Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Ink129 » 25. maj 2013 11:30

Mike.B skrev:Som en anden bruger herinde skrev, så er det vel ikke værre end at ligge Kinect sensoren bag noget andet eller hvis kablet er langt nok og alt efter man har det i sit møbel, kan det ryge ind i et skab.. jeg har det nok heller ikke godt med denne konspiration teori om at BB kigger en over skulderen. kan lige se man rage quiter og det havner anonymt på youtube :P


Haha! Av ja, det sker jo en gang imellem, at man kommer op i det røde felt, og man bagefter, når man er faldet lidt ned igen, tænker: "Det var sgu godt, at ingen så mig lige der". Så er det ikke for betryggende at få øje på Kinect-kameraet, som er rettet mod én, bagefter :D
Whenever you are feeling blue, jaded and down on your luck, just remember: even the Pope poops!
Ink129
Niveau 6
 
Indlæg: 1306


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Elgaard » 25. maj 2013 11:41

Major Oblivious skrev:
Octon skrev:Nogen der ved om den cloud-gaming feature også kommer til ps4?


Det skal du ikke regne med.. Microsoft købte Olive (mener det hed) da det gik konkurs, så det er deres streaming-teknologi de har proppet ind i LIVE. Så de sidder garanteret med de nødvendige patenter.


Microsoft har ikke købt Onlive. Der var rygter om at de var interesserede, men det var ikke dem der opkøbte dem. Sony til gengæld har opkøbt en konkurrent til Onlive, nemlig Gaikai.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf CaptainKicker » 25. maj 2013 12:04

That's it. Jeg gider ikke læse gaming forums udover det her site.

Det er håbløst hvordan at alle gamesites, har maksimal hate kørende mod Xbox One. Enten er Playstation fanboys helt nede på et stadie, hvor det er direkte pinligt, eller så er folk virkelig bare langt ude.

Først og fremmest, hvad sker der med at folk skal annoncere at de "fandme ikke skal have Xbox One - den sutter, PS4 fur tehhhh winzz". Det er skam helt fair, at dem der kan sige på en ordentlig måde "Xbox One er måske ikke for mig, det ser ud til jeg vil overveje Playstation 4 eller bare vente pga. det og det og det." - det er trods alt saglighed og ikke bare rage mod specifikke ting

Folk tager hele det her TV noget, aaaaaalt for langt. Jeg kommer nok ikke til at bruge det, men hey, man kan ignorer det og stadig spille.

Det er ikke fordi det bløder i Xbox hjertet, at se børn lolle og lave 'seje' videoer og GIFs - fred være med det. Men det er den barnlige måde debatten rundt omkring bliver ført på (tak gud for Xboxlife), og det helt barnlige stadie PS fanboys fryder sig over, at verden er i mod Xbox One.

Potentialet i Kinect er enormt. At den kan læse hvordan du reagere til ting, er jo genialt til alt ligefra Horror til RPG til Sport. Og det er helt sikkert at Sony laver et lignende tiltag med Eyecam alligevel, med den skal være plugged ind.

Brugte spil og betaling... igen, det er desværre udviklerne der presser det, og Microsoft kan vel ikke rigtig sige dem i mod, da de vil have at udviklerne lever og laver flere spil.

Nu ser jeg så, at Microsoft vil lave achievements for at se TV, noget der i mine øjne er stupidt, men hey. Jeg kan vælge og ignorer det. Men igen, et ragnarok uden videre begynder og Xbox 360 gamere helligere sig selv med "Eh kun for achievement whores.. achievement unlock: køber ps4 lol gg ^^_"

Det er helt grotekst. Heldigvis har Microsoft sagt at E3 vil blive brugt på at vise spil, spil og atter spil - ja der sniger sig nok et par lamme Kinect spil ind, men husker i Wonderbook? Sikke en fiasko.

Og den sidste tanke jeg er nødt til at lufte... designet på konsollen. Jesus christ, hvis det virkelig er noget som afgøre hvad konsol man vil have, så er man også svær at tilfredsstille.

Derfor, ros til folk for deres saglighed herinde. Rart at se, at man kan diskutere og argumentere ordentlig for og i mod en konsol, i stedet for det børnehavepjat der findes rundt på interwebz.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Ink129 » 25. maj 2013 12:12

CaptainKicker skrev:That's it. Jeg gider ikke læse gaming forums udover det her site.

Det er håbløst hvordan at alle gamesites, har maksimal hate kørende mod Xbox One. Enten er Playstation fanboys helt nede på et stadie, hvor det er direkte pinligt, eller så er folk virkelig bare langt ude.

