Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Twinkling » 11. jun 2013 14:37

Slydk skrev:Hvorfor mener nogen at brugte spil bliver set på næsten samme måde som piratspil?? Det forstår jeg ikke. For hvis et eksemplar af et spil koster fx 550 kr og bliver solgt til det, så har det eksemplar vel tjent det hjem det skal??

Lad os sige jeg køber et spil da det blev udgivet til 550,-. Jeg spiller det igennem på et par dage og ved jeg ikke kommer til at spille det igen, så jeg går ned i Gamestop og sælger det for 380,-. Du kommer i Gamestoppen efterfølgende og kigger på spilhylden, og ser selvsamme spil som nyt til 550,- og det jeg indleverede som brugt blvier solgt for 420,-.

Af gode grunde køber du det billigeste, for hverken æske eller spil er ridset og står som nyt.
- Microsoft og udvikleren fik deres penge da jeg købte mit eksemplar
- Jeg har kun betalt 170,- for at spille et spil igennem
- Du har sparet 130,- ved at købe spillet brugt
- Optimalt set burde de også få dine penge, da du også spiller deres spil, men...
- Du har købt det spil jeg købte dengang, men MS og udvikleren får ikke en øre for det spil du spiller.

Så i bund og grund er det dette, som MS forsøger at bekæmpe.
Twinkling
Niveau 5
 
Indlæg: 1276
By: Roskilde


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Annxii » 11. jun 2013 14:42

jeg kommer klart til at købe en Xbox One. Jeg køber næsten altid nye spil, og hvis mit internet en sjælden gang skulle være nede så finder jeg nok noget andet at lave i de par minutter. Jeg kan forstå hvorfor folk kan have et problem med brugtspil-delen hvis det er noget man benytter sig af. Til gengæld synes jeg at man selv leder efter problemer hvis man fravælger Xbox one over internet-delen! Det er jo dybt bizart at høre folk brokke sig over, at Xbox One vil have netadgang en gang i døgnet (er det overhovedet confirmed!?), og derefter påstå at Xbox Ones mediefeatures er forældede fordi streaming-tjenester bliver mere og mere populære :roll:

Hvilken maskine der er kraftigst skal jeg ikke gøre mig voldsomt klog på, man lægger alligevel ikke mærke til de små forskelle, der måtte være når man sidder der hjemme og spiller selv. Det er kun når man begynder at lave site-by-site sammenligning, at man rent faktisk lægger mærke til det. Selvom jeg godt kan lide god grafik, så er gameplay trods alt også det vigtigste for mig.

Gameplay er nok også den vigtigste grund til, at jeg nok vælger Xbox One i første omgang. Asiatisk inspirerede spil siger mig intet, eller i hver fald kun negativt(!), og det er der trods alt en væsentlig overvægt af hos playstation grundet dens stærke base i asien. Smag og behag, men bare ikke min smag! Det kommer mest til udtryk i eksklusivtitler, og her synes jeg Microsoft lader til at have lagt sig i selen. At de så også forsøger sig med noget nyt er bare et plus for mig! Hvis de bare tager sig sammen og understøtter mkv'er og understøttelse af danske tv-kanaler i deres mediefeatures så skal jeg nok også blive glad for dem! ...og så er jeg lidt spændt på hvad de kan få ud af smartglass og den mere subtile rolle kinect ser ud til at få. Jeg ved ikke hvad det bliver, men jeg tror nok de skal finde på noget godt :-)

...og så tror jeg heller aldrig rigtig jeg tilgiver Sony for deres stadigt tilbagevendende arrogance for det europæiske marked :^o
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 11. jun 2013 14:50

Ja, det er confirmed at den skal tjekke en gang i døgnet og hver time hvis du spiller på din profil hos en ven ;)

With Xbox One you can game offline for up to 24 hours on your primary console, or one hour if you are logged on to a separate console accessing your library. Offline gaming is not possible after these prescribed times until you re-establish a connection, but you can still watch live TV and enjoy Blu-ray and DVD movies.

http://news.xbox.com/2013/06/connected
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Too Nizzle » 11. jun 2013 14:52

Problemet for mig er metoden. Så snart det bliver ultra besværligt eller har for mange betingelser, så står jeg af. MS har frit kunne vælge imellem 100 vis af metoder, men vælger den kunderne ikke er interesseret i. De kunne snildt få folk med på ideen om at binde et spil til en profil hvis de kostede hen imod pc spil. De kunne også kræve en lille betaling for hvert nye spil der smides i konsollen som der lidt har været tidligere.

MS tager meget men giver ikke nær så meget igen - og det håber jeg virkelig folk straffer dem for. Intet værre end når virksomheder får lov til at skide på kunderne uden konsekvenser. Ja jeg er opmærksom på at de fleste af os kun lidt bliver påvirket af disse tiltag - men som forbruger har vi et ansvar for at fortælle virksomhederne når de træder ved siden af.
Too Nizzle
Niveau 5
 
Indlæg: 877
By: Høje Tåstrup


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Flipout » 11. jun 2013 14:55

Jeg syntes da det er for latterligt at man skal være logget til internettet en gang i døgnet. Især hvis man nu er nogle gutter der tager i sommerhus hvor der hverken er internet eller ordentlig mobil signal. Så på det punkt syntes jeg nu ik det er bizart at brokke sig over
Flipout
Niveau 2
 
Indlæg: 109


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf tue69 » 11. jun 2013 14:56

Slydk skrev:Hvorfor mener nogen at brugte spil bliver set på næsten samme måde som piratspil?? Det forstår jeg ikke. For hvis et eksemplar af et spil koster fx 550 kr og bliver solgt til det, så har det eksemplar vel tjent det hjem det skal??


Ubi (og EA) har for år tilbage givet udtryk for, at årsagen til at man forsøger at dæmme op for brugtspil er, at hvis en person piratkopierer, så har han stadigvæk samme købekraft idet det ikke koster noget at piratkopiere. Hvis han køber et brugtspil, så forsvinder hans købekraft og udvikleren ser ikke nogen mønter.

Sandsynligheden for at tjene noget er større hos piraten end brugtkøberen.

At det så er en sandhed med modifikationer er en anden ting, men det var argumentet.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Morten Skou » 11. jun 2013 14:57

Too Nizzle skrev:De kunne snildt få folk med på ideen om at binde et spil til en profil hvis de kostede hen imod pc spil.


Nu antager du noget, som endnu ikke er bekræftet? Hvem siger ikke at spillene til Xbox One bliver halv pris af dem på PlayStation 4, netop på grund af DRM tingene - fordi de så pludselig kan sælge flere spil ?:) Det synes jeg da er en interessant tanke.

Og mht. at være logget på internettet 1 gang i døgnet... who cares, min Xbox 360 er online ALTID, min telefon er online ALTID og min bærbare er online uanset hvor jeg er henne. Vi lever mere eller mindre i en verden hvor alt er online.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Mogwai » 11. jun 2013 14:58

Twinkling skrev:
Slydk skrev:Hvorfor mener nogen at brugte spil bliver set på næsten samme måde som piratspil?? Det forstår jeg ikke. For hvis et eksemplar af et spil koster fx 550 kr og bliver solgt til det, så har det eksemplar vel tjent det hjem det skal??

Lad os sige jeg køber et spil da det blev udgivet til 550,-. Jeg spiller det igennem på et par dage og ved jeg ikke kommer til at spille det igen, så jeg går ned i Gamestop og sælger det for 380,-. Du kommer i Gamestoppen efterfølgende og kigger på spilhylden, og ser selvsamme spil som nyt til 550,- og det jeg indleverede som brugt blvier solgt for 420,-.

Af gode grunde køber du det billigeste, for hverken æske eller spil er ridset og står som nyt.
- Microsoft og udvikleren fik deres penge da jeg købte mit eksemplar
- Jeg har kun betalt 170,- for at spille et spil igennem
- Du har sparet 130,- ved at købe spillet brugt
- Optimalt set burde de også få dine penge, da du også spiller deres spil, men...
- Du har købt det spil jeg købte dengang, men MS og udvikleren får ikke en øre for det spil du spiller.

Så i bund og grund er det dette, som MS forsøger at bekæmpe.

Præcis. Og så man kan jo diskutere hvad der er mest etisk korrekt. At undgå det fysiske medie (dsv. brugtsalg) har jo en klar fordel for udvikler/udgiver da de får flere penge for det produkt (spiloplevelsen i sig selv) som forbrugerne får glæde af. At Gamestop osv. har levet fedt af at sælge brugte spil er jo en anden sag. Så set i udviklere/udgivernes optik kan brugte spil vel sagtens sammenlignes med piratkopiering til en vis grad.
"Good news. I figured out what to do with all the money I save recycling your one roomful of air. When you die, I'm going to laminate your skeleton and pose you in the lobby. That way future generations can learn from you how not to have your unfortunate bone structure." -GLaDOS
Mogwai
Niveau 6
 
Indlæg: 1995
By: Secret Cow Level


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Bavi » 11. jun 2013 15:03

Sony sked totalt på deres kunder da de annoncerede PS3... Den var overpriced og fyldt med lort. Kan huske de stod på scenen, og udtalte ala: "Vi er ligeglade, vi ved i elsker os, og at i køber konsollen alligevel'
De var ligeglade, indtil de fandt ud af, den ikke helt solgte som forventet. Derefter pillede de bagudkompatibiliteten ud, ændrede lidt lir hist og her. Der gik laaaaaaaaaang tid før de tjente penge på konsollen.

Men det har folk glemt idag. Mon ikke også der sker det lidt ala. det samme med Microsoft?

Jeg glæder mig til at lege med det nye mediecenter, og koble mit kabel-tv hertil. Gad vide om man ikke også kan optage live TV med den nye box? Mulighederne hertil er jo uendelige.
Bavi
Niveau 4
 
Indlæg: 696
By: Aalborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Stricker » 11. jun 2013 15:05

Buktu skrev:Sony tilbyder en masse ekstra ting til deres betalingsabonnementer (en røvfuld gratis spil hver måned) som Microsoft ikke gør, og de gør det til en lavere pris. Det har realistisk set ikke været særligt uventet at PSN kommer til at koste penge. At det var gratis før har bare været en ekstra bonus.


Hold kæft hvor er nogen af I konsolbrugere dog blevet indoktrineret... :roll: At skulle betale et månedligt gebyr for at spille spil online via en spildistributionsplatform er ikke normen.
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1300

Brugeravatar

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Bavi » 11. jun 2013 15:08

Stricker skrev:
Buktu skrev:Sony tilbyder en masse ekstra ting til deres betalingsabonnementer (en røvfuld gratis spil hver måned) som Microsoft ikke gør, og de gør det til en lavere pris. Det har realistisk set ikke været særligt uventet at PSN kommer til at koste penge. At det var gratis før har bare været en ekstra bonus.


Hold kæft hvor er nogen af I konsolbrugere dog blevet indoktrineret... :roll: At skulle betale et månedligt gebyr for at spille spil online via en spildistributionsplatform er ikke normen.


Det er så blevet normen, da det foregår sådan både hos MS og Sony, fra dags dato..
Bavi
Niveau 4
 
Indlæg: 696
By: Aalborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Revorge » 11. jun 2013 15:11

Too Nizzle skrev:Problemet for mig er metoden. Så snart det bliver ultra besværligt eller har for mange betingelser, så står jeg af. MS har frit kunne vælge imellem 100 vis af metoder, men vælger den kunderne ikke er interesseret i. De kunne snildt få folk med på ideen om at binde et spil til en profil hvis de kostede hen imod pc spil. De kunne også kræve en lille betaling for hvert nye spil der smides i konsollen som der lidt har været tidligere.

MS tager meget men giver ikke nær så meget igen - og det håber jeg virkelig folk straffer dem for. Intet værre end når virksomheder får lov til at skide på kunderne uden konsekvenser. Ja jeg er opmærksom på at de fleste af os kun lidt bliver påvirket af disse tiltag - men som forbruger har vi et ansvar for at fortælle virksomhederne når de træder ved siden af.


Enig i din generelle holdning til DRM, - bryder mig skam heller ikke om, når firmaerne begynder at tro de kan tillade sig hvad som helst.... men jeg er nu stadig ret overbevist om, at Sony efter krav / ønske fra spiludviklerne egenligt planlagde det samme, - men at de så har skyndt sig at droppe det, da de så hvordan det blev modtaget hos MS.... Så det er næppe af ren og skær godhed det ikke bliver at finde på PS4 - og som tidligere nævnt, så tror jeg også at en del spiludviklere bare ender med selv at implemetere det til PS4.... og så er situationen jo den samme på begge konsoller.... Men det er selvfølgeligt ren spekulation indtil videre....
Billede
Revorge
Niveau 7
 
Indlæg: 2209
By: Odense


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Stricker » 11. jun 2013 15:14

Bavi skrev:
Stricker skrev:
Buktu skrev:Sony tilbyder en masse ekstra ting til deres betalingsabonnementer (en røvfuld gratis spil hver måned) som Microsoft ikke gør, og de gør det til en lavere pris. Det har realistisk set ikke været særligt uventet at PSN kommer til at koste penge. At det var gratis før har bare været en ekstra bonus.


Hold kæft hvor er nogen af I konsolbrugere dog blevet indoktrineret... :roll: At skulle betale et månedligt gebyr for at spille spil online via en spildistributionsplatform er ikke normen.


Det er så blevet normen, da det foregår sådan både hos MS og Sony, fra dags dato..


Xbox Live og PSN er langt fra de eneste spildistributionsplatforme.
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1300

Brugeravatar

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Revorge » 11. jun 2013 15:15

Bavi skrev:
Stricker skrev:
Buktu skrev:Sony tilbyder en masse ekstra ting til deres betalingsabonnementer (en røvfuld gratis spil hver måned) som Microsoft ikke gør, og de gør det til en lavere pris. Det har realistisk set ikke været særligt uventet at PSN kommer til at koste penge. At det var gratis før har bare været en ekstra bonus.


Hold kæft hvor er nogen af I konsolbrugere dog blevet indoktrineret... :roll: At skulle betale et månedligt gebyr for at spille spil online via en spildistributionsplatform er ikke normen.


Det er så blevet normen, da det foregår sådan både hos MS og Sony, fra dags dato..


Er da muligt det ikke er normen, - men der er nu stadig en del PC spil, hvor man også skal betale et månedligt beløb for at spille - og så ser jeg hellere, at det er MS ellr Sony der opkræver det, end at jeg skal betale til xx forskellige spil udviklere..... Ydermere så føler jeg såmen også, at produktet i form af Xbox Live har været godt nok, til at det var pengene værd (Ved køb af prepaid cards, - hvis den mulighed forsvinder er sagen måske en anden)
Billede
Revorge
Niveau 7
 
Indlæg: 2209
By: Odense


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf fodbod1232 » 11. jun 2013 15:17

Det eneste problem med Online 1 gang om dagen er hvis der kommer en storm som ødelægger strømmen eller netkablet, eller hvis nogle klipper internet kablet over
fodbod1232
Niveau 6
 
Indlæg: 1537


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster