Xboxlife forum

Xbox spillere er på vej til at uddø, i hvert fald i DK.

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox spillere er på vej til at uddø, i hvert fald i DK.

Indlægaf Bimf » 2. maj 2012 00:09

På mit snowboard står der: Will you still be riding when its no longer cool?... Kan sige det samme om Xbox gamers, eller mig i hvert fald, og svaret er ligetil.
Bimf
Niveau 1
 
Indlæg: 81


Re: Xbox spillere er på vej til at uddø, i hvert fald i DK.

Indlægaf UnrealPirate » 2. maj 2012 06:25

Jeg har selv været gamer i over 20 år nu. Da' PS kom, begyndte vi alle at spille på den. Det samme gjaldt PS2. Men jeg så fordelene ved Xbox tilbage i 2002, så jeg købte den. Alle mine venner dengang kunne slet ikke forstå det. PS var jo meget bedre i deres øjne. Sådan er det desværre stadig idag. Jeg har nogle rigtig gode venner over Live i dag, og synes at Live gør det hele meget nemmere når man skal holde kontakten. Har dog også PS3 som jeg har brugt MEGET tid på, men lige præcis chat funktionen savner jeg der. Der er så frygtelig stille på PSN...

Arbejder selv i en elektronik forretning i Sønderborg og der sælger vi markant mere PS end Xbox. Folk de ved hvad en PlayStation er, og kun til dels en Xbox. De vælger næsten altid PS fordi den var god før, så må den være god igen. Det sjove er så når man begynder at fortælle dem om Xbox og hvad den kan (primært Live), så bliver de ofte meget overrasket. Og så skal de lige hjem og se hvad den ellers kan. Men ja, DK er et PS land hvor vi i undertal skal holde fanen højt for vores elskede Xbox :-D

Jump In
"It's good to play together", so "Jump in" 'cause "It's more fun on Xbox One"!
UnrealPirate
Niveau 4
 
Indlæg: 602
By: Sønderborg


Re: Xbox spillere er på vej til at uddø, i hvert fald i DK.

Indlægaf LPCRONALDO » 2. maj 2012 12:32

Må også indrømme at jeg kende næsten ingen i min vennekreds der har xbox :P og dem jeg så kender bruger den næsten aldrig og har ikke live, eller er bare fra en hel anden generation. :D
LPCRONALDO
Niveau 2
 
Indlæg: 191


Re: Xbox spillere er på vej til at uddø, i hvert fald i DK.

Indlægaf Spankey103 » 2. maj 2012 12:45

Slimjay DK skrev:Xbox players er outsiders .. Og vi overgiver os ikke til masserne :)


Wooh! :-) Totally. Hvis overtallet af danskere vil spille på mainstream konsollen, så gør da det. Jeg selv ved hvad hver maskine kan, og det valg jeg tog tilbage i 2001, har jeg aldrig fortrudt :-)
Spankey103
Niveau 7
 
Indlæg: 2915
By: Grenaa


Re: Xbox spillere er på vej til at uddø, i hvert fald i DK.

Indlægaf XxRalleX » 20. maj 2012 20:55

De fleste af mine venner har PS3. Jeg har dog både PS3 & X360, da jeg nyder godt af begge maskiner.. :-) I skulle have hørt en af mine venner (de fleste er PS freaks) da jeg sagde at jeg havde fået PS3: "Rasmus! Du har set lyset!" Mig: "Nah, jeg har self. stadig min Xbox.. Den går jeg aldrig af med!". Han blev stille.. :3
XxRalleX
Niveau 0
 
Indlæg: 4


Re: Xbox spillere er på vej til at uddø, i hvert fald i DK.

Indlægaf dkRebel » 20. maj 2012 21:51

Kan du bedst lide DVD eller Blueray (xbox eller playstation) er et argument jeg har hørt mange gange. Når nu de faste medier lige så stille forsvinder fra markedet og alt spilkøb bliver download, så er den debat jo lagt død. Herefter kan vi diskutere hvilken controller vi bedst kan lide, eller vi kan have det sjovt med hinanden og de spil vi har på de respektive konsoller.

Hvilket fabrikat der er flest af, det er komplet ligegyldigt!
/dkRebel
dkRebel
Niveau 1
 
Indlæg: 53


Re: Xbox spillere er på vej til at uddø, i hvert fald i DK.

Indlægaf Rapajes » 20. maj 2012 22:22

Jeg må ærligt indrømme jeg er hoppet over til ps3. Jeg har ikke forfærdeligt mange gamervenner, så hele online fællesskabet er ikke noget jeg benytter mig af. Af den grund gider jeg heller ikke betale for at spille online. Der kan nogle gange gå måneder imellem jeg spiller, og det er altid rart ikke at skulle bekymre sig om ens live er løbet ud. Skype, FaceTime etc. Virker fint når jeg engang imellem spiller med kammerater. Desuden spiller jeg kun Fifa og battlefield 3 så behovet for to konsoller er ikke rigtig til stede.
Billede
Rapajes
Niveau 5
 
Indlæg: 843


Re: Xbox spillere er på vej til at uddø, i hvert fald i DK.

