Xboxlife forum

"Afpresning"

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

"Afpresning"

Indlægaf cowski » 13. feb 2013 22:13

Har en søn der spiller minecraft på xbox som han hygger sig meget med sammen med en folk venner. Her til aften var han så ude for at der kom en spiller ind på deres bane og hugget en masse ting. Sur r'v men sådan er spillet bygget op. Der efter kræves han at hver spiller (4 stk) skulle overføre 2000 MS point til hans konto for at han ville aflevere deres ting.

Det må jeg erkende at det pisse mig en smule af, men kan man gøre noget mod sådan en spiller?
Ungerne snakker om at man kan melde hinanden til xbox live support, men jeg har ikke kunne finde nogen steder på hjemmesiden at man kan det. Eller er det bare noget man trækker på skulderne af og så siger "pyt"
Vh Claus
cowski
Niveau 0
 
Indlæg: 39


Re: "Afpresning"

Indlægaf Jomuhs » 13. feb 2013 22:14

Kan man ikke gøre multiplayer banerne invite only?
"I used to be an adventure like you. Then i took an arrow in the knee
Citat fra skyrim
Jomuhs
Niveau 3
 
Indlæg: 274
By: Kolding


Re: "Afpresning"

Indlægaf JohnH » 13. feb 2013 22:35

Han skal da bare meldes til MS og gem de beskeder han har sendt til din søn, sådan noget skal han ikke slippe afsted med ustraffet.
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: "Afpresning"

Indlægaf CaptainKicker » 13. feb 2013 22:48

Ja, sæt Minecraft settings til Invite Only, og så send en file complaint. Jeg mener at hvis du sender en file complaint på den pågældendes gamertag, og vælger "Text and Voice Communications", så tjekker Microsoft moderaterne på beskederne mellem din søns gamertag og ham vandalen.

Som du selv nævner, det i Minecraft er skidt pyt. Ikke meget at gøre ved nu. Men at kræve MSP fra andre Xbox Live brugere, er i hvertfald i mod COC.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: "Afpresning"

Indlægaf Psymatiq » 13. feb 2013 23:10

husk at alle skal sende en complaint ellers sker der nada. Folk filer complaints constant på hinanden i andre spil som fx COD.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: "Afpresning"

Indlægaf BuBubbi » 13. feb 2013 23:33

File complaint virker kun hvis minimum 10 individuelle spillere har sendt en.
Det fik jeg i hvert fald engang af vide.
Jeg ville ringe til Xbox support og fortælle dem at du har klare beviser på afpresning.
Så giver de dig forhåbentligt en mail du kan sende billedbeviserne til.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: "Afpresning"

Indlægaf MutantFoodStamp » 14. feb 2013 01:32

Som andre har sagt så file complaint, gem beskederne og prøv eventuelt at ringe til microsoft support.
100% - Shadow Complex, LOST: Via Domus, Harm's Way, Dead Rising 2: Case Zero, Pixar's UP, Avatar: TLA: TBE, Fight Night 3, Surf's Up, Minecraft, NFS: Most Wanted, Generator Rex, Kinectimals (WP), Far Cry 3, Far Cry 3: Blood Dragon, CoD 4: MW, CoD: MW2, CoD: MW3, CoD: Black Ops, SAW, Borderlands 2, UNO, LocoCycle (X1), Wolfenstein: TNO (X1), CoD:AW (X1), Forza Horizon 2: F&F (X1), Lego Batman 3: BG (X1), Murdered: SS (X1)
MutantFoodStamp
Niveau 3
 
Indlæg: 292


Re: "Afpresning"

Indlægaf cowski » 14. feb 2013 05:41

Siger mange tak for svar.
cowski
Niveau 0
 
Indlæg: 39


Re: "Afpresning"

Indlægaf allanb » 14. feb 2013 07:05

Det er en kedelig oplevelse at nogle ikke forstår hvad der er dit og mit.. Håber det hjælper at melde personen.

Når det så er sagt, hvis de er ligeglade med achivments, så kan man bare starte spillet op i creative mode og genskabe de ting de mistede og gemme spillet. ( tager afhængig af de ting de mistede stadigvæk en del tid) Bagefter kan man starte det op i survivel igen bagefter og det vil være som normalt. Husk som der blev skrevet tidligere i tråden, sæt online til invite only.
Er også aktiv på PSlife.dk med samme bruger navn.
allanb
Niveau 5
 
Indlæg: 1168
By: Slangerup


Re: "Afpresning"

Indlægaf Morten Skou » 14. feb 2013 08:38

Du skal helt klart kontakte Microsoft Support (nummeret står på forsiden af Xboxlife.dk, nederst i højre hjørne). De kan læse de beskeder som du har på din konto, så lad være med at slette dem. Jeg gætter faktisk på, at de kunne finde på at slå rimelig hårdt ned på den anden person.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: "Afpresning"

Indlægaf Morten Skou » 14. feb 2013 16:46

Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: "Afpresning"

Indlægaf maagaard90 » 14. feb 2013 17:08

FIle complaint og ring til den danske Xbox support. Så skal der nok ske noget, kan man håbe på. Din søn skal dog nok ikke regne med at få sine ting tilbage.
100% Xbox 360: Battlefield 1943, Brothers, Chime, Dead Space, Dead Space Ignition, Dead Space 2, Deadlight, Fez, Minecraft, Plants vs. Zombies, The Walking Dead Season 1 & 2, WinterBottom.
Fotoblog: Billedstrøm
maagaard90
Niveau 7
 
Indlæg: 2724
By: Aalborg


Re: "Afpresning"

Indlægaf Cowrider » 14. feb 2013 19:58

Morten Skou skrev:Meget aktuelt måske: http://epn.dk/teknologi2/computer/article5204846.ece


ja så den os. og tænkte straks på dette topic :)
Cowrider
Niveau 7
 
Indlæg: 4495
By: Frederikssund


Re: "Afpresning"

Indlægaf carlmlr » 15. feb 2013 09:30

Jeg tror jeg skal hente minecraft nu
Billede
carlmlr
Niveau 5
 
Indlæg: 1277


Re: "Afpresning"

Indlægaf Heitmann » 15. feb 2013 14:48

Hello.

Nu har jeg arbejdet for Xbox Support i de sidste 13 maaneder. Der er ingen maade at vi kan goere noget paa herinde, da vi har et "enforcement team" til at kigge paa disse sager.

Saa hvis du valgte at ringe ind til os, saa vil vi helt sikkert bare anbefale dig at "File Complaint" og "Avoid Player" det er den eneste vej frem.
Billede
Heitmann
Niveau 4
 
Indlæg: 542


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster