Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf MiLuA » 26. maj 2013 10:38

Major Oblivious skrev:
Erroneus skrev:
Major Oblivious skrev:De trækker endnu mere i land i forhold til deres brugte spil nu

The ability to trade in and resell games is important to gamers and to Xbox. Xbox One is designed to support the trade in and resale of games. Reports about our policies for trade in and resale are inaccurate and incomplete. We will disclose more information in the near future.

Gad vide om der er nogle software-folk som har hylende travlt med at ændre måden Xbox´en registrerer spil på.

Det lugter mere og mere af det her bliver op til udviklerne, f.eks. EA kunne være oplagte at bruge det system, nu hvor online passes er væk fra dem. Så er spørgsmålet bare hvor meget kommer det til at koste og mon ikke det breder sig til andre konsoller også, det vil ikke overraske mig mere.


Jeg er overbevist om at Sony vil annoncerer noget lignende senere på året, eller som du siger, vil annoncerer at det er op til udviklerne om deres spil skal kunne lånes ud eller ej. Sony er jo lige så interesseret i at tjene så mange penge som muligt, men MS tog springet først, og med nogle ret uheldige reaktioner til følge.
Hvad jeg dog ikke kan blive enig med mig selv om, er om det er de samme 100 mennesker som råber op, eller det også er hr. og fru jensen som er kommet til tasterne for at udtrykke sin utilfredshed.


Det er ikke hr. og fru Jensen, der sidder ved tasterne. Det vil jeg godt vædde med. Det er kun en brøkdel, der overhovedet ser sådanne annonceringer og følger med i al denne virak omkring Xbox One. Flere af mine venner har spillet meget på Xbox 360 i tidens løb, men de har end ikke en profil her på xboxlife.dk eller har fulgt med i den nye annoncering. Men ikke desto mindre er det vigtigt, at Microsoft får skabt sig et godt forhold til de mere hardcore gamere, da det er dem, der i starten vil være bannerførere for deres nye produkt.

Personligt synes jeg, det er meget spændende at følge med i, hvordan Microsoft håndterer al denne negative omtale de får på forskellige fora. Men indtil videre skal man ikke være nervøs for, at det når ud til den almindelige gamer.
MiLuA
Niveau 7
 
Indlæg: 2993


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Erroneus » 26. maj 2013 10:47

Præcis og det er netop MS's problem, hvis de formår at skræmme de hardcore gamere væk, fordi det er dem som er first-movers, ikke hj. og fru jensen, de kommer et år efter, når gamerne har taget konsollen til sig og anbefalet den til venner, familie osv. Jeg tror MS heftigt lige nu diskuterer internt hvad deres strategi skal være og den negative feedback de har fået, er helt sikkert ikke gået dem forbi. Selv om jeg er PlayStation mand når vi snakker konsoller, så håber jeg da ikke Xbox One forhindrer brugte spil eller har et urimeligt gebyr på, fordi så får via andre da også det at se ret hurtigt :|
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Buktu » 26. maj 2013 11:37

Jeg så en ret interessant, og umiddelbart plausibel, årsag til hvorfor forskellene i hardwaren er som de er mellem X1 og PS4.

Microsoft og Sony har tydeligtvis taget to forskellige tilgange til tingene. Sony gik efter at bruge GDDR5 ram til hele systemet, Microsoft gik efter at bruge DDR3 ram, og så nogle ESRAM på chippen for at øge båndbredden (som Sony får gennem de hurtigere ram). At bruge GDDR5 ram har været et sats fra Sony's side. For det første så det i lang tid kun ud til at de kunne få plads til først 2 GB og senere 4GB ram i konsollen. Det har været "almindeligt kendt", eller i hvert fald kraftigt rygtet all along. Microsoft satte sig rimeligt hurtigt fast på 8 GB ram, og byggede deres arkitektur op omkring dette, i den tro at de ville have en fordel i forhold til Sony på det område.

