Xboxlife forum

DLC vanvid?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: DLC vanvid?

Indlægaf Prozel » 8. feb 2012 11:28

tue69 skrev:
Prozel skrev:Online pass' skal dø og alt det andet DLC crap de udgiver. Det kan ikke passe, at vi skal betale for at spille online, fordi at udgiverne er utilfredse med brugtmarkedet. Gå efter Gamestop (og andre brugtforretninger) og ikke forbrugerne.


Det er fordi det er "synd" for udviklerne, at der eksisterer et brugtmarked for spil, så de mister penge. Jeg kan sagtens følge deres tankegang, for det er da så ÆRGERLIGT at de går glip af de penge, fordi at de ikke laver et produkt der er godt nok til, at folk vil købe det på release.


Disse udviklerne tjener ingen penge, selv hvis man køber dem nyt!

http://machinestudios.co.uk/viewentry.php?id=45
Jeg har tænkt på at rykke over på andet mere "modent" sted:-D - Hyggen76
Prozel
Niveau 7
 
Indlæg: 3181
By: Havnen


Re: DLC vanvid?

Indlægaf Major Oblivious » 8. feb 2012 11:37

I princippet kan jeg godt forstå udviklerne. De mister milliarder af dollars hvert år, som ryger direkte ned i lommerne på på Gamestop og de andre, som faktisk har brugte spil som omdrejningspunktet for deres forretningsmodel. Men det er de selvsamme distributionskanaler udviklerne er afhængige af i første omgang, hvilket jo betyder at de er godt igang med at gnave i den hånd der fodre dem.

Men hvis det er et spil man vil spille online med ens venner - sørger man så ikke for at købe det mens andre gider at spille det?
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: DLC vanvid?

Indlægaf Psymatiq » 8. feb 2012 11:45

Rotator skrev:Sad lige og regnede sammen. Der er DLC for sammenlagt 17.600 MS Points.
Går man ud fra Pointheavens pris på 289,- for 4200 MS Points, så snakker vi sammenlagt ~1.211 kroner.
Spillet kommer til sammenligning nok til at koste omkring 82 kroner...

Det er fandeme sindssygt.


Hvis man kan lide et spil så er det vel fair nok. Har efterhånden brugt over 20 tusind på rock band.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: DLC vanvid?

Indlægaf tue69 » 8. feb 2012 11:48

Major Oblivious skrev:Men hvis det er et spil man vil spille online med ens venner - sørger man så ikke for at købe det mens andre gider at spille det?


Det er min pointe. Hvis spillet er godt nok (hvilket man må betragte som værende et krav, såfremt én eller flere af ens venner skal købe det), så køber man det fra release. Men eksempelvis et spil som The Darkness II, som jo i sig selv ser sjovt ud, det har ikke den værdi for mig der gør, at jeg vil gå ud og købe det på release.

Der vil jeg da vente til det er brugt, og hvis det kommer med online-pass, så vil jeg vælge at vente til det koster en hund. Heldigvis har de fleste af mine onlinevenner samme præferencer som jeg, så de gør det samme.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: DLC vanvid?

Indlægaf Zt3pH » 8. feb 2012 11:50

Psymatiq skrev:
Rotator skrev:Sad lige og regnede sammen. Der er DLC for sammenlagt 17.600 MS Points.
Går man ud fra Pointheavens pris på 289,- for 4200 MS Points, så snakker vi sammenlagt ~1.211 kroner.
Spillet kommer til sammenligning nok til at koste omkring 82 kroner...

Det er fandeme sindssygt.


Hvis man kan lide et spil så er det vel fair nok. Har efterhånden brugt over 20 tusind på rock band.


Det er da helt fair hvis nogen vil smide så mange penge efter et spil - Det er måden der bliver lavet forretninger på der bliver anfægtet. Jeg har heller aldrig været tilhænger af WOW's betalingssystem, fordi jeg mener det er bondefangeri.
Men at folk vil gøre det, er da op til den enkelte. Men man kan diskutere det etiske i, ikke at sælge et "ufærdigt" og "delvist komplet produkt".

Nogen synes det er helt okay, fordi de er villige til at bruge pengene på det. Jeg synes principelt at det er forkert.
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: DLC vanvid?

Indlægaf Tupiaz » 17. feb 2012 00:00

Spillet er rigtig godt bedømt ud fra Beta'en, men jeg gider ikke sådan tendenser. Derudover har jeg ikke glemt Warners stunt med Batman.

Pt er listen af spiludviklere som har mistet min respekt ved at være lang.

Capcom http://www.platformnation.com/2011/06/2 ... y-through/
EA Onlinepass
Sony -onlinepass
Warner - Dette og Catwoman var en lcoked karakter.
Activision - Onlinepass

Brugtmarket er selvfølgelig et tab, men det har altså eksisteret siden dag et. Desuden sælger spil som aldrig før. Nogle spiludviklere burde i stedet acceptere at deres spil ikke er et AAA spil og derfor i stedet have en salgspris på 300-400 kroner som startpris i stedet for 550,- (ja det kan findes billigere nettet).

Hvad med den fantastiske ide, at gamestop gav 5 dollars til udvikleren hver gang de solgte et brugt spil.
Tupiaz
Niveau 3
 
Indlæg: 215


Re: DLC vanvid?

Indlægaf Dirty Harry » 17. feb 2012 07:35

Jeg kan godt lide den artikel som en bruger har fået postet på Kotaku; Remembering the Pre-DLC Days, When Free Unlockable Content Flowed Like Wine.

Billede
Dette er pludselig blevet helt i orden at gøre og hvorfor tillader vi det?
Dirty Harry
Niveau 7
 
Indlæg: 2433


Re: DLC vanvid?

Indlægaf Tupiaz » 18. feb 2012 13:46

Dirty Harry skrev:Jeg kan godt lide den artikel som en bruger har fået postet på Kotaku; Remembering the Pre-DLC Days, When Free Unlockable Content Flowed Like Wine.

Billede
Dette er pludselig blevet helt i orden at gøre og hvorfor tillader vi det?


Det er sådan set rimelig simpelt, fordi vi tillader det. Lod vi være med at købe det og lade større auktioner på f.eks. nettet om at vi var en større gruppe som var imod onlinepass og DLC. Dette skulle ligeledes boykotte, hvilket ville betyde man skulle lægge BF og MW 3 ødet hen. Det er dog rimelig utopisk at ville ske. De udgiver jeg har nævnt ovenover, køber jeg ikke nyt fra før tendensen ændre sig. Så frem rygterne om at den næste Xbox ikke kan afspille brugt spil putter jeg den ikke kurven. Jeg vil ikke risikere jeg pludselig ikke kan spille gamespil som er OOP (out of print).
Tupiaz
Niveau 3
 
Indlæg: 215


Foregående

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster

cron