Først og fremmest, hvad sker der med at folk skal annoncere at de "fandme ikke skal have Xbox One - den sutter, PS4 fur tehhhh winzz". Det er skam helt fair, at dem der kan sige på en ordentlig måde "Xbox One er måske ikke for mig, det ser ud til jeg vil overveje Playstation 4 eller bare vente pga. det og det og det." - det er trods alt saglighed og ikke bare rage mod specifikke ting

Folk tager hele det her TV noget, aaaaaalt for langt. Jeg kommer nok ikke til at bruge det, men hey, man kan ignorer det og stadig spille.

Det er ikke fordi det bløder i Xbox hjertet, at se børn lolle og lave 'seje' videoer og GIFs - fred være med det. Men det er den barnlige måde debatten rundt omkring bliver ført på (tak gud for Xboxlife), og det helt barnlige stadie PS fanboys fryder sig over, at verden er i mod Xbox One.

Potentialet i Kinect er enormt. At den kan læse hvordan du reagere til ting, er jo genialt til alt ligefra Horror til RPG til Sport. Og det er helt sikkert at Sony laver et lignende tiltag med Eyecam alligevel, med den skal være plugged ind.

Brugte spil og betaling... igen, det er desværre udviklerne der presser det, og Microsoft kan vel ikke rigtig sige dem i mod, da de vil have at udviklerne lever og laver flere spil.

Nu ser jeg så, at Microsoft vil lave achievements for at se TV, noget der i mine øjne er stupidt, men hey. Jeg kan vælge og ignorer det. Men igen, et ragnarok uden videre begynder og Xbox 360 gamere helligere sig selv med "Eh kun for achievement whores.. achievement unlock: køber ps4 lol gg ^^_"

Det er helt grotekst. Heldigvis har Microsoft sagt at E3 vil blive brugt på at vise spil, spil og atter spil - ja der sniger sig nok et par lamme Kinect spil ind, men husker i Wonderbook? Sikke en fiasko.

Og den sidste tanke jeg er nødt til at lufte... designet på konsollen. Jesus christ, hvis det virkelig er noget som afgøre hvad konsol man vil have, så er man også svær at tilfredsstille.

Derfor, ros til folk for deres saglighed herinde. Rart at se, at man kan diskutere og argumentere ordentlig for og i mod en konsol, i stedet for det børnehavepjat der findes rundt på interwebz.


Ja, MS får helt sikkert alt for meget hate lige nu - det mener jeg nu heller ikke, at de har fortjent, selvom jeg er skuffet over konferencen og hælder mod PS4. Dog er intet besluttet for mit vedkommende endnu, da der stadig er et halvt års tid til next-gen launch, og meget kan ske på den tid.
Sidder lige og ser IW på Gametrailers lige nu, hvor der både sidder folk, som synes, at det var en god konference, og folk, der synes, at det var en dårlig konference. Man får begge vinkler med, hvilket er rart lige nu, hvor der er meget ensidig hate mange steder på nettet:

http://www.gametrailers.com/full-episod ... h-xbox-one
Whenever you are feeling blue, jaded and down on your luck, just remember: even the Pope poops!
Ink129
Niveau 6
 
Indlæg: 1306


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf I Jub Jub I » 25. maj 2013 12:17

Jeg tør ikke tro at GTA V kommer til de nye konsoller... :/ ville gerne ha det til PS4'eren
I Jub Jub I
Niveau 6
 
Indlæg: 1312


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Shooter DK » 25. maj 2013 12:20

CaptainKicker skrev:That's it. Jeg gider ikke læse gaming forums udover det her site.

Det er håbløst hvordan at alle gamesites, har maksimal hate kørende mod Xbox One. Enten er Playstation fanboys helt nede på et stadie, hvor det er direkte pinligt, eller så er folk virkelig bare langt ude.

Først og fremmest, hvad sker der med at folk skal annoncere at de "fandme ikke skal have Xbox One - den sutter, PS4 fur tehhhh winzz". Det er skam helt fair, at dem der kan sige på en ordentlig måde "Xbox One er måske ikke for mig, det ser ud til jeg vil overveje Playstation 4 eller bare vente pga. det og det og det." - det er trods alt saglighed og ikke bare rage mod specifikke ting

Folk tager hele det her TV noget, aaaaaalt for langt. Jeg kommer nok ikke til at bruge det, men hey, man kan ignorer det og stadig spille.

Det er ikke fordi det bløder i Xbox hjertet, at se børn lolle og lave 'seje' videoer og GIFs - fred være med det. Men det er den barnlige måde debatten rundt omkring bliver ført på (tak gud for Xboxlife), og det helt barnlige stadie PS fanboys fryder sig over, at verden er i mod Xbox One.