Det viser sig så at der når at komme 512MB blokke af GDDR5 ram klar til PS4'erens launch, hvilket har gjort Sony i stand til at øge mængden til de 8GB det er endt med. Deres sats har betalt sig - de har nu en konsol med samme mængde RAM som Microsoft, blot i en betydeligt hurtigere udgave. Alt imens har Microsoft været nødt til at bruge silikone plads på chippen til at indarbejde ESRAM for at kompensere. Tilsvarende har Sony haft plads på chippen til mere regnekraft.

Sony's planer har altså været en smule mere risikobetonede, men med mere fleksibilitet i forhold til den udvikling der er sketpå hardware markedet. Microsoft har ikke haft noget at svare igen med - der er let at skifte 256MB ram-blokke ud med 512MB udgaver, det er absolut ikke let at omkonstruere hele din arkitektur, fjerne de indbyggede ESRAM, indkorporere en hurtigere CPU/GPU og skifte til en anden type ram. Det er ganske enkelt realistisk så sent i forløbet.

Så i sidste ende, så har det næppe været et bevidst valg fra Microsoft at de ville have en konsol der var så meget langsommere end Sony. De har blot lidt under nogle designvalg de tog tidligt i processen - det har spillet den "safe", og havde det udartet sig som de havde forventet, så havde de stået med en konsol med dobbelt så meget ram som Sony.
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Erroneus » 26. maj 2013 12:37

Yeah det er korrekt, frem til lanceringen tilbage i februar måned, var det kun Sony selv og et par få interne udviklere der vidste den vil få 8GB ram, alle tredieparts-udviklerne havde fået at vide 4gb, så der var nogle udviklere som også blev overrasket ved annonceringen :)
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf hackNICE1112@ » 26. maj 2013 13:02

Tro i MS gøre nåde hvad det så lave nåde om på xbox :-) ??
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf BulletEyeDk » 26. maj 2013 13:06

Selve arkitekturen på xboxen kan de nok ikke gøre det store ved nu, men alt det der kører operativ mæssigt det kan de jo programmere sig ud af....

Selvom der har været rigtig meget modvind for MS siden i tirsdags, så tror jeg ikke de ændrer nævneværdigt ved deres "koncept". Aftalerne med spilfirmaerne (EA bla.) er jo sikkert for længst aftalt og underskrevet, så det kan de formentlig ikke ændre på nu, selvom de måske godt kan se det bliver et gevaldigt selvmål.

Det bliver virkelig spændende at få hele historien og deres planer afsløret til E3 eller måske før... og så ikke mindst få Sony på banen med de sidste detaljer på deres nye konsol...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf hackNICE1112@ » 26. maj 2013 13:21

Ja det bliver meget spænden :-) er der meget forskel på PS4 og xbox one :-) hvis jeg selv skal sige det så
Bliver det nok en xbox one for mig :-) har altid spille xbox og har ikke nåde i mod PS4 men tro i ikke at MS har planer for os gamer :-)
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Jomuhs » 26. maj 2013 13:30

BulletEyeDk skrev:Selve arkitekturen på xboxen kan de nok ikke gøre det store ved nu, men alt det der kører operativ mæssigt det kan de jo programmere sig ud af....

Selvom der har været rigtig meget modvind for MS siden i tirsdags, så tror jeg ikke de ændrer nævneværdigt ved deres "koncept". Aftalerne med spilfirmaerne (EA bla.) er jo sikkert for længst aftalt og underskrevet, så det kan de formentlig ikke ændre på nu, selvom de måske godt kan se det bliver et gevaldigt selvmål.

Det bliver virkelig spændende at få hele historien og deres planer afsløret til E3 eller måske før... og så ikke mindst få Sony på banen med de sidste detaljer på deres nye konsol...

