Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf IkkNico » 21. jan 2015 17:14

It would seem that today is Squirrel Appreciation Day... [ER]

https://twitter.com/RareLtd/status/557888308039397376
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 22. jan 2015 09:06

Som jeg skrev er Cross-buy op til producenterne i samarbejde med MS.

Men interessant at Street Fighter 5 bliver Cross-play mellem PC og PS4, men der er jo heller ikke nogle fordel i at sidde med mus og tastatur.


Microsoft's Phil Spencer on Xbox One and Windows 10 cross-platform plans.

Xbox head Phil Spencer said in an interview today when asked about cross-buy support for games that span Xbox and PC. "I'm not giving anybody's content away to somebody else. That's not our role. But how you end up with the game on both platforms is going to be dependent on who's selling the game.

"We're going to let the publishers decide the business model that they have on their titles."

Microsoft's chief console rival Sony has enabled cross-buy and cross-platform play across its devices, PlayStation 3, PlayStation 4 and Vita, making it possible to buy a game on one platform and play it on others. Sony recently announced support for cross-platform play between PS4 and PC for Capcom's upcoming fighting game, Street Fighter 5.


http://www.polygon.com/2015/1/21/786932 ... cross-play
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf susperia » 22. jan 2015 09:12

Jeg ejer ikke en Vita, så ved ikke lige hvordan cross buy virker. Men er det sådan, at man kan spille lidt på sin ps3, og så fortsætte spillet på sin Vita? Eller er det ikke save på tværs af hinanden?
Billede
susperia
Niveau 5
 
Indlæg: 1274
By: Haarby


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Zt3pH » 22. jan 2015 09:20

Mike JezZ skrev:Elder Scrolls Online kommer til XO og PS 4 i april og bliver b2p


Er det ikke blevet udsat til juli?
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Morten Skou » 22. jan 2015 09:43

Zt3pH skrev:
Mike JezZ skrev:Elder Scrolls Online kommer til XO og PS 4 i april og bliver b2p


Er det ikke blevet udsat til juli?


Jo, 7. juni ifgl. nyheden på forsiden af Xboxlife :D
http://video.xboxlife.dk/xbox/the-elder ... -3196.html
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 22. jan 2015 09:52

susperia skrev:Jeg ejer ikke en Vita, så ved ikke lige hvordan cross buy virker. Men er det sådan, at man kan spille lidt på sin ps3, og så fortsætte spillet på sin Vita? Eller er det ikke save på tværs af hinanden?


Nogle spil har cross-saves.

Cross-buy virker på den måde at jeg køber et spil til min PS4 og kan så kvit og frit hente spillet til min Vita og PS3, hvis spillet vel og mærket er ude på alle 3 platforme.

et eksempel : Resogun udkom ved release af PS4. Resogun er så lige kommet til PS Vita og PS3. Men da jeg har købt det til PS4 og der er crossbuy på den titel, så kan jeg gratis hente det ned på min Vita og PS3.

Spillet har Cross-save mellem PS3 og Vita (Jeg ved ikke hvorfor der ikke er cross-save til PS4 også)

Det betyder jo også at hvis du sidder med en PS3 i dag og køber digitale titler der er cross-buy på at du kvit og frit kan hente dem ned når du får en Vita eller en PS4.

Det ville være fedt hvis det også var gældende mellem X360 og Xbox One. Det eneste spil jeg har set på Xbox one der har mulighed for en slags "cross-buy" er Pinball FX, hvor man kunne importere de Tables man havde købt på X360 til Xbox One.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Mike JezZ » 22. jan 2015 10:16

For en Xbox One spiller, der har en tablet til 6000 kr, og en PC, og ikke gider at sidde i stuen men gerne vil streame til sit computerværelse, var dette event ret godt.

For alle andre var det mere eller mindre en død kartoffel.

- Cross-Play : Heldigvis kun for visse spil, og det bliver nok heldigvis aldrig for FPS spil.
- Streaming: Istedet for at give Cross-Buy, får vi lov til at streame til overpriced tablets og stationære computere.

Eneste gode ved eventet må da være, at alle med Win7 og Win8 får en gratis opdatering til Win 10.

Men hvordan fungerer sådan noget normalt?

Skal man så installere Win7 FØR Win 10 når man skal ominstallere sin PC fx?

Det kommer jo til at tage en krig.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 22. jan 2015 10:32

Cross-Buy er ikke op til MS alene, som jeg også har skrevet tidligere :

We will enable what publishers want to do with their content," Xbox head Phil Spencer said in an interview today when asked about cross-buy support for games that span Xbox and PC. "I'm not giving anybody's content away to somebody else. That's not our role. But how you end up with the game on both platforms is going to be dependent on who's selling the game.

"We're going to let the publishers decide the business model that they have on their titles."
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf susperia » 22. jan 2015 10:51

Tak for forklaringen, Slimjay.

Det lyder jo slet ikke så dumt, især ikke når der så også er cross-saves på nogle.
Jeg har faktisk købt Resogun, til Ps4, så jeg må da lige prøve at hente det ned til Ps3, for lige at se forskellen.

Håber da, at man kommer til at se en del til det på Xbox one, så at man køber til Pc/Xbox one samtidigt.
Billede
susperia
Niveau 5
 
Indlæg: 1274
By: Haarby


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 22. jan 2015 10:54

Your welcome....

Ved nærmere eftertanke tror jeg også der var Cross-save fra PS4 til Vita, jeg fuckede det vist bare op ved at overskrive mit PS4 save med et Vita save ... Men jeg kan tage fejl :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Twinkling » 22. jan 2015 11:32

susperia skrev:Jeg ejer ikke en Vita, så ved ikke lige hvordan cross buy virker. Men er det sådan, at man kan spille lidt på sin ps3, og så fortsætte spillet på sin Vita? Eller er det ikke save på tværs af hinanden?

hvis spillet understøtter cross-save, ja så kan du spille videre på den anden platform.

Jeg gjorde det med Counterspy - men havde ikke opdaget at der er en trophy list for ps4 versionen og en for vita versionen. Vita versionen led af et memoryleak der fik spillet til at droppe i frames efter et stykke tid, så skiftede - men nu har trophies fra halvdelen af ps4 versionen og fra halvdelen af vita versionen. Havde jeg vidst det, var jeg fortsat på vita.
Twinkling
Niveau 5
 
Indlæg: 1276
By: Roskilde


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Mike JezZ » 22. jan 2015 23:41

Jeg synes der er stor forskel på dead zone i spil.

Titanfall har næsten ingen og er nem ar styre. Stnes godt nok præcision i sunset er svært :P ved godt der er voldsom aim assist med men hvorfor kan alle ikke lave ligeså god styring som titanfall :P
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf NorthernLiteDK » 23. jan 2015 09:59

Kommer resident evil HD remake på plade og ikke kun som download ??
NorthernLiteDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1223
By: Frederikshavn


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf BuBubbi » 23. jan 2015 10:33

NorthernLiteDK skrev:Kommer resident evil HD remake på plade og ikke kun som download ??

Umiddelbart ser det ud som om det kun er digitalt.
Så køb det og del det med en ven og nyd alle de dejlige fordele ved digitale spil. :)
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Psymatiq » 23. jan 2015 21:28

findes ikke noget bedre end at starte et nyt spil op pga preloading præcis når det udkommer =). Digitale spil ftw.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster

cron