Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Elgaard » 11. jun 2013 13:10

Morten Skou skrev:Sony har valgt den sikre vej, og satset på at lave en gaming maskine, hvor Microsoft har kørt den usikre og lavet en der kan en masse mere (men som så desværre er i modvind pga. DRM).


Hvilke nye features på Xbox One er det du syntes der er så spændende?
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf -S- » 11. jun 2013 13:12

Morten Skou skrev:Ja, og omvendt så er der INGEN kritik af at det f.eks. pludselig koster penge at være online på PlayStation 4... erhm PlayStation 3.5, for hvor er det lige at det innovative ved PlayStation 4 i virkeligheden er? Det er i høj grad bare en opgradering af PlayStation 3 de har lavet.... Sony har valgt den sikre vej, og satset på at lave en gaming maskine, hvor Microsoft har kørt den usikre og lavet en der kan en masse mere (men som så desværre er i modvind pga. DRM).


Du kan godt selv høre det, ikke? :lol:
-S-
 


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf MiLuA » 11. jun 2013 13:18

-S- skrev:
Morten Skou skrev:Ja, og omvendt så er der INGEN kritik af at det f.eks. pludselig koster penge at være online på PlayStation 4... erhm PlayStation 3.5, for hvor er det lige at det innovative ved PlayStation 4 i virkeligheden er? Det er i høj grad bare en opgradering af PlayStation 3 de har lavet.... Sony har valgt den sikre vej, og satset på at lave en gaming maskine, hvor Microsoft har kørt den usikre og lavet en der kan en masse mere (men som så desværre er i modvind pga. DRM).


Du kan godt selv høre det, ikke? :lol:


Men han har jo ret, ikke? Hvor er det innovative henne?
MiLuA
Niveau 7
 
Indlæg: 2993


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Buktu » 11. jun 2013 13:19

Morten Skou skrev:
Revorge skrev:
maagaard90 skrev:
De går amok derinde over Xbox One. Og det er endda nogle af de største fans af Xbox-franchiset.


Forstår godt visse af folks kritikpunkter, men synes ærligtalt også mange er gået totalt i selvsving og bare bitcher over hver evig eneste lille detalje, - uanset hvor lille eller ubetydelig den er.....


Ja, og omvendt så er der INGEN kritik af at det f.eks. pludselig koster penge at være online på PlayStation 4... erhm PlayStation 3.5, for hvor er det lige at det innovative ved PlayStation 4 i virkeligheden er? Det er i høj grad bare en opgradering af PlayStation 3 de har lavet.... Sony har valgt den sikre vej, og satset på at lave en gaming maskine, hvor Microsoft har kørt den usikre og lavet en der kan en masse mere (men som så desværre er i modvind pga. DRM).



Sony tilbyder en masse ekstra ting til deres betalingsabonnementer (en røvfuld gratis spil hver måned) som Microsoft ikke gør, og de gør det til en lavere pris. Det har realistisk set ikke været særligt uventet at PSN kommer til at koste penge. At det var gratis før har bare været en ekstra bonus.

Og har Microsoft lavet særligt meget med Xboxen som er specielt interessant? Et overlay til fjernsyn? Er der ikke bare at satse på en teknologi som måske i virkeligheden er på vej retur? Diverse streaming tjenester vinder mere og mere frem. Det interessante havde været ny awesome måde at distribuere og fremvise content på, ikke en ny indpakning til noget gammel. Og hvem ved hvor godt alle de her ting kommer til at virke i Danmark? Hvor meget får vi at se?

Hvis jeg skal være ærligt, så synes jeg Microsoft har stået for lidt af et trainwreck her, og det er dælme ikke noget jeg er glad for.. Vil virkelig gerne holde fast i Xbox platformen, men de gør det satme ikke let.
Snarere end at Microsoft er gået i en ny retning, synes jeg at de mangler retning. Jeg ved ikke præcis hvad det er de vil opnå med Xbox One.

De har ikke formået at vise nogle features som folk bredt har fundet særligt appellerende. Og i den her fejlslagne jagt på de features er de endt med en konsol der hardwaremæssigt er et kompromis (og dermed er bagefter deres direkte konkurrent), uden at de har vundet noget særligt på det.

Jeg synes deres E3 konference var god. Masser af potentiale i den kommende software. Men jeg har som udgangspunkt lidt svært ved at støtte deres DRM politikker. Jeg har svært ved at acceptere hvad jeg opfatter som manglende fokus. Og jeg har i særdeleshed svært ved at acceptere en konsol der koster 1000 kroner mere, og samtidig laver kompromiser på nogle områder som jeg synes vægter højere i en konsol.

Og det kommer fra en der absolut gerne så min nye konsol være mediecenter for hele mit system. Og jeg skal ikke kunne afvise at de stadig kan nå at overbevise mig - men pt har Sony haft vist mere konsekvens og fokus i hvad de vil opnå med deres konsol, plus de leverer bedre hardware til en betydeligt lavere pris. Og jeg er pisse træt af det :D
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf JanR » 11. jun 2013 13:28

Morten Skou skrev:Ja, og omvendt så er der INGEN kritik af at det f.eks. pludselig koster penge at være online på PlayStation 4... erhm PlayStation 3.5, for hvor er det lige at det innovative ved PlayStation 4 i virkeligheden er? Det er i høj grad bare en opgradering af PlayStation 3 de har lavet.... Sony har valgt den sikre vej, og satset på at lave en gaming maskine, hvor Microsoft har kørt den usikre og lavet en der kan en masse mere (men som så desværre er i modvind pga. DRM).


Jeg forstår ikke, hvorfor at der er så mange mennesker herinde, som sviner onlinedelen hos Sony. I følge denne tråd, har i generelt mere nedetid, end Sonys gratis tjeneste har.
Nu hvor man skal betale for Playstation+ hvis man skal spille online på PS4, bekymrer mig heller ikke det midste. Xbox har ikke noget som når det til sokkerne.

Det koster 370,- for ét år (og ned til 150,- på tilbud), og man får 2-3 nye spil hver eneste måned - til HVER konsol. Nu bliver PS4 bare en del af det.
Og selv hvis man ikke har en af de 3 konsoller, kan man stadig "købe" de gratis spil gennem Playstation Store, så de ligger i ens downloadliste, ligeså længe man er abonnent.

Man får 1gb cloud saving, til hver af de 3 konsoller.
Hvis ens konsol skulle gå i stykker eller blive stjålet, kan man fortsætte hvor man kom til, på sin nye konsol.
Automatisk upload af save filer om natten, hvor din maskine også kan hente opdateringer af sig selv og synkronisere trophies.
Udover det, så tilføjer de løbende nye funktioner til PS+.

Man får masser af rabatter på alt muligt i Playstation Store, og så får man også tidlig beta adgang til forskellige spil.

Her er en liste over nogle af de mange spil som har været gratis, for folk med abonnement:

Titler der har været på PS Plus indtil videre til PS3 :
- Kingdoms of Amalur: Reckoning
- Demon's Souls
- The Ico & Shadow of the Colossus Collection
- Hitman : Absolution
- Catherine
- Xcom: Enemy Unknown
- Malicious
- Guardians of Middle-Earth
- Infamous 2
- LittleBigPlanet 2
- LittleBigPlanet Karting
- Motorstorm : Apocalypse
- Mass Effect 3
- Red Dead Redemption
- Warhammer 40.000 : Space Marine
- Stacking
- Just Cause 2
- Borderlands 1
- Tomb Raider : Underworld
- Joe Danger 2: The Movie
– Virtua Fighter 5 – Final Showdown
- Hell Yeah!! – Wrath of the Dead Rabbit
- Resident Evil 5 – Gold Edition
- Street Fighter 2 Turbo HD remix
- The Simpsons Arcade Game
- Deus Ex : Human Revolution
- Lara Croft and the Guardian Light
- Shank 2
- God of War HD
- Dead or Alive 5
- F1 Race Stars
- Sleeping Dogs
- Dead Space 2
- Trine 2
- Bioshock 2
- Knytt Underground
- Vanquish
- Limbo
- Quantum Conundrum
- Lord of the Rings : War in the North
- Okami HD
- The Cave
- Mortal Kombat


Titler der har været til PS Vita
- Rayman: Origins
- Coconut Dodge Revitalised
- Velocity Ultra
- Puddle
- Limbo
– Uncharted : Golden Abyss
– Gravity Rush
– Wipeout 2048
- Mortal Combat
– Knytt Underground
- Zero Escape: Virtue’s Last Reward.
– Metal Gear Solid HD Collection
- Thomas Was Alone
- Lumines Electronic Symphony
- Sine Mora

Spil som kommer til Playstation 4:
- Drive Club

Onlinedelen og Playstation+ er ikke så slemt, som nogle af jer gerne vil have til at lyde..
Billede
JanR
Niveau 2
 
Indlæg: 116


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf -S- » 11. jun 2013 13:30

MiLuA skrev:
-S- skrev:
Morten Skou skrev:Ja, og omvendt så er der INGEN kritik af at det f.eks. pludselig koster penge at være online på PlayStation 4... erhm PlayStation 3.5, for hvor er det lige at det innovative ved PlayStation 4 i virkeligheden er? Det er i høj grad bare en opgradering af PlayStation 3 de har lavet.... Sony har valgt den sikre vej, og satset på at lave en gaming maskine, hvor Microsoft har kørt den usikre og lavet en der kan en masse mere (men som så desværre er i modvind pga. DRM).


Du kan godt selv høre det, ikke? :lol:


Men han har jo ret, ikke? Hvor er det innovative henne?


Don't fix it if it ain't broken :wink: Det er, som Skou også nævner, en gaming maskine, så det eneste den skal kunne er at spille spil. Hvis man vil have "innovation" som Xbox One tilbyder kan man gøre det meget billigere med en PC.
-S-
 


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Jakabov » 11. jun 2013 13:35

Wow der løber meget rant gennem åen. :-)

Jeg kommer nok til at købe en Xbox One, primært pga. controlleren og Xbox Live. DRM er selvfølgelig ikke vejen frem men pt har jeg en 10-15 spil jeg alligevel ikke har spillet endnu, i og med jeg ikke har tid. Så det går nok, brugtmarkedet gør ikke den store forskel for mig. Men kommer da nok til at bytte lidt mindre fremover.

Mht. PS4, så syntes jeg mere det minder om en PS3,5, hvad bringer de af nyt til bordet? Jeg kommer ikke til at bruge alle de nye features til 360'eren men bottomline er at de prøver at gå i en ny retning, og det vil jeg godt løfte hatten for. Et godt MS-eksempel er Windows 8, de fleste hader det pga. udseendet men faktum er jo at det bruger mindre resourcer og samtidigt kører klippestabilt.

Og nu har jeg set flere der nævner at PS4 har overlegen/bedre/meget bedre hardware. Specs alene (fx hvilken type DDR-ram man bruger) definerer ikke bedre hardware. I denne generation er PS3 også kraftigere end Xbox 360 men det har de jo overhovedet ikke udnyttet, faktisk står en stor del multiplatforms-titler stærkere på 360'eren, både grafisk og i kraft af Xbox Live.

-S- skrev:
Don't fix it if it ain't broken :wink: Det er, som Skou også nævner, en gaming maskine, så det eneste den skal kunne er at spille spil. Hvis man vil have "innovation" som Xbox One tilbyder kan man gøre det meget billigere med en PC.


Jeg vil gerne se dig samle en pc der kan det samme, til samme pris.
Billede
Jakabov
Niveau 7
 
Indlæg: 4917
By: Vodskov


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf maagaard90 » 11. jun 2013 13:38

Jakabov skrev:Wow der løber meget rant gennem åen. :-)

Jeg kommer nok til at købe en Xbox One, primært pga. controlleren og Xbox Live. DRM er selvfølgelig ikke vejen frem men pt har jeg en 10-15 spil jeg alligevel ikke har spillet endnu, i og med jeg ikke har tid. Så det går nok, brugtmarkedet gør ikke den store forskel for mig. Men kommer da nok til at bytte lidt mindre fremover.

Mht. PS4, så syntes jeg mere det minder om en PS3,5, hvad bringer de af nyt til bordet? Jeg kommer ikke til at bruge alle de nye features til 360'eren men bottomline er at de prøver at gå i en ny retning, og det vil jeg godt løfte hatten for. Et godt MS-eksempel er Windows 8, de fleste hader det pga. udseendet men faktum er jo at det bruger mindre resourcer og samtidigt kører klippestabilt.

Og nu har jeg set flere der nævner at PS4 har overlegen/bedre/meget bedre hardware. Specs alene (fx hvilken type DDR-ram man bruger) definerer ikke bedre hardware. I denne generation er PS3 også kraftigere end Xbox 360 men det har de jo overhovedet ikke udnyttet, faktisk står en stor del multiplatforms-titler stærkere på 360'eren, både grafisk og i kraft af Xbox Live.
[......]


Jeg er for så vidt ligeglad med hardware, da de to maskiner for så vidt ligner hinanden. Der vil ikke være forskel mellem de to maskiner, som vi tidligere har set. Det jeg er træt af ved Xbox One er, at jeg for så vidt ikke ejer et spil, når jeg har købt det. Eller det føler jeg hvert fald, når de skal bestemme over, hvor meget jeg skal være online, hvem jeg må låne det ud til og hvor mange gange, det må blive brugt hos andre brugere. Det er et indgreb jeg ikke er fan af.
100% Xbox 360: Battlefield 1943, Brothers, Chime, Dead Space, Dead Space Ignition, Dead Space 2, Deadlight, Fez, Minecraft, Plants vs. Zombies, The Walking Dead Season 1 & 2, WinterBottom.
Fotoblog: Billedstrøm
maagaard90
Niveau 7
 
Indlæg: 2724
By: Aalborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf BHFanatic » 11. jun 2013 13:40

Jakabov skrev:

Og nu har jeg set flere der nævner at PS4 har overlegen/bedre/meget bedre hardware. Specs alene (fx hvilken type DDR-ram man bruger) definerer ikke bedre hardware. I denne generation er PS3 også kraftigere end Xbox 360 men det har de jo overhovedet ikke udnyttet, faktisk står en stor del multiplatforms-titler stærkere på 360'eren, både grafisk og i kraft af Xbox Live.




Præcis =D>
Xbox 360 Slim 250GB|Xbox One 500GB + 4TB HDD|Xbox One Elite 1TB
BHFanatic
Niveau 4
 
Indlæg: 552
By: Næstved


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Buktu » 11. jun 2013 13:44

Jakabov skrev:Wow der løber meget rant gennem åen. :-)

Jeg kommer nok til at købe en Xbox One, primært pga. controlleren og Xbox Live. DRM er selvfølgelig ikke vejen frem men pt har jeg en 10-15 spil jeg alligevel ikke har spillet endnu, i og med jeg ikke har tid. Så det går nok, brugtmarkedet gør ikke den store forskel for mig. Men kommer da nok til at bytte lidt mindre fremover.

Mht. PS4, så syntes jeg mere det minder om en PS3,5, hvad bringer de af nyt til bordet? Jeg kommer ikke til at bruge alle de nye features til 360'eren men bottomline er at de prøver at gå i en ny retning, og det vil jeg godt løfte hatten for. Et godt MS-eksempel er Windows 8, de fleste hader det pga. udseendet men faktum er jo at det bruger mindre resourcer og samtidigt kører klippestabilt.