Hvorfor er aftalerne et selvmål?
"I used to be an adventure like you. Then i took an arrow in the knee
Citat fra skyrim
Jomuhs
Niveau 3
 
Indlæg: 274
By: Kolding


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Shooter DK » 26. maj 2013 14:20

Et modtræk fra microsoft kunne vel være at opgradere til 12 eller endda 16GB DDR3 ram.
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Meistar » 26. maj 2013 14:25

Shooter DK skrev:Et modtræk fra microsoft kunne vel være at opgradere til 12 eller endda 16GB DDR3 ram.


Det er vel for sent nu.
Meistar
Niveau 7
 
Indlæg: 2343
By: Los Angeles


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf BulletEyeDk » 26. maj 2013 15:04

Jomuhs skrev:
BulletEyeDk skrev:Selve arkitekturen på xboxen kan de nok ikke gøre det store ved nu, men alt det der kører operativ mæssigt det kan de jo programmere sig ud af....

Selvom der har været rigtig meget modvind for MS siden i tirsdags, så tror jeg ikke de ændrer nævneværdigt ved deres "koncept". Aftalerne med spilfirmaerne (EA bla.) er jo sikkert for længst aftalt og underskrevet, så det kan de formentlig ikke ændre på nu, selvom de måske godt kan se det bliver et gevaldigt selvmål.

Det bliver virkelig spændende at få hele historien og deres planer afsløret til E3 eller måske før... og så ikke mindst få Sony på banen med de sidste detaljer på deres nye konsol...

Hvorfor er aftalerne et selvmål?


Det kan det reelt vel blive hvis X antal % af kommende købere springer fra fordi Sony vælger at gøre det anderledes på deres nye konsol, men det er selvfølgelig ren spekulation - alt afhænger selvfølgelig af hvordan og hvorledes hele 'konceptet' bliver afsløret til E3.
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf hackNICE1112@ » 26. maj 2013 15:07

Tro jeg måske godt de kan :-) hvad ikke :-)
Men tro MS har en masse spænden ting til os gamer :-)
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Shooter DK » 26. maj 2013 15:19

Meistar skrev:
Shooter DK skrev:Et modtræk fra microsoft kunne vel være at opgradere til 12 eller endda 16GB DDR3 ram.


Det er vel for sent nu.


Ved jeg ikke, om det er, for det betyder jo ikke så meget for udviklerne, for et spil lavet til 8GB, kan vel også, køre på en der har 16? problemet havde selvfølgelig været den anden vej rundt. :)
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Twinkling » 26. maj 2013 15:22

BulletEyeDk skrev:Selvom der har været rigtig meget modvind for MS siden i tirsdags, så tror jeg ikke de ændrer nævneværdigt ved deres "koncept". Aftalerne med spilfirmaerne (EA bla.) er jo sikkert for længst aftalt og underskrevet, så det kan de formentlig ikke ændre på nu, selvom de måske godt kan se det bliver et gevaldigt selvmål..

Som MS har antydet, så er der rigtig mange ting de ikke har fastlagt endnu - blandt andet størrelsen af brugtspilsgebyret. Jeg er overbevist om at nogle spilfirmaer nok skubbede og stadig skubber på, til at få gennemført dette gebyr og disse begræsninger for forbrugerne (de ser dollartegn, men tror ikke de kommer til at tjene så meget på det som de tror).
Twinkling
Niveau 5
 
Indlæg: 1276
By: Roskilde


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Lowlandet » 26. maj 2013 15:22

Shooter DK skrev:
Meistar skrev:
Shooter DK skrev:Et modtræk fra microsoft kunne vel være at opgradere til 12 eller endda 16GB DDR3 ram.


Det er vel for sent nu.


Ved jeg ikke, om det er, for det betyder jo ikke så meget for udviklerne, for et spil lavet til 8GB, kan vel også, køre på en der har 16? problemet havde selvfølgelig været den anden vej rundt. :)


Men tror du ikke at Xbox One allerede er igang med at blive produceret? ;-)
Billede
Lowlandet
Niveau 7
 
Indlæg: 4582
By: Downtown, Nykøbing Falster


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 36 gæster

cron