Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Cena » 22. maj 2013 13:04

IkkNico skrev:Hvordan med Arcade og Steam spil?
Dem har man aldrig kunne sælge videre, og det har tilsyneladende ikke skabt nær så meget debat.


Nu vil jeg lige give min mening, set udfra min egen synsvinkel.

Mht. Arcade spillene er det noget andet for mig, da prisen slet ikke er den samme. Et Arcade spil koster måske 100 kr. og der er NÆSTEN altid en trial som jeg kan prøve når spillet udkommer, for at se om det er noget for mig inden jeg køber.

Almindelig spil og især AAA titlerne får sjælendt en demo før meget længe efter. COD f.eks. gik der over 1 år. Så dem har jeg ingen chance for at se om de er noget for mig. Så her skal jeg satse 400-500 kr. på et spil som jeg selvfølgelig har mulighed for at tjekke ud på nettet, men ikke prøve selv først.
Er det et lortespil, jamen så er det bare ærgerligt da spillet ikke kan sælges videre uden den næste køber skal betale et beløb for at spille, og hvis de ikke gider det (ved godt er lidt ude i ekstremerne), jamen så er det bare umuligt at sælge = Jeg kun vil købe de titler jeg er 100% sikker på, såsom Forza, COD osv.
Med det nuværende system har jeg har haft over 200 titler i boxen og det vil HELT SIKKERT ikke ske med næste generation hvis det bliver på den måde de omtalte i præsentationen.
Men det er spiludviklerne selvfølgelig også ligeglade med da en stor del har været brugte spil. Meeen jeg har nu også lagt en del penge på release og ikke AAA titler fra nye.

Mht. til Steam og PC generelt, så køber jeg kun spil som FM og Diablo 3, som jeg var 100% sikre på jeg skulle have. Og det er netop af den grund at jeg ikke kan sælge (nogle) spil videre hvis det er noget lort.
Senest rettet af Cena 22. maj 2013 13:08, rettet i alt 1 gang.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Chill0utMonkey » 22. maj 2013 13:07

maagaard90 skrev:
Chill0utMonkey skrev:Farvel M$.
Goddag Sony.


Jeg tror du mente:

"Farvel M$.
Goddag $ony."


Ingen tvivl om at begge firmaer er til for at tjene $$$.

Men jeg må stadigt sige, at der var INTET i præsentationen af den nye Xbox One som fik mig til at tænke "den må jeg eje".

M$ har med præsentationen valgt at gå i retning af mainstream-intertainment-for-the-family med deres TV! TV! TV!
$ony bevarer deres hovedfocus på Gaming.

Jeg har et TV som viser det jeg vil se når jeg trykker på min fjernbetjening. Det fungerer fint.
Derfor siger jeg nu endegyldigt Farvel M$ og Goddag $ony, da sidstnævnte tydeligt satser mere på gameren end førstnævnte...

Jeg kan se på afstemningen at omkring 1/4 heller ikke vil eje den nye Xbox One. Det er da en del på et forum som står i Xboxens tegn.
Chill0utMonkey
Niveau 0
 
Indlæg: 4


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Morten Skou » 22. maj 2013 13:11

Chill0utMonkey skrev:
Ingen tvivl om at begge firmaer er til for at tjene $$$.

Men jeg må stadigt sige, at der var INTET i præsentationen af den nye Xbox One som fik mig til at tænke "den må jeg eje".

M$ har med præsentationen valgt at gå i retning af mainstream-intertainment-for-the-family med deres TV! TV! TV!
$ony bevarer deres hovedfocus på Gaming.

Jeg har et TV som viser det jeg vil se når jeg trykker på min fjernbetjening. Det fungerer fint.
Derfor siger jeg nu endegyldigt Farvel M$ og Goddag $ony, da sidstnævnte tydeligt satser mere på gameren end førstnævnte...


Nu ved du jo rent faktisk ikke hvad Sony har tænkt sig, de valgte bare at vise flere spil til deres arrangement :) Det kan da sagtens være at der også kommer TV mulighed i PlayStation 4. Fact er at vi ikke ved det før E3.

Personligt er jeg ligeglad med om jeg har en set-top box fra Stofa eller en Xbox stående under fjernsynet. Faktisk vil jeg helst nøjes med bare en Xbox i stedet for to enheder.

Men du har ret i, at Microsoft går efter mainstream forbrugerne, det er der sådan set ikke noget nyt i, det har de gjort de sidste 5 år. Havde det været Apple der havde lavet Xbox One, så havde alle klappet i deres hænder fordi man nu kunne se TV via den samme boks som man kunne spille på.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf tue69 » 22. maj 2013 13:12

IkkNico skrev:I sidste ende ser jeg blot aktiveringsnøgler som online pass v2.0. Afhængig af prisen vil vi ikke mere en eneste forskel, med mindre man har været vant til kun at købe og spille brugte spil offline, og efterfølgende sælge dem inkl. online pass.
Brugtspilprisen i fx. GS vil ikke ændre sig, og kun spil fra de producenter der bibeholder online pass vil falde drastisk i værdi, da ingen vil betale 2x "online pass". men med EA i spidsen, formoder jeg at langt de fleste udgivere dropper online pass meget hurtigt på Xbox One.


Ingen tvivl om, at udviklerne hurtigt kommer til at droppe online-pass - det har du utvivlsomt ret i Nico.

Mht. fee's, så afhænger meget af prisen. Nogle rygter forlyder på, at fee's bliver nypris for spillene (really, MS?? ) mens andre skriver, at det bliver et mindre beløb, hvor der så måske fortsat kan være noget at spare.

Men lad os nu se.


Skou skrev:Havde det været Apple der havde lavet Xbox One, så havde alle klappet i deres hænder fordi man nu kunne se TV via den samme boks som man kunne spille på.


Pjat, alle havde brokket sig.... og så købt den... til 150 % merpris ift. Xbox One :)
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Dahlmann » 22. maj 2013 13:15

IkkNico skrev:Det er jo ligegyldigt om produktet er fysisk eller ej, det er stadig et produkt man har købt og betalt, der benyttes på præcis samme måde; man spiller med det.

Jeg undrer mig blot over, at det er et stort problem med videresalg, når man i lang tid ikke har kunnet videresælge dele af sin spilsamling, og dette tilsyneladende ikke har været et problem. Hvis det var et problem, havde der sandsynligvis ikke været det store salg på de rent digitale platforme.

I sidste ende ser jeg blot aktiveringsnøgler som online pass v2.0. Afhængig af prisen vil vi ikke mere en eneste forskel, med mindre man har været vant til kun at købe og spille brugte spil offline, og efterfølgende sælge dem inkl. online pass.
Brugtspilprisen i fx. GS vil ikke ændre sig, og kun spil fra de producenter der bibeholder online pass vil falde drastisk i værdi, da ingen vil betale 2x "online pass". men med EA i spidsen, formoder jeg at langt de fleste udgivere dropper online pass meget hurtigt på Xbox One.



I så fald kunne de ligeså godt droppe de fysiske spil fuldstændig. Arcade spillene er nogle man køber og tilknytter sin bruger og de downloades ned. Irriterende at de ikke ryger med over for dem der har købt mange. Der har aldrig været nogen tvivl om at de ikke kunne sælges videre. Ved fysiske spil har den mulighed til gengæld været der, og det bør den også være. Det er jo heller ikke alle spil man gider have stående hele tiden, men incitamentet for at sælge det videre er forsvundet nu. Det bliver jo svært at komme af med et spil, hvis der skal betales masser af penge for at få det aktiveret. det er heller ikke noget med at man så kan låne spillet ud til en kammerat. Jeg har slet ikke tal på hvor mange spil jeg har lånt til konsol gennem mit liv. jeg ville være utroligt ærgerlig over et fejlkøb når jeg så efterfølgende bare må indse at der ikke er noget at gøre, og jeg ligeså godt kan give spillet væk næsten gratis.
Dahlmann
Niveau 3
 
Indlæg: 201


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Cena » 22. maj 2013 13:18

tue69 skrev:
Ingen tvivl om, at udviklerne hurtigt kommer til at droppe online-pass - det har du utvivlsomt ret i Nico.

Mht. fee's, så afhænger meget af prisen. Nogle rygter forlyder på, at fee's bliver nypris for spillene (really, MS?? ) mens andre skriver, at det bliver et mindre beløb, hvor der så måske fortsat kan være noget at spare.

Men lad os nu se.



Prisen for "genaktivering" af spillet kommer også til at spille en stor rolle for mig.

Men for mig er det UMULIGT at træffe en beslutning lige nu, da jeg simpelthen ved for lidt.
Og efter E3 har jeg heller ikke besluttet mig endnu. Jeg skal ud og prøve begge konsoller, ud og se på brugt/genaktiveringspriser osv.

Jeg har først tid til en ny konsol i 2014, og kommer ikke til at købe på udgivelsesdatoen :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf arnel925 » 22. maj 2013 13:23

Alt ser godt ud, fedt med tv og der kommer masser af spil etc. men det føles bare ikke som noget nyt, føles mere som en xbox 360 version 2. Der mangler bare noget wow og noget nyt når det nu er next gen. Interface ser næsten ens ud som den på 360, vi har allerede kinect vi har allerede den samme joypad som kan gøre de samme ting, etc. etc. der mangler bare noget nyt noget overraskende for at gøre det til en next gen oplevelse for mig. Grafik og flere ram er ikke nok for mig ihvertfald. F.eks sony havde en skærm på deres controller de føles nyt og noget man glæder sig til at prøve og man tænker over hvordan det nu kommer til at fungere. Men ved xbox one er der bare ikke så meget til fantasien. Alt kender vi allerede det er bare blivet endnu bedre.... lidt skuffet må jeg sige, jeg forventede noget nyt, selvom jeg nok ender med at købe den alligevel.
Senest rettet af arnel925 22. maj 2013 13:33, rettet i alt 1 gang.
arnel925
Niveau 5
 
Indlæg: 1153


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Cena » 22. maj 2013 13:24

arnel925 skrev:Alt ser godt ud, fedt med tv og der kommer masser af spil etc. men det føles bare ikke som nogen nyt, føles mere som en xbox 360 version 2. Der mangler bare noget wow og noget nyt når det nu er next gen. Interface ser næsten ens ud som den på 360, vi har allerede kinect vi har allerede den samme joypad som kan gøre de samme ting, etc. etc. der mangler bare noget nyt noget overraskende for at gøre det til en next gen oplevelse for mig. Grafik og flere ram er ikke nok for mig ihvertfald. F.eks sony havde en skærm på deres controller de føles nyt og noget man glæder sig til at prøve og man tænker over hvordan det nu kommer til at fungere. Men ved xbox one er der bare ikke så meget til fantasien. Alt kender vi allerede det er bare blivet endnu bedre.... lidt skuffet må jeg sige, jeg forventede noget nyt, selvom jeg nok ender med at købe alligevel.


Jeg kan sagtens følge dig i nogle af de ting du siger. Opgraderingen virker ikke så stor som var den fra Xbox til Xbox 360.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf IkkNico » 22. maj 2013 13:25

Cena skrev:Mht. til Steam og PC generelt, så køber jeg kun spil som FM og Diablo 3, som jeg var 100% sikre på jeg skulle have. Og det er netop af den grund at jeg ikke kan sælge (nogle) spil videre hvis det er noget lort.

Men du kan jo stadig sælge dine BR spil til Xbox One, selvom det muligvis bliver til en lavere pris.
som nævnt af dig selv og flere andre, så bliver genaktiveringsprisen uhyre vigtig.

Dahlmann skrev:I så fald kunne de ligeså godt droppe de fysiske spil fuldstændig.

Lige præcis det rygte har været oppe at vende et par gange indenfor det sidste år, og jeg tror stadig det den vej vi kommer til at gå. Producenter sparer en masse i omkostninger (distribution, pakning, trykning olign.), og det bliver nemmere at forhindre pirateri. Om prisen så for et hak nedad når alt er 100% digitalt, tør jeg ikke spå om.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Chill0utMonkey » 22. maj 2013 13:27

Morten Skou skrev:
Chill0utMonkey skrev:
Ingen tvivl om at begge firmaer er til for at tjene $$$.

Men jeg må stadigt sige, at der var INTET i præsentationen af den nye Xbox One som fik mig til at tænke "den må jeg eje".

M$ har med præsentationen valgt at gå i retning af mainstream-intertainment-for-the-family med deres TV! TV! TV!
$ony bevarer deres hovedfocus på Gaming.

Jeg har et TV som viser det jeg vil se når jeg trykker på min fjernbetjening. Det fungerer fint.
Derfor siger jeg nu endegyldigt Farvel M$ og Goddag $ony, da sidstnævnte tydeligt satser mere på gameren end førstnævnte...


Nu ved du jo rent faktisk ikke hvad Sony har tænkt sig, de valgte bare at vise flere spil til deres arrangement :) Det kan da sagtens være at der også kommer TV mulighed i PlayStation 4. Fact er at vi ikke ved det før E3.

Personligt er jeg ligeglad med om jeg har en set-top box fra Stofa eller en Xbox stående under fjernsynet. Faktisk vil jeg helst nøjes med bare en Xbox i stedet for to enheder.

Men du har ret i, at Microsoft går efter mainstream forbrugerne, det er der sådan set ikke noget nyt i, det har de gjort de sidste 5 år. Havde det været Apple der havde lavet Xbox One, så havde alle klappet i deres hænder fordi man nu kunne se TV via den samme boks som man kunne spille på.


Jeg skal ikke nødvendigvis have en PS4...Men jeg skal i hvert fald helt sikkert ikke have en Xbox One efter denne præsentation.
Chill0utMonkey
Niveau 0
 
Indlæg: 4


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Stricker » 22. maj 2013 13:27

Major Oblivious skrev:Jeg kan ikke helt forstå, hvordan folk vil accepterer at et produkt de køber og betaler fuld pris for, ikke længere er deres at gøre med, hvad de lyster. Hvis jeg køber et spil, og sælger videre, så kan jeg slet ikke se, hvordan det kan være lovligt for MS at sætte en begrænsning på dette ?

Det kan godt provokerer min indre anakist voldsomt.


Jeg er nysgerrig om nogen grupper vil tage det spørgsmål op igen; UsedSoft vandt en retssag over Oracle i 2008 vidst nok, da UsedSoft var blevet sagsøgt for at sælge second-hand licenser af Oracle's produkter og en eller anden EU højesteret gav Usedsoft medhold og konkluderede, at når et produkt er købt, må ejeren modificere og sælge det videre som det passer dem, og at den tidligere forhandler, udvikler, ejer osv ikke må forhindre eller indblande sig i produktets fremtid når produktets ejerskab er skiftet.
Steam er især gode til at omgå denne fælde ved at låse spil til brugers konti, men deres metode blev også udfordret sidste år af en consumer rights gruppe, men jeg har ikke kunne finde noget nyt om sagen siden efteråret, hvor gruppen havde skrevet et cease-and-desist brev til Valve, men Valve havde ikke besvaret inden for den angiven tidsfrist.
Senest rettet af Stricker 22. maj 2013 13:28, rettet i alt 1 gang.
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1300

Brugeravatar

Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf andeo1707 » 22. maj 2013 13:28

Adskillige steder står der at man ikke kan skifte harddisken på Xbox 360, men at man kan udvide den via USB 3.0 portene bag på.

Hvorfor gør de det umuligt for forbrugeren selv at styre for harddisken der er i konsollen har MS nok ikke opfundet eller lavet. Den leveres vel af en HDD-producent og hvorfor skal jeg nu begrænses til 500 GB når MS samtidigt forventer jeg bruger min konsol til al underholdning i mit hjem?

Dertil skal man betale for at aktivere spil, og det kunne tyde på at skiven ikke nødvendigvis skal være i maskinen og jeg kan derfor installere spillet på harddisken? Der skal ikke mange spil til før den er fyldt op... Tænker jeg....

Jeg har ikke taget stilling til den af konsollerne der kommer ind under fjernsynet hjemme ved os endnu, simpelthen fordi jeg ved for lidt, og efter min mening er alle dem der allerede har taget stilling ikke meget andet end fanboys. Der er så mange ting man bare ikke ved pt.
Billede
andeo1707
Niveau 3
 
Indlæg: 295


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Cena » 22. maj 2013 13:28

IkkNico skrev:
Cena skrev:Mht. til Steam og PC generelt, så køber jeg kun spil som FM og Diablo 3, som jeg var 100% sikre på jeg skulle have. Og det er netop af den grund at jeg ikke kan sælge (nogle) spil videre hvis det er noget lort.

Men du kan jo stadig sælge dine BR spil til Xbox One, selvom det muligvis bliver til en lavere pris.
som nævnt af dig selv og flere andre, så bliver genaktiveringsprisen uhyre vigtig.


Lige præcis. Hvilket også gør det er helt umuligt at beslutte sig nu. Vi ved alt alt for lidt. Og det gør vi stadig også efter E3 :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Major Oblivious » 22. maj 2013 13:30

Min største bekymring i dette her, er at jeg ikke kan låne et spil jeg har købt til min lillebror, så han kan prøve det, uden at han spiller på min profil hjemme hos sig selv. Så skal vi til at aftale, hvornår han kan spille spillet og ej.. Det bliver da noget værre rod :?

Kan godt forstå at MS søger at få en større bid af brugt-salgs markedet. Men denne problematik drager nogle klare paralleller til avisernes svigtende indtjening, da alle nyheder alligevel ligger på nettet. (Hvorfor købe nyt, når der kan købes brugt)

Times indførte et betalingsabonnement, som betød at alle deres artikler blev betalings-artikler. De mistede 90% af deres trafik derefter!
Personligt tror jeg også bare at en lås vil medføre en nedgang i spilsalget-overall ikke andet.
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf red0z » 22. maj 2013 13:35

arnel925 skrev:Alt ser godt ud, fedt med tv og der kommer masser af spil etc. men det føles bare ikke som nogen nyt, føles mere som en xbox 360 version 2. Der mangler bare noget wow og noget nyt når det nu er next gen. Interface ser næsten ens ud som den på 360, vi har allerede kinect vi har allerede den samme joypad som kan gøre de samme ting, etc. etc. der mangler bare noget nyt noget overraskende for at gøre det til en next gen oplevelse for mig. Grafik og flere ram er ikke nok for mig ihvertfald. F.eks sony havde en skærm på deres controller de føles nyt og noget man glæder sig til at prøve og man tænker over hvordan det nu kommer til at fungere. Men ved xbox one er der bare ikke så meget til fantasien. Alt kender vi allerede det er bare blivet endnu bedre.... lidt skuffet må jeg sige, jeg forventede noget nyt, selvom jeg nok ender med at købe alligevel.


Er enig i der ikke var nogle kæmpe nyheder. Og selve designet er jo for at følge den standard der rammer alle MS platforme. Joypad'en har jeg det umiddelbart fint nok med, den var jo i forvejen super lækker at bruge. Kinecten er også bare en v2.0.
Vil dog sige at Sony heller ikke bragte noget særlig spændende. For mit vedkommende var der lagt alt for meget i forsøget på at integrere Playstation 4 med det sociale, bla. ved at tilføje en share knap på controlleren. Det var lidt over kanten, samme synes jeg med displayet. Det er sikker flot til at starte med, og efter det bliver det nok bare lidt en belastning.
Men det er så min holdning til det, er sikker på at andre bliver ganske glade for forandringerne. :-)
Mvh. Kim
red0z
Niveau 2
 
Indlæg: 132


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 80 gæster

cron