Xboxlife forum

Overførsel af DRM

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Overførsel af DRM

Indlægaf JenserCube » 29. jul 2012 21:26

Jeg har overvejet at købe den "nye" xbox 360, da jeg efterhånden er træt af mine gamle larmer meget.

I forbindelse med det, vil jeg selvfølgelig gerne have overført licenserne til de spil jeg har købt, da jeg ikke altid spiller online.
Jeg ved, at det er muligt at gøre gennem den overførselsprocess MS har beskrevet her:
http://support.xbox.com/da-DK/xbox-live ... ad-content

Den metode beskriver dog blot, hvordan man overfører for en profil (gamertag). Jeg har brugt flere profiler på min gamle xbox og licenserne er derfor ikke købt med den samme profil. Det kunne jo umiddelbart løses ved, at jeg recoverede alle gamertags på den nye konsol. Det er dog ikke muligt for mig (lang forklaring).

Så essensen af mit spørgsmål er egentlig om det er muligt at overføre alle licenserne fra min nuværende konsol og ikke alle fra mit nuværende gamertag?
JenserCube
Niveau 3
 
Indlæg: 240


Re: Overførsel af DRM

Indlægaf spif2001 » 29. jul 2012 21:34

licenser knytter sig primært til dit gamertag, og du kan ikke overføre licenser fra et gamertag til et andet. Så det korte svar må være: nej.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Overførsel af DRM

Indlægaf TerrificFalcon » 29. jul 2012 21:36

Det er det ikke. Hvis du ikke har adgang til det pågældende gamertag, så kan du ikke overføre licensen. Det er selvfølgelig lidt af et long shot, men hvis der er nogen der kan, så er det Microsoft's support-afdeling. Du kan eventuelt kontakte dem, og se om det kan lade sig gøre, når du nu samtidig er igang med en overflyttelse af licens fra en konsol til en anden - jeg tror dog, at svaret er nej.

Der er ikke noget du selv kan gøre for at få flyttet samtlige licenser fra den ene konsol til den anden, i hvert fald (så vidt jeg ved - og jeg er ret sikker).
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Overførsel af DRM

Indlægaf JenserCube » 29. jul 2012 21:38

Men det er jo netop heller ikke til et andet gamertag det skal flyttes, men til en anden konsol.
I dag er jeg jo heller ikke logget ind med mine gamle gamertags på min nuværende konsol, for at kunne spille de spil med mit nuværende gamertag.

Jeg mindes noget om, at man for nogle år siden, kunne få et kabel til overførsel af alt indhold fra en xbox til en anden xbox. Husker jeg helt galt der?
JenserCube
Niveau 3
 
Indlæg: 240


Re: Overførsel af DRM

Indlægaf spif2001 » 29. jul 2012 21:42

Hvis du recoverede dit nuværende gamertag på en anden konsol, så ville du ikke længere kunne hente de spil, som du har købt med dine gamle gamertags.

Du bliver nødt til at recover alle dine tags på den nye maskine og derefter downloade dine spil fra de tags de blev købt.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Overførsel af DRM

Indlægaf TerrificFalcon » 29. jul 2012 23:07

JenserCube skrev:Men det er jo netop heller ikke til et andet gamertag det skal flyttes, men til en anden konsol.
I dag er jeg jo heller ikke logget ind med mine gamle gamertags på min nuværende konsol, for at kunne spille de spil med mit nuværende gamertag.

Jeg mindes noget om, at man for nogle år siden, kunne få et kabel til overførsel af alt indhold fra en xbox til en anden xbox. Husker jeg helt galt der?


Licenssystemet på Xbox'en fungerer sådan her: vi har to personer, Mads og Marie. De bor i et fint lille hus, hvor Mads har en Xbox på sit værelse (den kalder vi Xbox V) og så har de en Xbox stående i stuen (som vi kalder Xbox S).
Vi antager, at Mads køber Spil 1 på Xbox V. Nu er licensen for det spil knyttet til Mads' gamertag, og Xbox V. Dvs. alle personer (alle gamertags) kan spille spillet på Xbox V, mens Mads kan spille spillet på alle Xboxe (i det her tilfælde altså både Xbox V og Xbox S), fordi at det er ham, der har købt spillet.
Hvis Marie vil spille Spil 1, så skal hun gøre det på Xbox V - det kan hun ikke gøre på Xbox S, men det kan Mads.

På samme måde, hvis Mads så køber spil 2 på Xbox S, så kan både Mads og Marie spille det på Xbox S, mens kun Mads kan spille det på Xbox V.
Det er sådan set samme situation du står i nu. Dine gamle gamertags har købt spillet på din nuværende konsol, så der kan alle gamertags spille spillet. Lige så snart det er på en anden Xbox, så går den ikke.

Det kabel du tænker på, det er et transfer kit, som bare overfører data fra den ene Xbox til den anden - mere sker der ikke. Hvis du overfører et spil du ikke har købt med dit nuværende gamertag, til en ny Xbox, så tæller det som demo-udgaven, hvis du forsøger at afspille det.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Overførsel af DRM

Indlægaf JenserCube » 30. jul 2012 22:03

Hmm, jeg havde egentlig altid troet, at det transfer kit også ville overføre licenser, men ikke noget jeg har læst nogensinde, så nok blot noget, jeg har antaget forkert.

Desuden, tak for den fine forklaring. Det har dog aldrig været et problem for mig at forstå, hvordan licens-systemet fungerer. Blot hvordan jeg kan overføre licenser fra gamertags jeg ikke længere kan recover. ;)

Jeg prøver at ringe til MS support og se om der findes et smuthul.

Tak for svarene. :)
JenserCube
Niveau 3
 
Indlæg: 240



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 32 gæster

cron