Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Bavi » 9. jan 2014 10:57

spif2001 skrev:Din Xbox 360 er regionslåst - det er Xbox One ikke.


Giver ikke mening at man bare sådan lige skifter locale på boxen, når IP adressen alligevel afslører hvor man sidder. Jeg håber da ikke at nogen får ørene i maskinen. Men et langt liv har efterhånden lært mig at hvis noget virker for godt til at være sandt, så er det fordi det rent faktisk er for godt til at være sandt... ;) Jeg tror ikke på at man bare sådan kan tage det bedste fra begge verdner, uden det på en eller anden måde ryger tilbage lige i fjæset.. Nu har jeg ikke selv en xOne, så det er egentligt ikke et problem for mig.

Men nu vi er ved snakken: Spillene til xOne er ikke regions låst, det er vi enige om... Men BluRay film-skiverne kan vel sagtens være det? Det er vel noget med noget lov bestemt halløj?
Bavi
Niveau 4
 
Indlæg: 696
By: Aalborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Zt3pH » 9. jan 2014 11:02

CaptainKicker skrev:Nogen der er spændte hvis dette er sandt?

http://www.oxm.co.uk/69067/skyrim-xbox- ... ouncement/

Kun pga. det er Skyrim, så vil jeg gerne tage en omgang Skyrim igen!


Interessant - Men kan det i grunden ikke bare være noget omkring Elder Scrolls Online de vil annoncere på den pågældende dato?

Personligt gider jeg ikke til at starte en ny char op og rende hele lortet igennem en gang til :)
Men ingen tvivl om at det kunne blive et vanvittigt flot spil på XO. Det var det jo også i forvejen på 360
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf ALIE » 9. jan 2014 12:21

CaptainKicker skrev:Nogen der er spændte hvis dette er sandt?

http://www.oxm.co.uk/69067/skyrim-xbox- ... ouncement/

Kun pga. det er Skyrim, så vil jeg gerne tage en omgang Skyrim igen!


egentlig ikke. Har Modded spillet på pc, så det overgår alt Next gen har posteret.
Senest rettet af ALIE 9. jan 2014 18:59, rettet i alt 1 gang.
Billede
ALIE
Niveau 7
 
Indlæg: 5030


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Kornelius » 9. jan 2014 14:10

Bavi skrev:Giver ikke mening at man bare sådan lige skifter locale på boxen, når IP adressen alligevel afslører hvor man sidder. Jeg håber da ikke at nogen får ørene i maskinen. Men et langt liv har efterhånden lært mig at hvis noget virker for godt til at være sandt, så er det fordi det rent faktisk er for godt til at være sandt... ;) Jeg tror ikke på at man bare sådan kan tage det bedste fra begge verdner, uden det på en eller anden måde ryger tilbage lige i fjæset.. Nu har jeg ikke selv en xOne, så det er egentligt ikke et problem for mig.

Men nu vi er ved snakken: Spillene til xOne er ikke regions låst, det er vi enige om... Men BluRay film-skiverne kan vel sagtens være det? Det er vel noget med noget lov bestemt halløj?


Det giver da fin mening, når nu maskinen ikke er regionslåst. Man har kunne gøre det samme på PS3, lige siden den udkom og stadigvæk den dag i dag. Det samme gælder i øvrigt PS4.

Hvis man ikke rigtig kender til import uden for EU's grænser, kan det nemt komme til at se "for godt ud til at være sandt". For andre der har importeret US/JAP spil siden PS2-dagene, er det bare en nemmere måde at få adgang til spil fra pågældende regioner.
Over and out
Kornelius
Niveau 1
 
Indlæg: 50

Brugeravatar

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf CaptainKicker » 9. jan 2014 15:10

Ingen bliver banned for at hente ting fra andre locales. Er nogen, nogensinde blevet banned for det?