Potentialet i Kinect er enormt. At den kan læse hvordan du reagere til ting, er jo genialt til alt ligefra Horror til RPG til Sport. Og det er helt sikkert at Sony laver et lignende tiltag med Eyecam alligevel, med den skal være plugged ind.

Brugte spil og betaling... igen, det er desværre udviklerne der presser det, og Microsoft kan vel ikke rigtig sige dem i mod, da de vil have at udviklerne lever og laver flere spil.

Nu ser jeg så, at Microsoft vil lave achievements for at se TV, noget der i mine øjne er stupidt, men hey. Jeg kan vælge og ignorer det. Men igen, et ragnarok uden videre begynder og Xbox 360 gamere helligere sig selv med "Eh kun for achievement whores.. achievement unlock: køber ps4 lol gg ^^_"

Det er helt grotekst. Heldigvis har Microsoft sagt at E3 vil blive brugt på at vise spil, spil og atter spil - ja der sniger sig nok et par lamme Kinect spil ind, men husker i Wonderbook? Sikke en fiasko.

Og den sidste tanke jeg er nødt til at lufte... designet på konsollen. Jesus christ, hvis det virkelig er noget som afgøre hvad konsol man vil have, så er man også svær at tilfredsstille.

Derfor, ros til folk for deres saglighed herinde. Rart at se, at man kan diskutere og argumentere ordentlig for og i mod en konsol, i stedet for det børnehavepjat der findes rundt på interwebz.


Jeg synes, det er et problem at bl.a. 3GB af de 8GB ram i xbox ONE, er reserveret til styre system alene hvorimod kun 1GB på ps4. Det betyder ps4 får 7GB GDDR5 ram til rådighed til spil og xbox ONE kun 5GB "langsomme" ram.
Det betyder for mig som gamer, og som synes tv delen er ligegyldig, at jeg hælder til ps4, trods på nuværende tidspunkt snart 8 års loyalitet til xbox. Dog skal dette opvejes imod, at jeg ikke ved, om jeg kan undvære den geniale xbox controller. Nu må vi se, hvem der levere de bedste eksklusive titler, måske bliver det begge to, jeg køber på grund af geniale titler på begge konsoller, hvem ved? Jeg valgte i sin tid xbox 360 over ps3, fordi xboxlive for mig simpelthen hænger bedre sammen end ps "online", så dette kunne også være et argument for xbox One.
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Tdj89 » 25. maj 2013 12:49

I Jub Jub I skrev:Jeg tør ikke tro at GTA V kommer til de nye konsoller... :/ ville gerne ha det til PS4'eren



Shhhhh
Stronghold & Meistar: Jeg har ryddet op i tråden da vi ikke gider "mobning" herinde. Kan I ikke følge det, så får I en pause herinde fra. :D
Tdj89
Niveau 6
 
Indlæg: 1936


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Lowlandet » 25. maj 2013 13:22

I Jub Jub I skrev:Jeg tør ikke tro at GTA V kommer til de nye konsoller... :/ ville gerne ha det til PS4'eren


Sjovt, jeg kan ellers gå ind på Coolshop og se at de har sat det til at blive udgivet til Xbox One.
Billede
Lowlandet
Niveau 7
 
Indlæg: 4582
By: Downtown, Nykøbing Falster


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Shooter DK » 25. maj 2013 13:31

Lowlandet skrev:
I Jub Jub I skrev:Jeg tør ikke tro at GTA V kommer til de nye konsoller... :/ ville gerne ha det til PS4'eren


Sjovt, jeg kan ellers gå ind på Coolshop og se at de har sat det til at blive udgivet til Xbox One.


good point/spotted.
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf DKhANSI » 25. maj 2013 13:34

Hvad angår alt den snak om at grafikken på Xbox One ikke bliver ligeså god som PS4, så mindes jeg at samme snak kørte dengang PS3 og 360 blev udgivet. Der gik alle argumenter også på at spillene på playstation ville blive væsentlig kønnere på ps3 end på xbox. Men som jeg husker det kørte næsten samtlige spil alligevel bedre på xbox end på playstation. Min pointe er så den, at vi måske skulle slå koldt vand i blodet og vente og se. Når begge maskiner er blevet frigivet.
II.II.II
DKhANSI
Niveau 5
 
Indlæg: 815


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf SocomGriseNN » 25. maj 2013 13:54

DKhANSI skrev:Hvad angår alt den snak om at grafikken på Xbox One ikke bliver ligeså god som PS4, så mindes jeg at samme snak kørte dengang PS3 og 360 blev udgivet. Der gik alle argumenter også på at spillene på playstation ville blive væsentlig kønnere på ps3 end på xbox. Men som jeg husker det kørte næsten samtlige spil alligevel bedre på xbox end på playstation. Min pointe er så den, at vi måske skulle slå koldt vand i blodet og vente og se. Når begge maskiner er blevet frigivet.


