Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Psymatiq » 5. sep 2013 10:20

har min danske day one preorder hos MS store og beholder den, kan bare spille multi gen spillene på min x360 og så har jeg også julen til at skrave nogle penge sammen(har også fødsesldag i december).
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 5. sep 2013 10:26

Psymatiq skrev:har min danske day one preorder hos MS store og beholder den, kan bare spille multi gen spillene på min x360 og så har jeg også julen til at skrave nogle penge sammen(har også fødsesldag i december).


Ja, jeg gider heller ikke alle de ninja tricks for at få den tidligere, selvom det er fristende. Jeg venter og dræber tiden med X360 og PS4.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Rechain » 5. sep 2013 10:47

Sorry, dobbeltpost! SLET! Venter på en update til CDP (et tweak til Chrome iOS) som forårsager disse problemer!
Senest rettet af Rechain 5. sep 2013 10:50, rettet i alt 4 gange.
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Rechain » 5. sep 2013 10:47

Ja, og glem nu ikke GTA V som snart er hos os! :D klarer selv ventetiden til næste år mht. Xbox One..

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf meeper » 5. sep 2013 11:13

Så vidt jeg kan forstå, så er der forskel på hvordan konti fungerer på henholdsvis xbox one og x360.

xbox 360 er region locked.
Xbox one er region free.

På xbox 360 skifter man regions.
På xbox one skifter man locales.

Reglerne er forskellige.. men jeg må indrømme at der er mange forskellige meldinger derude, og det er en anelse forvirrende.
Måske vil nogle af jer også prøve at snakke med xbox support, så vi kan sammenligne deres svar..
meeper
Niveau 1
 
Indlæg: 94


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Spankey103 » 5. sep 2013 11:26

Så er der lidt håb derude, for dem som synes det er et must :-)

http://www.ign.com/articles/2013/09/05/ ... 4a67000008
Spankey103
Niveau 7
 
Indlæg: 2915
By: Grenaa


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf BuBubbi » 5. sep 2013 11:39

Nå, har også lige været igennem til Xbox Support chatten bare for at få bekræftet hvad der skal ske når vi får vores EU-versioner af Xbox One hjem.

Jeg undskylder hvis mit engelsk lyder lidt roddet. Det gik lidt stærkt. :)

Bjørn: Hi, i would like to know if i can buy a german xbox one, and bring it to denmark. will i be able to - once the xbox comes out in denmark in 2014 - to change the region to danish, download my profile and keep my funds?
Lara: If we are just referring to the profile itself without migrating it, just using the console purchased from germany and you are going to download your Denmark profile, Yes you can still use all of your funds.
Bjørn: So from november to 2014 when the xbox comes out in denmark, i have to use another profile?
Lara: You can still use the same profile, Bjorn.
Bjørn: yes but then i'll loose my funds.
Lara: If you wont do the region migration, you will not loose any funds, Bjorn. Let us put it this way to make it much easier to understand. If your concern is that you are going to download your Danish Profile to a Xbox one console from Germany, you do not have to to the region Migration, but if you will need to migrated your account from Denmark to Germany, yes you will use your funds.
Lara: 'If there is no need for you to migrate the account since you can still use it to a german console, then you do not have to perform a region migration, Bjorn. Everything should be good to go.
Bjørn: So what you are telling me, i buy the xbox from germany. bring it home to denmark. start it up and set the locale to Denmark (even though the xbox isn't out in denmark yet) and then download my danish profile?
Lara: Correct! You can use or download your profile, however, you may have issues with the power supply, Bjorn.
Bjørn: no worries on the power supply, i have plenty of adapters. :) will i be able to get online on xbox live with my danish profile on the german xbox one if the xbox one isn't out in denmark yet?
Lara: Glad to know that! Then you can bring your console from one place to another without having any issues, Bjorn.
Lara: Yes, you will still be able to go online on your German Xboxone console soon using your Danish profile, Bjorn.
Lara: Looks like your good to go and have prepared everything for the XboxOne. :)
Bjørn: yeah i was just worried that i had to change locale/region to germany because it was a german xbox
Bjørn: but as i hear it from you i don't need to do that
Bjørn: i can just set it to danish as soon as i boot it up
Lara: Yes, you are correct, Bjorn. Glad to know that you have contacted us to inquire more about the Xbox One and your profile.
Bjørn: ok thanks, i think we found the sollution. thanks a lot!
Lara: No need to worry then, since you have everything, you should be good to go after you have your German Xbox one console.


Så som jeg forstår det, skal man ikke sætte den tyske Xbox One til Tyskland når man får den hjem.
Man kan bare sætte den til Danmark med det samme (også selvom xbox'en slet ikke er kommet ud i Danmark endnu).
Og derefter downloader man så sin danske profil og så kører det bare.

Xbox Live til Xbox One vil altså ifølge hende køre i Danmark også selvom Xbox One ikke er kommet ud endnu.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Major Oblivious » 5. sep 2013 12:16

Det vil jeg også mene er hendes budskab, men hvis vi kigger på hvad Slimjay DK postede på forrige side, så fortæller de officielle udmeldinger en lidt anden historie.

Hvis jeg skal være ærlig, så tror jeg ikke at vi kommer nærmere et endeligt svar før at vi sidder med konsollen i hænderne. Man kan jo altid starte med sin DK profil, og hvis LIVE virker, så er alt godt. Ellers må vi jo ændre locale til enten UK eller Tyskland.

Slimjay DK skrev:Jeg går udfra man skal change region ved import eller tager jeg fejl ?

Hvis man skal, skal man nok lige kigge på dette ...

Der ingen garanti for at det du køber digitalt funker når du skifter tilbage, og du vil ikke kunne ændre konsollen tilbage til DK før d. 22 februar 2014, hvis vi går udfra du har den på release, da man kun kan skifte region hver 3. måned. Og som der står følger dine penge ikke med ...

Så hvis Xbox one kommer før d. 22/2 2014 til DK, så skal du vente, før du kan ændre den tilbage.

Conditions that prevent you from changing your region

You won’t be able to change your region if any of the following conditions apply:

You changed regions within the last three months.
Your account is currently suspended (for example, if the credit card on one of your memberships has expired).
You have an Xbox 360 Entertainment For All contract.
You are a minor (as defined by applicable law) in your current region and will not be a minor in the region that you want to change to.
You are currently not a minor (as defined by applicable law) in your current region and will become a minor in the region that you want to change to.

Content you’ve already bought

Before you move your account, make sure that you’ve downloaded any avatar items, games, game add-ons, and video content that you’ve bought. No digital content is guaranteed to work after the migration, and there are no refunds if items stop working because you change your account region.

Funds in your Microsoft Account

The funds in your Microsoft account will not move with you, so be sure to spend your money before you change your account location.

http://support.xbox.com/en-US/billing-a ... nge-region
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf BuBubbi » 5. sep 2013 12:21

Det som Slimjay DK skriver om omhandler så vidt jeg kan se Xbox 360 og ikke Xbox One.
Tager jeg helt fejl der?
Hvis man følger linket omhandler det i hvert fald flytning af region på 360'en.

Desuden skriver han følgende: "Jeg går udfra man skal change region ved import eller tager jeg fejl ?"
Og det skulle jo så gerne være det jeg har fået bekræftet at man IKKE skal.

Men vi må se.
Det bliver spændende. :)
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 5. sep 2013 12:39

Bubbibubbi skrev:Det som Slimjay DK skriver om omhandler så vidt jeg kan se Xbox 360 og ikke Xbox One.
Tager jeg helt fejl der?
Hvis man følger linket omhandler det i hvert fald flytning af region på 360'en.

Desuden skriver han følgende: "Jeg går udfra man skal change region ved import eller tager jeg fejl ?"
Og det skulle jo så gerne være det jeg har fået bekræftet at man IKKE skal.

Men vi må se.
Det bliver spændende. :)


Korrekt, det er også derfor jeg var i tvivl :)

Men har lige læst dette på et andet site :

Det ER muligt at købe sin Xbox One og anvende sit eksisterende danske Xbox LIVE abonnement.