På X360 har jeg hentet US Arcade, DLC og indhold fra min US gamertag i næsten 7 år på 4 forskellige maskiner. Intet sket.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Miaauw » 9. jan 2014 15:21

CaptainKicker skrev:Ingen bliver banned for at hente ting fra andre locales. Er nogen, nogensinde blevet banned for det?

På X360 har jeg hentet US Arcade, DLC og indhold fra min US gamertag i næsten 7 år på 4 forskellige maskiner. Intet sket.

Tja, folk blev jo bannet for det for et par måneder tilbage, men det var også det med at nogle regioner fik gratis spil og folk snød sig til det. Måske er forskellen at MS er ligeglade så længe man betaler :lol:
Miaauw
Niveau 6
 
Indlæg: 1338


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf CaptainKicker » 9. jan 2014 19:05

Miaauw skrev:
CaptainKicker skrev:Ingen bliver banned for at hente ting fra andre locales. Er nogen, nogensinde blevet banned for det?

På X360 har jeg hentet US Arcade, DLC og indhold fra min US gamertag i næsten 7 år på 4 forskellige maskiner. Intet sket.

Tja, folk blev jo bannet for det for et par måneder tilbage, men det var også det med at nogle regioner fik gratis spil og folk snød sig til det. Måske er forskellen at MS er ligeglade så længe man betaler :lol:


Folk blev banned for Markedsplads svindel. Der er forskel. Spillene på Xbox One er regionsfrie, og er prissat korrekt. Intet forkert i det.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Benja190782 » 9. jan 2014 19:26

Okay, her er tre scenarier jeg står med ang. Xbox One:

1. Jeg beholder min forudbestilling hos GameStop, og får FIFA 14 + et andet spil med gratis. Jeg ved dog intet om, hvornår jeg får min konsol - det kan blive i Juni eller September.

2. Jeg kan afbestille alt og bestille en X1, hos Coolshop istedet til 4749 kr. Inkl. FIFA 14. Så har jeg dansk garanti, men skal foretage mig det samme, som hvis konsollen var købt i udlandet, og var defekt. Den skal sendes ind til et MS service værksted. Jeg ville have konsollen efter kun få dage, hvis jeg bestilte hos Coolshop, men den ville koste 700 kr. mere end Scenarie 3.

3. Jeg bestiller den på Microsoft Store i Tyskland, og får FIFA 14 med for kun 4050 kr. Garantien gælder nu kun i Tyskland hvor den er købt, men jeg har lige så meget besvær med rekl. som i Scenarie 2. Den skal jo stadig sendes ind hvis den er defekt.

Hvad synes i jeg skal vælge?
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf BuBubbi » 9. jan 2014 19:47

Jeg ser ingen problemer i scenarie 3.
Skulle der være problemer med den skal den jo sendes ind uanset hvad.
Også hvis den er købt i GameStop.
Godt nok skal du bare aflevere den i GameStop, men de skal jo alligevel sende den ind til Microsoft.
Vælg scenarie 3, spar de 700,- som du så kan bruge på 2 spil på det amerikanske marketplace.
De koster ca. 350,- stykket.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Phimosis » 10. jan 2014 07:10

Benja190782 skrev:Okay, her er tre scenarier jeg står med ang. Xbox One:

1. Jeg beholder min forudbestilling hos GameStop, og får FIFA 14 + et andet spil med gratis. Jeg ved dog intet om, hvornår jeg får min konsol - det kan blive i Juni eller September.

2. Jeg kan afbestille alt og bestille en X1, hos Coolshop istedet til 4749 kr. Inkl. FIFA 14. Så har jeg dansk garanti, men skal foretage mig det samme, som hvis konsollen var købt i udlandet, og var defekt. Den skal sendes ind til et MS service værksted. Jeg ville have konsollen efter kun få dage, hvis jeg bestilte hos Coolshop, men den ville koste 700 kr. mere end Scenarie 3.

3. Jeg bestiller den på Microsoft Store i Tyskland, og får FIFA 14 med for kun 4050 kr. Garantien gælder nu kun i Tyskland hvor den er købt, men jeg har lige så meget besvær med rekl. som i Scenarie 2. Den skal jo stadig sendes ind hvis den er defekt.

Hvad synes i jeg skal vælge?


Havde det på samme måde, har så valgt scenarie 1, og så købt en bil her i det nye år i stedet for, så har da fået lidt ;)
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf BuBubbi » 10. jan 2014 11:31

Så har Coolshop vist fået et læs Xbox'e mere hjem.
Min ordre fra 27. august er netop blevet afsendt i dag.

Så bliver min kammerat glad, den får han lov til at købe. :)
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Dirty Harry » 10. jan 2014 14:47

Endelig er min Xbox One på vej fra Coolshop... Jeg har haft to måneder til at kigge på mit Assassin's Creed IV: Black Flag til Xbox One uden at kunne spille det!
Dirty Harry
Niveau 7
 
Indlæg: 2433


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf cigi silk » 10. jan 2014 15:07

Phimosis skrev:
Benja190782 skrev:Okay, her er tre scenarier jeg står med ang. Xbox One:

1. Jeg beholder min forudbestilling hos GameStop, og får FIFA 14 + et andet spil med gratis. Jeg ved dog intet om, hvornår jeg får min konsol - det kan blive i Juni eller September.

2. Jeg kan afbestille alt og bestille en X1, hos Coolshop istedet til 4749 kr. Inkl. FIFA 14. Så har jeg dansk garanti, men skal foretage mig det samme, som hvis konsollen var købt i udlandet, og var defekt. Den skal sendes ind til et MS service værksted. Jeg ville have konsollen efter kun få dage, hvis jeg bestilte hos Coolshop, men den ville koste 700 kr. mere end Scenarie 3.

3. Jeg bestiller den på Microsoft Store i Tyskland, og får FIFA 14 med for kun 4050 kr. Garantien gælder nu kun i Tyskland hvor den er købt, men jeg har lige så meget besvær med rekl. som i Scenarie 2. Den skal jo stadig sendes ind hvis den er defekt.

Hvad synes i jeg skal vælge?


Jeg forstår ikke helt hvad det er du tænker på når du siger dansk garanti - hvor er det lige du tænker den adskiller sig fra Tyskland eller EU for den sags skyld?
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Benja190782 » 10. jan 2014 17:07

^^
Cigi silk:
Jeg mener bare at med Dansk garanti, skal jeg jo blot henvende mig til en dansk butik. Hvilket jeg nok ville være mere tryg ved. Selve reklamations-retten er det samme uanset hvad - det er jeg skam helt klar over.

Det giver jo faktisk det samme, om jeg skal sende den ind til Coolshop, og de så sender den videre til et MS-værksted. Eller jeg bare sender den til en Tysk netbutik.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 10. jan 2014 17:29

Ved dansk garanti skal du bare ringe til nummeret på forsiden af xboxlife, så sender microsoft dig en returboks du smider svinet i. Derefter ringer du til det fragtfirma de bruger og aftaler et sted den skal hentes. Når du så få en ny eller en fixed box tilbage, kontakter fragtfirmaet dig og i aftaler et leveringstidspunkt.

EDIT : Det passer ikke helt, de afleverede sku Xbox'en hos min nabo :shock: og smed en seddel i min postkasse at den kunne hentes der .....

Det var den måde de håndterede min X360 i tidernes morgen, da den ikke gad mere....

Nemt og bekvemt.

Køber du via Amazon, så skal man via amazon oprette en reklamation og printe en label ud, du kan smide på pakken. Du står selv for at pakke den forsvarligt ind, og pakken skal afleveres på posthuset. Hvordan Amazon derefter håndtere sagen ved jeg ikke...

Coolshop er Coolflop, der ville jeg ikke handle :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 33 gæster

cron