske for jer.

Stik mig lige udvikler og udgiver på de spil der er problemer med, jeg kan muligvis få fat i de rigtige personer.
Twinkling
Niveau 5
 
Indlæg: 1276
By: Roskilde


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 16. jul 2014 14:44

Pinball FX2 is Coming to Xbox One!

Den 31. Juli :)

http://blog.zenstudios.com/?p=4725

Men man kan desværre ikke importere de tables man allerede har købt på X360 .. :( Det er sku tyndt !

Can I import my existing Xbox 360 tables, scores, or achievements to Xbox One?

Unfortunately not. We know this is very important to fans of the Xbox 360 version, but we are very sorry to say that this was not an option made available to us on Xbox One. We always do our best to take advantage of any platform’s features whenever possible, and if a feature like cross-platform entitlement is an option for us, we will make it an option for our players. Unfortunately in this case, it was not.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 33 gæster

cron