Xboxlife forum

Netflix videokvalitet

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Netflix videokvalitet

Indlægaf deadmeat2k » 4. jan 2013 00:40

Jeg oplever nogle lidt underlige problemer med videokvaliteten af Netflix på min xbox: Jeg oplever meget svingende kvalitet, både fra gang til gang, men også under samme streaming session. Specifikt er kvaliteten periodevis betydeligt ringere, end min båndbredde kan levere. Senest i dag hvor jeg i første halvdel af en film kun får 1-2 barer på båndbredde viseren i Netflix, og deraf følgende crap kvalitet. Pludselig slår den over i HD og bliver stabilt liggende der resten af filmen.

Nogle hurtige facts: jeg har en 6 Mbit forbindelse, boksen er koblet på nettet med kabel og forbindelsen ser meget god ud ved tjek med Waoo's online hastighedstest. Det kan 100 % udelukkes at problemet skyldes samtidig brug af nettet med andre enheder.

Hvordan er jeres oplevelse af Netflix via xbox til sammenligning?
deadmeat2k
Niveau 0
 
Indlæg: 49


Re: Netflix videokvalitet

Indlægaf Too Nizzle » 4. jan 2013 07:08

oplever aldrig andet end HD med mindre jeg downloader ved siden af - men så kan den til gengæld slet ikke finde ud af det. Selvom jeg kun henter med 100kb/s så falder kvaliteten på netflix til 1 maks 2 streger - men tror måske det er routeren som ikke kan finde ud af at dele båndbredden ordenligt.
Ved ikke om Waoo's test er baseret på Ookla - men ellers ved jeg at http://www.speedtest.net er og at den er ret god.

Nu ved jeg du skriver at det kan udelukkes andet brug på netværket - gælder det også for TV? TV kan nemlig snildt tage flere mbit/s af ens linie hvis man har IP-TV eller lignende.

Ellers kan det næsten kun være enten routeren eller linien der er problemet. Du kan evt. tjekke hvor stabil hastigheden er på www.speedtest.net eller din ping på www.pingtest.net
Too Nizzle
Niveau 5
 
Indlæg: 877
By: Høje Tåstrup


Re: Netflix videokvalitet

Indlægaf DK Vendetta » 4. jan 2013 07:15

Har aldrig haft problemer. Har endda en kammerat der kører netflix på en 5 mbit linie uden probs.
Come out and play, I dare ya.. JiNX
DK Vendetta
Niveau 3
 
Indlæg: 299


Re: Netflix videokvalitet

Indlægaf deadmeat2k » 4. jan 2013 09:37

Ja, Waoos test er lige præcis baseret på Ookla. Testen viser netop, at der er lav ping og ingen jitter. Jeg har almindeligt kabel tv, så det er helt uafhængigt af internettet. Mega irriterende problem, når det ikke engang er oplagt hvor fejlen ligger. :(

Evt. nogen, der har oplevet lignende og har fundet en løsning?
deadmeat2k
Niveau 0
 
Indlæg: 49


Re: Netflix videokvalitet

Indlægaf Zt3pH » 4. jan 2013 10:00

Jeg mener jeg har 2 mbit - Har dog aldrig oplevet andet end HD kvali og Dolby digital - Hvis det er tilgængeligt vel at mærke.
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Netflix videokvalitet

Indlægaf BuBubbi » 4. jan 2013 10:46

Hvor har Netflix egentlig deres servere stående?
Har de film liggende på danske servere også?
Ellers hjælper det jo ikke meget at speedteste på en dansk testserver
Det kan jo være din ISP har virkeligt crappy routing/forbindelse ud af landet.

Jeg har selv en 100mbit via min antenneforening, og jeg har hverken problemer med den danske Netflix,
eller via den engelske eller amerikanske Netflix vi min VPN.
Men forskellen er jo enorm, hvor jeg kan speedteste 100mbit på den lokale server på www.speedtest.com
når jeg fx. kun 40mbit til en server i Washington, 20mbit til en i Miami, og kun 5mbit til en i San Fransisco.

Men ellers er Netflix' anbefalinger følgende:
0,5 megabit pr. sekund – påkrævet hastighed for bredbåndsforbindelsen
1,5 megabit pr. sekund – anbefalet hastighed for bredbåndsforbindelsen
3,0 megabit pr. sekund – anbefalet til dvd-kvalitet
5,0 megabit pr. sekund – anbefalet til HD-kvalitet
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Netflix videokvalitet

Indlægaf McDevil » 4. jan 2013 12:24

deadmeat....Har du internet fra waoo. hvis du har hvad for et energi selskab har du. fordi jeg har arbejde ved energimidt, og deres mindste forbindelse er en 30mbit. men der finde vist også nogen med 10 Mbit
Billede

Winners never quit, quitters never win!
McDevil
Niveau 4
 
Indlæg: 488


Re: Netflix videokvalitet

Indlægaf McDevil » 4. jan 2013 12:27

Så kunne der nemlig måske godt, være problemer med din router. Har set folk med en 30 Mbit. Som kun fik 0,5 Mbit ud af den. Pga af deres router var i stykker
Billede

Winners never quit, quitters never win!
McDevil
Niveau 4
 
Indlæg: 488


Re: Netflix videokvalitet

Indlægaf deadmeat2k » 4. jan 2013 15:31

Nej er dog kunde hos Telenor, og har faktisk lige fået skiftet min router (den gamle var ok, men de insisterede). Problemet med Netflix har dog været det samme både med ny og gammel router.
deadmeat2k
Niveau 0
 
Indlæg: 49


Re: Netflix videokvalitet

Indlægaf mowdy » 4. jan 2013 16:38

Jeg har 5mbit og får aldrig HD video :S
//Du er hvad du spiller ;)
mowdy
Niveau 6
 
Indlæg: 1627


Re: Netflix videokvalitet

Indlægaf deadmeat2k » 4. jan 2013 19:22

Mowdy, jeg ved ikke med sikkerhed, om det har inflydelse på Netflix via xbox, men prøv evt. følgende: hvis du logger ind på din personlige Netflix side via deres hjemmeside, så er der et menupunkt, hvor du kan specificere hvilken maximal videokvalitet du vil acceptere. Den er vidst som standard sat til laveste niveau. Det er indført for at folk med loft på datamængden ikke skal brænde nallerne.
deadmeat2k
Niveau 0
 
Indlæg: 49


Re: Netflix videokvalitet

Indlægaf mowdy » 4. jan 2013 19:43

deadmeat2k skrev:Mowdy, jeg ved ikke med sikkerhed, om det har inflydelse på Netflix via xbox, men prøv evt. følgende: hvis du logger ind på din personlige Netflix side via deres hjemmeside, så er der et menupunkt, hvor du kan specificere hvilken maximal videokvalitet du vil acceptere. Den er vidst som standard sat til laveste niveau. Det er indført for at folk med loft på datamængden ikke skal brænde nallerne.



prøver jeg lige :D
//Du er hvad du spiller ;)
mowdy
Niveau 6
 
Indlæg: 1627


Re: Netflix videokvalitet

Indlægaf mowdy » 4. jan 2013 20:54

mowdy skrev:
deadmeat2k skrev:Mowdy, jeg ved ikke med sikkerhed, om det har inflydelse på Netflix via xbox, men prøv evt. følgende: hvis du logger ind på din personlige Netflix side via deres hjemmeside, så er der et menupunkt, hvor du kan specificere hvilken maximal videokvalitet du vil acceptere. Den er vidst som standard sat til laveste niveau. Det er indført for at folk med loft på datamængden ikke skal brænde nallerne.



prøver jeg lige :D



Hjalp desværre ikke.. men pyt kan godt leve med det
//Du er hvad du spiller ;)
mowdy
Niveau 6
 
Indlæg: 1627


Re: Netflix videokvalitet

Indlægaf BuBubbi » 4. jan 2013 21:33

mowdy skrev:Jeg har 5mbit og får aldrig HD video :S

Som skrevet tidligere har du 5mbit, men det betyder ikke du får 5mbit fra Netflix' servere.
Det kan godt være du kan trække 5mbit på en speedtest server her i Danmark.
Men prøv et par speedtest servere rundt omkring i verden.

EDIT:
Har lige læst mig til at Netflix har flere servere i Danmark.
Så det burde ikke være fordi data'en skal komme fra udlandet.

Så hvis i ikke får den hastighed i er berettiget til må i jo tage kontakt til jeres internetudbydere.
Er jeres Netflix enheder på et trådløst netværk, kan det være dette kræver en opgradering.
Har man fx. flere enheder (bærbar, TV, tablets, smartphones) på det trådløse netværk samtidigt,
kan en ny router med et hurtigere net (801.11n) være en mulighed.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 35 gæster