Indlægaf Elgaard » 20. maj 2012 22:24

allanb skrev:Jeg har lige siddet og kigget Nordic Game Sales 2011 igennem http://www.swedishgamesindustry.com/media/126293/eng.nordic%20game%20sales%202011.pdf.

Og det er faktisk meget interessant og overraskende læsning.

For eksempel blev der solgt 1.7 millioner flere PS3 spil end Xbox spil i Norden i 2011. Som svare til ca. 70 % flere solgte PS3 spil end Xbox spil i 2011.

Kigge vi direkte på Danmark og spil salg, så er Xbox faktisk helt og aldeles bagud.
Der blev solgt 294.000 xbox spil mod 872.000 PS3 titler. Det svare til ca. 200 % flere solgte PS3 spil i 2011.

Men igen Danmark er et lille land og betyder ikke meget i de samlede salgstal. Dette bliver sat godt i relief, hvis man sammenligner det totale salg af nye Xbox og PS3 spil i Danmark i 2011, med for eksempel FIFA 12 til Xbox, som alene i UK solgte 1.104.544 eksemplare i 2011. (Kilde vgchartz.com)

Jeg ejer selv begge konsoller og er utrorligt glad for dem begge. Dog er PS3'eren min fortrukne, pga. de ksklusive titler der er til PS3'eren.

Tror i MS får rettet op på dette? Eller vil den Danske forbruger helt forbigå Xbox i 2012?


Prøv at kigge på de tal du linker til igen. Ifølge dem er der solgt 2.177.071 eksemplarer af spil til Xbox i Norden i 2011. Det er en fremgang på 2,24% siden 2010. Du mener altså at en platform der har haft en fremgang i spilsalget i forhold til året før er døende, fordi en konkurrent sælger mere end de gør? Hvilken logik er det?

Vil du erklære en platform døende, så bliver du nødt til at se på den individuelt, og i øvrigt have data for en længere årrække.
Det er godt nok ikke for Norden alene, men tag et kik på de samlede salgstal for sidste og nuværende generation for hele verden ifølge Wikipedia:

1. PlayStation 2 – 150 million as of 31 January 2011
2. Xbox – 24 million as of 10 May 2006
3. GameCube – 21.74 million as of 31 March 2012
4. Dreamcast - 10.6 million as of 6 July 2002

1. Wii – 95.85 million as of 31 March 2012
2. Xbox 360 – 65.8 million as of 12 January 2012
3. PlayStation 3 – 63.9 million as of 31 March 2012

Behøves vi overhovedet diskutere hvem der er den helt store taber (eller den eneste taber for den sags skyld) ?
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Xbox spillere er på vej til at uddø, i hvert fald i DK.

Indlægaf TU I Raven » 21. maj 2012 11:36

Jeg har begge konsoler, men bruger kun min xbox, er simpelhen så skuffet over ps3, den er langsom, igen cross game chat, dårligt spil udvalg, og ikke mindst verdens mest ringe controller. Endel af mine venner startede med en ps3, fordi de havde en ps2, så køber man da også ps3, men næsten alle sammen har skiftet over til xbox. Da de fandt ud af at det er så meget bedre onlinedel på xboxen. Jeg tror sony skal snart til at kigge på deres konsol område, for det giver underskud, det kan man se på deres års regnskab som der lige er kommet ud, hvor der er et uderskud på 33 miliarder kr, og 17 milliarder af underskudet kom fra playstation delen af virksomheden. Så spørgsmålet er om det ikke er sony som er ved at være en døende i det meste af verden.
TU I Raven
Niveau 4
 
Indlæg: 616


Re: Xbox spillere er på vej til at uddø, i hvert fald i DK.

Indlægaf nakka » 21. maj 2012 12:40

TU I Raven skrev:Jeg har begge konsoler, men bruger kun min xbox, er simpelhen så skuffet over ps3, den er langsom, igen cross game chat, dårligt spil udvalg, og ikke mindst verdens mest ringe controller. Endel af mine venner startede med en ps3, fordi de havde en ps2, så køber man da også ps3, men næsten alle sammen har skiftet over til xbox. Da de fandt ud af at det er så meget bedre onlinedel på xboxen. Jeg tror sony skal snart til at kigge på deres konsol område, for det giver underskud, det kan man se på deres års regnskab som der lige er kommet ud, hvor der er et uderskud på 33 miliarder kr, og 17 milliarder af underskudet kom fra playstation delen af virksomheden. Så spørgsmålet er om det ikke er sony som er ved at være en døende i det meste af verden.


host host. sonys ps3 er ikke det der giver underskud på bundlinjen i sonys regnskab. det er f.eks deres tvafdeling, som VIRKELIG hiver fat. herudover er der en del af deres underskud grundet f.eks nye opkøb (EMI musik og erricson), nye forskning i skærme og opkøb af patenter. endnu mere kan man hive fat i "skattefradraget" som de ikke kunne bruge, fordi de ikke solgt nok. microsofts gamingområde gav minus i sidste regnskab. igen, kan man ikke bare skyde skylden på f.eks xbox.. da de jo også har deres mobildel under dette "felt".