Nu er det jo fordi PS3 er svær at kode på. PS4eren minder meget mere om en PC så jeg tror den kommer til at knuse MS latterlige forsøg på en tv konsol. Har ellers altid været xbox mand, men denne gang har MS taget så mange latterlige tiltag at det er helt til grin. De skal virkelig vise noget på E3 og samtidig skal SONY floppe fælt før jeg tror på dem. Desværre.
SocomGriseNN
Niveau 4
 
Indlæg: 371


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Shooter DK » 25. maj 2013 14:04

SocomGriseNN skrev:
DKhANSI skrev:Hvad angår alt den snak om at grafikken på Xbox One ikke bliver ligeså god som PS4, så mindes jeg at samme snak kørte dengang PS3 og 360 blev udgivet. Der gik alle argumenter også på at spillene på playstation ville blive væsentlig kønnere på ps3 end på xbox. Men som jeg husker det kørte næsten samtlige spil alligevel bedre på xbox end på playstation. Min pointe er så den, at vi måske skulle slå koldt vand i blodet og vente og se. Når begge maskiner er blevet frigivet.


Nu er det jo fordi PS3 er svær at kode på. PS4eren minder meget mere om en PC så jeg tror den kommer til at knuse MS latterlige forsøg på en tv konsol. Har ellers altid været xbox mand, men denne gang har MS taget så mange latterlige tiltag at det er helt til grin. De skal virkelig vise noget på E3 og samtidig skal SONY floppe fælt før jeg tror på dem. Desværre.


nemlig, dengang var xbox den lette at programmere til, og ps3 omvendt. Denne generation kommer de begge til at minde om en pc, så i denne generation bliver det lettere for den "stærke" at trække fra den "svage".
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Major Oblivious » 25. maj 2013 14:10

Shooter DK skrev:
SocomGriseNN skrev:
DKhANSI skrev:Hvad angår alt den snak om at grafikken på Xbox One ikke bliver ligeså god som PS4, så mindes jeg at samme snak kørte dengang PS3 og 360 blev udgivet. Der gik alle argumenter også på at spillene på playstation ville blive væsentlig kønnere på ps3 end på xbox. Men som jeg husker det kørte næsten samtlige spil alligevel bedre på xbox end på playstation. Min pointe er så den, at vi måske skulle slå koldt vand i blodet og vente og se. Når begge maskiner er blevet frigivet.


Nu er det jo fordi PS3 er svær at kode på. PS4eren minder meget mere om en PC så jeg tror den kommer til at knuse MS latterlige forsøg på en tv konsol. Har ellers altid været xbox mand, men denne gang har MS taget så mange latterlige tiltag at det er helt til grin. De skal virkelig vise noget på E3 og samtidig skal SONY floppe fælt før jeg tror på dem. Desværre.


nemlig, dengang var xbox den lette at programmere til, og ps3 omvendt. Denne generation kommer de begge til at minde om en pc, så i denne generation bliver det lettere for den "stærke" at trække fra den "svage".


Er der nogen af jer som har siddet med de to developers-kit og udviklet på dem?
Er der nogen af jer som har erfaring i at udvikle PC spil i den skala som i refererer til ?

Der var ingen som anede at PS3´eren ville være sværer at udvikle til da den blev annonceret.
Derfor er der heller ingen af os som aner om den nye PC-lignende arkitektur (som er det eneste vi ved) betyder at de er nemmere ;)
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf SocomGriseNN » 25. maj 2013 14:28

Er der nogen af jer som har siddet med de to developers-kit og udviklet på dem?
Er der nogen af jer som har erfaring i at udvikle PC spil i den skala som i refererer til ?

Der var ingen som anede at PS3´eren ville være sværer at udvikle til da den blev annonceret.
Derfor er der heller ingen af os som aner om den nye PC-lignende arkitektur (som er det eneste vi ved) betyder at de er nemmere ;)


Nej, men jeg har da efterhånden læst om en del udviklere som mener den er let at udvikle til, så mon ikke de ved hvad de snakker om? :wink:
SocomGriseNN
Niveau 4
 
Indlæg: 371


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Shooter DK » 25. maj 2013 14:51

Selvfølgelig er x86 arktekturen lettere for udviklerne at udvikle til, da de har erfaring fra pc, hvorimod sony´s cell broadband engine var ret unik.
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster