Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf munckster » 27. nov 2013 10:00

Tbigum skrev:Det er sjovt at Oman-trickket er ok på Xbox one's markedsplads, men på Xbox 360 der bliver man banned, for det vi gør med at skifte markedsplads på xbone, er jo faktisk det samme som Oman-trickket på x360, og der blev folk banned på live.


Det er også det jeg lidt har haft i tankerne. Ved ikke helt om jeg tør købe fra US marketplace.
munckster
Niveau 7
 
Indlæg: 2071


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf BuBubbi » 27. nov 2013 10:33

I et desperat forsøg på at få mig en Xbox One der virker har jeg nu også lagt en bestilling hos Coolshop på denne:
https://www.coolshop.dk/catalog/product ... -5-edition
Prisen er selvfølgelig en priceholder, og vil blive reduceret så snart de ved den endelige pris.

De kunne på chatten ikke fortælle noget som helst om hvornår jeg kunne regne med at få den.
De ved intet og skyder skylden på deres leverandør.

Jeg prøvede dog at forklare dem, at det er MEGET misvisende at der står forventet release d. 29., når man jo godt ved den ikke kommer hverken der, eller den uge efter som de skriver.
Om den kommer i år som de også skriver ved jeg heller ikke om jeg tør tro på.

Det er nemlig det bundle der bliver tilbudt alle dem som ikke har fået deres "EU version" i tide.
Så før de siger nej, får vi andre nok ikke lov til at købe den.

Men nu venter jeg og ser om det bliver Coolshop eller Shopto der kommer først.


Sandie: Hej og velkommen til Coolshop! Hvad kan jeg hjælpe dig med? Oplys venligst, hvis du allerede har kontaktet os via email.
Bjørn: Hejsa. Den forza 5 xbox one bundle i har, er det prisen, eller er det bare en priceholder?
Sandie: Det er en priceholder for nu. De bliver tilbudt til folk der ikke får ved første sending.
Bjørn: ok Og hvis jeg bestiller den nu, hvornår kan jeg så forvente at få den? Er jo allerede blevet brændt af med den anden EU version i har.
Bjørn: Fik ingen tilbud på mailen
Sandie: Hvis der er nok der siger nej, så kan du blive tilbudt en.
Sandie: Jeg kan ikke holde dig fra at ligge en bestilling på den tilgengæld :)
Bjørn: Så det vil sige i ved intet.. Kunne i så ikke være så venlig at skrive det i beskrivelsen, i stedet for bare at skrive "Forventet release d. 29/11."
Bjørn: Det virker ret misvisende.
Bjørn: Der var en tid hvor Coolshop var en af mine favorithjemmesider at handle hos. Men i forbindelse med xbox one releaset har i godt nok vist jer fra jeres værste side. Der er absolut ingen information kommet fra jer, før vi lige pludselig får en mail om at vi faktisk ikke får vores xbox alligevel. men nu har jeg lagt endnu en bestilling på den.
Bjørn: Men for filan. Skriv nu lige lidt info øverst i beskrivelsen, i stedet for en forventet release. Der er rigtigt rigtigt rigtigt mange der sidder derhjemme og er MEGET skuffede over jer.
Sandie: Det er vi selv, så det har vi mærket. Det er desværre leverandøren, der ikke har overholdt det de lovede i første omgang.
Bjørn: Men hvorfor så ikke skrive sådan noget i beskrivelsen så folk kan se det? Folk har gået i månedsvis og ventet på den xbox.
Bjørn: Men nu ligger der i hvert fald en bestilling på den fra mig, så må vi se om det bliver i år som der jo altså står i beskrivelsen.........
Sandie: Vi har ikke fået dette at vide fra leverandøren før i går, så vi har ikke vidst at det har stået så skidt til.
Bjørn: Ok, jamen vi får af se. Jeg takker for hjælpen, og håber at de 6999,- bliver rettet ned. Lige en sidste ting.
Bjørn: men jeg takker. og håber på noget information fra jer hvis det går helt galt.
Bjørn: Især nu når i lover at den kommer i år.
Bjørn: OK?
Sandie: Helt ok :)
Senest rettet af BuBubbi 27. nov 2013 10:42, rettet i alt 1 gang.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Major Oblivious » 27. nov 2013 10:42

Phimosis skrev:Det kunne vel også tænkes at dem der fx har købt på us eller uk marketpladsen, får lov at købe deres spil igen, da de har snydt systemet for at op nå billige spil - eller de går som på 360 og bare banner dem der gjorde det.

Men er næsten 100% sikker på vi her inden for den nærmest fremtid, finder ud af hvad xbox selv siger til det :)


MS har selv meldt ud at som import-kunde, så bliver vi nød til at vælge et andet Locale, hvis vi gerne vil købe, så skal man bruge pre-paid cards eller kreditkort fra landet.

Dermed har de selv dementeret at vi ikke bryder reglerne.
Vil dog ikke gøre det når den officielt er lanceret i Danmark fordi, så har vi vores eget Locale.

Hvis de banner os for at importere en konsol og gerne vil spille på den, så er jeg færdig med Xbox!
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf hamdenfede » 27. nov 2013 10:46

Major Oblivious skrev:
Phimosis skrev:Det kunne vel også tænkes at dem der fx har købt på us eller uk marketpladsen, får lov at købe deres spil igen, da de har snydt systemet for at op nå billige spil - eller de går som på 360 og bare banner dem der gjorde det.

Men er næsten 100% sikker på vi her inden for den nærmest fremtid, finder ud af hvad xbox selv siger til det :)


MS har selv meldt ud at som import-kunde, så bliver vi nød til at vælge et andet Locale, hvis vi gerne vil købe, så skal man bruge pre-paid cards eller kreditkort fra landet.

Dermed har de selv dementeret at vi ikke bryder reglerne.
Vil dog ikke gøre det når den officielt er lanceret i Danmark fordi, så har vi vores eget Locale.

Hvis de banner os for at importere en konsol og gerne vil spille på den, så er jeg færdig med Xbox!

Jeg forsikrer dig også om at jeg skifter direkte over til PS4 hvis det skulle ske
hamdenfede
Niveau 5
 
Indlæg: 968
By: Nykøbing Falster


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Picco » 27. nov 2013 10:50

Major Oblivious skrev:Det kan forresten varmt anbefales at tjekke om ens TV understøtter color depth 30 bits per pixel i Display & Sound.. Det gør en forskel!

Hvis ens TV understøtter det, er det vel bedre at vælge 36 bits.
Yomotherfuckerwheeeee!
Picco
Niveau 2
 
Indlæg: 119


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 27. nov 2013 10:51

Major Oblivious skrev:
Phimosis skrev:Det kunne vel også tænkes at dem der fx har købt på us eller uk marketpladsen, får lov at købe deres spil igen, da de har snydt systemet for at op nå billige spil - eller de går som på 360 og bare banner dem der gjorde det.

Men er næsten 100% sikker på vi her inden for den nærmest fremtid, finder ud af hvad xbox selv siger til det :)


MS har selv meldt ud at som import-kunde, så bliver vi nød til at vælge et andet Locale, hvis vi gerne vil købe, så skal man bruge pre-paid cards eller kreditkort fra landet.

Dermed har de selv dementeret at vi ikke bryder reglerne.
Vil dog ikke gøre det når den officielt er lanceret i Danmark fordi, så har vi vores eget Locale.

Hvis de banner os for at importere en konsol og gerne vil spille på den, så er jeg færdig med Xbox!


Men nu er der mange der bruger creditcards og lyver om adressen ;) det tror jeg ikke MS har meldt ud er OK ...

Men ellers ja, så har du ret ... der kommer nok en spærring på senere hen, der gør at man kun kan skifte 1 gang hver 6 måned .. et eller andet skal de nok finde på. Det andet giver jo ingen mening
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Tbigum » 27. nov 2013 10:57

Er der nogen som rent faktisk har læst Ms´s TOS? om de skriver det med falsk adr. på kreditkort, hvis de skriver at det er imod deres tos. så lever vi med importkonsoller, som har købt med kreditkort nok på lånt itd :-)

Edit, fandt det selv:

6.3. Billing. By providing Microsoft with a payment method, you (i) represent that you are authorized to use the payment method that you provided and that any payment information you provide is true and accurate; (ii) authorize Microsoft to charge you for the Services using your payment method; and (iii) authorize Microsoft to charge you for any paid feature of the Services that you choose to sign up for or use while this Agreement is in force. We may bill you (a) in advance; (b) at the time of purchase; (c) shortly after purchase; or (d) on a recurring basis for subscription Services. Also, we may charge you up to the amount you've approved, and we'll notify you in advance of any change in the amount to be charged for recurring subscription Services. We may bill you at the same time for more than one of your prior billing periods for amounts that haven't previously been processed.

Crap :-)
Evt. favestejl skyldes alkohol
Tbigum
Niveau 7
 
Indlæg: 3410
By: Esbjerg N


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf hamdenfede » 27. nov 2013 11:07

Lol bruger bare min Fars adresse i Chicago! han hedder der samme som mig bare med SR. og jeg hedder JR. så kan vi se hvad de vil gøre ved det;)
hamdenfede
Niveau 5
 
Indlæg: 968
By: Nykøbing Falster


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf BulletEyeDk » 27. nov 2013 11:37

Jeg købte premium til BF4 i går... gjorde som Skou... skrev min fulde adresse i adresselinje2... herefter med postnummer på London, England... men der er således også brugt korrekte oplysninger vil jeg mene ;)

Det med London er jo som sådan bare for at kunne matche ens locale, hvilket MS jo har sagt at vi skulle ændre til f.eks UK.
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Tbigum » 27. nov 2013 11:43

BulletEyeDk skrev:Jeg købte premium til BF4 i går... gjorde som Skou... skrev min fulde adresse i adresselinje2... herefter med postnummer på London, England... men der er således også brugt korrekte oplysninger vil jeg mene ;)

Det med London er jo som sådan bare for at kunne matche ens locale, hvilket MS jo har sagt at vi skulle ændre til f.eks UK.


Ja, de har sagt at vi kan sætte den til UK, men aldrig at vi må sætte falske adr. ind under kortoplysninger.

Har selv købt Forza 5 + vip og season pass, så nu holder jeg vist bare lav profil og sletter mit dankort igen :-)
Evt. favestejl skyldes alkohol
Tbigum
Niveau 7
 
Indlæg: 3410
By: Esbjerg N


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Major Oblivious » 27. nov 2013 12:42

Hvordan fjerner man egentlig sit dankort fra Xbox One ?

EDIT: Ændrer man sit locale, så forsvinder ens billing-info. Men tror dog at mine oplysninger stadig er gemt på US-localen. hmm
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf BuBubbi » 27. nov 2013 13:15

Så fik jeg bestilt en Xbox One.
Fik min argentinske kæreste til at bestille en fra Microsoft Store i Spanien.
http://www.microsoftstore.com/store/mse ... .282414600

Vi ringede derned for at sikre os at alt der i orden, og fik af vide at der ville gå 5-7 hverdage, så skulle jeg gerne have en Xbox One.
Går den i stykker, skal den sendes derned (gratis), og så ombytter de den.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Morten Skou » 27. nov 2013 13:29

Major Oblivious skrev:Hvordan fjerner man egentlig sit dankort fra Xbox One ?

EDIT: Ændrer man sit locale, så forsvinder ens billing-info. Men tror dog at mine oplysninger stadig er gemt på US-localen. hmm


Du kan muligvis fjerne det hvis du går ind på accounts.live.com - du kan skifte imellem de forskellige konti i toppen. Og ja, en billing hører åbenbart til den specifikke locale. Så jeg er overbevist om at du har ret i det med, at oplysningerne stadig er der, hvis du logger på med US locale igen.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Tbigum » 27. nov 2013 13:51

Jeg tror man er nød til at ændre det direkte på xboxen, jeg kan ikke komme på min konto med en pc, men jeg kan se mine abonnementer og der er ændret i dem, jeg betaler nu åbentbart guld pr. måned nu og ikke pr. år (i pund)?
Evt. favestejl skyldes alkohol
Tbigum
Niveau 7
 
Indlæg: 3410
By: Esbjerg N


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf SaintRasmus » 27. nov 2013 14:03

Thorpedo29 skrev:Der skulle vel ikke være en NFL nørd der har testet deres NFL app.? Kunne rigtigt godt tænke mig at høre om den virker med ens gamepass.


Den virker fint med mit Game Pass, mangler bare en NBA app nu.
SaintRasmus
Niveau 4
 
Indlæg: 668
By: Aalborg C


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster

cron