og onlinedelen er, som nævnt tidliger i denne tråd, bedre (mærkbar) på ps3 - se neogaf og DF undersøgelser på dette (linkede til neogaf så hut jeg hvisker). det social aspekt, er hvor man hæfter sig ved MS. deres cross game voice chat.. er ÅBENBART vigtig som bare fuck.
jeg kan lave samme historie. mange af mine venner startede med xbox360 fordi den kom først af de nye konsoller, og da multiplatspil (xbox360 vs ps2) var så meget vildere. så oplevede de det fantastiske ved en ps3 (et varierende spilkartotek), den gratis oplevelse (ikke betale for at bruge online, netflix, hulu+ eller amazons videoservice, videochat osv), fandt udad, man faktisk som dansk gamer, bruger skype mere (til at holde styr på sine venner på vitaen, padden, steam, easervice ps3 og xbox360). den geniale kontroller (der er flere bøger der understøtter at det er nemmere for et menneske at benytte symatri - og dette hjælper, når begge analogpinde skal bruges i f.eks et shooter). at man ikke skal bruge batterier til den. osv osv.

ps3en har stadig det højest rangseret eksklusive spil på meta og gamerankings af sony og microsoft. har også flere eksklusive millionsælgere (i følge vgchartz.). bedre multiplat (siden midt 2010) - se LoT, DF, IGN og neogaf sammenligninger/performance analysis. osv osv.
nyd din konsol. det er ligesom der sømmet rammer. at danskerne (er fornuftige) og bruger ps3en mest, er bare epic win:D
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox spillere er på vej til at uddø, i hvert fald i DK.

Indlægaf dkRebel » 21. maj 2012 16:11

Det er fint at referere til en masse test og artikler, med at sammenligne konsollerne på baggrund af en journalist eller anden anmelders mening er noget fis.

Det eneste vigtige er at man som bruger er glad for sin konsol og får en masse sjove timer.
/dkRebel
dkRebel
Niveau 1
 
Indlæg: 53


Re: Xbox spillere er på vej til at uddø, i hvert fald i DK.

Indlægaf Major Oblivious » 21. maj 2012 16:25

Synes det er spændende at selv her i den formodede slutning af konsollernes cyklus, så er der stadig nogen som vil kæmpe med næb og klør for at enten PlayStation eller Xbox er bedst.
Medmindre at børneopsparringen er investeret i enten Sony eller Microsoft - så kan jeg virkelig ikke se, hvorfor at det er så sindsyg vigtigt nu.
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox spillere er på vej til at uddø, i hvert fald i DK.

Indlægaf tue69 » 21. maj 2012 16:34

nakka skrev:nyd din konsol. det er ligesom der sømmet rammer. at danskerne (er fornuftige) og bruger ps3en mest, er bare epic win:D


Det er lige præcis deri, pointen ligger. Om så samtlige undersøgelser i verden viste, at Xbox 360'eren var PS3'eren underlegen, at hardwaret var noget skrammel og man iøvrigt fik sin sjæl pantsat hos djævlen, så er det min foretrukne konsol, af årsager jeg simpelthen ikke kan forklare. Har alle dage været Nintendo-mand, med et kort visit hos PS2 (min all time favoritkonsol), men lige nu er det Xbox 360'eren der har hjerteplads, selvom jeg har forsøgt mig med Wii og PS3.

Det er hverken fordi, at PS3-brugere er idioter (for selvfølgelig er de ikke det), at spillene er så meget ringere eller bedre på den ene konsol frem for den anden, eller pga. on- og offlinedele, men fordi jeg føler at Xbox 360'eren stiller mit basale behov for gaming.

At jeg favoriserer den, hænger givetvis sammen med at det var den jeg købte først og vænnede mig til først. Så kald det et tilfælde, jovist, men der er ikke timer nok i døgnet til, at jeg vil bekymre mig om hvorvidt den underholdningsmaskine jeg har stående derhjemme, er den rigtige for mig. Så vigtig er gaming trods alt ikke i min optik.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox spillere er på vej til at uddø, i hvert fald i DK.

Indlægaf Prozel » 22. maj 2012 12:38

PS Network er ikke bedre. Storen er langsom og de få kommunikations, der er, sutter så meget løg. Kontroller er en smagsag.

Nå så simpelt som fucking demoer er lavet af helvede til på PS3. Download og fandme om man ikke skal installerer den bagefter. Xbox er det bare download og spil.

Det kan godt være den har mange eksklusiv spil, men hvad nytter det, når meget af det, er noget lort?
Jeg har tænkt på at rykke over på andet mere "modent" sted:-D - Hyggen76
Prozel
Niveau 7
 
Indlæg: 3181
By: Havnen


Re: Xbox spillere er på vej til at uddø, i hvert fald i DK.

Indlægaf Krisgebis » 22. maj 2012 15:03

@TU I Raven & nakka:

Hold op en omgang sludder. Tror jeg blev dummere af jeres kommentarer O.o
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster

cron