Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf DangerSniper DK » 22. maj 2013 10:09

Håber man ikke kan spille brugte spil! Det vil gøre at Spiludviklerne forkæler os noget mere.
Der er jo nok en grund.

Hvis du køber et brugt spil i Gamestop er det max 50 kr. billigere (Her hvor jeg er).
Kan finde et splinternyt spil på Amazon som er billigere.

Prøv lige at tænke på andre en gang.
DangerSniper DK
Niveau 3
 
Indlæg: 246


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Morten Skou » 22. maj 2013 10:09

nakka skrev:
Morten Skou skrev:Jeg synes at det er lidt sjovt, at der er så mange der er helt oppe og køre over "hvor dårlig" den nye Xbox er - og at de vil skifte over til PlayStation 4. Først og fremmest så var det vi så til eventet i går, jo kun en lille smagsprøve på hvad den nye konsol kan, der var absolut ikke fokus på spildelen - hvilket Microsoft har sagt skyldes, at de ville gemme det til E3.

Det er for mig en helt naturlig udvikling, at Microsoft laver et produkt der også kan andre ting end at spille - og det er lidt i mine øjne den klassiske med at folk er bange for nye ting bare fordi de er anderledes. Man kan jo vælge bare at spille på den, hvis det er det man vil og så lade være med at se TV og bruge alle de andre funktioner?

Så jeg synes egentlig at folk burde slå koldt vand i blodet, og så vente til E3 med at afgøre hvilken konsol der er den bedste, for vi har kun set meget lidt af begge to indtil videre :) Personligt så synes jeg at begge to ser meget interessante ud. Der hvor PlayStation 4 virkelig satser på sindsyg flot grafik, der er Microsoft åbenbart gået i en lidt anden retning og er satset mere på funktionalitet indenfor "home entertainment".


taler du som en medarbejder for microsoft?
negativiteten er ikke kun her på sitet, men noget der ses på reddit, ign, gaintbomb, gamertrailers, cvu, neogaf, n4g mm.
så der må vel være en grund til at folk ikke syntes om produktet? og folk må da skrige lige så tosset de vil. vi ved alle - også MS, at alle om de vil det eller ej, kan købe konsollen i slutningen af året. dermed når folk at få - forhåbentlig - en masse gode nyheder.
men pt. virker der jo bare til at være en masse dårligt om xboxen, noget der ikke virker til at kunne ændres meget på ved E3.
conline aktivering af spil+ serial keys.
connect hver 24time for at bekræfte.
OFFline pass - betaling for at spille brugte spil. man kan ikke låne/leje spil.
man kan ikke spille sine gamle xbox360spil/live arcade spil


Jeg er ikke ansat hos Microsoft, så jeg snakker skam på mine egne vegne og er egentlig ligeglad med hvad folk siger på de andre sider :)

Men du har vist misforstået det jeg skrev: Jeg ved ikke om jeg synes om produktet, før jeg ved noget mere om det. Så det vi ser lige nu, er i mine øjne bare hysteri over noget som folk ikke ved nok om endnu... Og så er der selvfølgelig fanboys fra begge lejre, der godt kan lide at piske en stemning op, sådan har det altid været.

Jeg er sikker på, at vi bedre kan se hvad de to konsoller har at byde på, efter E3.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf tue69 » 22. maj 2013 10:13

Morten Skou skrev:Der hvor PlayStation 4 virkelig satser på sindsyg flot grafik, der er Microsoft åbenbart gået i en lidt anden retning og er satset mere på funktionalitet indenfor "home entertainment".


Hvilket er grunden til at jeg seriøst overvejer at skifte. For mig er en konsol "bare" en konsol. Den skal i bund og grund kunne æde en CD og afspille et spil, uden problemer, uden begrænsninger, intet pis, bare videre. At der er online-play er så småt en nødvendighed, da gaming er blevet socialt, men i min verden betyder TV-kanaler, Netflix, apps og alt muligt andet gøgl intet, intet overhovedet.

Som jeg ser det, så er det et valg imellem Xbox, som sætter begrænsninger og går i en home-entertainment retning, og Sony, som vælger gamingen frem for alt. Jeg ved godt hvad der står øverst på min liste.

(indtil Sony også annoncerer brugtspils-fees til E3) :P
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Thorpedo29 » 22. maj 2013 10:14

Morten Skou skrev:Jeg synes at det er lidt sjovt, at der er så mange der er helt oppe og køre over "hvor dårlig" den nye Xbox er - og at de vil skifte over til PlayStation 4. Først og fremmest så var det vi så til eventet i går, jo kun en lille smagsprøve på hvad den nye konsol kan, der var absolut ikke fokus på spildelen - hvilket Microsoft har sagt skyldes, at de ville gemme det til E3.

Det er for mig en helt naturlig udvikling, at Microsoft laver et produkt der også kan andre ting end at spille - og det er lidt i mine øjne den klassiske med at folk er bange for nye ting bare fordi de er anderledes. Man kan jo vælge bare at spille på den, hvis det er det man vil og så lade være med at se TV og bruge alle de andre funktioner?

Så jeg synes egentlig at folk burde slå koldt vand i blodet, og så vente til E3 med at afgøre hvilken konsol der er den bedste, for vi har kun set meget lidt af begge to indtil videre :) Personligt så synes jeg at begge to ser meget interessante ud. Der hvor PlayStation 4 virkelig satser på sindsyg flot grafik, der er Microsoft åbenbart gået i en lidt anden retning og er satset mere på funktionalitet indenfor "home entertainment".


Enig i det meste du skriver her, det virker dog som om MS marketing afdeling har fejlet noget. Der er jo en grund til folk er negative og hælder til en PS4 som vi næsten intet ved om. MS har bare ikke formået at få fremhævet de positive ting ved den nye xbox og ladet alt for mange negative rygter florere langt inden deres launch igår.

Det generer mig dog at jeg skal betale for Kinect og TV funktionalitet hvis jeg vil forsætte med xbox. Om jeg bruger det eller ej er jo rigtigt nok vores eget valg men vi kommer til at betale for det uanset hvad.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Clinkie » 22. maj 2013 10:14

Jeg tror umiddelbart det bliver en dyrere fornøjelse at købe sig med ind på Xone frem for PS4. Det kan ikke være billigt at inkludere en kinect 2.0, og bestemt ikke for forbrugeren, der desværre må trække det tunge læs.

Jeg er ikke uinteresseret, men der var bare ikke meget der talte for at jeg skulle vælge en Xone. Det synes jeg Sony formåede.
Senest rettet af Clinkie 22. maj 2013 10:23, rettet i alt 2 gange.
Clinkie
Niveau 3
 
Indlæg: 292


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Mike.B » 22. maj 2013 10:17

køb en eller lad vær.. Mere enkelt er det vel egentlig ikke.
Mike.B
Niveau 7
 
Indlæg: 2270


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 22. maj 2013 10:17

DangerSniper DK skrev:Håber man ikke kan spille brugte spil! Det vil gøre at Spiludviklerne forkæler os noget mere.
Der er jo nok en grund.

Hvis du køber et brugt spil i Gamestop er det max 50 kr. billigere (Her hvor jeg er).
Kan finde et splinternyt spil på Amazon som er billigere.

Prøv lige at tænke på andre en gang.


Køber du et brugt spil herinde, så er det billigere end Gamestop og Amazon =D> Det system de har gang i kan ikke retfærdiggøres.

Og når du vælger at købe dine spil fra Amazon, så mister den danske distributør af samme spil penge, men det er måske helt i orden ? [-X

Tænk igen :wink:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf tue69 » 22. maj 2013 10:18

Mike.B skrev:køb en eller lad vær.. Mere enkelt er det vel egentlig ikke.


Ret beset ikke, nej - men nu er det her jo et forum, og det ville bare blive SÅ trist, hvis det hele blev begrænset til:

"Idag har jeg købt en Xbox" - "Idag har jeg ikke købt en Xbox"

;)
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf spif2001 » 22. maj 2013 10:18

Jeg synes det er tankevækkende, at så mange gamle Xbox spillere her på Xboxlife, er oppe i det røde felt. Personligt opfatter jeg mig selv som en halv xbox fanboy, men præcis som tue69 ser det, så er MS gået over til home-entertainment og casual diller daller, og det er ikke der jeg ser min gaming fremtid.

Måske går Sony samme vej - det får vi at se - men jeg er meget tæt på at opgive konsoller helt. Det ville jeg ikke have drømt om at jeg skulle sige, for 6 måneder siden.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf maagaard90 » 22. maj 2013 10:19

Jeg er bundet til Xbox på grund af gamerscore, communitiet (se bare hvor lidt aktiv PSlife.dk er i forhold til Xboxlife.dk) samt controlleren. Men hvis prisen er helt hen i vejret, så kan jeg nok godt skifte. Så slipper jeg også for Gold-abonnementet.

Jeg er spændt på, hvad jeg finder ud af. Efter lanceringen i går er valget ikke blevet nemt. For er Xbox One ligeså fremtidssikret i arkitekturen som PS4? Oplever vi igen, at Xbox'en går på kompromis som vi oplever lige nu i denne generation?
100% Xbox 360: Battlefield 1943, Brothers, Chime, Dead Space, Dead Space Ignition, Dead Space 2, Deadlight, Fez, Minecraft, Plants vs. Zombies, The Walking Dead Season 1 & 2, WinterBottom.
Fotoblog: Billedstrøm
maagaard90
Niveau 7
 
Indlæg: 2724
By: Aalborg


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Thorpedo29 » 22. maj 2013 10:21

tue69 skrev:
Morten Skou skrev:Der hvor PlayStation 4 virkelig satser på sindsyg flot grafik, der er Microsoft åbenbart gået i en lidt anden retning og er satset mere på funktionalitet indenfor "home entertainment".


Hvilket er grunden til at jeg seriøst overvejer at skifte. For mig er en konsol "bare" en konsol. Den skal i bund og grund kunne æde en CD og afspille et spil, uden problemer, uden begrænsninger, intet pis, bare videre. At der er online-play er så småt en nødvendighed, da gaming er blevet socialt, men i min verden betyder TV-kanaler, Netflix, apps og alt muligt andet gøgl intet, intet overhovedet.

Som jeg ser det, så er det et valg imellem Xbox, som sætter begrænsninger og går i en home-entertainment retning, og Sony, som vælger gamingen frem for alt. Jeg ved godt hvad der står øverst på min liste.

(indtil Sony også annoncerer brugtspils-fees til E3) :P


Enig men jeg syntes bare ikke Sony har vist noget der imponerede mig eller tydede på bedre grafik. Glæder mig som de fleste andre "neutrale" til E3 så man kan få et overblik, istedet for alt hysteriet.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Morten Skou » 22. maj 2013 10:21

tue69 skrev:
Morten Skou skrev:Der hvor PlayStation 4 virkelig satser på sindsyg flot grafik, der er Microsoft åbenbart gået i en lidt anden retning og er satset mere på funktionalitet indenfor "home entertainment".


Hvilket er grunden til at jeg seriøst overvejer at skifte. For mig er en konsol "bare" en konsol. Den skal i bund og grund kunne æde en CD og afspille et spil, uden problemer, uden begrænsninger, intet pis, bare videre. At der er online-play er så småt en nødvendighed, da gaming er blevet socialt, men i min verden betyder TV-kanaler, Netflix, apps og alt muligt andet gøgl intet, intet overhovedet.

Som jeg ser det, så er det et valg imellem Xbox, som sætter begrænsninger og går i en home-entertainment retning, og Sony, som vælger gamingen frem for alt. Jeg ved godt hvad der står øverst på min liste.

(indtil Sony også annoncerer brugtspils-fees til E3) :P


Nu tror jeg egentlig også at PlayStation 4 får mere funktionalitet end det vi har set indtil videre, har faktisk lidt på fornemmelsen at de kommer til at gå lidt i samme retning som Microsoft mht. home entertainment - de annoncerer det bare ikke før E3. Og der er da i øvrigt allerede ting som Netflix osv. på Playstation 3.

Mit valg af konsol kommer primært til at basere sig på hvad mine venner og jeg bliver enige om er fedt, så vi på den måde kan spille sammen.

Til gengæld så synes jeg ikke at Sony har lavet deres onlinedel lige så lækkert og brugervenligt som det er tilfældet med Xbox Live - og det er klart en af årsagerne til at jeg bedst kan lide min Xbox lige i øjeblikket.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 22. maj 2013 10:22

maagaard90 skrev:Jeg er bundet til Xbox på grund af gamerscore, communitiet (se bare hvor lidt aktiv PSlife.dk er i forhold til Xboxlife.dk) samt controlleren. Men hvis prisen er helt hen i vejret, så kan jeg nok godt skifte. Så slipper jeg også for Gold-abonnementet.

Jeg er spændt på, hvad jeg finder ud af. Efter lanceringen i går er valget ikke blevet nemt. For er Xbox One ligeså fremtidssikret i arkitekturen som PS4? Oplever vi igen, at Xbox'en går på kompromis som vi oplever lige nu i denne generation?


PSlife kunne jo så være der der begyndte at ske noget, hvis flertallet flygter i den retning :lol:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Clinkie » 22. maj 2013 10:23

Problemet med gårsdagen event var, at MS anså det som et E3-show, og skruede casual-hjulet op på 10. Det her var VORES show, det var her de skulle have fanget hardcore publikummet. Det er trods alt OS der køber den på launch, mens den er allerdyrest. Det er ikke hr. og fru. Danmark, de venter på at den kommer på tilbud. De kunne bruge hele E3 på tv / NFL smøren (og det kommer de også til i en vis grad), det skulle bare ikke være gjort i går.
Clinkie
Niveau 3
 
Indlæg: 292


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf prowdD » 22. maj 2013 10:24

Bliver nød til og spørge.

Kom lidt sent ind i streamet igår, så har ikke helt fanget den med at man skal "logge ind hver 24. time" - hvad er det helt præcist det går ud på?
prowdD
Niveau 7
 
Indlæg: 3627


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 59 gæster

cron