Microsoft har bekræftet at det alene er landespecfikke ydelser, som f.eks. sprog, film, applikationer og møntfød der er bundet op mod valget af land (kaldet Locale på Xbox). Xbox LIVE, spil og selve Xbox One er ikke regionslås (Geolocked) eller på anden måde begrænset i anvendelse. Du kan på en Xbox One vælge f.eks. England, Tyskland eller et andet Locale der er inkluderet i de 13 lande der er med i første runde. Det er muligt at skifte Locale lige så mange gange du har lyst.

You can use one of the 13 digital marketplaces corresponding to our launch markets, assuming you have a valid payment instrument for those countries. Lots of people in Europe specifically travel, move, and visit family.

Now, of course, if you were using Pre-Paid cards... :)

You will still find that music and video content can be geo-restricted based on licensing. (e.g. Netflix works only in supported countries)

Så mon ikke vi skal holde fast i at det funker uden problemer :)
Senest rettet af Slimjay DK 5. sep 2013 12:42, rettet i alt 1 gang.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Major Oblivious » 5. sep 2013 12:40

Sorry.. Sidder med hovedet omgivet af papirer og tal lige nu, så læser ikke tingene ordentligt herinde tydeligvis ;)
Jeg holder mig til at læse resten af dagen :P
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Blandina » 5. sep 2013 13:03

Slimjay DK skrev:
torniel skrev:Jeg vil ikke købe et eneste fysisk spil. Jeg køber alligevel så få spil, at den besparelse der er ved fysiske udgaver er minimal. Desuden er jeg så længe om at gennemføre spil, at de ikke er meget værd hvis jeg endelig vælger at sælge dem igen. Jeg TROR at der er en del casual spillere, der har det som jeg.


Der vil da altid være en besparelse om du så kun køber et spil om året .. hvorfor giver 500 eller 549 for et spil, hvis du kan slippe med 400 eller mindre ?

Men ok, hvis man er ligeglad med prisen og ikke føler sig snydt ved at betale en overpris, så er digital download vel fint, og der er jo nogle der køber digitalt, ellers ville de jo ikke blive ved med at smide titler op til overpris :)


fordelene opvejer så rigeligt prisen for mig, men fint at der er et valg. :D
Blandina
Niveau 4
 
Indlæg: 500
By: Skanderborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf jonas12 » 5. sep 2013 13:15

Blandina skrev:
Slimjay DK skrev:
torniel skrev:Jeg vil ikke købe et eneste fysisk spil. Jeg køber alligevel så få spil, at den besparelse der er ved fysiske udgaver er minimal. Desuden er jeg så længe om at gennemføre spil, at de ikke er meget værd hvis jeg endelig vælger at sælge dem igen. Jeg TROR at der er en del casual spillere, der har det som jeg.


Der vil da altid være en besparelse om du så kun køber et spil om året .. hvorfor giver 500 eller 549 for et spil, hvis du kan slippe med 400 eller mindre ?

Men ok, hvis man er ligeglad med prisen og ikke føler sig snydt ved at betale en overpris, så er digital download vel fint, og der er jo nogle der køber digitalt, ellers ville de jo ikke blive ved med at smide titler op til overpris :)


fordelene opvejer så rigeligt prisen for mig, men fint at der er et valg. :D


Hvilke fordele? At du slipper for at bruge hovedet, og være lidt fysisk aktiv når du skal skifte spil, og købe dem, jeg holder mig sgu også til at tage det billigste alternativ kan sagtens bruge andre ting at bruge penge på ved siden af spil ;)
Billede
jonas12
Niveau 5
 
Indlæg: 863
By: Kolding


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Benja190782 » 5. sep 2013 13:19

Tror i man sidst i November kan kører til Tyskland og hente en Xbox One i en fysisk butik dernede?
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Ziqma2 » 5. sep 2013 13:22

Ser frem til det!
Et stks. Xbox one med fifa 14 download og COD: Ghost og Forza 5: 4800 kr
Ziqma2
Niveau 4
 
Indlæg: 612


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 103 gæster

cron