Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Blandina » 24. maj 2014 18:23

ALIE skrev:Findes der hard drive I den størrelse der ikke koster det hvide ud af øjne.


Nej desværre, de store ssd diske er mega dyre.
jeg starter med en 'almindelig' 1TB 7200 rpm 2,5 disk.
Og så venter og ser hvad der er tilgængelig når den er fyldt. :-)
Blandina
Niveau 4
 
Indlæg: 500
By: Skanderborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Thorpedo29 » 24. maj 2014 19:23

Glæder mig til at se om der kommer mulighed for at optage tv fra Xbox til NAS, så ryger yousee boksen. Hvis man så også lige kun afspille mkv filer ville det være perfekt.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf GrillBillerDK » 24. maj 2014 20:41

Hvis du har Windows8 kan du bare sende filmen trådløst via DLNA til xbox one ;-)
”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.”
B.S. Christiansen
GrillBillerDK
Niveau 7
 
Indlæg: 3172


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf BuBubbi » 24. maj 2014 22:37

GrillBillerDK skrev:Hvis du har Windows8 kan du bare sende filmen trådløst via DLNA til xbox one ;-)

Kan man altså også fra mange andre styresystemer med fx Plex.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf ALIE » 24. maj 2014 22:49

Blandina skrev:
ALIE skrev:Findes der hard drive I den størrelse der ikke koster det hvide ud af øjne.


Nej desværre, de store ssd diske er mega dyre.
jeg starter med en 'almindelig' 1TB 7200 rpm 2,5 disk.
Og så venter og ser hvad der er tilgængelig når den er fyldt. :-)


Hvad med sådan nogle Bay eller hvad det hedder, dem der samler flere Drive.
Billede
ALIE
Niveau 7
 
Indlæg: 5030


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf GrillBillerDK » 24. maj 2014 23:51

Bubbibubbi skrev:
GrillBillerDK skrev:Hvis du har Windows8 kan du bare sende filmen trådløst via DLNA til xbox one ;-)

Kan man altså også fra mange andre styresystemer med fx Plex.

Yeps.. Men ikke til en PS4 ;-)

Whatever...

ang. SSD...
Så kan der måske ikke være særligt meget at hente i hastighed på ps4/one.
da spillende ikke er designet til SSD.
SSD er rigtig nok mana fra guderne... Men tilgengæld taber de en masse i hastighed hvis de skal operer med mange små filer. og så er forskellen i 1 cifret sekunder.
”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.”
B.S. Christiansen
GrillBillerDK
Niveau 7
 
Indlæg: 3172


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf livekiller92 » 25. maj 2014 13:38

Så fik jeg snoldet lidt på MS.de

En xbox one til 3358 kr.
Dog uden nogen spil eller noget men ellers en passende pris!

Skal lige siges de har 10 % på dem til studerende, dog er jeg ikke selv men fik en kammi til at bestille for mig ;)
Hvor lang tid plejer der at gå før man har den i hænde?
Gaming is only for winners
livekiller92
Niveau 7
 
Indlæg: 2329
By: Havdrup


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Major Oblivious » 25. maj 2014 13:48

Hvordan kan det være, at du vil have en nu ?
Solgte du ikke en Xbox One en lille måneds tid efter launch
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf livekiller92 » 25. maj 2014 14:22

Jo det har du ret i jeg gjorde ;)
Sagen er den at jeg stod og manglede penge til en uventet regning så noget måtte man jo Gøre ;)
Gaming is only for winners
livekiller92
Niveau 7
 
Indlæg: 2329
By: Havdrup


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 25. maj 2014 14:48

cigi silk skrev:MS har bekræftet at du kan tilføje 2 x 16 TB dvs 32TB. Wauuw det er fucking fedt.


Ja, det må man sige er rigtig fedt den dag man kan få en 16TB disk og til en pris der ikke koster det samme som spidsen af en brugt Atom ubåd :) en 6TB harddisk som pt. er det største jeg kan finde koster 3.637 kr. altså mere end selve konsollen =D>
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf susperia » 25. maj 2014 14:54

Slimjay DK skrev:
cigi silk skrev:MS har bekræftet at du kan tilføje 2 x 16 TB dvs 32TB. Wauuw det er fucking fedt.


Ja, det må man sige er rigtig fedt den dag man kan få en 16TB disk og til en pris der ikke koster det samme som spidsen af en brugt Atom ubåd :) en 6TB harddisk som pt. er det største jeg kan finde koster 3.637 kr. altså mere end selve konsollen =D>

Det er da vildt at en på 6TB koster så meget. Jeg gav lige under 1000 for en på 4TB.
Billede
susperia
Niveau 5
 
Indlæg: 1274
By: Haarby


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 25. maj 2014 15:05

Ja, det er vildt og kan på ingen måder betale sig, når man kigger på prisen pr. TB .. Men de falderi pris på et tidspunkt, og når en 16TB disk rammer marked til en pris der kan betales af en normal borger, så er vi nok på en ny runde konsoller.

Så om en Xbox One kan håndtere 2 x 16TB finder vi nok aldrig ud af om er sandt eller falsk :) Gadvide hvordan de har testet det :roll:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf cigi silk » 25. maj 2014 19:04

Slimjay DK skrev:
cigi silk skrev:MS har bekræftet at du kan tilføje 2 x 16 TB dvs 32TB. Wauuw det er fucking fedt.


Ja, det må man sige er rigtig fedt den dag man kan få en 16TB disk og til en pris der ikke koster det samme som spidsen af en brugt Atom ubåd :) en 6TB harddisk som pt. er det største jeg kan finde koster 3.637 kr. altså mere end selve konsollen =D>


:D :D Slimjay det har du sku ret i, men det ændrer vel ikke det er en mulighed. Men mon ikke man kan starte med noget mindre til at starte med :o . Men jeg synes det er ultra fedt at de har lavet det sådan at man kan have spillene liggene på en Extreme og så tage den med til en ven, som samtidig kan lade sin eksterne side i men man bare tilslutter sin som den 2 ekstra. Super fleksibelt og Nice setup.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 25. maj 2014 19:15

Mulighederne er mange, du kan også få den pakke ind i sølv og guld, eller bare starte med at få controlleren pakke ind i sølv ;)

Hvis jeg spiller med mine venner, så plejer det at foregå online, hånden på hjertet så har jeg aldrig haft behov for at tage alle mine spil med til en kammerat. Men jeg har førhen lånt mine spil ud, hvilket gør at 2 x 16TB storage eller mindre er fløjtende ligegyldigt.

Beklager men det er altså ikke noget jeg får stiv fjeder på af, og heller ikke hvis det en dag skulle blive en mulighed på PS4, jeg har ikke engang skiftet min interne disk ud, selvom jeg frit kan gøre det nemt og fleksibelt, og hey det er nice setup ;)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf cigi silk » 25. maj 2014 19:21

Ud over at jeg er glad på dine vegne af at din trold ikke bliver ivrig over det :shock: , så er der uomtvisteligt en fordel at du kan tage dine spil med dig via en ekstra HD. Herudover er der så heller ikke nogen pladsbegrænsninger og du kan vælge billige 3 1/2 HD istedet for at være tvunget til de dyre 21/2. Men fair nok :D
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 43 gæster

cron