Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Blauwy » 12. jun 2013 11:55

Morten Skou skrev:Ja selvfølgelig er der folk der ikke har internet - men de personer vil da næppe bekymre sig om at de ikke kan spille Xbox One? Og de har da sikkert heller ikke HD TV med HDMI indgang (som den jo også kræver).

Selv piraterne i somalia har internet :-) (Men de får så ikke Xbox One, fordi de ikke har Xbox Live i forvejen ;-)).

Jeg siger bare, at dem som slet ikke har internet - nok heller ikke er dem der ville købe en konsol til 4000 alligevel.


Du skrev konsekvent at ALLE har internet overall. Det er forkert. Det var min pointe.
Så kan vi snakke om, som du siger, at tech nørder har internet osv. Men alligevel der kan du ikke skære alle over én kam og meddele at en ting gælder for alle. Du ved det simpelthen ikke og det var der jeg ville hen.

Vi har sikkert talt forbi hinanden :)

Nok om det, lad os hoppe videre i teksten.

Slimjay, alle diskutioner herinde er skruen uden ende :)
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Morten Skou » 12. jun 2013 11:58

Jeg skrev alle med småt, man må ikke ændre tekst når man citerer ;) Men du har ret - jeg ser bare ikke det helt store problem for dem som allerede er på Xbox Live.

Jeg er lige ved at skrive en opsamling omkring "alt om Xbox One", hvad synes I er de FEDESTE ting ved konsollen?
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Stricker » 12. jun 2013 11:59

Det er et mærkeligt fænomen når folk ligefrem ønsker at forsvare beslutninger om at implementere mere DRM fra firmaer der forringer deres produkter eller besværliggøre brugen af produkterne. Jeg fatter ikke hvad I får ud af det. Morten Skou er undskyldt når hans projekter nu er afhængig af konsolernes success, men andre der udviser denne type fanboy adfærd har jo intet at vinde, men meget at miste: jeres frihed til at bruge jeres køb som det passer jer.
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1300

Brugeravatar

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Morten Skou » 12. jun 2013 12:04

Stricker skrev:Det er et mærkeligt fænomen når folk ligefrem ønsker at forsvare beslutninger om at implementere mere DRM fra firmaer der forringer deres produkter eller besværliggøre brugen af produkterne. Jeg fatter ikke hvad I får ud af det. Morten Skou er undskyldt når hans projekter nu er afhængig af konsolernes success, men andre der udviser denne type fanboy adfærd har jo intet at miste eller vinde.


Endnu sjovere fænomen, at lige så snart jeg har en holdning til noget om Xbox, så påstår folk at det er fordi jeg forsøger at "forsvare et af mine projekter". Jeg ejer også PSlife og en pæn sjat andre hjemmesider indenfor forskellige områder. Microsoft må skam kæmpe deres kampe selv - men jeg har lov til at have en holdning og min holdning er at jeg ikke kan se et problem og at jeg glæder mig til Xbox One udkommer.

Jeg synes at Microsofts DRM implementering er et underligt valg, men jeg forstår godt hvorfor de har gjort det - og har også ideer til fordele som os forbrugere får ud af det. Og eftersom det er meldt ud på forhånd, så er der ingen overraskelser - kan man ikke lide det, så kan man jo bare købe en anden konsol, det er den magt vi som forbrugere har.

Kan du ikke lide at Apple påtvinger at man skal bruge iTunes, så køber man en anden telefon / tablet.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Thorpedo29 » 12. jun 2013 12:07

Morten Skou skrev:Jeg skrev alle med småt, man må ikke ændre tekst når man citerer ;) Men du har ret - jeg ser bare ikke det helt store problem for dem som allerede er på Xbox Live.

Jeg er lige ved at skrive en opsamling omkring "alt om Xbox One", hvad synes I er de FEDESTE ting ved konsollen?


- Controlleren
- At den skulle være helt lydløs
- Spil kataloget ser lovende ud.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf tue69 » 12. jun 2013 12:08

Morten Skou skrev:Kan du ikke lide at Apple påtvinger at man skal bruge iTunes, så køber man en anden telefon / tablet.


Buuuh - det siger du bare fordi du ejer applelife.dk
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 12. jun 2013 12:10

det her lyder til gengæld interessant, hvis det er sådan det er skruet sammen :

Even more interesting is how Microsoft plans to allow you to share your game library with people who don't live with you. You're able to share your games library with up to ten members of your family, letting a brother in California share a copy of Halo with his sister in Pennsylvania or a cousin in Florida. Those playing via a shared connection need to check online once an hour, instead of once a day, though, but it's still a nice addition.

There's also a limitation to this: while you'll never be kept from playing your games, only one family member will be able to play a game from your shared library at a time. Still, it's a really nifty addition, and helps to explain the benefits of the cloud-based systems Microsoft has included.

Så hvis man kender en der køber mange spil, så er den en god ide at gøre sig i "familie" med personen ;)
Senest rettet af Slimjay DK 12. jun 2013 12:11, rettet i alt 1 gang.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Stricker » 12. jun 2013 12:10

Morten Skou skrev:Jeg er lige ved at skrive en opsamling omkring "alt om Xbox One", hvad synes I er de FEDESTE ting ved konsollen?


Controlleren
DVB-C (eller er det T?) modul og software

Jeg håber personligt at controlleren bliver tilgængelig til PC.
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1300

Brugeravatar

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Buktu » 12. jun 2013 12:11

Morten Skou skrev:
Stricker skrev:Det er et mærkeligt fænomen når folk ligefrem ønsker at forsvare beslutninger om at implementere mere DRM fra firmaer der forringer deres produkter eller besværliggøre brugen af produkterne. Jeg fatter ikke hvad I får ud af det. Morten Skou er undskyldt når hans projekter nu er afhængig af konsolernes success, men andre der udviser denne type fanboy adfærd har jo intet at miste eller vinde.


Endnu sjovere fænomen, at lige så snart jeg har en holdning til noget om Xbox, så påstår folk at det er fordi jeg forsøger at "forsvare et af mine projekter". Jeg ejer også PSlife og en pæn sjat andre hjemmesider indenfor forskellige områder. Microsoft må skam kæmpe deres kampe selv - men jeg har lov til at have en holdning og min holdning er at jeg ikke kan se et problem og at jeg glæder mig til Xbox One udkommer.

Jeg synes at Microsofts DRM implementering er et underligt valg, men jeg forstår godt hvorfor de har gjort det - og har også ideer til fordele som os forbrugere får ud af det. Og eftersom det er meldt ud på forhånd, så er der ingen overraskelser - kan man ikke lide det, så kan man jo bare købe en anden konsol, det er den magt vi som forbrugere har.

Kan du ikke lide at Apple påtvinger at man skal bruge iTunes, så køber man en anden telefon / tablet.



Jeg skal se det før jeg tror det, alt det her med fordele for kunderne i forhold til DRM.

Microsoft burde have holdt digital download og fysisk køb adskilt. Digital download kan du sagtens lægge de her begrænsninger, der forventer folk dem - se Steam, der kan du heller ikke sælge dine købte spil videre.

Men når man køber en fysisk disk, og så fortæller folk at den kan du altså ikke sælge videre.. Så går man over en eller anden mental grænse.

Så kunne de have tilbudt digitale downloads til billigere priser, men med de her restriktioner på plads. For mig havde det været et fint kompromis :)



Men for helvede jeg har svært ved at bestemme mig for hvad jeg skal købe..
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Buktu » 12. jun 2013 12:12

Slimjay DK skrev:det her lyder til gengæld interessant, hvis det er sådan det er skruet sammen :

Even more interesting is how Microsoft plans to allow you to share your game library with people who don't live with you. You're able to share your games library with up to ten members of your family, letting a brother in California share a copy of Halo with his sister in Pennsylvania or a cousin in Florida. Those playing via a shared connection need to check online once an hour, instead of once a day, though, but it's still a nice addition.

There's also a limitation to this: while you'll never be kept from playing your games, only one family member will be able to play a game from your shared library at a time. Still, it's a really nifty addition, and helps to explain the benefits of the cloud-based systems Microsoft has included.

Så hvis man kender en der køber mange spil, så er den en god ide at gøre sig i "familie" med personen ;)



Igen, de bliver ved med at sige specifikt familie.. Laver de tjek på det? Og hvordan? :b
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Blauwy » 12. jun 2013 12:13

Morten Skou skrev:
Jeg synes at Microsofts DRM implementering er et underligt valg, men jeg forstår godt hvorfor de har gjort det - og har også ideer til fordele som os forbrugere får ud af det. Og eftersom det er meldt ud på forhånd, så er der ingen overraskelser - kan man ikke lide det, så kan man jo bare købe en anden konsol, det er den magt vi som forbrugere har.


Gider du ikke argumentere for det? :)

Jeg vil rigtig gerne høre, præcis hvilke fordele der er for mig som forbrugeren ved at jeg ikke ejer mine spil længere, og at jeg ikke kan bytte dem væk som jeg lyster, plus at jeg skal sige "Hey MS jeg er hjemme nu" hver 24. time.
Og - hvorfor kan du forstå at de har gjort som de har?

Det var ikke et problem på X360, så hvorfor er det positivt nu?

Alle reaktioner på nettet antyder det modsatte, men du kan godt se det. Kan du uddybe?
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf A42Merlin » 12. jun 2013 12:14

Morten Skou skrev:Jeg skrev alle med småt, man må ikke ændre tekst når man citerer ;) Men du har ret - jeg ser bare ikke det helt store problem for dem som allerede er på Xbox Live.

Jeg er lige ved at skrive en opsamling omkring "alt om Xbox One", hvad synes I er de FEDESTE ting ved konsollen?


Controlleren er super lækker.
Jeg er faktisk rigtig glad for det design de har valgt da det passer super godt til resten af lyd/video udstyret
Hvis kinecten kan de som de lover denne gang, så bliver den rigtig spændende at bruge!
Spiludvalget ser spændende ud.
A42Merlin
Niveau 5
 
Indlæg: 1190
By: Ølgod


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Tbigum » 12. jun 2013 12:19

Jeg tror kun det er et spørgsmål om tid, før EU. vil kræve DRM-delen ændret, ellers vil den ikke kunne sælges i EU. Norge's forbrugerklagenævn er allerede i gang med at undersøge det, og de mener at DRM-delen ikke er lovlig, så det varer nok ikke længe før andre lande følger trop.
Evt. favestejl skyldes alkohol
Tbigum
Niveau 7
 
Indlæg: 3410
By: Esbjerg N


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf CaptainKicker » 12. jun 2013 12:19

Buktu skrev:
Slimjay DK skrev:det her lyder til gengæld interessant, hvis det er sådan det er skruet sammen :

Even more interesting is how Microsoft plans to allow you to share your game library with people who don't live with you. You're able to share your games library with up to ten members of your family, letting a brother in California share a copy of Halo with his sister in Pennsylvania or a cousin in Florida. Those playing via a shared connection need to check online once an hour, instead of once a day, though, but it's still a nice addition.

There's also a limitation to this: while you'll never be kept from playing your games, only one family member will be able to play a game from your shared library at a time. Still, it's a really nifty addition, and helps to explain the benefits of the cloud-based systems Microsoft has included.

Så hvis man kender en der køber mange spil, så er den en god ide at gøre sig i "familie" med personen ;)



Igen, de bliver ved med at sige specifikt familie.. Laver de tjek på det? Og hvordan? :b


Tvivler på at de kan tjekke op på det, medmindre Kinect i forvejen ved alt om dig. ;)
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Cowrider » 12. jun 2013 12:19

Ville lige sige til folk at hvis man ville forud bestille den hos Coolshop så er deres pris 3999kr - har spurgt dem og den man kan bestille nu er Day One Editionen...

skulle du ville benytte dig af prisgarantien, så har bilka den til 3899kr (spar 100kr) jeg valgte at skrive det til dem. og fik så et link tilsendt jeg kunne bestille den på
Cowrider
Niveau 7
 
Indlæg: 4495
By: Frederikssund


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster

cron