Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Thorpedo29 » 29. maj 2013 12:57

Erroneus skrev:
CaptainKicker skrev:Det er i hvertfald absurd, at Sony er over 3 måneder henne siden deres annoncering af konsollen, og de kun har formået at slippe de gode nyheder ud, og lade Microsoft tage læsset på de dårlige, for så at snige-annoncere alt det negative hen af vejen. Virker som en mærkelig strategi... Det kommer til at give bagslag.

Bagslag? Næppe.

Set ud fra et strategisk synspunkt, har de gjort det fuldstændig optimalt. De lader nemlig Microsoft tage tævene og så kan de reagerer ud fra det og bestemme hvor mange negative ting de selv vil melde ud til E3. Det er klart, at hvis de melder ud til E3 at de også har brugt spil gebyr, fordi det kræver udgivere som EA, så vil det betyde en masse brok. Men bagslag vs. de havde meldt det ud ved deres første annoncering, nej det kan jeg ikke se.


Tror du tager fejl, brugerne vil netop føle sig ført bag lyset fordi de intet har meldt ud og bare har været tavse. Netop fordi de har været tavse vil skuffelsen være endnu større hvis det sker. Når det gælder marketing vinder du mere ved at være upfront overfor din kundekreds.

Når det så er sagt så kan det jo ikke give det store kommercielle bagslag, da der ikke rigtigt er et alternativ de kan vende sig imod.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf CaptainKicker » 29. maj 2013 12:59

Vil også sige, at dem der har sagt "Penge for brugte spil på Xbox One? Pffft, jeg hopper over på PS4, hvor det ikke er", og som så bliver skuffet med at det samme gælder, kan jeg næppe se komme Sony til gode.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf tue69 » 29. maj 2013 13:08

Erroneus skrev:
CaptainKicker skrev:Det er i hvertfald absurd, at Sony er over 3 måneder henne siden deres annoncering af konsollen, og de kun har formået at slippe de gode nyheder ud, og lade Microsoft tage læsset på de dårlige, for så at snige-annoncere alt det negative hen af vejen. Virker som en mærkelig strategi... Det kommer til at give bagslag.

Bagslag? Næppe.

Set ud fra et strategisk synspunkt, har de gjort det fuldstændig optimalt. De lader nemlig Microsoft tage tævene og så kan de reagerer ud fra det og bestemme hvor mange negative ting de selv vil melde ud til E3. Det er klart, at hvis de melder ud til E3 at de også har brugt spil gebyr, fordi det kræver udgivere som EA, så vil det betyde en masse brok. Men bagslag vs. de havde meldt det ud ved deres første annoncering, nej det kan jeg ikke se.


Puha, der er jeg godt nok ikke enig. Jeg tror det rammer dobbelt, men jeg kan selvsagt ikke bakke det op på nogen måde, da det er rent subjektivt.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Major Oblivious » 29. maj 2013 13:20

Tror også at det vil have kæmpe konsekvenser hvis Sony melder ud at PS Eye skal være koblet til for at den virker. De har jo indirekte sagt at den skal tracke controlleren, og et eventuelt game-fee..

Man kan bare se herinde, hvordan stemningen har ændret sig efter at MS har fået styr på deres misinformation, og tingene står noget klarer end før..
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 29. maj 2013 13:42

http://www.polygon.com/2013/5/29/437539 ... one-titles

Det må da siges at være en god sjat :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Descenter 1976 » 29. maj 2013 14:16

Tror uanset hvad der sker fra nu af og til til efter E3, så har de fleste valgt deres konsol.
Tror de fleste PS folk vil holde sig til PS4 og de fleste Xbox folk vil holde sig til Xbox One.
Der er et lille fåtal af spillere der så kan hoppe fra den ene eller den anden.
Men her har MS måske så i længden fat i den lange ende da de håber løbende at kunne nå ud til et bredere publikum med deres "Tv Boks" som jeg kalder den. Jeg er bestemt langt fra tilfreds med Xbox One, Og jeg kender detsværre utrolig lidt til PS4,
alligevel bliver det sikkert en Xbox One i fremtiden tror jeg.
Descenter 1976
Niveau 5
 
Indlæg: 991


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Descenter 1976 » 29. maj 2013 14:25

Slimjay DK skrev:http://www.polygon.com/2013/5/29/4375392/microsoft-has-1-billion-to-invest-in-exclusive-xbox-one-titles

Det må da siges at være en god sjat :)


Håber så bare ikke det er:
Kinectamals 2 & 3 :-)
Go Kinect Gokart :-)
COD
Pinball ONLY 4 Kinect (Start flapping your wings of furry!)
osv osv
Descenter 1976
Niveau 5
 
Indlæg: 991


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 29. maj 2013 14:48

Descenter 1976 skrev:
Slimjay DK skrev:http://www.polygon.com/2013/5/29/4375392/microsoft-has-1-billion-to-invest-in-exclusive-xbox-one-titles

Det må da siges at være en god sjat :)


Håber så bare ikke det er:
Kinectamals 2 & 3 :-)
Go Kinect Gokart :-)
COD
Pinball ONLY 4 Kinect (Start flapping your wings of furry!)
osv osv


hehe ja, og lad os ikke håbe dette bliver Multiplatform :) Det er sku alt for hardcore til os gamere :lol:

Senest rettet af Slimjay DK 29. maj 2013 14:51, rettet i alt 1 gang.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Elgaard » 29. maj 2013 14:50

Descenter 1976 skrev:
Slimjay DK skrev:http://www.polygon.com/2013/5/29/4375392/microsoft-has-1-billion-to-invest-in-exclusive-xbox-one-titles

Det må da siges at være en god sjat :)


Håber så bare ikke det er:
Kinectamals 2 & 3 :-)
Go Kinect Gokart :-)
COD
Pinball ONLY 4 Kinect (Start flapping your wings of furry!)
osv osv


Men det er nok desværre lidt hvad vi må forvente. Se bare hvor meget Microsoft investerede i Kinect titler til X360. I de seneste år har det nærmest virket til at det er det eneste der interesserer dem. Nu hvor de smider en Kinect med til hver Xbox, så tror jeg desværre ikke det bliver mindre.

Jeg må erkende at jeg ikke har de store forventning til Microsofts E3 præsentation, af samme årsag. Jeg håber virkelig på at de overrasker mig ved at ligge et langt større fokus tilbage på nye spændende core titler.

Er der nogen her der ærligt kan påstå de forventer at Microsoft ikke vil bruge det meste af tiden til E3 om at kæfte op om Kinect og spil dertil?
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf CaptainKicker » 29. maj 2013 15:25

Kinect spillene sælger. Ikke blandt størstedelen af Xboxlife.dk brugerne, men ude i stuerne, der måske ikke tilbringer meget tid på foras, youtube osv. - Der er et kæmpe marked, og selvfølgelig vil Microsoft have måske halvdelen af titlerne til at være Kinect spil.

Så jo, de kommer til at snakke meget Kinect, men det meste af tiden?... kommer vel an på hvor mange forskellige titler de har at vise. Det er der ingen der ved, udover Microsoft.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf nakka » 29. maj 2013 15:52

Descenter 1976 skrev:Tror uanset hvad der sker fra nu af og til til efter E3, så har de fleste valgt deres konsol.
Tror de fleste PS folk vil holde sig til PS4 og de fleste Xbox folk vil holde sig til Xbox One.
Der er et lille fåtal af spillere der så kan hoppe fra den ene eller den anden.
Men her har MS måske så i længden fat i den lange ende da de håber løbende at kunne nå ud til et bredere publikum med deres "Tv Boks" som jeg kalder den. Jeg er bestemt langt fra tilfreds med Xbox One, Og jeg kender detsværre utrolig lidt til PS4,
alligevel bliver det sikkert en Xbox One i fremtiden tror jeg.


tror IKKE du har ret. og dog.
hvis folk valgte udfra hvad de kendte, ja så ville alle med ps2 have valgt ps3.. og derved ville xbox360 nok ikke have solgt meget.

men der er dog kommet en online-komponent, som kan hive en til at vælge konsol. har man en live profil, som man har dedikeret en del til (eventuelt vennelist/name/score), ja så vælger man nok den hvor man forsætter med denne. troede det ville være noget der kom til at betyde en del.. men da ens købte spil ikke "forsætter" på de kommende konsoller, så tror jeg det er et minimalt antal der vælger på baggrund af dette (det er dog hardcore folket, der køber mange spil der vælger at gøre dette - den gode attach rate bruger).

tror pris og "brugtspils" emnet er de ting der bestemmer valget af konsol. tror ikke det er spiltitler der kommer til at sælge de første 10 millioner konsoller (se på titlerne til ps3 og xbox360 i starten.). xbox360s pris var et mestertræk fra MS.
dog vil "always on per 24 houre" hive en del fra xbox360 til ps4 - dette er sikkert som amen i kirken. dette grundet tilgængelighed af internet og den sticker der skal på kassen - kommer til at skræmme far og mor.

herudover gav Ryan McCarthy lidt info på ign, omkring de 15 spil det første år. en del af dem bliver små downloadeble spil samt AAspil. så det bliver, ifølge ham, ikke dette der driver folk til at købe konsollen - men det kan ende med at skabe en platform for salg senere i generationen. skal lige siges, at han ser froza som et meget flot AAspil.(når man ser spillets bugdet, pr og antal folk på arbejde, er jeg ikke enig).

herudover kommer vi nok ikke til at se et alan wake 2. salgstallene (selv med ben, der presserede det over 2 millioner), var ikke nok til at få "GO" til en forsættelse. dog gav den positive feedback på spillet, holdet mulighed for at skabe en ny IP hos MS.

om kinectspil kommer til at sælge på den næste konsol. det bliver et svært bud. ser man på trenden, så er "se mig jeg er voksen/mor/farmor, jeg spiller/træner mm." forsvundet og erstattet af tablet/mobil/facebookspil (forbes og Sherlund). tidspunktet skulle være 4 måneder efter kinect udkom. og kigger man på kinectsalgets poloraseret salgsområde samt attach rate, så tror jeg dette kommer til at være realiteten også i næste generation.
det skal simpelthen være en helt ny trend. ikke bare udvikling af eyetoy og wii. bliver det Oculus? hvem ved.

syntes personlig det er en smule FAIL, at MS bruger 1 time på noget som - ifølge dem - er det folk ikke gider høre på alligevel (til E3, i det mindste..). dog blev ugen god, da de sagde at der kommer massere af spil til E3. hype hype hype
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf anarchist000 » 29. maj 2013 16:23

http://www.slate.com/blogs/future_tense ... e_for.html

Hvis de ikke for gjort noget angående kinect, ser jeg det som yderst problematisk angående hacking af den.
Intellectual propperty is theft.
anarchist000
Niveau 0
 
Indlæg: 27


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Vestergaard » 29. maj 2013 16:28

Jeg skifter lige emne, og jeg beklager hvis det har været debatteret tidligere i tråden, men jeg havde ikke lige overskud til at skimme 1421 indlæg. Men jeg kan simpelthen ikke forestille mig at minecraft ikke også skulle blive tilgængelig på den nye xbox one, men så er de jo nødt til at rekode det hele og kommer det så til at betyde at man starter forfra igen med opdateringerne?
Billede
Vestergaard
Niveau 7
 
Indlæg: 3334
By: Esbjerg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf CaptainKicker » 29. maj 2013 16:36

Der har ikke været nogen ord, udover at XBLA fra 360 ikke vil kunne gen-downloades. Men mon ikke Microsoft har kastet en stor pose penge mod Minecraft-teamet, for at få dem til at lave en evt. Retail udgave, der er komplet? Det er i hvertfald min ønsketænkning lige nu.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Meistar » 29. maj 2013 16:39

CaptainKicker skrev:Der har ikke været nogen ord, udover at XBLA fra 360 ikke vil kunne gen-downloades. Men mon ikke Microsoft har kastet en stor pose penge mod Minecraft-teamet, for at få dem til at lave en evt. Retail udgave, der er komplet? Det er i hvertfald min ønsketænkning lige nu.


Manden bag Minecraft deltager på Sony's konference til E3. Tvivler jeg på de ville hvis Microsoft har lavet et samarbejde med dem.
Meistar
Niveau 7
 
Indlæg: 2343
By: Los Angeles


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 82 gæster

cron