Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf DangerSniper DK » 22. maj 2013 11:09

tue69 skrev:
Morten Skou skrev:Er jeg den eneste der ser disse brugtspil gebyrer, som en ret effektiv måde at forhindre piratkopiering på? Det kan jo endda også være at spilpriserne falder, eftersom de mere eller mindre nakker brugtmarkedet?


Jeg tror i langt højere grad at det er for at inddæmme brugtmarkedet. Jeg vil skyde på, at der er merindtjening i at angribe brugtmarkedet frem for pirateri.

Som jeg også har svaret i en blog på sitet, så afhænger meget jo af prisniveauet fremadrettet. Hvis MS rent faktisk formår at føre en attraktiv prisstruktur på deres spil, så er der ikke noget problem. Det kan vi se engang i løbet af 2014.

Løbet er bestemt ikke kørt, men jeg bryder mig ikke om udviklingen.


Du køber heller ikke en bil, hvis du ikke har råd til Benzin.
DangerSniper DK
Niveau 3
 
Indlæg: 246


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Shooter DK » 22. maj 2013 11:11

Jakabov skrev:Så er det godt at vi ikke bor i USA. :-)


Ja det er godt, og dog, for når vi sidder med en XboxONE som vi har betalt mere end "dem" overthere og er heldig at have 10% af deres indhold så ville jeg nu hellere bo der, vel og mærke hvis det er et sted med internet.
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf tue69 » 22. maj 2013 11:14

DangerSniper DK skrev:Du køber heller ikke en bil, hvis du ikke har råd til Benzin.


Nej men jeg tanker da heller ikke der hvor det er dyrest, for nu at blive i retorikken, og ud fra dine tidligere indlæg at dømme, så gør du det heller ikke.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Shooter DK » 22. maj 2013 11:15

DangerSniper DK skrev:
tue69 skrev:
Morten Skou skrev:Er jeg den eneste der ser disse brugtspil gebyrer, som en ret effektiv måde at forhindre piratkopiering på? Det kan jo endda også være at spilpriserne falder, eftersom de mere eller mindre nakker brugtmarkedet?


Jeg tror i langt højere grad at det er for at inddæmme brugtmarkedet. Jeg vil skyde på, at der er merindtjening i at angribe brugtmarkedet frem for pirateri.

Som jeg også har svaret i en blog på sitet, så afhænger meget jo af prisniveauet fremadrettet. Hvis MS rent faktisk formår at føre en attraktiv prisstruktur på deres spil, så er der ikke noget problem. Det kan vi se engang i løbet af 2014.

Løbet er bestemt ikke kørt, men jeg bryder mig ikke om udviklingen.


Du køber heller ikke en bil, hvis du ikke har råd til Benzin.


Jo hvis du kun ønsker at kigge på den. ;)
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf DangerSniper DK » 22. maj 2013 11:16

Ja du kan vælge at støtte Miljøet, men det vil du måske ikke?`
Ligesom du ikke vil støtte spil miljøet, så vi kan få bedre og billigere nye spil?

EDIT: det var troll, jeg Undskylder tonen :)
Senest rettet af DangerSniper DK 15. feb 2014 20:16, rettet i alt 1 gang.
DangerSniper DK
Niveau 3
 
Indlæg: 246


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Stricker » 22. maj 2013 11:18

Morten Skou skrev:
tue69 skrev:
Jakabov skrev:Hvad skulle de lige trække ned over hovedet på én? Et abonnement på slankepiller eller?


Jesus Christ Jaka, vi skal vel ikke derned?

Deres brugtspils-fees er da en start. Det ville du ikke kunne gøre på samme måde på en offline-konsol.


Er jeg den eneste der ser disse brugtspil gebyrer, som en ret effektiv måde at forhindre piratkopiering på? Det kan jo endda også være at spilpriserne falder, eftersom de mere eller mindre nakker brugtmarkedet?


Siden hvornår har piratkopiering været et betydeligt problem på platforme med så restriktive og låste styresystemer som Xbox og Playstation?
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1300

Brugeravatar

Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf tue69 » 22. maj 2013 11:20

DangerSniper DK skrev:Ligesom du ikke vil støtte spil miljøet, så vi kan få bedre og billigere nye spil?


Hvis du ser bort fra onlinepasses, ekstra DLC og andet ekstra-indtægtsgivende for udviklerne, så Ikke i alle tilfælde, nej.

Din snak om miljøet hænger ikke rigtigt sammen med, om du har råd til benzin eller ej. Less is more, hold den nu simpelt.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf DangerSniper DK » 22. maj 2013 11:22

tue69 skrev:
DangerSniper DK skrev:Ligesom du ikke vil støtte spil miljøet, så vi kan få bedre og billigere nye spil?


Hvis du ser bort fra onlinepasses, ekstra DLC og andet ekstra-indtægtsgivende for udviklerne, så Ikke i alle tilfælde, nej.

Din snak om miljøet hænger ikke rigtigt sammen med, om du har råd til benzin eller ej. Less is more, hold den nu simpelt.


Det kan vi undgå hvis der er "Nogle" folk som stopper med at købe brugte spil eller pirateri.
DangerSniper DK
Niveau 3
 
Indlæg: 246


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Shooter DK » 22. maj 2013 11:26

Lige et spørgsmål til folket. Hvorfor er mange så bekymret over prisen? jeg tænker personligt at jeg gerne vil give 9000kr. frem for 3000kr. og den så være det stærkere? dog forudsat at vi ikke får en RROD igen eller tilsvarende. jeg tænker sådan lidt rigtig mange fornyer gerne sin telefon til 5000-6000kr. hvert 1/2-2 år hvorfor så ikke måske de 9000kr. for noget man så måske har i 8år ud fra xbox360éns levetid?
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf CaptainKicker » 22. maj 2013 11:28

Wauw, selv i den lille lokale debat gruppe på Facebook, bliver jeg nærmest slagtet, for at tone lidt ned på folks had mod Xbox. Nu var jeg der ikke, da Xbox 360 blev annonceret, men jeg havde slet ikke regnet med sådan nogen reaktioner, da jeg spændt i går fulgte showet..
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Da Senzai » 22. maj 2013 11:28

Jeg har slet ikke så meget forstand på konsoller eller følger med i nyhederne, som alle I andre i denne tråd.

For mig var dette #XboxReveal ligesom, at se Microsofts E3 show, de sidste tre år.

Mere Kinect fis - Gab.
Mere indhold vi ikke får herhjemme - Gab.
Trailere for spil, der ikke interesserer mig - Gab.

Showet har hverken solgt mig eller skræmt mig væk. Showet var jo præcist ligesom Microsoft plejer at være.

Der var dog to ting, jeg godt kunne lide.

Indbygget DVR - så resten af verden, kan se Team 100% Win-Ratio holde den 100% WinRate!
De videreudvikler Achievements. Det kunne jeg godt havde tænkt mig at have hørt mere om.

Det eneste negative, jeg så var, at jeg bliver tvunget til at eje en Kinect, og at jeg så herefter i tråden læser, at den skal være sat til at all-times! Så må jeg se om, jeg ikke kan finde en fin dug at lægge henover den.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Stricker » 22. maj 2013 11:32

DangerSniper DK skrev:
tue69 skrev:
DangerSniper DK skrev:Ligesom du ikke vil støtte spil miljøet, så vi kan få bedre og billigere nye spil?


Hvis du ser bort fra onlinepasses, ekstra DLC og andet ekstra-indtægtsgivende for udviklerne, så Ikke i alle tilfælde, nej.

Din snak om miljøet hænger ikke rigtigt sammen med, om du har råd til benzin eller ej. Less is more, hold den nu simpelt.


Det kan vi undgå hvis der er "Nogle" folk som stopper med at købe brugte spil eller pirateri.


Hvorfor skulle man stoppe med at købe brugte spil hvis muligheden er der?
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1300

Brugeravatar

Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf I Jub Jub I » 22. maj 2013 11:36

I Jub Jub I
Niveau 6
 
Indlæg: 1312


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf tue69 » 22. maj 2013 11:44

DangerSniper DK skrev:Det kan vi undgå hvis der er "Nogle" folk som stopper med at købe brugte spil eller pirateri.


Pjat. For hvad angår Online Pass, så ja, men DLC vil altid være der. Profitmaksimering, min ven. Profitmaksimering. Man kan vende den om og sige, at hvis udviklerne droppede deres tendens med at udsende "halvfærdige spil", som senere blev plasket til i DLC, så ville flere betale fuld pris.

Og nu er jeg jo altså ikke kun brugtspil-only. Jeg har min andel af nye titler i rygsækken, og jeg har betalt min andel af DLC og andet gøgl. Så der er skam kastet støttekroner til spilindustrien fra min side.

Men lad os da bare for én gangs skyld slå fast at det er mig, der har/er et problem. Jeg er da fint velvidende om, at det er typer som mig (altså folk der handler på brugtmarkedet), som Microsoft forsøger at stoppe, ligesom Steam også fortsat forsøger at stoppe det (og pirateri). Det er fair nok at de gør det, men jeg søger så bare videre til et andet sted hvor jeg kan "snylte" videre, så længe muligheden er der.

Så kan det være at Sony og Nintendo også lukker ned for brugtspil på et tidspunkt og så er det MIT problem, og den dag kan jeg, som så mange andre, overveje, hvorvidt jeg vil begynde at købe alt fra nyt, eller droppe konsollerne til den tid. Så finder jeg nok på noget andet at lave, og det overlever Microsoft og de andre konsol-drenge også nok.

Det er et valg JEG har taget og det er et valg JEG bliver straffet for nu, og det er Microsoft i deres fulde ret til. Jeg "piver" jo i bund og grund bare fordi, det er noget der rammer mig. Det skal der da ikke herske tvivl om.

Så kan jeg købe en gammel Super Nintendo og leve i min rosenrøde romantiske gamingverden fra den gang, hvor der rent faktisk var udvikling på spilmarkedet, originale titler og ja, et brugtmarked ;)
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf prowdD » 22. maj 2013 11:49

+1 @ Tue69.
prowdD
Niveau 7
 
Indlæg: 3627


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 37 gæster

cron