Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf UnrealPirate » 29. aug 2013 09:42

CptSer skrev:Kan se, at Coolshop har sat den danske udgivelse af Xbox One til at være den 28. marts 2014. Hvor meget skal man lægge i dette? Tror I Coolshop virkelig kender den officielt lanceringsdato allerede, eller er det bare en tilfældig dato de har sat?


Tilfældig dato. ;-)
"It's good to play together", so "Jump in" 'cause "It's more fun on Xbox One"!
UnrealPirate
Niveau 4
 
Indlæg: 602
By: Sønderborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf CptSer » 29. aug 2013 09:53

UnrealPirate skrev:
CptSer skrev:Kan se, at Coolshop har sat den danske udgivelse af Xbox One til at være den 28. marts 2014. Hvor meget skal man lægge i dette? Tror I Coolshop virkelig kender den officielt lanceringsdato allerede, eller er det bare en tilfældig dato de har sat?


Tilfældig dato. ;-)


Sejt :)
CptSer
Niveau 0
 
Indlæg: 6
By: København


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf BuBubbi » 29. aug 2013 10:25

Ye det er ganske sikkert bare et gæt fra Coolshop's side.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Bavi » 29. aug 2013 11:13

Jeg er 100% sikker på at Coolshop har talt med MS og at Coolshop, derfor som de eneste i de forsinkede lande, har fået lov at vide, hvad dato det sker.

De har med garanti fået den fra Karen i Xbox Support. Og hun holder altså sit ord. Bare vent. Når der er Worldwide launch, smider de også de danske Xbox Ones afsted. Det hele var jo bare et ondt rygte.

Uuuh jeg glæder mig, til at sende Karen et takkekort, og en langt bedre review, end hun fik efter hun brægede den reneste sandhed.
Bavi
Niveau 4
 
Indlæg: 696
By: Aalborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Scooter dk » 29. aug 2013 11:43

Bavi skrev:Jeg er 100% sikker på at Coolshop har talt med MS og at Coolshop, derfor som de eneste i de forsinkede lande, har fået lov at vide, hvad dato det sker.

De har med garanti fået den fra Karen i Xbox Support. Og hun holder altså sit ord. Bare vent. Når der er Worldwide launch, smider de også de danske Xbox Ones afsted. Det hele var jo bare et ondt rygte.

Uuuh jeg glæder mig, til at sende Karen et takkekort, og en langt bedre review, end hun fik efter hun brægede den reneste sandhed.


LOL...no hard feelings, Karen gjorde jo sit bedste, hun vidste bare ikke bedre. Kommunikationen fra Microsoft kan jo sagtens være lige så dårlig intern som extern.
Men din chat med Karen var nu godt nok, hylende morsom :lol:
Scooter dk
Niveau 4
 
Indlæg: 645


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Major Oblivious » 29. aug 2013 12:25

livekiller92 skrev:Hvor mange af jer fik bestilt hos Amazone, altså day one med Fifa?
Kan ikke rigtig se en forventet leveringsdato ;/


Når jeg går ind under orders kan jeg se den her besked " Delivery estimate: We need a little more time to provide you with a good estimate. We'll notify you via e-mail as soon as we have an estimated delivery date."

Har nemlig også bestilt fifa-versionen.
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf WilleGame » 29. aug 2013 12:38

Mon ikke at der er god en chance for, at lanceringsdatoer i november for US/EU kommer frem under PAX i USA i weekenden? Det tror jeg. Men vi skal nok et godt stykke ind i november/december før vi får noget at vide om 2014-datoen for Danmark.
WilleGame
Niveau 0
 
Indlæg: 18


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Blandina » 29. aug 2013 14:07

UnrealPirate skrev:Skulle lige se om nogen kunne besvare disse spørgsmål for mig:

1. Når vi nu forhåbentligt alle får vores Xbox One her senere i år, kan vi så spille online med vores danske profil uden at ændre landekoden på vores profil/konsol? Kan jeg f.eks. bare sætte Forza i og tage brug af driveatar osv., uden at skulle gøre andet end at tænde maskinen og putte spillet i?


du bruger bare din danske profil, men du skal vælge et land hvor X1 er udgivet, eg engelsk / uk - X1 spørger om sprog og land første gang du tænder.

så nej, du kan ikke bare komme spillet i uden at ændre lidt
Blandina
Niveau 4
 
Indlæg: 500
By: Skanderborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Blandina » 29. aug 2013 14:09

UnrealPirate skrev:Skulle lige se om nogen kunne besvare disse spørgsmål for mig:



2. Kan i det hele forstå at, skal man købe noget eller bare så meget som hente noget på marketplace, så skal man lave sin danske Xbox Live profil om til at være fra et af de lande hvor konsollen officielt udkommer i? Eller kan jeg nøjes med bare at have maskinen stå på engelsk og på konsollen selv bare vælge local England f.eks.? Kan ikke 100% tyde hvad Major Nelson skrev. Det lyder som om at ens local (det land maskinen befinder sig i som man løbende kan ændre lige så mange gange man vil ligesom på 360) bare skal sættes til f.eks. England og så går den automatisk på det lands marketplace? Eller skal jeg ind på min Live konto og ændre at jeg nu bor i England på en opfundet adresse?



sprog Engelsk - location England.
Blandina
Niveau 4
 
Indlæg: 500
By: Skanderborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Blandina » 29. aug 2013 14:11

UnrealPirate skrev:Skulle lige se om nogen kunne besvare disse spørgsmål for mig:


3. Går ud fra at jeg ikke kan betale med et dansk kreditkort eftersom at ens kort skal være fra det land hvor man også vil købe fra? Dette kan vel undgås ved at købe points/money cards fra f.eks. England og så indløse dem på ens konto og så kan man vel købe ting?



nemlig: prepaid cards fra england. så kan du købe ting.
Blandina
Niveau 4
 
Indlæg: 500
By: Skanderborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Blandina » 29. aug 2013 14:16

UnrealPirate skrev:Skulle lige se om nogen kunne besvare disse spørgsmål for mig:

4. Hvis det er sådan at ens konto skal laves om, kan jeg så "bare" lave den om til en engelsk, købe f.eks. Killer Instinct og lave den om til en dansk en igen? Hvad nu når jeg så skal hente Fifa 14, skal jeg så også have en engelsk konto eller er der mulighed for at hente det på en dansk marketplace.

Er meget forvirret over alle de ting MS har fortalt hvad disse ting angår. Mangler at få en 100% forklaring på hvad man kan og ikke kan. Har læst diverse ting på nettet, men vil gerne være så forberedt som muligt så jeg ikke sidder med konsollen og intet kan med den... ;-)


du laver ikke din konto om, du ændrer kun sprog og sted. det kan du gøre så tit du vil.

så du kan sagtens købe killer i uk, og så senere spille den når det danske marked åbner.

du kan jo ikke hente fifa fra dansk xbl før det åbner officielt. men du henter den så bare fra uk

du kan først bruge dansk xbl når X1 officielt er udkommet i dk.
Blandina
Niveau 4
 
Indlæg: 500
By: Skanderborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Blandina » 29. aug 2013 14:18

WilleGame skrev:Mon ikke at der er god en chance for, at lanceringsdatoer i november for US/EU kommer frem under PAX i USA i weekenden? Det tror jeg. Men vi skal nok et godt stykke ind i november/december før vi får noget at vide om 2014-datoen for Danmark.


jeg tror også at vi først får en dansk dato efter euro versionen er i handelen. og det er jo også lidt ligegyldig, dem der ikke gider at vente får den bare fra tyskland eller england
Blandina
Niveau 4
 
Indlæg: 500
By: Skanderborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf meeper » 29. aug 2013 16:15

Ifølge MS FAQ om regionsskift, så kan man kun skifte med tre måneders mellemrum. Og ved regionsskift så får man ikke evt. Penge der står på ens konto med. Da jeg har 1200,- kr. Stående på min konto som jeg havde tænkt mig at bruge på xbox one spil, så er import af xbox one ikke lige så nemt for mig som jeg havde håbet på :-(
meeper
Niveau 1
 
Indlæg: 94


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Blandina » 29. aug 2013 17:06

meeper skrev:Ifølge MS FAQ om regionsskift, så kan man kun skifte med tre måneders mellemrum. Og ved regionsskift så får man ikke evt. Penge der står på ens konto med. Da jeg har 1200,- kr. Stående på min konto som jeg havde tænkt mig at bruge på xbox one spil, så er import af xbox one ikke lige så nemt for mig som jeg havde håbet på :-(


Har du et link?

Her er de lækkede live locale scenarios
http://www.gamechup.com/xbox-one-countr ... aq-leaked/
Blandina
Niveau 4
 
Indlæg: 500
By: Skanderborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf meeper » 29. aug 2013 17:50

Her er linket til MS FAQ om regionsskift:
http://support.xbox.com/da-DK/billing-a ... nge-region
meeper
Niveau 1
 
Indlæg: 94


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster

cron