Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Psymatiq » 10. jun 2013 20:24

Major Oblivious skrev:. Hvis Kojima sagde det blev X1-only, så var jeg på Xbox One om så Kinecten skulle tapes fast til min pande.


forventer billeder af en kinect 2 tapet fast til dit hoved nu
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Buktu » 10. jun 2013 20:26

Blauwy skrev:
Buktu skrev:Sony's situation var pænt meget anderledes. Grunden til at de var nede 24 dage var jo fordi de blev nødt til at omstrukturere hele deres system. Det er jo ikke fordi de ikke kunne få dem op hurtigere.

Tror i hvert fald godt jeg kan garantere at du aldrig nogensinde ville få 24 dages nedetid på deres servere, i forhold til deres "always online" check hver 24 timer.


Jeg siger heller ikke at det sker. Det var et eksempel på et skræk scenarie og chancen for at lige netop det sker igen, er ja meget meget små. Især taget omstændighederne i betragtning.

Men du kan ikke garantere at der ikke forekommer nedetid. Du ved det simpelthen ikke.
Jeg glæder mig til at se på launch når flere millioner brugere logger ind, mere eller mindre samtidig.

Det skal nævnes at jeg tænker HVIS, så og så rigtig tit. :)



Nej jeg kan selvfølgelig ikke reelt garantere noget som helst. Jeg kan heller ikke garantere at Danske Bank ikke går konkurs imorgen, eller at Nintendo offentliggør at de trækker sig ud af konsolbranchen. Men hør - Microsoft har rigtig meget på spil her. Det 24 timers check er i forvejen et tough sell. Jeg ville være svært overrasket hvis de ikke har nogle backup systemer og nødløsninger i baglommen. Nedetid på servere i den størrelsesorden der skete med Sony er ikke noget der sker, medmindre ejerne af serverne vurderer at det er bedre end alternativet. For Sony blev det bedømt som bedst at holde systemet nede, til de havde udbedret og forbedret hvad der end var af sikkerhedsbrister i systemet. Microsoft i en tilsvarende situation ville givetvis handle anderledes, og tage en anden approach til det.

At gå og være bange for at Xbox One pludselig en dage ville gå ned og være ubrugelig i 24 dage er, som du selv siger, lettere paranoidt, og aldeles urealistisk. Du skal være velkommen til at hænge mig op på det udsagn hvis det nogensinde sker.

Og hvad angår launch dag, så kunne jeg forestille mig de føler sig rimeligt godt forberedt, givet at deres nuværende brugerbase på knap 80 millioner nok har stresstestet systemerne en gang eller to.
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf tue69 » 10. jun 2013 20:36

Dejlig konference fra MS. Spillene var ikke alle noget jeg ville købe, men en dejlig filosofi med games, games, games.

Om det kan opveje alt det andet skrald, MS har kastet i hovedet på os, det må Sonys præsentation vise. Hvis Sony laver en DRM-fri maskine, så er jeg PS4-ejer. Hvis ikke, så er spillet helt åbent.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Slydk » 10. jun 2013 20:41

Slydk skrev:Jeg har et lille spørgsmål, som jeg og min bror kom til at snakke om imens vi så e3. Det handler lidt om disse brugte spil.
Ville det være muligt, hvis jeg købte et spil og min bror stod på min familie-liste, kunne han så bruge mit også?? Forstået på den måde, at vi begge kunne få glæde af at købe et eksemplarer og betale en fee og begge ha samme spil på hver vores maskine??
Slydk
Niveau 4
 
Indlæg: 375


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 10. jun 2013 20:43

Der er aldrig noget der er godt nok, om de så havde fucking fedtmule i fucking final fantasy, ville det ikke være godt nok :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Morten Skou » 10. jun 2013 20:43

Slydk skrev:
Slydk skrev:Jeg har et lille spørgsmål, som jeg og min bror kom til at snakke om imens vi så e3. Det handler lidt om disse brugte spil.
Ville det være muligt, hvis jeg købte et spil og min bror stod på min familie-liste, kunne han så bruge mit også?? Forstået på den måde, at vi begge kunne få glæde af at købe et eksemplarer og betale en fee og begge ha samme spil på hver vores maskine??


Ja, det er sådan de har fremlagt det.

Læs eventuelt den her nyhed, den forklarer det:
http://www.xboxlife.dk/news/10560/micro ... x-one.html
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 10. jun 2013 20:43

tue69 skrev:Dejlig konference fra MS. Spillene var ikke alle noget jeg ville købe, men en dejlig filosofi med games, games, games.

Om det kan opveje alt det andet skrald, MS har kastet i hovedet på os, det må Sonys præsentation vise. Hvis Sony laver en DRM-fri maskine, så er jeg PS4-ejer. Hvis ikke, så er spillet helt åbent.


Præcis :wink: og så er der selvf. prisen .. hvis PS4 koster 6000 kr, så er det no go anyway .. Xbox One til 499 euro er ca. 3720 kr, det kan jeg leve med :)
Senest rettet af Slimjay DK 10. jun 2013 20:45, rettet i alt 1 gang.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Blauwy » 10. jun 2013 20:45

Buktu skrev:
Blauwy skrev:
Buktu skrev:Sony's situation var pænt meget anderledes. Grunden til at de var nede 24 dage var jo fordi de blev nødt til at omstrukturere hele deres system. Det er jo ikke fordi de ikke kunne få dem op hurtigere.

Tror i hvert fald godt jeg kan garantere at du aldrig nogensinde ville få 24 dages nedetid på deres servere, i forhold til deres "always online" check hver 24 timer.


Jeg siger heller ikke at det sker. Det var et eksempel på et skræk scenarie og chancen for at lige netop det sker igen, er ja meget meget små. Især taget omstændighederne i betragtning.

Men du kan ikke garantere at der ikke forekommer nedetid. Du ved det simpelthen ikke.
Jeg glæder mig til at se på launch når flere millioner brugere logger ind, mere eller mindre samtidig.

Det skal nævnes at jeg tænker HVIS, så og så rigtig tit. :)



Nej jeg kan selvfølgelig ikke reelt garantere noget som helst. Jeg kan heller ikke garantere at Danske Bank ikke går konkurs imorgen, eller at Nintendo offentliggør at de trækker sig ud af konsolbranchen. Men hør - Microsoft har rigtig meget på spil her. Det 24 timers check er i forvejen et tough sell. Jeg ville være svært overrasket hvis de ikke har nogle backup systemer og nødløsninger i baglommen. Nedetid på servere i den størrelsesorden der skete med Sony er ikke noget der sker, medmindre ejerne af serverne vurderer at det er bedre end alternativet. For Sony blev det bedømt som bedst at holde systemet nede, til de havde udbedret og forbedret hvad der end var af sikkerhedsbrister i systemet. Microsoft i en tilsvarende situation ville givetvis handle anderledes, og tage en anden approach til det.

At gå og være bange for at Xbox One pludselig en dage ville gå ned og være ubrugelig i 24 dage er, som du selv siger, lettere paranoidt, og aldeles urealistisk. Du skal være velkommen til at hænge mig op på det udsagn hvis det nogensinde sker.

Og hvad angår launch dag, så kunne jeg forestille mig de føler sig rimeligt godt forberedt, givet at deres nuværende brugerbase på knap 80 millioner nok har stresstestet systemerne en gang eller to.


Jeg kan sagtens se hvor du kommer fra og hvad du mener. Det ville jo være naturligt for dem at have deres servere køreklare og stabile. Men vi har stadig set always on scenarier falde til jorden med et brag. SimCity f.eks. Ja det her er i meget større skala, uden tvivl. Men stadig. Hvis nu.

Det skal ikke lyde som om at JEG er paranoid over deres servere osv, da jeg ikke køber skidtet. Jeg kunne ikke være mere ligeglad med hvad de tager sig til, da jeg er stået af som kunde, efter det DRM stunt og deres latterlige begrænsninger. Men jeg kan stadig dele min mening og bekymringer på andre folks vegne.

Jeg sagde, igen, hvis det sker. Så sidder der tusindvis af vrede gamere uden mulighed for at spille deres singlepayer spil.

Længere er den ikke. Vi skal ikke ud i en længere diskution om, hvad der er realistisk osv, det magter jeg ikke :)
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf tue69 » 10. jun 2013 20:49

Slimjay DK skrev:
tue69 skrev:Dejlig konference fra MS. Spillene var ikke alle noget jeg ville købe, men en dejlig filosofi med games, games, games.

Om det kan opveje alt det andet skrald, MS har kastet i hovedet på os, det må Sonys præsentation vise. Hvis Sony laver en DRM-fri maskine, så er jeg PS4-ejer. Hvis ikke, så er spillet helt åbent.


Præcis :wink: og så er der selvf. prisen .. hvis PS4 koster 6000 kr, så er det no go anyway .. Xbox One til 499 euro er ca. 3720 kr, det kan jeg leve med :)


Helt sikkert. Der er mange ubesvarede spørgsmål om Sony lige p.t. Jeg glæder mig til at se deres præsentation - for bolden er godt nok givet op fra MS' side.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Slydk » 10. jun 2013 20:50

Morten Skou skrev:
Slydk skrev:
Slydk skrev:Jeg har et lille spørgsmål, som jeg og min bror kom til at snakke om imens vi så e3. Det handler lidt om disse brugte spil.
Ville det være muligt, hvis jeg købte et spil og min bror stod på min familie-liste, kunne han så bruge mit også?? Forstået på den måde, at vi begge kunne få glæde af at købe et eksemplarer og betale en fee og begge ha samme spil på hver vores maskine??


Ja, det er sådan de har fremlagt det.

Læs eventuelt den her nyhed, den forklarer det:
http://www.xboxlife.dk/news/10560/micro ... x-one.html


1000 tak, Morten :) Så for min bror og jeg kunne det måske gå hen og blive lidt billigere at købe spil?
Slydk
Niveau 4
 
Indlæg: 375


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 10. jun 2013 20:54

tue69 skrev:
Slimjay DK skrev:
tue69 skrev:Dejlig konference fra MS. Spillene var ikke alle noget jeg ville købe, men en dejlig filosofi med games, games, games.

Om det kan opveje alt det andet skrald, MS har kastet i hovedet på os, det må Sonys præsentation vise. Hvis Sony laver en DRM-fri maskine, så er jeg PS4-ejer. Hvis ikke, så er spillet helt åbent.


Præcis :wink: og så er der selvf. prisen .. hvis PS4 koster 6000 kr, så er det no go anyway .. Xbox One til 499 euro er ca. 3720 kr, det kan jeg leve med :)


Helt sikkert. Der er mange ubesvarede spørgsmål om Sony lige p.t. Jeg glæder mig til at se deres præsentation - for bolden er godt nok givet op fra MS' side.


Rart at se der er en del deler mine tanker :wink:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Ink129 » 10. jun 2013 20:55

Slydk skrev:1000 tak, Morten :) Så for min bror og jeg kunne det måske gå hen og blive lidt billigere at købe spil?


Det kan det muligvis - men vi ved dog ikke, om det er et krav, hvorvidt man rent faktisk skal bo under samme tag for at være "i familie".

Nu bliver det spændende, hvad Sony melder ud om DRM og lignende. De må have nogle dårlige nyheder gemt væk et eller andet sted.
Whenever you are feeling blue, jaded and down on your luck, just remember: even the Pope poops!
Ink129
Niveau 6
 
Indlæg: 1306


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Nougatmunken » 10. jun 2013 21:00

Jeg var ret overrasket over hvor lidt de fokuserede på Kinect og casualspil. Når de lægger en Kinect sammen med konsollen, ville jeg da gerne blive overtalt til at det er fornuftigt at denne skal inkluderes. Især når det er nyt og forbedret hardware, så vil jeg personligt gerne se hvilken overhaling dette har fået. Når det så er sagt, så synes jeg det var et fint show. Masser af spil, men ikke særlig meget der interesserede mig. Derudover synes jeg de manglede lidt flere lækre features fra selve Xbox'en. Jeg er stadig ikke overbevist, skal klart følge med hos Sony, og her vil jeg håbe på en stærkere "next-gen fornemmelse", for jeg synes at Xbox One fejlede der.
Nougatmunken
Niveau 0
 
Indlæg: 32


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf artemisthemp » 10. jun 2013 21:01

Slimjay DK skrev:Der er aldrig noget der er godt nok, om de så havde fucking fedtmule i fucking final fantasy, ville det ikke være godt nok :)

Nej for så det Kingdom Hearts

Ink129 skrev:
Slydk skrev:1000 tak, Morten :) Så for min bror og jeg kunne det måske gå hen og blive lidt billigere at købe spil?


Det kan det muligvis - men vi ved dog ikke, om det er et krav, hvorvidt man rent faktisk skal bo under samme tag for at være "i familie".

Nu bliver det spændende, hvad Sony melder ud om DRM og lignende. De må have nogle dårlige nyheder gemt væk et eller andet sted.

PS4 sadly will cost $500, but well at less you don't get stuck with DRM :P

Nej lad os være ærlig Sony kan vinde, Tabe eller som nu med Console war alt efter hvad de announcer
Billede
artemisthemp
Niveau 3
 
Indlæg: 222


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Twinkling » 10. jun 2013 21:37

Slimjay DK skrev:Der er aldrig noget der er godt nok, om de så havde fucking fedtmule i fucking final fantasy, ville det ikke være godt nok :)

Erh. Prøv at søge på Kingdom Hearts engang. Fedtmule I final Fantasy er sket.
Twinkling
Niveau 5
 
Indlæg: 1276
By: Roskilde


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster

cron