Og nu har jeg set flere der nævner at PS4 har overlegen/bedre/meget bedre hardware. Specs alene (fx hvilken type DDR-ram man bruger) definerer ikke bedre hardware. I denne generation er PS3 også kraftigere end Xbox 360 men det har de jo overhovedet ikke udnyttet, faktisk står en stor del multiplatforms-titler stærkere på 360'eren, både grafisk og i kraft af Xbox Live.



At der ikke er særlig forskel på Xbox360 og PS3 er fordi Cell er en bitch at programmere på.

Xbox One (nægter simpelthen at kalde den "Xbone", lyder sgu for latterligt) og PS4 er arkitekturmæssigt næsten ens. PS4 har så bare nogle betydeligt hurtigere ram (og mere af dem tilgængeligt for udviklerne), en CPU der er clocket højere end Xboxen, og en GPU der også er en del hurtigere.
Hvor store forskellene i virkeligheden kommer til at være er ikke til at sige. Det må tiden vise. Men sammenligningen med PS3 og 360 holder ikke vand.
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf arnel925 » 11. jun 2013 13:48

Jeg køber nok den som udkommer først skal nok have begge alligevel, er det ikke xbox one som udkommer først? Er ligeglad med brugte spil har alligevel ikke købt et brugt spil nok de sidste 2 år og er også altid online med min konsol så det betyder ikke noget for mig. Efter at have set E3 synes jeg at PS4 er nogle år efter Xbox one når det gælder funktionalitet, xbox 360 havde alt det som ps4 kommer til at have nu med party chat etc for mange år siden hehe
arnel925
Niveau 5
 
Indlæg: 1153


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf JanR » 11. jun 2013 13:49

Jakabov skrev:Og nu har jeg set flere der nævner at PS4 har overlegen/bedre/meget bedre hardware. Specs alene (fx hvilken type DDR-ram man bruger) definerer ikke bedre hardware. I denne generation er PS3 også kraftigere end Xbox 360 men det har de jo overhovedet ikke udnyttet, faktisk står en stor del multiplatforms-titler stærkere på 360'eren, både grafisk og i kraft af Xbox Live.


Der er en verden til forskel, på Playstation 3 eksklusive spil kontra multiplatform spil.
Hvis udviklerne gider bruge tid på det, så kan man få virkelig meget ud af Playstation 3. Kig på Uncharted serien, The Last of Us, WipEout HD, God of War osv.

Tilgengæld har Xbox 360 været laveste fællesnævner hardwaremæssigt, til multiplatform spil.
Mass Effect 3 manglede "free view" fordi der ikke var nok hukommelse til spillet. Det er ikke lige det fedeste spil, hvor man skal rende rundt med tunnelsyn og udforske områder og hjørner.

Nu hvor begge konsoller har samme arkitektur, kan PS4 skille sig endnu mere ud med eksklusive titler.
Billede
JanR
Niveau 2
 
Indlæg: 116


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Cena » 11. jun 2013 14:14

Det der med at at Sony ikke har været innovative og har spillet sikkert med "KUN" at lave en gaming konsol kunne jeg personligt ikke være mere ligeglad med.
Jeg vil have en GAMING konsol og ikke et mediecenter. Jeg har min konsol inde på mit kontor til en 24" monitor. Jeg skal ikke sidde herinde og se TV gennem min konsol, og bruge kinect etc. Jeg skal sidde herinde og SPILLE på min konsol :) Så det kommer nok an på hvad man bruger sin konsol til.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Slydk » 11. jun 2013 14:31

Hvorfor mener nogen at brugte spil bliver set på næsten samme måde som piratspil?? Det forstår jeg ikke. For hvis et eksemplar af et spil koster fx 550 kr og bliver solgt til det, så har det eksemplar vel tjent det hjem det skal??
Slydk
Niveau 4
 
Indlæg: 375


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Morten Skou » 11. jun 2013 14:32

Jeg har heller ikke hørt at man sidestiller brugtespil med piratspil, tværtimod har jeg hørt at det netop er med til at drive salget af nye spil :)
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster

cron