Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Shooter DK » 15. nov 2013 09:14

Tak IkkNico fpr en god tone!
Jeg er selv glad for GWG, men jeg mener bare at der findes bedre alternativer, men ja lidt er bedre end ingenting. Jeg sætter dog stadig spørgsmål ved argumentet med at "Ja, på xbox får jeg lov til at beholde spillene" da det formentlig er ligegyldigt for de fleste, da de er medlemmer uafbrudt. Prøv at lav det samme regnestykke med de spil der er kommet ud gratis på instant game collection, og du vil blive forbløffet. Jeg er da i ihvertfald lidt misundlig, eftersom at jeg ikke ejer en ps3.
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Major Oblivious » 15. nov 2013 09:28

Ingen tvivl om at PS+ med de gratis spil er misundelsesværdigt, og det er vel derfor at Microsoft har følt sig presset til at udvide ordningen med gratis spil på Xbox One, og reducerer indtjeningen på gold-abonnementerne, da der må være nogle udviklere som skal betales for at spillene gøres "gratis".

Så det tjener jo kun os at de to giganter bekriger hinanden :D
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf maagaard90 » 15. nov 2013 09:35

Major Oblivious skrev:Ingen tvivl om at PS+ med de gratis spil er misundelsesværdigt, og det er vel derfor at Microsoft har følt sig presset til at udvide ordningen med gratis spil på Xbox One, og reducerer indtjeningen på gold-abonnementerne, da der må være nogle udviklere som skal betales for at spillene gøres "gratis".

Så det tjener jo kun os at de to giganter bekriger hinanden :D


Capitalism at its finest.
100% Xbox 360: Battlefield 1943, Brothers, Chime, Dead Space, Dead Space Ignition, Dead Space 2, Deadlight, Fez, Minecraft, Plants vs. Zombies, The Walking Dead Season 1 & 2, WinterBottom.
Fotoblog: Billedstrøm
maagaard90
Niveau 7
 
Indlæg: 2724
By: Aalborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Shooter DK » 15. nov 2013 10:00

Konkurrence er altid klart det bedste.
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Major Oblivious » 15. nov 2013 10:08

Når Xbox One udkommer den 22 er det så både USA og Europa på samme tid ?

Læser rundt omkring at PSN er ovebelastet nu, så tænker at XBL må da gå i knæ når det meste af verden skal hende Day One opdateringen.. PSN belastes trods alt kun af USA + Canada
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Blandina » 15. nov 2013 12:10

Major Oblivious skrev:Når Xbox One udkommer den 22 er det så både USA og Europa på samme tid ?

Læser rundt omkring at PSN er ovebelastet nu, så tænker at XBL må da gå i knæ når det meste af verden skal hende Day One opdateringen.. PSN belastes trods alt kun af USA + Canada


MS har jo min 10 gange så stor data kapacitet som Sony, så mon ikke det går :-)
Blandina
Niveau 4
 
Indlæg: 500
By: Skanderborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 15. nov 2013 13:14

Sony har altid haft et dårligt backbone sammenlignet med Microsoft .. tror ikke du skal bekymre dig på det område :) udover det er der adskillige timer forskel alt efter hvor du sidder i verden, så belastningen vil være jævnt fordelt over hele døgnet.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 15. nov 2013 13:19

Så er der en uge tilbage, og her er et rigtigt dumt spørgsmål ... glæder i jer ? :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf munckster » 15. nov 2013 13:28

Slimjay DK skrev:Så er der en uge tilbage, og her er et rigtigt dumt spørgsmål ... glæder i jer ? :)


Utroligt dumt ja :D hehe.

Sidder pt. og er ved at resonere mig frem til hvilke spil der skal i kurven til maskinen.

Forza 5 bliver med sikkerhed indkøbt og så vakler jeg mellem BF4 og Ghosts - BF4 for nextgen følelsen og Ghosts bare fordi det er CoD og jeg er sikker på jeg vil være underholdt. Er mest til BF på PC, men min nuværende kunne kun lige køre BF3, så BF4 bliver på konsol hvis det bliver :)


Derudover er FIFA14 med i bundlen, så kan jeg nok få tiden til at gå til marts, hvor Titanfall, samt Watch Dogs udkommer. AC4 får jeg til dansk xbox release.
munckster
Niveau 7
 
Indlæg: 2071


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Blandina » 15. nov 2013 13:40

Slimjay DK skrev:Så er der en uge tilbage, og her er et rigtigt dumt spørgsmål ... glæder i jer ? :)


Nah, vi har jo kun ventet i 8 år, så det er som ikke så slemt :lol:
Blandina
Niveau 4
 
Indlæg: 500
By: Skanderborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Major Oblivious » 15. nov 2013 13:41

Vakler mellem Dead Rising 3 og Ryse som mit 1. Next-Gen spil. Skal have også have Ghost da det er et typisk "det spiller jeg sammen med vennerne"

Kan det passe at Dead Rising 3, Ryse og alle de andre også udkommer som digital download d. 22 ?
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Spankey103 » 15. nov 2013 13:52

Major Oblivious skrev:Vakler mellem Dead Rising 3 og Ryse som mit 1. Next-Gen spil. Skal have også have Ghost da det er et typisk "det spiller jeg sammen med vennerne"

Kan det passe at Dead Rising 3, Ryse og alle de andre også udkommer som digital download d. 22 ?


Yep, det skulle de meget gerne gøre :-) Det er i hvertfald min plan er købe dem der, så det håber jeg da.
Spankey103
Niveau 7
 
Indlæg: 2915
By: Grenaa


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 15. nov 2013 13:56

Skulle jeg havde Xbox One her d. 22 ville jeg nok nappe Ryse og BF4, begge 2 for at få noget Next-gen gfx :) .. DR3 vil jeg gerne se nogle reviews af først, er nemlig ikke helt sikker på det lever op til de forventninger jeg har ...
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf JanR » 15. nov 2013 14:08

IkkNico skrev:Når det er sagt så synes jeg GwG er helt fint, fordi jeg vælger at se glasset som halvfyldt.
Uanset alderen på de gratis spil, så har de alle en værdi, hvis jeg fx skulle købe dem brugt eller via markdespladsen. Denne værdi ligger som regel på 30-40kr/stk, eller cirka 80kr om måneden, men lad os være konservative og sætte den samlede værdi til 60kr samlet. 12 x 60 = 720kr om året, hvilket er noget mere end jeg betaler for Xbox Live, så selv hvis jeg kun downloader og spiller halvdelen af spillene, så har jeg i praksis gratis Live fordi mit abonnement dækker prisen på spillene.


Det er en fejlantagelse at GwG er gratis, og som hele tiden nævnes - så jeg forstår slet ikke argumentet, om at det er okay med dårlige spil, så længe de er gratis. For det er de jo lige præcis ikke.

Det er ikke sådan at Microsoft er i gavehumør, og deler ud af butikken.
De er blevet presset af Playstation+, og som modsvar inkluderer de en lignende tjeneste ved Live Gold. De spil som i får, bliver stadig betalt af jer selv, og derfor kan man kun håbe på at i også snart får nogle ordentlige spil.

Det er ikke sådan at alle Xbox ejere får gratis spil, men kun dem som betaler for abonnementet.
Billede
JanR
Niveau 2
 
Indlæg: 116


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf IkkNico » 15. nov 2013 14:54

JanR skrev:Det er en fejlantagelse at GwG er gratis, og som hele tiden nævnes - så jeg forstår slet ikke argumentet, om at det er okay med dårlige spil, så længe de er gratis. For det er de jo lige præcis ikke.

Det er ikke sådan at Microsoft er i gavehumør, og deler ud af butikken.
De er blevet presset af Playstation+, og som modsvar inkluderer de en lignende tjeneste ved Live Gold. De spil som i får, bliver stadig betalt af jer selv, og derfor kan man kun håbe på at i også snart får nogle ordentlige spil.

Det er ikke sådan at alle Xbox ejere får gratis spil, men kun dem som betaler for abonnementet.

Prøv at læse hvad jeg skriver igen.
Jeg VÆLGER at se glasset som halvfyldt.

Jeg betaler via mit guld for de spil jeg kan downloade via GwG, hvilket udligner udgiften til mit guld abonnement (selv hvis jeg kun vælger at downloade halvdelen af GwG spillene). Det ser jeg som et plus, og så er det uden betydning hvorfor MS vælger at introducere GwG, for det bliver min merværdi jo ikke mindre af. Jeg får jo stadig både spil og guld-fordele, hvor jeg før kun fik guld-fordele.

Så er det ganske rigtigt at PS+ giver mere for pengene, men for mig har det ingen værdi overhovedet, idet jeg ikke har en Playstation eller et PS+ abonnement.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron