Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Stricker » 11. jun 2013 15:19

Vi taler om spildistributionsplatforme, og ikke om specifikke spiltitler. Man må vel antage at hvis der kommer et spil med så stort potentielle for at opkræve et månedligt abonnement som World of Warcraft, så vil dette nok også blive efterprøvet på bla PS4 og XB1.
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1300

Brugeravatar

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf maagaard90 » 11. jun 2013 15:20

Too Nizzle skrev:Problemet for mig er metoden. Så snart det bliver ultra besværligt eller har for mange betingelser, så står jeg af. MS har frit kunne vælge imellem 100 vis af metoder, men vælger den kunderne ikke er interesseret i. De kunne snildt få folk med på ideen om at binde et spil til en profil hvis de kostede hen imod pc spil. De kunne også kræve en lille betaling for hvert nye spil der smides i konsollen som der lidt har været tidligere.

MS tager meget men giver ikke nær så meget igen - og det håber jeg virkelig folk straffer dem for. Intet værre end når virksomheder får lov til at skide på kunderne uden konsekvenser. Ja jeg er opmærksom på at de fleste af os kun lidt bliver påvirket af disse tiltag - men som forbruger har vi et ansvar for at fortælle virksomhederne når de træder ved siden af.


Du summerer meget godt op, hvordan jeg har det lige nu med metoderne, som vil bliver brugt. Samtidig føler jeg også, at det hele bliver meget indviklet at finde rundt i i forhold til internet connections og brugtspilsvideresalg.
100% Xbox 360: Battlefield 1943, Brothers, Chime, Dead Space, Dead Space Ignition, Dead Space 2, Deadlight, Fez, Minecraft, Plants vs. Zombies, The Walking Dead Season 1 & 2, WinterBottom.
Fotoblog: Billedstrøm
maagaard90
Niveau 7
 
Indlæg: 2724
By: Aalborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Buktu » 11. jun 2013 15:20

Annxii skrev:jeg kommer klart til at købe en Xbox One. Jeg køber næsten altid nye spil, og hvis mit internet en sjælden gang skulle være nede så finder jeg nok noget andet at lave i de par minutter. Jeg kan forstå hvorfor folk kan have et problem med brugtspil-delen hvis det er noget man benytter sig af. Til gengæld synes jeg at man selv leder efter problemer hvis man fravælger Xbox one over internet-delen! Det er jo dybt bizart at høre folk brokke sig over, at Xbox One vil have netadgang en gang i døgnet (er det overhovedet confirmed!?), og derefter påstå at Xbox Ones mediefeatures er forældede fordi streaming-tjenester bliver mere og mere populære :roll:



Jesus christ.

Okay, hypotetisk scenarie, jeg tager min konsol med i sommerhus i en uge, ingen mulighed for internet. Nu kan jeg ikke bruge Netflix, det er jo ikke så underligt. Der er en internetforbindelse absolut nødvendig (åbenlyst).
Okay, det går fint første dag. Dag 2. Nu kan jeg pludselig ikke spille Fifa med AI'en længere.. Er det åbenlyst? Eller er det en arbitrær begrænsning fra Microsoft?

Det eneste jeg personligt bruger mit kabeltv til er sport. Resten af mit medie indhold får jeg igennem ting som Netflix. Der snakkes endda om at folk i højere og højere grad cutter eller "shaver" (skifter ned til mindre pakker) deres kabeltv abonnementer, fordi streamingtjenester overtager. Så kan vi prøve at regne os frem til hvordan verden ser ud om 8 år.
Det kan da fint være det er super fedt, det håber jeg det er. Jeg vil rigtig gerne overbevises om at det er en god, veludført plan. Det har de ikke formået endnu.
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Buktu » 11. jun 2013 15:22

Stricker skrev:
Buktu skrev:Sony tilbyder en masse ekstra ting til deres betalingsabonnementer (en røvfuld gratis spil hver måned) som Microsoft ikke gør, og de gør det til en lavere pris. Det har realistisk set ikke været særligt uventet at PSN kommer til at koste penge. At det var gratis før har bare været en ekstra bonus.


Hold kæft hvor er nogen af I konsolbrugere dog blevet indoktrineret... :roll: At skulle betale et månedligt gebyr for at spille spil online via en spildistributionsplatform er ikke normen.


Ja, det er nemlig gratis at vedligeholde tjenester som Live og PSN :roll:
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Stricker » 11. jun 2013 15:24

Buktu skrev:
Stricker skrev:
Buktu skrev:Sony tilbyder en masse ekstra ting til deres betalingsabonnementer (en røvfuld gratis spil hver måned) som Microsoft ikke gør, og de gør det til en lavere pris. Det har realistisk set ikke været særligt uventet at PSN kommer til at koste penge. At det var gratis før har bare været en ekstra bonus.


Hold kæft hvor er nogen af I konsolbrugere dog blevet indoktrineret... :roll: At skulle betale et månedligt gebyr for at spille spil online via en spildistributionsplatform er ikke normen.


Ja, det er nemlig gratis at vedligeholde tjenester som Live og PSN :roll:


Hvor synd at Microsoft og Sony ikke tjener penge på solgte konsoller, solgte spil som udvikler og udgiver, og ikke får en procentdel af alle spil solgt til deres platforme. :(

Hold kæft hvor er nogen af I konsolbrugere dog blevet indoktrineret...
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1300

Brugeravatar

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Psymatiq » 11. jun 2013 15:26

Stricker skrev:
Hold kæft hvor er nogen af I konsolbrugere dog blevet indoktrineret...


Så gå ud og leg bøtte skjul hvis alting er så slemt.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Bavi » 11. jun 2013 15:27

fodbod1232 skrev:Det eneste problem med Online 1 gang om dagen er hvis der kommer en storm som ødelægger strømmen eller netkablet, eller hvis nogle klipper internet kablet over


hvis en storm ødelægger din strøm, tror jeg internettet er dit mindste problem....................... =D>
Senest rettet af Bavi 11. jun 2013 15:34, rettet i alt 2 gange.
Bavi
Niveau 4
 
Indlæg: 696
By: Aalborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Raxxu » 11. jun 2013 15:27

Morten Skou skrev:
Too Nizzle skrev:De kunne snildt få folk med på ideen om at binde et spil til en profil hvis de kostede hen imod pc spil.


Nu antager du noget, som endnu ikke er bekræftet? Hvem siger ikke at spillene til Xbox One bliver halv pris af dem på PlayStation 4, netop på grund af DRM tingene - fordi de så pludselig kan sælge flere spil ?:) Det synes jeg da er en interessant tanke.

Og mht. at være logget på internettet 1 gang i døgnet... who cares, min Xbox 360 er online ALTID, min telefon er online ALTID og min bærbare er online uanset hvor jeg er henne. Vi lever mere eller mindre i en verden hvor alt er online.


Kan ikke være mere enig! :)
Raxxu
Niveau 3
 
Indlæg: 248


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Stricker » 11. jun 2013 15:29

Psymatiq skrev:
Stricker skrev:
Hold kæft hvor er nogen af I konsolbrugere dog blevet indoktrineret...


Så gå ud og leg bøtte skjul hvis alting er så slemt.


Man må ikke være kritisk! Man er kun kritisk hvis man hader ting der er sjove!

:lol: :lol: :lol:
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1300

Brugeravatar

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Thorpedo29 » 11. jun 2013 15:34

Titanfall ser godt nok fedt ud! Tror godt det kan blive meget spændende.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Bavi » 11. jun 2013 15:36

Bavi skrev:
fodbod1232 skrev:Det eneste problem med Online 1 gang om dagen er hvis der kommer en storm som ødelægger strømmen eller netkablet, eller hvis nogle klipper internet kablet over


hvis en storm ødelægger din strøm, tror jeg internettet er dit mindste problem....................... =D>


Iøvrigt er jeg også utroligt bange for at en flot fyr som jeg selv, bliver voldtaget hvis jeg opholder mig for længe i Jomfru Ane Gade.

At være bange for at noget sker, er dog desværre, ikke ensbetydenede med at det ender op med at være sådan.
Bavi
Niveau 4
 
Indlæg: 696
By: Aalborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf vitten » 11. jun 2013 15:39

Jeg forstår simpelthen ikke hvordan folk kan være så sure over, at Xbox One skal være online en gang i døgnet. Hvis man tager den med et sted hen, har man sikkert en smartphone der kan lave et hotspot. Og hvis man tager til udlandet kan man købe et simkort, smide det i sin smartphone, og så ordne situationen den vej rundt.

Derudover opfatter jeg heller ikke konsollen som værende "dyr".
Al ny teknologi koster. At Microsofts maskine så er dyrere end Sonys, er en anden sag. Dog har jeg ikke hørt så forfærdeligt meget andet om PS4, end at den skal være god til at spille spil på... You get what you pay for.
vitten
Niveau 0
 
Indlæg: 16


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Too Nizzle » 11. jun 2013 15:41

Morten Skou skrev:
Too Nizzle skrev:De kunne snildt få folk med på ideen om at binde et spil til en profil hvis de kostede hen imod pc spil.


Nu antager du noget, som endnu ikke er bekræftet? Hvem siger ikke at spillene til Xbox One bliver halv pris af dem på PlayStation 4, netop på grund af DRM tingene - fordi de så pludselig kan sælge flere spil ?:) Det synes jeg da er en interessant tanke.


Det kunne de da også sagtens nå at gøre. Det vil da også gøre Xboxen meget mere interessant igen - men har svært ved at se hvorfor de ikke ville udnytte alles øjne under E3 på at smide sådan en stor og god positiv nyhed.

Du har ret - vi kan lade tvivlen komme dem til gode og at de bare har jordens mest alternative PR-strategi nogensinde. Personligt ser jeg det bare ikke særligt sandsynligt.

Vil dog sige at spilmæssigt er Xbox godt foran i mine øjne efter i går - så jeg håber da MS virkelig hiver noget lækkert op af hatten for at mildne lidt alle de tradeoffs der skal accepteres.
Too Nizzle
Niveau 5
 
Indlæg: 877
By: Høje Tåstrup


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Ralleman1 » 11. jun 2013 15:43

Har et astro a40 headset til 2000 kr., nogen der ved om det bliver muligt at bruge til Xbox One? :)
Ralleman1
Niveau 0
 
Indlæg: 4
By: Vejle


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf xbox 360 M » 11. jun 2013 15:44

har ikke fuldt så meget med så spørger lige her. hvad sker der hvis man ikke kan gå på nettet mindst en gang om dagen. f.eks hvis man er på ferie eller nettet ikke virker
xbox 360 M
Niveau 4
 
Indlæg: 379


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster

cron