Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf IkkNico » 21. maj 2013 19:38

Jibla skrev:http://kotaku.com/the-xbox-is-not-always-online-but-seems-to-block-used-509077987

What follows naturally from this is that each disc would have to be tied to a unique Xbox Live account, else you could take a single disc and pass it between everyone you know and copy the game over and over. Since this is clearly not going to happen, each disc must then only install for a single owner.

Microsoft did say that if a disc was used with a second account, that owner would be given the option to pay a fee and install the game from the disc, which would then mean that the new account would also own the game and could play it without the disc.

Det skal godt nok være en stpr harddisk og/eller sky, hvis man skal installere 50GB store spil (ved godt ikke alle spil ryger derop i størrelse), med mindre det selvfølgelig bare er en art lås.

Uanset hvad, hvis man kan spille uden brug af disken, så går der meget hurtigt udlån i den, da man jo reelt kan få et nyt spil til aktiveringspris.

Ingen brugte spil kan blive en dealbreaker for mig, men hvis vi snakker samme pris som et online pass koster idag, så er det til at leve med. Det eneste ærgerlige er, at man ikke længere kan håbe på at få en ubrugt klode i sit brugte spil.


dbbuu skrev:Kan godt være dig mig der er langsom her til aften, men oplevede flere gange, da de sagde Xbox One, hvor jeg tænke på den originale for et sekund. :P
Lidt dumt navn.

Prøv at billedsøge: xbox one ;)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Buktu » 21. maj 2013 19:39

Jeg synes sgu det var hvad man kunne forvente af sådan en fremvisning. Detaljer skal vi nok få rigeligt af - Sony har masser i gemmeren til E3, så kan Microsoft jo ikke bare skyde det hele af på en gang nu.

Controlleren ser nice ud, feedback i triggers lyder fedt. Det er en evolutionær udvikling af 360 controlleren som i forvejen uden sammenligning er den bedste controller jeg har haft i hånden.

Jeg vil gerne have min konsol til at være mit mediecenter, jeg vil gerne have den til at overtage så mange funktioner i mit system som muligt. Det ser ud til at det er den retning de går, så på den led er jeg tilfreds.

Hardwaren er på linie med Sony, og på linie med hvad vi havde forventet. Ordinær PC gaming nyder godt af højere single-core ydelse, da selv moderne spil ikke er voldsomt multi-threading baseret - det kommer nok til at ændre sig nu, så mon ikke nok CPU'erne i både One og PS4 er mere "up for the job" end de 1.6 ghz lyder til.

Udover det, så er der allerede minimum to launch titler i Fifa 14 og Forza 5 som er interessante for mig, så det er helt sikkert et plus.

Jeg synes dagens præsentation giver et godt indblik i hvilken retning de bevæger sig i, og det er sådan set også hvad jeg forventede. Resten skal nok komme.

Hvad angår den merbetaling der skal til for at spille et spil på en anden konto, så er det jo et kompromis. Det lyder til at man nu kan installere, og så ellers smide discen i en kasse og glemme alt om den. Det er awesome. Og alt efter hvad den her ekstra fee kommer til at være, et worthwhile trade-off i mine øjne.

Nu er der bare en eller anden der godt må fortælle mig at man kan bruge sine 360 controllere på One'n, så bliver jeg glad :D
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf dbbuu » 21. maj 2013 19:39

Tdj89 skrev:Nogen der kan huske hvad 360 og PS3 kostede da de kom i DK?

Gav 3200,- for min Xbox 360 få dage efter udgivelsen.
[URL=https://www.playfire.com/dbbuu][IMG]http://gamercards.playfire.com/_/xbox/455056/0/default.png[/IMG][/URL][URL=https://www.playfire.com/]Xbox Gamercards[/URL]
If you have five dollars and Chuck Norris has five dollars, Chuck Norris has more money than you.
dbbuu
Niveau 7
 
Indlæg: 2043
By: Herning


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf DangerSniper DK » 21. maj 2013 19:39

Blauwy skrev:Det kan godt se ud som om at jeg springer denne generation af konsoller over.

Jeg er bestemt ikke begejstret over XOne controlleren. Det ligner en kopi af Razer Onza, som var noget forfærdelig bras. Det er dog kun byttet på synet pt. Man kan håbe at byggekvaliteten er bedre.

Jeg synes der var et komisk øjeblik da de kiggede på controlleren, bag scenen, og den ene sagde at sætte en højtaler i controller var "useless" eller noget ala dét. Det er præcis hvad PS4 har, lol.
Det er lidt en børnehave det hele. "Vi er bedre end jer, njah njah!"

Den ligner jo overhovedet ikke Onza?! Se lige igen..
http://www.wired.com/gadgetlab/2013/05/ ... eid-138539
Den er jo lækker!
DangerSniper DK
Niveau 3
 
Indlæg: 246


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf tue69 » 21. maj 2013 19:39

maagaard90 skrev:Hvad med mine downloadede arcade spil? Kan jeg spille dem på Xbox One? :S


http://www.engadget.com/2013/05/21/xbox ... n=Engadget

Nej.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf tue69 » 21. maj 2013 19:41

IkkNico skrev:
Ingen brugte spil kan blive en dealbreaker for mig, men hvis vi snakker samme pris som et online pass koster idag, så er det til at leve med. Det eneste ærgerlige er, at man ikke længere kan håbe på at få en ubrugt klode i sit brugte spil.


Det kan forklare EA's pludselige afvikling af Online Pass i al fald.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf nonameneo » 21. maj 2013 19:41

En ting er sikkert - Hvis man skal til at betale for et spil flere gange, blot fordi der er flere familiemedlemmer i husstanden med en Xbox Live account, så er den maskine et klart no go herhjemme (og tror der wordwide vil være mange der har det på samme måde) - Vi er trods alt i 2013, så man bør ganske enkelt kunne komme op med noget smartere.

Derudover synes jeg ikke controlleren ser super fix ud, men kan være billederne snyder lidt - er spændt på at se den i butikkerne, så man kan få et bedre indtryk.
nonameneo
Niveau 4
 
Indlæg: 413


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf andeo1707 » 21. maj 2013 19:43

Andre der har pointeret hvor grim den egentlig er?
Billede
andeo1707
Niveau 3
 
Indlæg: 295


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf tue69 » 21. maj 2013 19:44

nonameneo skrev:En ting er sikkert - Hvis man skal til at betale for et spil flere gange, blot fordi der er flere familiemedlemmer i husstanden med en Xbox Live account, så er den maskine et klart no go herhjemme (og tror der wordwide vil være mange der har det på samme måde) - Vi er trods alt i 2013, så man bør ganske enkelt kunne komme op med noget smartere.

Derudover synes jeg ikke controlleren ser super fix ud, men kan være billederne snyder lidt - er spændt på at se den i butikkerne, så man kan få et bedre indtryk.


Der er selvfølgelig også et potentiale hvis den der second-hand fee er kr. 100 eller lignende, for så kan du pludseligt give familiemedlemmerne spil til spotpris. Men lur mig om ikke Microsoft har en fiks metode at få mig smidt ud på, hvis mit FIFA 14 pludseligt er delt blandt 800 personer.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf IX HerakleS XI » 21. maj 2013 19:44

Hold da op det var en tam presentation... Vil have en gamingmaskine, ikke en skide multimediebox med en masse features som kun kan bruges hvis man bor i USA...

PS4 I salute you!
Billede
IX HerakleS XI
Niveau 7
 
Indlæg: 2572


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Competa » 21. maj 2013 19:46

Er det rigtig at den ikke er baguds-kompatibel eller er det bare et rygte ?
Billede
Competa
Niveau 7
 
Indlæg: 3560
By: Slagelse


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf lionel » 21. maj 2013 19:47

Slimjay DK skrev:lionel : er du sikker på du overhovedet for råd til nogle af dem, du sidder jo stadig og jokker rundt i Fifa 10 / 11 samt Alan wake :) woop wopp.

Men ja, forventet meget amerikansk :-/


Haha shut up :) solgte min Xbox for nogle år siden.
Billede
lionel
Niveau 5
 
Indlæg: 1158


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf tue69 » 21. maj 2013 19:48

Competa skrev:Er det rigtig at den ikke er baguds-kompatibel eller er det bare et rygte ?


http://www.engadget.com/2013/05/21/xbox ... n=Engadget

Bekræftet.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf First blood DK » 21. maj 2013 19:49

Billede
Billede
First blood DK
Niveau 4
 
Indlæg: 581
By: København, Vesterbro


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Mike.B » 21. maj 2013 19:49

ens gamerscorem gamertag og avatar kan carry over til Xbox One
Mike.B
Niveau 7
 
Indlæg: 2270


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster

cron