Xboxlife forum

Xbox gold - worth it?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Xbox gold - worth it?

Indlægaf Bumsen42 » 1. sep 2012 11:47

Hej XBLere

Jeg er relativt ny bruger af Xboxen og er meget begejstret indtil videre.

Spilsamlingen er indtil videre ca. 10-12 spil, hvor jeg har brugt mest tid på Portal 2, L.A. Noire (100% complete, så det kommer jeg nok ikke til at spille yderligere), Dark Souls, Red Dead Redemption og Forza 4.

Mit spørgsmål til jer: er det pengene værd at købe Xbox live i forhold til de spilgenrer, jeg bruger mest tid på - og hvis jeg gør det, hvilke spiltitler gør så bedst brug af at kunne spille online?

På forhånd tak :D
Peace is the real muscle!
Bumsen42
Niveau 0
 
Indlæg: 47


Re: Xbox gold - worth it?

Indlægaf BuBubbi » 1. sep 2012 11:52

Hvis du kun spiller singleplayer-spil er der ikke meget grund til det.
Det er jo mest til hvis man vil spille med andre.

Der er så også nogen spildemoer og addons som guld-medlemmer får før ikke-guld-medlemmer.

Men husk, hvis du beslutter dig for at købe Gold, så lad være med at gøre det direkte hos Microsoft.
Det er ALT ALT for dyrt.
Kig forbi www.pointheaven.com
Det er en bruger herinde (panacea73) der har hjemmesiden, og han er billig med Gold og Xbox Point.

Jeg spiller selv stort set kun multiplayer spil, så jeg ville da nødigt undværer Gold, og så dyrt er det jo heller ikke.
Hvis du køber det, kan du jo tilføje mig som ven, så kan vi da godt spille lidt co-op i Portal 2 hvis det er. :)
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox gold - worth it?

Indlægaf Elgaard » 1. sep 2012 12:11

Du kan finde Gold abbonnement endnu billigere her:
3+1 måned: http://electronicfirst.com/cheap-xbox-live-codes/4-month-xbox-live-code/
12 måneder: http://electronicfirst.com/cheap-xbox-live-codes/12-month-gold-membership-subscription/

De tager £13 (ca. 125 kr.) for 4 måneder, og 26£ (ca. 250 kr.) for 12 måneder. Hvis du er i tvivl, så kunne du prøve at snuppe en 4 måneders kode i første omgang for at se om det er noget for dig. Både Portal 2, Red Dead Redemption og Forza 4 er rigtig gode spil online, så jeg syntes bestemt du skal give det en chance.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Xbox gold - worth it?

Indlægaf Mogwai » 1. sep 2012 12:31

Det er guld værd (no pun) at have Gold når du skal spille Dark Souls. Det gør spillet meget sjovere at kunne summon'e andre spillere til at hjælpe dig på nogen af bosserne. Portal 2 og RDR er også ret sjove online. RDR's zombie expansion co-op er ret fedt.

Jeg er selv ikke den store MP spiller og køber sjældent spil for at bare spille MP-delen. Alligevel synes jeg det er meget underholdende at have muligheden for gå online selvom jeg nok ikke bruger det "fuldt ud". Hvis man køber Gold abbonnementet for et år er det ikke så meget det koster pr. måned. Gold medlemmer får også muligheden for at prøve demoer en uges tid før folk der kun har Silver. Ikke at det retfærdiggør Gold, men en fin bonus :)
"Good news. I figured out what to do with all the money I save recycling your one roomful of air. When you die, I'm going to laminate your skeleton and pose you in the lobby. That way future generations can learn from you how not to have your unfortunate bone structure." -GLaDOS
Mogwai
Niveau 6
 
Indlæg: 1995
By: Secret Cow Level


Re: Xbox gold - worth it?

Indlægaf Bumsen42 » 1. sep 2012 12:49

Tak for de hurtige svar!

Jeg tror, jeg er blevet overbevist. Har også syntes godt om Dark Souls multiplayer ud fra, hvad jeg har set i videoer på nettet. Desuden er der en begyndende achievement hoarder gemt i mig, hvor man ofte har brug for at være online for at nå 100% :D

Udover de spil, jeg allerede har, er der så nogle, I synes er virkelig gode i multiplayer?
Peace is the real muscle!
Bumsen42
Niveau 0
 
Indlæg: 47


Re: Xbox gold - worth it?

Indlægaf Morten Skou » 1. sep 2012 12:51

Det kommer jo lidt an på hvilke genrer du er til, mange spiller Battlefield 3 eller Modern Warfare 3 online. Ellers er der jo ting som FIFA 12 (13'eren kommer dog snart), eller diverse andre bilspil som Need for Speed og F1.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox gold - worth it?

Indlægaf Bumsen42 » 1. sep 2012 13:43

Jeg prøver. Tak for input allesammen.

@Elgaard: syge stats du har, hvordan har du tid til det? :D
Peace is the real muscle!
Bumsen42
Niveau 0
 
Indlæg: 47


Re: Xbox gold - worth it?

Indlægaf Lord Alla » 1. sep 2012 16:34

Alene Red Dead Redemption er et guld-abonnement værd. Konge multiplayer!
Lord Alla
Niveau 4
 
Indlæg: 303
By: Cyberspace


Re: Xbox gold - worth it?

Indlægaf Hasani94 » 1. sep 2012 18:50

Lord Alla skrev:Alene Red Dead Redemption er et guld-abonnement værd. Konge multiplayer!

+1
Det har jeg også brugt meget tid på! :D
Hasani94
Niveau 4
 
Indlæg: 798


Re: Xbox gold - worth it?

Indlægaf Psymatiq » 4. sep 2012 17:27

er generelt ingen grund ikke at have gold. Koster 250 kr om året via nettet og får så meget igen.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: Xbox gold - worth it?

Indlægaf Rahbek » 4. sep 2012 17:29

Psymatiq skrev:er generelt ingen grund ikke at have gold. Koster 250 kr om året via nettet og får så meget igen.



Dette. For lidt mere end en tyver om måneden, er det ikke mange ting du får mere for, hvis du bruger det bare en gang imellem.
Billede
Rahbek
Niveau 6
 
Indlæg: 1905


Re: Xbox gold - worth it?

Indlægaf Raxxu » 10. okt 2012 12:02

Det er helt klart et must (I hvertfald fra min side da alt handler om multiplayer for mig) :) pluds der er nogle fede tilbud engang imellem for gold medlemmer
Raxxu
Niveau 3
 
Indlæg: 248


Re: Xbox gold - worth it?

Indlægaf Dirty Harry » 15. okt 2012 12:55

Jeg ved ikke rigtigt om det er så meget værd efterhånden. Hvis du har en PS3 og har Plus abonnement, så får du ca 10 gratis i en måned at spille, og hvis du kan lide det kan du købe dem digitalt til en lavere pris end normalt. Det savner jeg virkelig på Live og jeg synes ikke rigtigt at jeg får noget ud af Gold end at kunne spille online.

Når det kommer til community delen, der har Sony fat i den lange ende, mens Microsoft er gået i stå.
Dirty Harry
Niveau 7
 
Indlæg: 2433



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron