Xboxlife forum

Reklamer på dashboard - ok?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Reklamer på dashboard - ok?

Indlægaf Clinkie » 24. jul 2012 20:02

Jeg betaler ikke for Live, så jeg har ikke noget imod reklamer. Men folk med Gold burde for alt i verden ikke modtage dem, imo.
Clinkie
Niveau 3
 
Indlæg: 292


Re: Reklamer på dashboard - ok?

Indlægaf Rasmusdc » 25. jul 2012 15:32

Reklamer i en allerede dyr service, som kun gør at man har adgang til noget alle burde have adgang til, er ikke i orden.... Fint nok de gør det i silver..... Alternativt kunne fe jo lave en fri gold udgave med reklamer hvis det er nødvendigt...

Synes allerede det er blevet lidt for meget med reklamer i film og spil, og så dette her oveni....

Det bliver først rigtigt slemt når reklamerne reelt er noget man skal sidde f.eks. Og se på 10 sek før man kan gå videre..... Det er faktisk en af grundene til jeg ikke køber gold igen.

Synes generelt xbox har trådt helt forkert med at lave betalt multiplayer. De tjener mange penge på det, så for dem er det er rigtigt valg. Men havde xbox udgaverme ikke for det meste været bedre end ps3 så ville jeg have valgt sony hver gang pga fri multi de fleste spil.

Så de har været heldige pga den sene sony launch, og den elendige online platform at folk har valgt ms
Rasmusdc
Niveau 5
 
Indlæg: 807


Re: Reklamer på dashboard - ok?

Indlægaf Da Senzai » 25. jul 2012 15:36

Generelt synes jeg, at det er meget irriterende at der er flere felter med reklamer på dashboardet end felter, der har en funktion.

Dashboardet bliver mindre og mindre funktionelt, hver gang der kommer en update, synes jeg.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Reklamer på dashboard - ok?

Indlægaf Rotator » 25. jul 2012 15:55

Rasmusdc skrev:Det bliver først rigtigt slemt når reklamerne reelt er noget man skal sidde f.eks. Og se på 10 sek før man kan gå videre..... Det er faktisk en af grundene til jeg ikke køber gold igen.


Mærkeligt, jeg har haft guld i 6 år og har aldrig set en tvungen reklame, der forhindrede mig i at komme videre.

Rasmusdc skrev:Synes generelt xbox har trådt helt forkert med at lave betalt multiplayer. De tjener mange penge på det, så for dem er det er rigtigt valg. Men havde xbox udgaverme ikke for det meste været bedre end ps3 så ville jeg have valgt sony hver gang pga fri multi de fleste spil.

Så de har været heldige pga den sene sony launch, og den elendige online platform at folk har valgt ms


Har du overvejet at en stor del af de penge Microsoft tjener på guld og reklamer bliver brugt til at holde online platformen til så høj en standard som vi er vant til? Microsoft's Xbox-division sidder jo ikke bare og bruger løs af den store MS-pengekasse, men har sine egne budgetter og konti. Så de penge, der tjenes i Xbox-divisionen bruges til at forbedre oplevelsen for brugerne. Hvis Sony (som nu har introduceret deres Plus-ting) tog penge for online multiplayer, så ville servicen måske være bedre og mere stabil?

Personligt lægger jeg lige så lidt mærke til reklamer på dashboardet, som jeg gør på de fleste internetsider.
Hvis jeg klarer mig bedre end dig, så er du en noob!
Hvis du klarer dig bedre end mig, så har du ikke noget liv!
Hvis alle klarer sig bedre end mig... LAAAG!!!
Rotator
Skribent
 
Indlæg: 7078
By: 3630 Jægerspris


Re: Reklamer på dashboard - ok?

Indlægaf UnrealPirate » 25. jul 2012 17:07

Interessant emne. Kan godt se det argument Rotator kommer med, men jeg synes at de reklamer skal holde sig langt væk fra min Xbox. Der var engang hvor der kørte World of Warcraft reklamer, og det synes jeg er for dumt. WoW har intet med Xbox at gøre. Jeg kan godt se meningen med evt. spil/film/musik trailere eller videoer om indhold man kan finde på marketplace, men så nok heller ikke mere. Jeg vil gerne som så mange andre bare hurtigere kunne finde de ting jeg har brug for.

Synes det er super skod at de har fjernet den rubrik som indeholdte Xbox Originals. Der var et Xbox logo under games on demand sektionen, og det var alt sammen hurtigt at finde. Men nu synes jeg ikke at jeg kan finde den mere. Kan ikke forstå det... Jeg synes det er langt bedre hvis den var der og jeg så kunne blive inspireret ved at kigge på de spil for den konsol, i stedet for at jeg skal kigge ALLE spil (360, arcade osv.) igennem for at finde de spil. Så dvs., du skal vide hvad du går efter, ellers er det som at finde en nål i en høstak... ;-)

Væk med reklamerne og ellers skal man som Guld medlem i det mindste kunne vælge om de skulle være der eller ej. Prøv at tænk, at man måske en dag selv kunne bestemme HVILKE genveje/apps der skulle ligge på de forskellige faner... lidt ligesom f.eks. en iPhone/iPad ;-)
"It's good to play together", so "Jump in" 'cause "It's more fun on Xbox One"!
UnrealPirate
Niveau 4
 
Indlæg: 602
By: Sønderborg


Re: Reklamer på dashboard - ok?

Indlægaf Clinkie » 25. jul 2012 23:57

Rasmusdc skrev:Men havde xbox udgaverme ikke for det meste været bedre end ps3 så ville jeg have valgt sony hver gang pga fri multi de fleste spil.


Så får man vel også hvad man betaler for.
Clinkie
Niveau 3
 
Indlæg: 292


Re: Reklamer på dashboard - ok?

Indlægaf Theis » 30. jul 2012 14:34

Det er på ingen måde iorden at spamme mig med reklamer på hardware jeg har købt og betalt for. Generelt synes jeg Microsoft er for griske og lægger nogle underlige restriktioner på sin hardware. Derfor bliver min næste konsol heller ikke noget fra Microsoft. Det er simpelthen for meget. Jeg hader reklamer og ser derfor aldrig tv, så vil jeg sgu have lov til at spille spil jeg har købt på hardware jeg har købt uden at skulle udsættes for det lort.
Theis
Niveau 0
 
Indlæg: 37


Re: Reklamer på dashboard - ok?

Indlægaf Krisgebis » 30. jul 2012 15:01

Kan virkeligt ikke følge argumentet med, at fordi noget er betalt, så skal der ikke være reklamer på det. Det er jo ikke en logik der strækker sig til andre steder.
Er reklamerne Xbox relaterede kan de være anvendelige, fordi de viser hvilket nyt indhold der er kommet/er på tilbud og gør det nemmere at finde. Også en af grundende til at arkade titler sælger bedre på Xbox Live end PSN med en temmelig stor margin.
Er det ikke Xbox relateret, så filtrerer jeg det automatisk fra. Flittig internet brug har den effekt.

Mit eneste anke er mængden af reklamer på Xboxen pt. 3 ud af 5 tiles på home/games/video felterne er dedikeret til reklamer. Det optager simpelthen for meget plads og bliver derfor en forhindring for interfacet. Hvis ikke der var reklamer, kunne de tre felter være på én side. Lav i stedet felterne med færre, men relevante (f.eks. spilnyheder under spil, nye film under video etc.), reklame tiles og flere anvendelige funktioner som tiles og lav så et fælles marketplace felt (nu hvor der er apps under de forskellige er hul i hovedet, specielt med så få apps under hver), hvor der kan spammes med reklamer/nyheder.
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Re: Reklamer på dashboard - ok?

Indlægaf Prozel » 30. jul 2012 16:34

Theis skrev:Jeg hader reklamer og ser derfor aldrig tv, så vil jeg sgu have lov til at spille spil jeg har købt på hardware jeg har købt uden at skulle udsættes for det lort.


Du kan da sagtens spille uden at se reklamer? Så vidt jeg ved er der kun reklamer, når du logger på Live. Hardware og Xbox Live er to forskellige ting.
Jeg har tænkt på at rykke over på andet mere "modent" sted:-D - Hyggen76
Prozel
Niveau 7
 
Indlæg: 3181
By: Havnen


Foregående

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 44 gæster

cron